Gönderen Konu: 2016 Prius (4. nesil)  (Okunma sayısı 10796 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 72126
  • Model Yılı: '07
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #60 : Ağustos 31, 2015, 22:44:32 »
Nereye kusuyoruz [emoji16]
Toyota Corolla 2007 MMT

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #60 : Ağustos 31, 2015, 22:44:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #61 : Eylül 01, 2015, 11:24:42 »
Abi her şey iyi güzel de bu fiyatlar çok değil mi?? Yani buraya pek gelecegini de sanmıyorum açıkçası....  Gelirse satar mı derseniz bence çok zor ... :DUR:

Bu fiyat elbette ÇOK ötesi bir şey ama ülkemizin ekonomisi malum..

Bu durumda belki numunelik 10 tane falan gelir herhalde..

amerikada 40.000$ civarlarında, yalnız orada da garanti sonrası parça değişime ihtiyaç olmasın..! Prius klima kompresörü 2.000$ +

Toyotanın 2. elde de dünyanın en çok güvenilir otomobili olduğunu unutmamak gerekiyor.


Çok istediğim bir araç olmasına rağmen tipsizlik abidesi olmuş. :o


Çizgiler çok sıradışı ama aerodinamik harikası.. Mirai ile çok benzerlikleri var.

65.000.TL etiket olsa en çok satan otomobil olurdu herhalde.. !? :)

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #62 : Eylül 01, 2015, 12:57:51 »
Türkiye'de Hybrid e vergi teşviği gelmediği sürece çok zor, Hyundai Bmw'den mühendis kapıyor Toyota'da Lexus tan bir iki mühendisi bünyesine geçirse ne olur  :rofl: Bu Japonlar Çoooooooooooooook Garip İnsanlar.

@Tekin Bozbey (21136) Abi bir hata olması Amerikada 40.000$'a Avalon Hybrid Satıyorlar  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #63 : Eylül 01, 2015, 14:34:49 »
Abi bir hata olması Amerikada 40.000$'a Avalon Hybrid Satıyorlar  :)

amerikada ilginç paketler var, örneğin hala uzaktan kumandası olmayıp cam açma kolu olan yeni nesil Priuslarda satıştaymış. Donanım arttıkça fiyatta artıyormuş.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #64 : Eylül 03, 2015, 00:34:09 »
@Tekin Bozbey (21136) @Ahmet Güve (8047)  abi koenigsegg regera daki olay icin ne yorum yaparsınız ? Şanzımansız araç icat etmişler. 1500 beygir. 3 elektrik motoru varmış. Internette ayrıntılar var. Kopyala yapıştır yapmak istemedim. Tabi fiyat etiketi 1.8 milyon avro ve sadece 80 adet uretilecekmiş. Teknolojisi alışılmışın çok dışında olduğu için dikkat çekiyor...  Nedir bu motorun esprisi ???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #65 : Eylül 03, 2015, 09:38:15 »
@Tekin Bozbey (21136) @Ahmet Güve (8047)  abi koenigsegg regera daki olay icin ne yorum yaparsınız ? Şanzımansız araç icat etmişler. 1500 beygir. 3 elektrik motoru varmış. Internette ayrıntılar var. Kopyala yapıştır yapmak istemedim. Tabi fiyat etiketi 1.8 milyon avro ve sadece 80 adet uretilecekmiş. Teknolojisi alışılmışın çok dışında olduğu için dikkat çekiyor...  Nedir bu motorun esprisi ???

Araç spor, yani 2 kişi + 2 küçük poşet dolayısiyle düşük süratlerde küçük ve ara vitese ihtiyacı yok.

Büyükçe bir pil yerleştirilmiş motorun üzerinde ve akslarda olmak üzere 3 elektrik motoru ile orta hızlara çıkıp sonrasını direkt akıllı gezegen dişlilerle difransiyele bağlı olan içten yanmalı motorun düşük devirden max devire ulaşması ile son süratine erişiyor görünüyor.

Sistem tamamen Yaris/Prius Hybrid sistemiyle aynı prensipte çalışıyor, düşük süratlerde benzinli motor jeneratör görevi görüyor sadece CVT gerek görülmemiş.

İlk otomobil icat edildiğinde nasıl karışım odası ve şanzıman teknolojisi 100 yıldır değişmediyse, gelecek 100 yıl Toyota Hybrid teknolojiside temel olacaktır. Yani gücün tekerlere nasıl ulaştığı önemli değildir çünkü çok farklı boyutlarda ve çok farklı kullanım amaçlı araçlar vardır, ama gücün nasıl oluşturulacağı teknolojisi artık Hybrid'tir.

http://images.thecarconnection.com/med/koenigsegg-regera_100502719_m.jpg
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #66 : Eylül 03, 2015, 14:03:50 »
Abi konuyla pek alakalı olmamakla bebaer bir sorum olacak. Mesela yaris hibriti park ederken falan bazen benzinli motor çalışıyor bir anda. Motor çalışır halde iken power tuşuna bassak (kontak kapatsak) bunun  bir zararı filan olur mu. Ben motor susana bekliyorum nedense.

Yani şöyle izah edeyim. Araç park halinde iken kısa süreliğine aracın duruşunu düzeltmek için falan 30 saniyeliğine veya 1 dakikalığına çalıştırdığım anda benzinli motor devreye girdiğinde ben devreden çıkana kadar bekilyorum. Beklemeden benzinli motor çalışırken power a bassam sıkıntı olur mu??? (Her zaman olmuyor arada bir yeterince elektrik olmadığında devreye giriyor)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #67 : Eylül 03, 2015, 17:05:31 »
Çok da alışılmışın dışında bir teknoloji değil aslında, 80 lerde mevcut benzer çalışmalar. Honda'nın Otomobil Dünyasından Haberler bölümünde paylaştığımız aracın teknolojisi de benzer.

 Bence gücün nasıl tekerleğe ulaştığı çok önemli bir kavram verim açısından Tekin abi. Diğer yandan hybrid sistemler de yeni değil, hatta çok eski, sadece otomobil dünyasında yeni moda oluyor. Kimi gemiler ve demiryolu araçları buna örnek. Hatta dizel hybrid hemen hepsi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #68 : Eylül 03, 2015, 17:19:51 »
@Yunus Emre ŞENTOSUN (34130) ,
Tekin abi benden önce davranmış, bende belirteyim.
Teknoloji Toyota hibrit sistemine çok benziyor. Sadece verimi daha fazla arttırmak için diferansiyelide çıkartmışlar. Sag/sol tekerlere motor eklemişler. Böylece bulanık lojik kontrol ile sanal diferansiyel yapmışlar.

Diger sorunun cevabı ise, motor devreye girdiginde stop etmende hiçbir sıkıntı yok. Kullanmayacagın elektrigi akülerde depolanmasını bekliyorsun,
Bırak sonraki çalıştırdıgında hem hareket etsin, hemde şarj olsun.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #69 : Eylül 03, 2015, 17:43:58 »
Diger sorunun cevabı ise, motor devreye girdiginde stop etmende hiçbir sıkıntı yok. Kullanmayacagın elektrigi akülerde depolanmasını bekliyorsun,
Bırak sonraki çalıştırdıgında hem hareket etsin, hemde şarj olsun.

+1
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #70 : Eylül 03, 2015, 18:51:29 »
Çok teşekkür ediyorum cevaplar için. Bir de internetteki yazılardan birinde şirketin CEO'su Van Koenigsegg'in hibritleri aslında hiç sevmediği ancak bu otomobildeki elektriğin devreye girdiği noktaların sadece şehir içindeki kullanımlarda olduğu (mecburiyettenmiş) çünkü benzinli motorun düşük hızlarda istenen torku üretemediğine değinilmiş. Tam da anlamlandıramadığım bu tarz ifadelere rastladım. Tamam sonuçta 1500 beygirlik bir spor araç bu. Şehir içinde tabiki de amacına uygun bir kullanımdan söz edilemez. Ancak 3 tane elektirikli motorla birlikte çalıştığını düşünürsek neden böyle bir ifade kullanılmış ya da sadece bir duyum mu anlayamadım. Çünkü dediğiniz gibi yaris hibrite benzeyen tarzda bir sistemden bahsediliyorsa elektirikli motordan da azami ölçüde faydanılıyor olması lazım.

Bir de son olarak neden 1500 beygirlik bir araçta böyle bir sistem tasarlamak için bu kadar çaba sarf edilmiş olabilir sizce ? Yani turbo veya supercharger v.s. teknolojileri varken bunun tercih edilme sebebine pek rastlayamadım. (Videoların çoğu ingilizce olunca konunun özünü tam kavrayamadım desem daha doğru olur) Gövde gösterisi mi ? Biz yaptık mı böyle yaparız, biz teknolojide bu noktadayız olayı mı ? Çok da uzatmak istemiyorum da asıl amaç ne olabilir sizce? Sadece 80 tane üretilecek olması mı ya da ? 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #71 : Eylül 03, 2015, 23:58:02 »
Şanzıman kullanılmadığından dolayı düşük devirlerde Benzinli motor sadece jeneratör görevi gördüğü için tekere tork göndermiyor olabilir sonuçta bu spor bir otomobil ve belli bir süratten sonra benzinli devreye girip yüksek süratlere çıkacaktır.

Bu marka ve modelin şu anda gövde gösterisi yapmaktan başka bir şey yaptığını düşünmüyorum.

Ticari üretime geçebilecek yada yaygın kullanılabilecek bir sistem olmadığını düşünüyorum.
Bu haliyle eski karbüratörlü araçlarda çok büyük turbo salyangozu kullanılmış gibi görünüyor.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #72 : Eylül 09, 2015, 09:20:04 »
Resmi olarak Türkiye saati ile bu sabah 06.00'dan sonra tanıtıldı.
Yeni Prius Toyota'nın yeni platformu TNGA platformunu kullanıyor. Yeni Platform daha hafif ama daha dayanıklı ve ağırlık merkezi de daha düşük.
%10 yakıt ekonomisi, %60 daha sert şasi, %40 termal verimlilik
60mm daha uzun,  15mm daha geniş, 20mm daha alçak.
Automatic High Beam System (https://www.youtube.com/watch?v=6TGdbHFW8KY)
Şeritten ayrılma uyarısı, ön çarpışma sistemi, dinamik radar cruise control gibi bir çok sistem.
Yeni ön süspasiyon sistemi ve arka tarafta çift salıncaklı süspansiyon sistemi.
Başlangıç olarak yıl sonuna doğru Japonya'da satışa çıkacak

https://www.youtube.com/watch?v=PQvZyH7ZWIc












Eski Nesil Prius'un ikinci el değeri artacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #73 : Eylül 13, 2015, 13:19:45 »
https://youtu.be/y6h8yAxEyz8

AutoGuide degerlendirmesi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #74 : Eylül 17, 2015, 11:01:44 »
Gösterge grubu yok ortaya karışık bir konsol konumlandırılmış. En sevmediğim olaylardan biri. Gösterge grubu gözümün önünde olmalı. Onun dışında orta konsolda vites kutusu yok sanırım. Eşya gözü olarak kullanılabilen alan da böylece baya bir artmış gibi duruyor. Dış tasarım fena değil ama araca önden baktığınızda sudan çıkmış balık gibi bir izlenim oluşturdu bende.  :rofl: Teknolojik altyapısı ve sürüş dinamiği tabiki de harikulade. Özellikle arka tasarım bence çok sıradışı olmuş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #75 : Aralık 18, 2015, 17:57:13 »
Bildiğiniz gibi mevcut Prius'un aerodinamik katsayısı 0.25 gibi muhteşem bir orandaydı.

Toyota mühendisleri, yeni Prius ile kavram otomobil dizaynını günlük hayatımıza geçiriyorlar ve bizleri farkında olmadan uzay otomobillerine alıştırıyorlar.

2016 Prius Cd 0.24






Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #76 : Aralık 18, 2015, 18:00:48 »
Tekin abi,
İsterse 0.14 Cd olsun, bu kadar gereksiz görseli olan bir otomobile asla para vermem.
Arabanın asaletini bozmak için çok emek sarf etmişler.

Emek verenlere saygı duyuyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #77 : Aralık 18, 2015, 18:16:10 »
Tekin abi,
İsterse 0.14 Cd olsun, bu kadar gereksiz görseli olan bir otomobile asla para vermem.
Arabanın asaletini bozmak için çok emek sarf etmişler.

Emek verenlere saygı duyuyorum.

Çirkin dizaynlar daha uzun ömürlü oluyorlar galiba, mühendisler bu modele 5 yıldır bakıyorlar, onlar uzun süreler sonra göze hoş gelmeyen çizgileri bertaraf etmişlerdir. Piyasaya çıktıktan bir kaç ay sonra beğenileceğine inanıyorum. Yeni Auris piyasaya çıkmadan evvel ne yorumlar yapılmıştı.! Prius ilk model hariç 2 ve 3. nesilleri hala seviyorum. 1. nesil Prius makyajlı hali 2002 - 2006 Corolla olarak canlanmıştı.

Populeritesi olur mu? Olmaz,
Şekilden dolayımı? hayır, fiyatından.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #78 : Aralık 18, 2015, 18:49:32 »
araçta lexus lfa çizgileri var valla :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2016 Prius (4. nesil)
« Yanıtla #79 : Aralık 18, 2015, 20:49:08 »
malesef prius'un fazla rakibinin olmaması satışlarını yüksek tutan önemli etken. rakipler birer birer elektrikli ve hibrit araçları piyasaya sürdüğünde insanlar otomobile benzeyen taşıma araçlarına binmek isteyeceklerdir ki mantıklı olan da budur. günümüzde çoğu firma, belirli teknolojiyi er geç yakalamaktadır ancak "sanat" başka bir olay.

amerika ve avrupa'ya yönelik araçlarda tasarımı kabul edilebilir araçlar üreten toyota, asya ile ortak araçlarda sadece teknik unsurları önemsiyor. asyalı insanların da zevk olarak saygı duysam da pek estetikten anladığını düşünmüyorum.