Gönderen Konu: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı  (Okunma sayısı 3470 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '10
  • 9 kere teşekkür etti
Merhaba,
2010 model dizel corolla sahibiyim. Aracım 32.000km de. geri çağırma kapsamında turbo, vakum pompası ve intercooler değişti. Aracımda yağ yakma problemim dışında hiç bir sorunum yoktu. Ancak servisten bir gün sonra aracımı çalıştırdıktan bir kaç dakika sonra Check Engine hatası çıktı. Servise götürdüm bilgisayara bağladılar. Ciddi bir sorun değil dediler hata düzeltildi. Ancak aracımda çekişin düştüğünü hissediyorum. Eski turbo gaza bastığımda beni koltuğa yapıştırırdı fakat şuan bunu hissedemiyorum. Gaz pedalı daha sert. sanki gaza bastığımda tıkalı birşey varmış gibi gaz pedalında sertlik var. Yarın tekrar servisten randevu alacağım ama gitmeden önce sizlerden bilgi ve tavsiye almak istiyorum.Böyle sorun yaşayan arkadaş var mı?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 152000
  • Model Yılı: '10
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #1 : Mayıs 18, 2015, 13:09:03 »
Geçen cuma günü vakum pompası ve intercooler değişti. Turbo da değişecekti önceden öyle söylemişlerdi serviste ancak turbo ilk günkü gibi sağlıklıymış. Bu parçaların değişimi sonrası az da olsa performansta artış var ve yakıtta yarım litre kadar düşme oldu. Dur kalk trafikte 7 litre civarında yakıyordu, şimdi 6.3- 6.6 arasında yol durumuna göre değişiyor. Yağ yakma yoktu ancak servisten çıkınca yağ çubuğunun fotoğrafını çektim, 1000 2000 km sonra bakıcam umarım yine yağ yağma olmaz..
D-4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '10
  • 9 kere teşekkür etti
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #2 : Mayıs 18, 2015, 20:01:47 »
Tolga Bey merhaba
turboyu değiştirmesem daha mı iyiydi diye düşünmeye başladım. Şuana kadar motora hiç bir müdahele edilmemişti.  ilk günkü gibi orjinaldi. servistekilerin nekadar ciddi ve temiz iş yaptıkları konusunda şüphem var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 152000
  • Model Yılı: '10
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #3 : Mayıs 19, 2015, 23:45:56 »
Tolga Bey merhaba
turboyu değiştirmesem daha mı iyiydi diye düşünmeye başladım. Şuana kadar motora hiç bir müdahele edilmemişti.  ilk günkü gibi orjinaldi. servistekilerin nekadar ciddi ve temiz iş yaptıkları konusunda şüphem var.
Servisle tekrar görüştüm, yeşil etiketli turbolarda sorun varmış ve direkt değiştiriliyormuş. Ancak dediğinize ben de katılıyorum. Geçen gün bir abimiz de belirtilen parçaları serviste değiştirtmişti ve intercoolerin dahi hortumlarının kelepçelerini takmayı unutmuşlar. Sanayide ustaya taktırdı. Onu görünce zaten serviste çıkar çıkmaz her şeyi kontrol ettirdim, ustamıza baktırdım.
D-4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '10
  • 9 kere teşekkür etti
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #4 : Mayıs 20, 2015, 23:25:16 »
Arabayı kullandıkça ya alışmaya başladım ya da motor kendine yeni yeni gelmekte. Ayrıca servisteyken egr diye bir parçanın tamamen tıkalı olduğunu farketmiştim. Usta bunu temizleyeceğini söylemişti. Benim bir şey yapmam gerekir mi bu konuda dediğimde birşey olmadığını söylemişti. Yeşil etiket turboyu ben bakınca anlayabilir miyim acaba? Size ayrıca çok teşekkür ederim sizden başka bana cevap veren olmadı. Bu forumda yetkili arkadaşlar herkese cevap yazmıyorlar herhalde.  :islik:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 152000
  • Model Yılı: '10
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #5 : Mayıs 21, 2015, 11:34:39 »
Rica ederim ne demek :) Birkaç konuda üstteki kapağı kaldırınca etiketin göründüğünü okumuştum ancak ben okuyamadım :)
D-4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '10
  • 9 kere teşekkür etti
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #6 : Mayıs 29, 2015, 22:58:40 »
Bugün aracımı servise götürdüm. Çekiş problemimi ayrıca motordan rolantide şangırdama sesi geldiğini anlattım. Servisten bir usta  arabayı test  etti. Çekişin normal olduğunu söyledi. Eskisine göre çekişi az hissetmemim sebebinin motorda yağ yanmasının performansı arttırmış olabileceğini söyledi. 5000 km de 1.3 litr yağ yakmıştı en son. Motoru incelemeleri sonucunda turbonun bağlantı kelepçelerinin sıkı olmadığını ve sıktıklarını belirttiler. Servis, arabamın eski halini özletti >:(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #7 : Haziran 01, 2015, 17:57:35 »
eğer sorununuz devam ediyorsa baska bir yetkili servise götürmenizde faydası olabilir benim aracımdada değişti fakat performansında kayıp yerine artış oldu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '10
  • 9 kere teşekkür etti
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #8 : Haziran 01, 2015, 20:12:26 »
Seyfi Bey Merhaba
Aydın Servisi nasıl memnun musunuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #9 : Haziran 01, 2015, 20:38:13 »
Araciniza EGR temizligi yapildiysa turbo basinc sensoru ve hava akis metresi temizligi rica edin, bir sureligine yakit tuketiminiz artacak ancak muhtemelen sorununuz cozulecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '10
  • 9 kere teşekkür etti
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #10 : Haziran 02, 2015, 00:24:18 »
Ufuk bey teşekkür ederim en kısa zamanda bunu yaptıracağım. Böyle bir şeyin gerekli olduğunu servis düşünüp demeden yapması gerekmez mi acaba?  Yağ yakıyor olması çekişi arttırması doğru mudur? Değişimden önce gaz pedalına köklemem gerekmiyordu performans için ama şimdi köklersem performans var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #11 : Haziran 02, 2015, 08:50:17 »
Seyfi Bey Merhaba
Aydın Servisi nasıl memnun musunuz?
memnun kaldım ilgileri falan ben samsundada derindere servisinide kullandım fakat parmaksızların müsteri memnuniyeti daha cok hosuma gitti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '10
  • 9 kere teşekkür etti
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #12 : Haziran 10, 2015, 19:02:51 »
Araciniza EGR temizligi yapildiysa turbo basinc sensoru ve hava akis metresi temizligi rica edin, bir sureligine yakit tuketiminiz artacak ancak muhtemelen sorununuz cozulecektir.
Ufuk Bey dediğiniz temizliği servise söyledim böyle birşey resmi servislerde olmadığını belki özellerde olduğunu söylediler . Ama çekiş problemim yok diyorlar hava akış sensörünü temizledik dediler. Test sürüşünde 2500 devirden sonra motorda hızlanma olmadığını tekrardan gösterdim. araba hızlanıyor ... km kadar çıkabiliyor turbo arızalı olsa çıkmaz diyor. ancak 2. viteste 3bin 3500 devire kadar çıkıyor motor bağırıyor  ama araba o bağırtıda hızlanma yok sabit hızda gidiyor.
Ayrıca motorda ıslık sesi var demiştim yok dediler tekrar test sürüşüne beraber çıktık 110-120 km arasında gaza bastığığında bir ıslık sesi olduğunu kabul etti. bunun şanzımandan gelebileceğini turbo olmadığını söyledi. Nihayetinde hizmet puanımı 10 yerine 0 vereceğimi söylediğimde herşekilde problemimi gidereceklerini söylüyorlar. Eşdeğer bir arabayı test edip farkı görmek istedim olmadığını söylediler. Bir arkadaşımda aynı model olduğunu söyleyince onu test edip tekrar gelmemi söylediler. LÜTFEN BİR FİKİR verirseniz sevinirim. onların problemi bilip beni oyalıyorlar gibi geliyor.


Düzenleme: Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #13 : Haziran 11, 2015, 08:16:09 »
 İlk mesaj ile son mesajdaki problem farklı görünüyor. Son mesaj için yorum yaparsam; turbo dizel aracınızda, bahsettiğiniz 3 bin- 3,500 d/d larda motorda bağırma olup, çekil hissetmemeniz gayet normal. O devirlerde verimli tork devrinin sonlarına gelmeye başlıyorsunuz. Bu araçlar en etkili 2 bin d/d civarlarında torkunu ortaya koyar. Aracınız azami gücünü de 3.800d/d civarları veriyor olması lazım. Yani o devirden sonra gücü de düşmeye başlar.
 İlk sorunuzdaki durumun ise iyi analiz edilmesi gerekir. Ufak arkadaşımızın gösterdiği yöntem sonrası sonuçları görmeniz gerekir diye düşünüyorum.
 Gelişmeleri paylaşırsanız faydalı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '10
  • 9 kere teşekkür etti
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #14 : Haziran 13, 2015, 22:10:22 »
İlk mesaj ile son mesajdaki problem farklı görünüyor. Son mesaj için yorum yaparsam; turbo dizel aracınızda, bahsettiğiniz 3 bin- 3,500 d/d larda motorda bağırma olup, çekil hissetmemeniz gayet normal. O devirlerde verimli tork devrinin sonlarına gelmeye başlıyorsunuz. Bu araçlar en etkili 2 bin d/d civarlarında torkunu ortaya koyar. Aracınız azami gücünü de 3.800d/d civarları veriyor olması lazım. Yani o devirden sonra gücü de düşmeye başlar.
 İlk sorunuzdaki durumun ise iyi analiz edilmesi gerekir. Ufak arkadaşımızın gösterdiği yöntem sonrası sonuçları görmeniz gerekir diye düşünüyorum.
 Gelişmeleri paylaşırsanız faydalı olur.

Nihayet  bir arkadaşamın Corollasını test ettim ve maalesef benim arabamla çekişinin aynı olduğunu gördüm. . 1 yıldır gerçekten güçlü bir çekişle kullandığım corolla mın motoru parça değişimlerinden sonra olması gereken hale gelmiş galiba. Servistekiler  yağ yakan motorun performansının yüksek olabileceğini söylemişti.(ancak siyah duman çıkmıyordu egzozdan) . Eski çekiş hissedilir derecede fazla olduğu için arabada bir problem olduğunu düşünmüştüm.  Yorumlarıyla yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkür ederim.  :saygi:Servise gidip durumu açıklayacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #15 : Haziran 14, 2015, 08:07:33 »
 Geçmiş olsun, keyifle sürün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #16 : Haziran 15, 2015, 01:23:56 »
110 - 120 km arasında gelen ıslık sesi, şanzıman ayna mahruti sesi.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '10
  • 9 kere teşekkür etti
Ynt: Geri çağırma sonrası değişen turboda güç kaybı
« Yanıtla #17 : Haziran 15, 2015, 23:12:39 »
110 - 120 km arasında gelen ıslık sesi, şanzıman ayna mahruti sesi.

Aydın Bey çok teşekkür ederim yorumunuz için. Bu önemli bir sorun mu ve neden nasıl oluşur bilgi verirseniz sevinirim. Turbo intercooler değişiminden önce böyle bir ses farketmemiştim. belki de vardı bilemiyorum. alakası varmıdır bu değişimle? Değişimden sonra performans testi yapmıştım gaz pedalında zorlanma vardı ve bu ses daha yüksekti. daha sonra turbonun kelepçelerini sıkmadıklarını tespit etmişti servis..

Mesaj Birleştirildi: Haziran 16, 2015, 00:13:43
Aydın Bey çok teşekkür ederim yorumunuz için. Bu önemli bir sorun mu ve neden nasıl oluşur bilgi verirseniz sevinirim. Turbo intercooler değişiminden önce böyle bir ses farketmemiştim. belki de vardı bilemiyorum. alakası varmıdır bu değişimle? Değişimden sonra performans testi yapmıştım gaz pedalında zorlanma vardı ve bu ses daha yüksekti. daha sonra turbonun kelepçelerini sıkmadıklarını tespit etmişti servis..
Ayrıca 30bin kmlerde bu sorun olur mu? arabanın çok fazla zorlanmış olmasından mı kaynaklanır bu sorun? yakında tekrar servise gideceğim ne olduğunu bilerek gidersem iyi olur benim için. Servistekiler ben olmadan 2 kez test ettiler arabayı nasıl sürdükleri konusunda da şüphem var. <zaten bu o servise son gidişim olacak. arabayı aldığımdan beri 2. gidişim ve her iki seferinde de burnumdan geldi resmen.   >:(