Gönderen Konu: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma  (Okunma sayısı 4052 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 8 kere teşekkür etti
2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« : Ocak 25, 2015, 14:51:28 »
 selam arkadaşlar.
         2007 d-4d corolla confort aracım var. aracımın tüm bakımlarını yetkili serviste yaptırırım(192.000 km de).Ancak 190 bin bakımından kısa süre sonra motordan gaza basarken ses gelmeye başlayınca servistekiler şarj dinamosundan olduğunu söylediler ve işçilik yaptılar (450 tl).
         Asıl sorunum ise bu olaydan kısa bir süre sonra başladı.araç ile hızlanıp devri yükseltince (3000-4000 arası) sanki arabayı arkadan çekiyorlarmış gibi tutulma oluyor. Teknik konularda hiç anlamayan bir kişiyim malesef. Bu yüzden yardımlarınızı bekliyorum.Acaba bu arızanın sebebi önceki olayla alakalımıdır yoksa başka bir sorunmudur?
  Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim
 

Toyota Club Türkiye

2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« : Ocak 25, 2015, 14:51:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #1 : Ocak 25, 2015, 17:41:11 »
turbo diye tahmin ediyorum
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #2 : Ocak 25, 2015, 17:54:59 »
Büyük ihtimal ile EGR kirlilik sorunu,
Düşük ihtimal ile turbo basınç kontrolleri olabilir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #3 : Ocak 25, 2015, 18:51:56 »
sedat bey,

Öncelikle deponuzu doldurun, Enjektör temizleyici katın, saha sonra otobana çıkıp 80 km üstü bir hız ile 25-35 dk hiç yavaşlamadan gidin.  EGR rejenerasyon işlemi başlamış ve bitmiş olacaktır. Bu arada enjektörlerinizde temizlenmiş olacaktır.

Sorununuz bununla çözülmezse Turbo vakum pompasına yada turbo basıncına baktırınız. Ancak %90 sorununuz çözülmüş olacaktır.


Mesaj Birleştirildi: Ocak 25, 2015, 18:53:44
Bununla beraber EGR tıkalı olduğu için otobana çıkmadan çok devirli  kullanırsanız Turbo hatası alırsınız ve serviste söndürmekle uğraşabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #4 : Ocak 25, 2015, 20:49:25 »
selam arkadaşlar.
         2007 d-4d corolla confort aracım var. aracımın tüm bakımlarını yetkili serviste yaptırırım(192.000 km de).Ancak 190 bin bakımından kısa süre sonra motordan gaza basarken ses gelmeye başlayınca servistekiler şarj dinamosundan olduğunu söylediler ve işçilik yaptılar (450 tl).
         Asıl sorunum ise bu olaydan kısa bir süre sonra başladı.araç ile hızlanıp devri yükseltince (3000-4000 arası) sanki arabayı arkadan çekiyorlarmış gibi tutulma oluyor. Teknik konularda hiç anlamayan bir kişiyim malesef. Bu yüzden yardımlarınızı bekliyorum.Acaba bu arızanın sebebi önceki olayla alakalımıdır yoksa başka bir sorunmudur?
  Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

Sedat bey yakıtınızda su var. Zamanla geçer. 1-2 günde geçmezsse lamda sensörünüz arızalı.

2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #5 : Ocak 25, 2015, 22:46:37 »
Teşekkürler. Yarın söylediklerinizi deneyeceğim. Umarım düzelir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #6 : Ocak 25, 2015, 22:57:35 »
3.000 devirden sonra Tork eğrisi düşmeye başlar ve 4.000 devirde Beygirde son haddine ulaşır.

Bu motor 3.000d/d 205nm Tork, 4.000d/d 90hp'dan fazlasını üretemez.

Herhangi bir sorun görünmüyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #7 : Ocak 25, 2015, 23:26:05 »
egr valfiniz kirli veya bozuk.temizletip deneyiniz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #8 : Ocak 26, 2015, 19:23:35 »


sedat bey,

Öncelikle deponuzu doldurun, Enjektör temizleyici katın, saha sonra otobana çıkıp 80 km üstü bir hız ile 25-35 dk hiç yavaşlamadan gidin.  EGR rejenerasyon işlemi başlamış ve bitmiş olacaktır. Bu arada enjektörlerinizde temizlenmiş olacaktır.

EGR'yi DPF ile karistiryorsunuz sanirim, EGR'de rejenerasyon olmaz, enjektor temizleyicininde DPF rejenerasyonu ile ilgisi olmaz.

EGR' de biriken kurum maalesef fiziki olarak temizlenebilir.Kurumlanmanin ana sebebi olarak servislerin bu araclar icin kullandigi C onaysiz 10W40 yaglari gosterebiliriz (ki aracin bugune kadar yetkili servis bakimli olmasi da bunu dogrular nitelikte), C3 onayli bir yag kullanilmasi kurumlanmayi minimize edecektir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #9 : Ocak 26, 2015, 19:31:49 »
Arkadaşlar bu hafta çok yoğun olduğum için herhangi bir ustaya gidemedim henüz .sadece enjektör temizleyici deneyebilirim. EGR temizliği yaptırınca  sonuçları buradan paylaşırım. İlgilenip öneri sunan tüm dostlara teşekkür ediyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 28000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #10 : Ocak 27, 2015, 01:21:09 »
Katalizörede baktırın katalizörde tıkanmış olabilir. hatta kırıkta olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #11 : Ocak 27, 2015, 08:24:40 »

EGR'yi DPF ile karistiryorsunuz sanirim, EGR'de rejenerasyon olmaz, enjektor temizleyicininde DPF rejenerasyonu ile ilgisi olmaz.

EGR' de biriken kurum maalesef fiziki olarak temizlenebilir.Kurumlanmanin ana sebebi olarak servislerin bu araclar icin kullandigi C onaysiz 10W40 yaglari gosterebiliriz (ki aracin bugune kadar yetkili servis bakimli olmasi da bunu dogrular nitelikte), C3 onayli bir yag kullanilmasi kurumlanmayi minimize edecektir.
Evet Dpf yerine egr yazmisim.  Haklisiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #12 : Ocak 28, 2015, 07:56:07 »

EGR'yi DPF ile karistiryorsunuz sanirim, EGR'de rejenerasyon olmaz, enjektor temizleyicininde DPF rejenerasyonu ile ilgisi olmaz.

EGR' de biriken kurum maalesef fiziki olarak temizlenebilir.Kurumlanmanin ana sebebi olarak servislerin bu araclar icin kullandigi C onaysiz 10W40 yaglari gosterebiliriz (ki aracin bugune kadar yetkili servis bakimli olmasi da bunu dogrular nitelikte), C3 onayli bir yag kullanilmasi kurumlanmayi minimize edecektir.

Ufuk beyin söyledikleri benim tecrüberlimlede uyuşuyor. benim araçta 90 bine kadar hep yetkili servis bakımına girmiş ve bakım notlarında gördüğüm kadarı ile hep 10*40 yağ kullanılmış. şu an 120 binde ve EGR'si açtığımda tamamen tıkanmıştı.  Servis bakımlı araç aldık diye seviniyorken servis bakımlı olması dezavantajlı olmasına sebep oldu. Son yağ ise mobil 5-30 koydurdum.

Saygılarımla
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #13 : Ocak 28, 2015, 09:13:07 »
EGR'nin içindeki egzost gazı egzost manifoldundan gelir, yani ne katalizör nede DPF'den geçmeden,

Dolayısiyle EGR'nin tıkanmaması için,

1- Kaliteli 10ppm'lik Euro Diesel yakıt,
2- Düzenli Enjektör temizleyici kullanımı şarttır.

Diesel motorlarda enjektörlerin temiz kalması benzinliye göre çok daha fazla dikkat ister.

Tıkalı EGR performans düşüklüğü yaratmaz, sadece rölantide devir dalgalanması yaratır.

Aksi halde EGR sistemi iptal edilen motorlardanda performans düşüklüğü şikayetleri olurdu ki böyle bir şey imkansız.

EGR iptal edilecekse, rölanti devri için ECU yeni yazılım gereklidir.

EGR ile Turbo karıştırılmamalıdır.

Konudaki aracın 3.000 - 4.000d/d aralığında hızlanamama sorunu yaşadığı belirtilmiş.
Bu araç 5. vites ile 175km/h sürat yapamıyor mu? son nerede tıkanıyor?
Bu motorla ve bu aerodynamy ile daha ne kadar hızlı gitmesi istenebilir? 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #14 : Ocak 28, 2015, 09:54:40 »
Tekin bey ;

  Aynı sorunu bende yaşadım. hatta forumda da tartıştık. yokuş çıkarken araba hangi süratte yada hangi viteste olursa olsun, tutukluk yapıyor. 3000 devirden sonra devirde ve hız göstergesinde değişiklik olmamasına karşılık sizi biri arkadan çekiyor ve bırakıyormuş gibi hissediyorsunuz. ben DPFresini değiştirdim, enjektör temizleyici kullandım, servise götürdüm, olabilir dediler. Çok devirli kullanma diye eklediler. Ancak şehir içinde çok kullanınca böyle oluyor diye düşünüyorum.

  En son istanbula gittim herhangi bir tutulma olmadı. sorunu tanımlamak biraz zor arkadaşımız tutulma demiş ben tutukluk demiştim :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #15 : Ocak 28, 2015, 10:17:20 »
Euro 5 motorlarda kullanılan DPF çeşitli oluyor,

Toyota çok yollu DPF kullanıyor, biri dolup diğeri devredeyken dolu olan temizlenmeye geçiyor. abd'de anlatılan diğer model, tek yollu olan, uyarı ışığı yakacak kadar dolduysa ya ışık sönene kadar rölantide beklemelisin yada zaten yolda ilerliyorsundur.

Bahsedilen şey sorun değildir.

Her diesel motor genelde 3.000d/d ya ulaştığında, benzinli motorların neredeyse 2 katı ürettiği o muhteşem torku kaybetmeye başlarlar, bu sürücüde bir anda atmosfer dışına çıkmış hissi oluşturur ve hızının yavaşladığını zanneder oysa 4.000 devire ulaşana kadar hız sürekli artmaktadır ama çekiş gücü aynı olmaz. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #16 : Ocak 28, 2015, 10:38:57 »
Euro 5 motorlarda kullanılan DPF çeşitli oluyor,

Toyota çok yollu DPF kullanıyor, biri dolup diğeri devredeyken dolu olan temizlenmeye geçiyor. abd'de anlatılan diğer model, tek yollu olan, uyarı ışığı yakacak kadar dolduysa ya ışık sönene kadar rölantide beklemelisin yada zaten yolda ilerliyorsundur.

Bahsedilen şey sorun değildir.

Her diesel motor genelde 3.000d/d ya ulaştığında, benzinli motorların neredeyse 2 katı ürettiği o muhteşem torku kaybetmeye başlarlar, bu sürücüde bir anda atmosfer dışına çıkmış hissi oluşturur ve hızının yavaşladığını zanneder oysa 4.000 devire ulaşana kadar hız sürekli artmaktadır ama çekiş gücü aynı olmaz.

Söylediklerinize katılıyorum. Ancak bu sorunu yaşayan biri olarak diyelim ki " bir anda atmosfer dışına çıkmış hissi oluştu" peki neden şimdi oluşmuyor diyeceğim. Sizde bana algıda seçiçicilik diyerek algı psikolojisine gireceksiniz. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #17 : Ocak 28, 2015, 10:48:11 »
Burada bir yol var,

Yokuş aşağı doğru giderken vitesi boşa alırsanız, aracınız yavaşlıyor ve duruyor sonra geri geri 30km/h süratle gitmeye başlıyor.

Algı yanılması, arazi yokuş aşağı gittiğinizi düşündürüyor.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #18 : Ocak 28, 2015, 21:20:10 »
tekin bey..egr motoru şayet buldu ise ki bizim 2008 lerdeki motor manyetik kolay bozuluyor egr kapanma ve açılma hareketini doğru yapamadığında da böl oluyor tecrübe ile sabit....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: 2007 d-4d yüksek devirde tutulma
« Yanıtla #19 : Ocak 28, 2015, 23:04:04 »
Değerli arkadaşlar öncelikle hepinize teşekkür ederim yapmış olduğunuz yorumlar için.
   Aracın mazotu bitene kadar kullandığım daha sonra  totalden enjektör temizleyici aldım ve boş depoya doldurup üstüne de depoyu doldurdum yaklaşık 50 km yol yaptım yüksek devirlerde de kullandığım ama çok fazla hız yapamadım otabana çıkma fırsatım olmadı.  Ama sorun devam ediyor. Ancak Cuma günü fırsatım olursa bir ustaya gidebilirim . Söylediğiniz gibi EGR  sine bir baktırıp neticeyi sizlere yazarım