Gönderen Konu: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var  (Okunma sayısı 11352 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Değerli arkadaşlar, üstadlar, felsefeciler, teknik adamlar;

Sizleri beraber icad yapmaya davet ediyorum.

Benim naçizane fikrim var.

Geçmişte benzer projelerim oldu. Bazılarını gerçekleştirdim bazıları imajinasyon bazıları prototip bazıları iflas aşamasında.

Bu projeyi merak ediyorsanız :

Enerjiyi hiç verimli kullanmıyoruz. Doğalgaz faturalarını inceleyin KW cinsinden değere bakım 1 kW ının fiyatına bakın. Bizim site merkezi sistem olduğuğundan ben bakamıyorum.

1 kW elektrik ve doğalgaz fiyatını karşılaştıralım.

Elektrik ile rezistanslı ısıtıcıların her türlüsü ile ısınmak çok pahalıdır.

Ama elektrik ile ısı pompası kullanmak çok verimlidir.

Kaliteli klimalarda bu oran 1:4 yani 1 kW elektrik harcayınca 4 kW ısı üretilir.

İyi de klima dış ünite sesi bir şekilde halledilir de iç ünite en sessiz klimada bile sesli gece uyutmaz der gibi duydum sizi.

İşte innovasyon burada.

Klimanın iç ünite evaparatörünü su kazanına koysak suyu ısıtıp evde devir daim yaptırsak olmaz mı.

4 kat ucuza ısınamaz mıyız.

Yorumlarınızı teknik araştırmalarınızı bülten ve bilgi paylaşımlarınızı esirgemeyiniz arkadaşlar.

Benim için değil. Beraber sohbet konusu olsun diye. Forum biraz sakin hareketlensin dimi.

Toyotalarda sorun olmayınca baya sakin bu forum

Mesaj Birleştirildi: Ocak 12, 2015, 20:57:26
Vitocal 300-G Tip BW (6,2 - 85,6 kW) toprağın depoladığı ısı enerjisinden, içinden antifrizli akışkan dolaşan topral kolektörü veya sondaj boruları yardımı ile faydalanır. Vitocal 300-G yıl boyunca hatta soğuk kış günlerinde bile mahal ve kullanma suyu ısıtmasını gerçekleştirebilmektedir. Vitocal 300-G Tip WW (8 - 117,8 kW) ile sudaki (göl, nehir vb.) ısı enerjisinden yararlanılmaktadır. Performans sayısı (COP): 6'ya kadar (Su/Su işletmesinde ve 10/35 ºC sıcaklıklarda).
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #1 : Ocak 12, 2015, 20:57:51 »
Muhteşemsin Hocam, aynı fikrin tersinide ben düşünmüştüm :) Yazın malum bu dış üniteler baya bir ısı üretiyorlar, onunlada sıcak su problemi hallolurdu  :tamam:

Çok verimli olmaz gibi geldi hocam sizin bu yazdığınız,atıl bir enerji olsa eyvallah ama sadece bu iş için klima çalışacak, su ve havada akışkanlar sınıfında olduğu için klimada yeterli sıcaklığı elde edebilmek bile zorken onunla su ısıtıp devri daim pompasıda eklersek üstüne fazladan elektrik yakarız gibime geldi  :wacko:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #2 : Ocak 12, 2015, 21:01:20 »
Birde stirling motor taktımı bu sisteme yemede yanında yat.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #3 : Ocak 12, 2015, 21:28:14 »
Evaporatörler alüminyumdan yapılmıştır, hacimleri büyük olduğundan maliyeti düşük tutmak çok önemlidir.

Isı aktarımını çok daha iyi gerçekleştiren ve çok daha az yer kaplayan Bakırdan Plakalı Eşanşörler vardır.

2 giriş çıkışlı plakalı eşanşörün 1. giriş çıkışından dış üniteden gelen sıcak gaz geçer,
2. giriş çıkışında da sıcak gazın ısısını alan su,
Bu su, takacağımız küçük sirkülasyon pompası ile ev içine dağıtılır.
Dış ünitenin evaporatörü normalin 2 katı büyüklükte ve çift fanlı olması gerekmektedir,
Hava kaynaklı olacak bu sistem ile Kışı +5 olan sadece Akdeniz bölgesinde ısıtma yapabilirsiniz.

Konumuz ekonomi ise, tabandan ısıtmadan başka bir ısıtma yöntemi kullanılmamalıdır.
Duvarlarda Ytong veya İzobim tarzı tuğlalar kullanılmalı,
Dış cephe muhakkak mantolanmalıdır.

Eğer evin bulunduğu bölgede taban suyuna ulaşım çok rahat ise,
Dış ünitede evaporatör yerine taban suyu ile ısı aktarımı yapılır ve soğuyan su yoldaki yağmur mazgalına deşarj edilir, tabii 2. bir plakalı eşanşör ve daha büyük bir pompa ile.
Su kaynaklı olacak bu sistem ile sadece denize yakın tüm bölgelerde ısıtma yapabilirsiniz.

Bunları yaparak yaklaşık olarak 1/6 oranında tasarruf sağlarsınız.
Yalnız kıyıya uzakta iseniz maliyetler artacağı gibi verimde düşer,

Birde toprak kaynaklısı vardır ve çok daha maliyetlidir, bahçeli bir evde oturma zorunluluğu vardır.

Doğalgazı kombide kullanıp, tabandan ısıtma ile sıcaklığı almak, dış cephede söylediğim yalıtımları yapmak, dünyanın en ucuz ve etkili ısıtma türüdür.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #4 : Ocak 12, 2015, 21:38:02 »
Bir profesörün slaytı var

Resimin hemen üstüne bitişik görünen pdf dosyası ve altına bitişik görünen pdf dosyası var.

Onlara bakın bence
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #5 : Ocak 12, 2015, 21:46:41 »
Ülkemiz için en iyi icatlar şunlar olabilir;

- Gelişmiş güneş enerji panelleri üretimi,
- Yeni doğalgaz ve petrol yatakları bulmak,
- Nano pil üretimi,
- Yerli otomobil.

Bunları gerçekleştirmek için eğitim sisteminin elden geçmesi gerekir,

Yoksa adamların 100 yıldır ürettikleri otomobilleri beğenmemeye devam edeceğiz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #6 : Ocak 12, 2015, 21:47:40 »
Evaporatörler alüminyumdan yapılmıştır, hacimleri büyük olduğundan maliyeti düşük tutmak çok önemlidir.

Isı aktarımını çok daha iyi gerçekleştiren ve çok daha az yer kaplayan Bakırdan Plakalı Eşanşörler vardır.

2 giriş çıkışlı plakalı eşanşörün 1. giriş çıkışından dış üniteden gelen sıcak gaz geçer,
2. giriş çıkışında da sıcak gazın ısısını alan su,
Bu su, takacağımız küçük sirkülasyon pompası ile ev içine dağıtılır.
Dış ünitenin evaporatörü normalin 2 katı büyüklükte ve çift fanlı olması gerekmektedir,
Hava kaynaklı olacak bu sistem ile Kışı +5 olan sadece Akdeniz bölgesinde ısıtma yapabilirsiniz.

Konumuz ekonomi ise, tabandan ısıtmadan başka bir ısıtma yöntemi kullanılmamalıdır.
Duvarlarda Ytong veya İzobim tarzı tuğlalar kullanılmalı,
Dış cephe muhakkak mantolanmalıdır.

Eğer evin bulunduğu bölgede taban suyuna ulaşım çok rahat ise,
Dış ünitede evaporatör yerine taban suyu ile ısı aktarımı yapılır ve soğuyan su yoldaki yağmur mazgalına deşarj edilir, tabii 2. bir plakalı eşanşör ve daha büyük bir pompa ile.
Su kaynaklı olacak bu sistem ile sadece denize yakın tüm bölgelerde ısıtma yapabilirsiniz.

Bunları yaparak yaklaşık olarak 1/6 oranında tasarruf sağlarsınız.
Yalnız kıyıya uzakta iseniz maliyetler artacağı gibi verimde düşer,

Birde toprak kaynaklısı vardır ve çok daha maliyetlidir, bahçeli bir evde oturma zorunluluğu vardır.

Doğalgazı kombide kullanıp, tabandan ısıtma ile sıcaklığı almak, dış cephede söylediğim yalıtımları yapmak, dünyanın en ucuz ve etkili ısıtma türüdür.

Maalesef Tekin Bey;

Dünyada şu ana kadar ısı pompasından daha ucuz bir ısınma yöntemi icad edilmedi. Sebebi sadece ısıyı taşımak için enerji harcanması ısı üretimi için enerji harcanmaması dır.

PDF dosyalarını inceleyin bence.

Isı pompasının kullanımı yeni değil. Normal bir daire için 15-16 bin TL ye kurulabiliyor. Dış havayı kullanan çok sessiz ve çok ilginç sistemler var. İç ünitesi kombiye benziyor. Dijital ekranı var. Süper icad. Ancak ülkemiz şartları için pahalı. Doğalgaz için yılda ısınmaya ben 1000 TL kadar veriyorum. Yani 16 senede kendini amorti edecekse pahalıdır.

Buna çözüm bulursak işte o zaman icadı çıkarış olcaz.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 12, 2015, 21:53:42
Ticari anlamda otomobil yapmak yada üretilecek bir şey ülkemiz insanı için sorun değil.

Yeterli teknik var.

Tek sorun para.

Ben bir zaman üretim yaptım. Ama maalesef ürettiğim ürüne gelen siparişleri karşılayacak işletme sermayem olmadığından iflas ettim. Aylık 80-90 bin adet üretimi hazır isteyen pazar vardı tek sorun önce üretim için 2 milyon TL kadar nakit gerekli idi. 10 Bin adet üretim yapıp satıp kepenk kapattım. Sonra alıcılar kaç kere ziyaret telefon etti ama kimse ortak olmadı  :P

Siz söyleyin parayı bulun ben üretirim sorun değil. Üretilen mal satılır o da sorun değil. Sorun para.

Antepte kurdular güneş enerji paneli fabrikası ama elektro panelleri çinden alıp aliminyum çerçeve yapıyorlar. Tamam ilerde o kısmı da yaparlar.

Yeterki para olsun ben neler neler yaparım o para ile  :rofl:

Mesaj Birleştirildi: Ocak 12, 2015, 21:54:56
mesajımın altındaki pdf dosyalarına mutlaka bakın
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #7 : Ocak 12, 2015, 22:00:09 »
Tevfik bey, ısı pompası nedir biliyorum, siz konunun başında icat edelim dediğiniz için evde kendi başımıza nasıl ısı pompası yapabiliriz, hangi kaynaklı şekilleri vardır, nerelerde verimli şekilde kullanılır diye detaylı yukarıda yazdım.

Ülkemizin iç ve kuzey bölgelerinde neden kullanılmadığını araştırdınız mı?

Akdeniz bölgesinde bile dış ortam 0.C olduğunda hava kaynaklı olanın verimi düşüyor.

Tamam, Akdeniz bölgesi için, doğalgaz olmayan yerlerde kullanılabilir ama Doğalgazı hala hiç bir sistem geçemiyor.

Çizelgeleri fazla ciddiye almayın, ısıpompası satmak için elbette övecekler ama her bölgede etkili olamıyorlar.

Doğalgazda sadece kombi var,
ısı pompasında Kombi ve Dış ünite,
Arıza sıklığı çok daha fazladır.

Doğalgaz faturasını düşürmenin yollarınıda yukarda anlatmış oldum;

1- Tabandan ısıtma
2- Kalın ısı duvarlar,
3- Mantolama.

Isı pompası kullanılan yerdede tabandan ısıtma yoksa yine iddia edilen tasarrufların sağlanması imkansızdır.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #8 : Ocak 12, 2015, 22:06:47 »
Aslında hiç birine gerek yok biliyor musunuz. Tek gereken ısı yalıtımlı duvarların olması. Ama bildiğimiz mantolama diye yapılan verimsiz ısı yalıtımlarından bahsetmiyorum. Gerçekten kaliteli olanlarından.
Fransada sadece içinde yaşayan insanların nefes alıp vermesiyle ısınan binalar mevcut.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #9 : Ocak 12, 2015, 22:17:44 »
Aslında hiç birine gerek yok biliyor musunuz. Tek gereken ısı yalıtımlı duvarların olması. Ama bildiğimiz mantolama diye yapılan verimsiz ısı yalıtımlarından bahsetmiyorum. Gerçekten kaliteli olanlarından.
Fransada sadece içinde yaşayan insanların nefes alıp vermesiyle ısınan binalar mevcut.

Nefesle hiç bir yeri ısıtamazsın, öyle olsaydı içinde 7 kişi oturan Versoyu -10 derecede ısıtmaya gerek kalmazdı.. :)
Sen fransızlara bakma..

En önemli yapı sisteminden biride katların asmolen olması.
Asmolenin asıl amacı ısı yalıtımıdır.
Alt veya üst kattaki komşu evi ısıtmıyor olabilir ama sizin ısınız bir yere kaçmaz.

Ülkemizde çok ucuza ulaşabileceğiniz ısı yalıtımından biride Camlardır.
Standart kullanılan çift camlar ısı yalıtımında yetersiz kalmaktalar.

M2'de sadece 10TL farkı olan Isı Camlar vardır,
Orta derecede sıcak-soğuk olan bölgelerde tek işlemli,
Çok sıcak ve Çok soğuk bölgelerde çift işlemli çift camlar vardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #10 : Ocak 12, 2015, 22:24:40 »
Üniversiteme gelen ısı yalıtımı teknikerlerinden sertifikalı eğitimde verdikleri bir örneği verdim Tekin abi, ısı yalıtımı çok iyi bir ev ile ısı yalıtımı olmayan bir arabayı karşılatırdığını duymadım, görmedim :)
O kadar fazla yalıtım malzemesi var ki ülkemizde kullanılan malzemelerin verimi düşük. Ve de o nefesle ısınan evlerde hem dışarıdan hem de içten 3 4 tabaka yalıtım malzemesi uygulanıyor. Ülkemizdekilerde ise 1-2 Cm lik bir tabaka o kadar. Bundan ne kadar bir verim beklenebilir ki.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #11 : Ocak 12, 2015, 22:33:37 »
Ben de beyin fırtınası yaparak eldeki parçaları birleştirip bir şeyler üretebiliriz kanaatindeyim.

Isı pompası adı üstündedir. Isıyı pompalar. Nasıl? İçindeki gazı sıkıştırıp genleştirerek. Isıtma ya da soğutma amacına bağlı olarak tesisat içinde dolaşan gaz bir ortamdan diğer ortama ısı taşır. Örneğin soğuturken gaz iç ünitede genleşerek ortamın ısısını alır. Isınan gaz dış ortamda sıkıştırılarak aldığı ısı dış eşanjorde fanla ortama salınır. Isıtmak için de tersi işlem yapılır. Genleşme dış ünitede sıkışma iç ünitede yapılarak dışarıdan toplanan ısı kapalı ortama aktarılır/verilir. Isı pompasında önemli olan bir şey var; sıcak arttıkça soğutma, soğuk arttıkça da ısıtma kapasitesi dolaysıyla verimi düşer. Bahsedilen 4 kat gibi verim tahminen iyi şartlarda ölçülmüş değerlerdir. Buzdolapları da aynı yöntemle çalışmaktadır. Bu olay çok sıcakta araba motorlarının veriminin düşmesine benzer. Çünkü hava 40-45 derecelere çıkınca pistona giren hava daha az genleşecektir. Bu da motor çekişinin ve veriminin düşmesi demektir. Soğuk ortamda yeterli/optimum sıcaklığa erişmiş motor daha çekişli ve verimli çalışacaktır. Ben buna istinaden yaz aylarında üretilen atıl ısıyı (çünkü yanmalı motorlarda enerjinin belli bir kısmı ısı olarak dışarı salınıyor) kullanarak turbo olayına benzer şekilde motora giren havayı soğutabilir miyiz diye düşünüp duruyorum. Belki de birileri bu yöntemi denemiş bile olabilir.

@Mutlu Tekir'in dediği gibi nefesle ısıtmak belki biraz zor fakat iyi bir yalıtımla neredeyse denilebilir. Sonuçta ısıtma demek kaçan ısıyı yerine koymak demektir. Kaçak ne kadar azsa açığı kapatmak için gereken o kadar az olacaktır.

PDF'te de anlatıldığı gibi ortamın sıcaklık dalgalanmalarından etkilenmemesi için çok daha fazla yatırımla yeraltı sıcaklığı kullanılıyor. Ümraniye Meydan AVM yanında bildiğim kadarıyla Alarko Riva Konaklarında da aynı yöntem uygulanmış. Fakat bizim düşündüğümüz çapta tasarrufluk bir durum yok. İlk yatırım olarak kat be kat fazlasını yapmak gerekiyor. O yüzden hocanın da pdf in sonunda tekrarladığı gibi "en ucuz enerji tasarruf edilen enerji"dir. Bu enerjiyi ısınmada veya soğutmada düşünüyorsak yalıtımın şart olduğunu bilmemiz gerekiyor. Ne kadar A+++ olsada havadar olmayan sıcak bir ortamdaki soğutucu üzerine yazan perfomansı gösteremeyecektir. Örneğin bugünlerde açık balkondaki bir buzdolabı belki de hiç çalışmayacakken 20-22 derece bir ortamda 30 dk da bir çalışarak enerji tüketecektir. Yazın da doğrudan güneşe veya sıcak ortama değil havadar bir ortama koymak gerekir. Aslında iç duvarları birer cm bile artırılsa verim artar fakat bu sefer de iç hacimden feragat etmek gerektiğinden üreticilerin içine gelmemektedir. Nasılsa üzerine A ve artılarını yapıştırmışlar, hangi ortam olduğunu söylemiyorlar ki!

Ben de yaılıtım diyorum. Yerden ısıtma da verimlidir. Fakat yan etkileri vardır. Varis türü rahatsızlığa yalın ayak yürünürse etki eder. Ayrıca halı gibi ortamların ısınmasıyla havaya bol miktarda toz kalkar ve astım rahatsızlığı olanlara gelmez. Bir tasarruf da yoğuşmalı kombi kullanmaktır. Verim diğer kombilere göre baca gazı ısısını geri kazandığı için yüksektir.

Epeyce uzun oldu kusura bakmayın!  ;)


Mesaj Birleştirildi: Ocak 12, 2015, 22:35:46
Tekin beyin verdiği araba örneği ile ev yalıtımının kıyaslanması yanlış olur. Çift camlı otobüslerde bile bir evin duvarları ile kıyaslanabilecek bir yalıtımı sağlamak zordur. Çünkü daha fazla yalıtım daha fazla ağırlık ve daha güçlü motor demek. Hani tasarruf yapacaktık!  :)
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #12 : Ocak 12, 2015, 22:42:14 »
http://www.yapi.com.tr/haberler/strotondan-nefes-ile-isinan-binalar_95625.html

linkte yalıtımla ilgili bir Türk örneği var. 1-2 dakikalık araştırmayla buna ulaşabildim sadece, yurtdışındaki örneklerine ulaşmak da mümkündür.
yeraltının sıcaklık farkından yararlanılarak kışın göreceli olarak sıcak topraktan ısıtma, yazınsa göreceli olarak soğuk topraktan soğutma kullanılıyor hali hazırda yurtdışında örnekleri bunların da mevcut. aynı zamanda doğal havalandırma için mimari tasarımlar da uygulanıyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #13 : Ocak 12, 2015, 22:50:42 »
http://www.yapi.com.tr/haberler/strotondan-nefes-ile-isinan-binalar_95625.html

linkte yalıtımla ilgili bir Türk örneği var. 1-2 dakikalık araştırmayla buna ulaşabildim sadece, yurtdışındaki örneklerine ulaşmak da mümkündür.
yeraltının sıcaklık farkından yararlanılarak kışın göreceli olarak sıcak topraktan ısıtma, yazınsa göreceli olarak soğuk topraktan soğutma kullanılıyor hali hazırda yurtdışında örnekleri bunların da mevcut. aynı zamanda doğal havalandırma için mimari tasarımlar da uygulanıyor.

Bu linkteki resim Tekin abinin bahsettiği asmolen döşeme detayı, eskiden Asmolen tuğla vb şeyler kullanılıyordu, bunları kullanmadaki amaç ısı yalıtımından ziyade daha geniş açıklıkları daha az beton ve demirle geçmek. Asmolenin tuğla briket gibi şeylerle yapılması deprem altındaki binalarda sakıncalı idi, düşme riski çok fazla. Bu şekilde expande veya ekstrude köpüklerle yapılması daha güvenli vede ekonomik.

En iyi ve en güvenli ısı yalıtımı dıştan yapılan taşyünü sistemleridir. Yanıcı değildir, dıştan yaparak ısı köprülerinede engel olursunuz böylece mantarlanma falan oluşmaz.

İnsan vücudu 37 derecelerde bir ısı kaynağıdır ama soğuk ortamlarda nereye kadar bu ısıyı muhafaza edebilir orası tartışılır :)

Mesela belki çoğumuz bilmez, aşırı sıcaklar altında çalışanlar için yada yazın 38 derece üstünde biz atlet don gezeriz ama daha kalın giysiler giyersek dışarıdan vücut içerisine ısı geçişini engelleyebiliriz, bedevilerin içlerine deve derisinden yapılma kürkler giydiğini belki duymuşsunuzdur.

Bu arada Recep abi, senin dediğin sistemleri kullanan arabalar var diye biliyorum, soğuk havada oksijen daha yoğunlaşmış olduğundan daha kaliteli yanma sağlayabiliyorlar. Aslında yazın arabanın içerisinden klima ile soğutulmuş havayı emip motorunda kullanan sistemler bile belki vardır.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #14 : Ocak 12, 2015, 22:59:43 »
Üniversiteme gelen ısı yalıtımı teknikerlerinden sertifikalı eğitimde verdikleri bir örneği verdim Tekin abi, ısı yalıtımı çok iyi bir ev ile ısı yalıtımı olmayan bir arabayı karşılatırdığını duymadım, görmedim :)
O kadar fazla yalıtım malzemesi var ki ülkemizde kullanılan malzemelerin verimi düşük. Ve de o nefesle ısınan evlerde hem dışarıdan hem de içten 3 4 tabaka yalıtım malzemesi uygulanıyor. Ülkemizdekilerde ise 1-2 Cm lik bir tabaka o kadar. Bundan ne kadar bir verim beklenebilir ki.

İnşaat sektöründeki ısı yalıtım malzemeleri de kullanıldıkları yerlere göre farklılıklar göstermektedir.
Tabii ülkemizde çok kaliteli binaları görmek o kadar kolay değil ama bazı şehirlerimizde uygulanmakta olan mantolama sistemini o kadar da küçümsememek gerekir.
Köpüklerin hem kalınlık hemde sıkılığı önemlidir.

3 - 4 tabaka yalıtım malzemesi sert duvar malzemesi üzerinde olmaz, örnek olarak ahşap bir yapıda olabilir diyebiliriz.
Ve bu sistemler zaten bizim projelerimizde de vardır. fransaya yada başka bir ülkeye has yeni teknoloji değildir.
Bizim eksiğimiz bu projeleri uygulamamaktır, çünkü "bize bir şey olmaz".!

... ortamın sıcaklık dalgalanmalarından etkilenmemesi için çok daha fazla yatırımla yeraltı sıcaklığı kullanılıyor.

... Yerden ısıtma da verimlidir. Fakat yan etkileri vardır. Varis türü rahatsızlığa yalın ayak yürünürse etki eder. Ayrıca halı gibi ortamların ısınmasıyla havaya bol miktarda toz kalkar ve astım rahatsızlığı olanlara gelmez.

... Bir tasarruf da yoğuşmalı kombi kullanmaktır. Verim diğer kombilere göre baca gazı ısısını geri kazandığı için yüksektir.

- ortam sıcaklığı dalgalanması değil. Klima dış ünitesini bilirsiniz, iç ünite sıcak üflerken dış ünite soğuk üfler yani içindeki soğumuş gazı ısıtmaya çalışır aksi taktirde donar. İşte bu işi yapan fan ve dış ortam hava yerine kışın 15 - 16C olan taban suyu kullanılır. Dışarda belki 0 veya daha düşük sıcaklık vardır, dış ünite bu sıcaklıklarda ısınma zorluğu çekerken, 16 derecelik taban suyu ile çok daha kısa sürede ısınır ve çalışmasını durdurur, işte böylece ekonomi gelir. Yatırım maliyeti, suyu bulsanız bile deşarjını yapacak yer sorunu vs.

- Yerden ısıtma sisteminde tabandan kalkan toz miktarı ile radyatörden çıkan toz miktarı aynıdır, perdelerinizi kontrol ediniz.
  Yerden ısıtma sisteminde açığa çıkan sıcaklık 24 - 25 derecedir, varis yapacak kadar sıcak hiç bir zaman olmaz. Hiç çıplak ayak ile yerden    ısıtma tabana bastınız mı?

- Yoğuşmalı kombiler elbette daha verimliler ama belli M2 altında olan mekanlarda kullanılmalarına gerek yok, ayrıca önceden yoğuşma tahliye borularının montajlanacak yerde olması gerekiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #15 : Ocak 12, 2015, 23:07:29 »
- Yerden ısıtma sisteminde tabandan kalkan toz miktarı ile radyatörden çıkan toz miktarı aynıdır, perdelerinizi kontrol ediniz.
  Yerden ısıtma sisteminde açığa çıkan sıcaklık 24 - 25 derecedir, varis yapacak kadar sıcak hiç bir zaman olmaz. Hiç çıplak ayak ile yerden    ısıtma tabana bastınız mı?

Tekin abi, yerden ısıtmalar güzel konforlu ama bize gelmez :) Hemoroid yapar adamda :)

Ben bu yerden ısıtmalı sistemleri pek mantıklı bulmuyorum, tamam konforlu olabilir ama tasarruflu olacağı biraz şüpheli, ayrıca patlağı çatlağı vb sıkıntılarıda var. Halılarda bakteri oluşumunu da tetikleyebiliyor. Borudaki su ısınacak, ısınan boru üstündeki tesviyeyi ısıtacak, ondan sonra parke varsa onun altındaki şilteyi geçecek, parkeyi geçecek, tüm ısısını bu elemanlara verecek ve ortamı ısıtacak, yok bana göre değil.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #16 : Ocak 12, 2015, 23:23:22 »
Tekin abi, yerden ısıtmalar güzel konforlu ama bize gelmez :) Hemoroid yapar adamda :)

Ben bu yerden ısıtmalı sistemleri pek mantıklı bulmuyorum, tamam konforlu olabilir ama tasarruflu olacağı biraz şüpheli, ayrıca patlağı çatlağı vb sıkıntılarıda var. Halılarda bakteri oluşumunu da tetikleyebiliyor. Borudaki su ısınacak, ısınan boru üstündeki tesviyeyi ısıtacak, ondan sonra parke varsa onun altındaki şilteyi geçecek, parkeyi geçecek, tüm ısısını bu elemanlara verecek ve ortamı ısıtacak, yok bana göre değil.

Radyatöre göre %40 daha tasarruflu.

Tabana avize asmayacaksan :) patlak çatlak olmaz, boru yekpare ve özeldir.

Tabanda bakteri oluşması için rutubetli olmalıdır ki tabandan ısıtmada bu imkansızdır.

Yerde halı olması yalıtım yapmaz ama yerlerin seramik veya granit kaplama olması verimi artırır.

Radyatörlü sistemde önce tavan ısınır sonra biz ısınırız, bizim ısındığımız nokta 24 derecedir ama tavan bölgesi 40 derecedir.
Radyatörlü sistemde su en az 60 C olmalıdır.

Tabandan ısıtmada, su 40 derece ısıtılır, yer 25 - 27 derece olur, ayaklarımız üşümez vücudumuz 24 - 25 derecede konforlu ısınır, tavan 20 derecedir.

Peki neden inşaatçılar tercih etmiyorlar?

Sıvalar bittiği zaman şaptan önce ısıtma sistemi bitiyor yani cepteki para harcanıyor,
Radyatörlü sistemde boyadan sonra radyatörlerin takılma aşaması geliyor, o zamana kadar birkaç daire satılıyor ve cepten para çıkmamış oluyor.

Ülke çapında tabandan ısıtma istemeliyizki hem az harcayalım hemde az yakıt ithal edelim.

Malesef bu konuda tüketiciler eksik yada yanlış bilgiye sahipler.

Not: Eve Taşındıktan sonra evin küçük oğlu salonda yerde matkapla delik açtıktan sonra boruyu delerse, kendi özel yapıştırıcısı ile tamir edilip delinen yer kaplaması da yenilendikten sonra kullanıma devam edilir, patlayan su alt kata geçmez çünkü boru döşemesinden önce yekpare muşamba kaplama yapılır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #17 : Ocak 12, 2015, 23:33:03 »
Tekin bey, oturduğum evi müteahhitten kaba inşaat halinde satın aldığımdan içte bazı değişiklikler yapma fırsatım oldu. O zaman yerden ısıtmayı araştırmış hatta bu konuda bir de yüksek lisans tezi edinmiştim. Bu olumsuz tarafları da orada belirtilmişti ve bana mantıklı gelmişti. Sonra da sırf bu sebeple olmasa da tesisatçının güven vermemesi sonucu vazgeçmiştim.
Bahsettiğim halıların 3-5 derece daha ısınmasıyla oluşacak toz ile ortamda her zaman oluşan ve radyatörlerin sıcak hava akımıyla tül perdelere sayrulan tozlar aynı değildir diye düşünüyorum. Hiç bir halının üzerine çarpma ile veya silkme ile tozunun biteceğini sanmıyorum. O derece toz depolayabiliyorlar. Varise de mantiken şöyle sebep olabilir. Her ne kadar vücut sıcaklığımız 36,5 derece olsada her organımızda bu değerde değildir. Kışın ayaklarımızın üşüdüğü zamanlar 20 derecelerin altına bile düşer. Vücüt ısısını korumak için kan dolaşımını daha hayatı organlara, iç kısma kaydırır. Yer sıcak olunca yalın ayak yerdeki ısı ayaklarla vücuda aktarılacağı için vücüt ısısı yükselip bacaklar da daha ıyı ısınacak. Bu sebeple 26 derece ve üzeri sıcaklıklarda bacaklardaki kan basıncı da artacaktır. Bu da varis için bir etki oluşturabilir kanaatindeyim.
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #18 : Ocak 12, 2015, 23:42:37 »
Tekin abi, maalesef ki yerden ısınmanın tek avantajı, yerde altına kaplanan ısı izolasyonu malzemesidir, vede konforudur. Başkada bir tasarrufu olamaz, hele hele izolasyonu iyi olmayan bir binada vede müstakil bir ısınma sistemi olan bir binada hiç bir tasarruf edilemez, merkezi sistemlerde belki edilir.

İnşaatçıların sevmeme sebebi ayak altında olmasındandır, tam bitmemiş bir binada her şekilde borusu patlayabilir vs vs vs

Varis konusuna takıldınız ama hemoroid de önemlidir :) Wc lerde genelde kalorifer olmaz :)
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: İCAD ÇIKARALIM MI ? Doğalgaz Faturasına Çare Var
« Yanıtla #19 : Ocak 12, 2015, 23:44:20 »
yerden ısıtmada alerjilere kötü geliyor. yerden ısıtmalı evde otururken hergün öksürürdüm.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.