Gönderen Konu: Performans Kıyaslaması  (Okunma sayısı 4195 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür etti
Performans Kıyaslaması
« : Nisan 06, 2015, 15:48:10 »
Arkadaşlar merhaba,

2013 ya da 2014 corolla alacağım. (premium olacak)

1.4 dizel ile 1.6 benzinli arasında karar veremedim. (1.6 yı lpg li olarak kullanırım)

lpg li olunca yakıt olarak çok büyük fark olmuyor sanırım. Sizce?

esas sorum? performans, ataklık hızlanma konusunda ne dersiniz?

bir yanda (benzin/lpg devirliliği+yüksek beygir+düşük tork)  diğer yanda ise (düşük beygir+yüksek tork+dizel gücü)

lütfen fikrinizi ve tecrübelerinizi paylaşın. ona göre karar verip alacağım.

teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Performans Kıyaslaması
« : Nisan 06, 2015, 15:48:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #1 : Nisan 06, 2015, 15:52:30 »
Lpg li bir 1.6 ile dizel 1,4 kıyasında kesinlikle dizel öneririm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #2 : Nisan 10, 2015, 23:59:12 »
lpg li yada lpg siz olarak cok farketmıyor aslında. kıyas 1.6benz,n ile 1.4 dizel performans, hızlanma vs hakkınd sayılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 98000
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #3 : Nisan 11, 2015, 01:41:30 »
1. 4 dizel alın performansı az gelirse chiptuning le tatmin eder.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #4 : Nisan 11, 2015, 01:48:09 »
1. 4 dizel alın performansı az gelirse chiptuning le tatmin eder.
katılıyorum, egr ve dpf iptali ile, sert bir yazılım yapılırsa bende 140-150ps leri zorlar. Tam bir şaka makinesi olur.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #5 : Nisan 11, 2015, 01:54:46 »
1.6 her zaman eğer yokuş çıkmıyorsanız tabi 1.4 ü katlar çarpar böler çıkartır. Ama torkun avantajı yokuşta farklıdır. Karar size kalmış ben olsam dizel seçerim çünkü günlük 150 km yol yapıyorum ve kullandığım güzergahta elmadağ yokuşu var.
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #6 : Nisan 11, 2015, 08:52:56 »
1.6 nın da yokuşlarda yüksek devirlerde kullanılarak tatmin edeceğini düşünüyorum. Atmosferik motorlar devirli kullanımı sever çünkü.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #7 : Nisan 11, 2015, 10:46:09 »
Yokuş çıkarken vites küçültmeden hızlanmaya devam etmek istiyorsanız dizel ama kalkışta beygir farkından dolayı benzinli her türlü tokatlar. onu da chip box ile halledebilirsiniz. Ben 3 aydır 1.4 dizel otomatik kullanıyorum hozlanması yavaş ama 5000 devire kadar dolu dolu çeviriyor motor. Hele 4000 devirden sonra motor ve egzoz sesi tam bir spor otomobili andırıyor. Uzun yolda 90 km sabit hızla rahatlıkla 3.5- 4 l. Ortalama yakalayabilirsiniz. Ben dün istanbul tekirdağ arasını 120 ile geldim ortalama 5.5 - 6 l. Civarında. Yavaş hızlanan tepkileri geç bir motor ama ekonomik ve keyifli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #8 : Nisan 11, 2015, 12:39:14 »
Tork istiyorsanız dizel.Devir çevirmek istiyorsanız benzinli :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #9 : Nisan 11, 2015, 12:41:59 »
dizel cevirmek derken? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #10 : Nisan 11, 2015, 12:48:53 »
dizel cevirmek derken? :)
Devir çevirmek yani aracınızın hızlanmasını kastetmiş Orçun bey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #11 : Nisan 11, 2015, 12:54:15 »
ha pardon ozur dilerim. ben dizel cevirmek diye okumusum. aslinda tork ile devir den hangisini secmek fiziksel olarak daha performansli ve atak olur idi sorum zaten.  kendisine de tesekkur ediyorum. aslinda onemli olan dusuk hizlarda cabuk toparlama, gaza basinca daha atak hizlanivermek onemli. mesela sollamaya ciktigin zaman hemen hizlanivermesi falan. tabi bu motor secenekleri dahilinde soruyorum. yoksa git 3.0 motor al firla git meselesi degil yani. kendi capimizda:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #12 : Nisan 11, 2015, 13:19:59 »
ha pardon ozur dilerim. ben dizel cevirmek diye okumusum. aslinda tork ile devir den hangisini secmek fiziksel olarak daha performansli ve atak olur idi sorum zaten.  kendisine de tesekkur ediyorum. aslinda onemli olan dusuk hizlarda cabuk toparlama, gaza basinca daha atak hizlanivermek onemli. mesela sollamaya ciktigin zaman hemen hizlanivermesi falan. tabi bu motor secenekleri dahilinde soruyorum. yoksa git 3.0 motor al firla git meselesi degil yani. kendi capimizda:)

Emre bey size video atabilirim. Deneme yapmıştık arkadaşın biriyle. 2011 D4D ve 1998 XEi Special benzinli.

İlk başta 5-6 saniye civarı d4d önde oluyor.Sonra ben uzayıp geçtim bayağı devir çevirerek. Ancak 2013  2014 corollanın hızlanması farklı olacaktır diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #13 : Nisan 11, 2015, 13:29:00 »
Corolla 1.6 gli vardı 6 yıl kullandım onun sayesinde toyotaya resmen aşık oldum başka markalarıda denedim tekrar toyotaya döndüm.2.vitesten 3 e geçerken patinaj çekebilen nadir araçlardan Corolla 1.6  :alkis:..Ama dizelde çok keyifli onuda yabana atmayalım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #14 : Nisan 11, 2015, 14:23:20 »
Corolla 1.6 gli vardı 6 yıl kullandım onun sayesinde toyotaya resmen aşık oldum başka markalarıda denedim tekrar toyotaya döndüm.2.vitesten 3 e geçerken patinaj çekebilen nadir araçlardan Corolla 1.6  :alkis:..Ama dizelde çok keyifli onuda yabana atmayalım..


dogru haklisiniz. uzun sure 1998 gli special kullandim. ok gibi firlayan ara hizlanmalari muhtesem bir arabaydi.


2013-2014 un hizlanmasi derken duzel iicn mi diyorsunuz onu. cunku benzinli de 1998 e gorr ciddi beygir artisi da var elbette

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #15 : Nisan 11, 2015, 14:32:15 »
Corolla 1.6 lar performansı, modeli  ne olusa olsun yakın hızlanma max. hızlara sahipler .Eski corollar 105 hp 1040 kg,yeniler 125 hp 1350 kg.Sadece dizaynları ses yalıtımları ve teknolojileri değişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #16 : Nisan 11, 2015, 14:49:52 »
Denilenlere katılıyorum.Toyota fabrika verisi olarak 1.6 benzinli corollalara 0-100km/h 10sn hızlanma veriyor.Araçlar ağırlaştı motorlarda bu ağırlığı dengeleyecek kadar güçlendiler  :)

Bana sorarsan toyotanın dizeli 1.6 vw dizelleri veya 1.5 renault dizelleri kadar yüksek torka sahip değil.Ben benzinlisini tavsiye ederim  :saygi:
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #17 : Nisan 12, 2015, 00:31:19 »
Arkadaşlar gittim her ikisinin de test sürüsünü Yaptım.  Ikisi de manuel vites.
1.6 benzinli çok ağır ve Hantal geldi bana. Çok da şaşırdım beklendiğim hıc bu degıldi. Dizel düşük devırlerde pek canlı degıl ama sanki daha atak geldi bana. Fabrika verilerine bakınca görünen 0-100 km değerleri için tam tersi bir durum var deseler inanırım. En azından bana öyle geldi. Ben de sizlerin yorumlarına aynen katılıyordum ama ne yalan söyleyim kafam karıştı biraz.

Aslında Dediğiniz gibi yazılım destekli bir dizel tadından yenmez ama o konuda hem çok bilgim yok hem de çekincelerim de mevcut. Nasıl olur ne tipleri vardır ne kadar doğrudur ne sorunlar çıkarabilir. Performans ve tuketıme motor ömrüne etkisi nedir hiç bilmiyorum. 1.6 dizeli de 2016 da bekliyoruz Corolla da dedi eleman.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #18 : Nisan 12, 2015, 02:21:11 »
Dizel veya benzinli araçlar maks. Tork ve beygiri farklı devirlerde sunar.Benzinli olanı biraz yüksek devirlere çıkarıp sürdünüz mü? Torku düşük gelmiş olabilir dizelden sonra.Bence turbolu modeller ya da 1.6 dizeli bekleyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: Performans Kıyaslaması
« Yanıtla #19 : Nisan 12, 2015, 14:01:06 »
evet haklisiniz. yuksek devirde de kullandim bir sure. 80-90 km hizlarda mesela 4 ile gidersen ancak az biraz tepkisi var o zaman da tuketim degeri acaip yukseliyor. cogunlukla kullandigmiz devir bandinda en yuksek torku veren tip motoru tercih etmek daha mantikl sanirim. evet 1,6 dizel cok iyi olacak am epey de var gelmesine. 2016 en erken.