Anket

Hangi kompak SUV?

Rav4
Qashqai
Crv
ix35
X-Trail
Forester
Cx 3
ASX
Kuga
Yeti
XV
Tiguan
Sportage
SX4
Mokka
X1

Gönderen Konu: Kompakt SUV Karşılaştırma?  (Okunma sayısı 27861 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #80 : Kasım 29, 2014, 20:50:35 »

Listedeki araçların hepsi zaten suv değil. Ama ara sınıf olarak tasarlanan araçlar da var. Bence yeti şehirli bir Crossover.
Ona bakarsanız 4x4 lük yollar değil de normal çamursuz düz arazide, tamamen çakıllı sert sivri uçlu taşların olduğu köy yollarından kötü yollarda da yarisi kullandım  :D altı da yüksek olduğundan baya fayda sağlamıştı. Günümüzdeki araçlar bence dayanıklı, bu nedenle de yerden yüksekliği atırıp süspansiyonları biraz sertleştirip Crossover suv diye satışa sunuyorlar. Tabiki x trail rav4 crv nin eline kimse su dökemez. Fakat ticari araçları yetiyle kıyaslamak haksızlıktır. Ticari araçları aile aracı kullanan bir milletten bahsediyoruz.  !!! :alkis:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #80 : Kasım 29, 2014, 20:50:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #81 : Kasım 29, 2014, 20:51:09 »
Yeti asla bir suv degildir olamaz.herseyden once 4*4 araclarin dahi suv olmadigini biliyoruz.suv olabilmesi icin karin acisi yaklasma acisigibi bircok baska kriterin de olmasi lazim

Mesaj Birleştirildi: Kasım 29, 2014, 20:52:37
Ama kasa olarak yeti dobloya daha cok benziyor ya da caddy diyelim
yeni auris 1,6 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #82 : Kasım 29, 2014, 20:59:06 »
Zafer bey öncelikle şunu söyleyeyim paylaştığınız videolardaki araçlarla sizin kullandığınız aracın tek ortak yönü kasası ve adı.Şuan bindiğiniz aracı o şartlarda kullanın iki gün sonra elinizde kalır.Türkiye de satılan 1.6 Yeti bir ticari araç değildir ama teker ölçülerinin büyük olması onu bir suvda yapmaz.Birilerinin suv demesiyle suv olmaz dediğim gibi dusterde arazi aracı olarak satılıyor.Ben caddy nin fln ticari versiyonundan bahsetmiyorum koltuklu bildiğiniz aile otomobili olarak satılanlardan bahsediyorum.Ben diyorum ki Eğer Türkiyede ki mevcut crv rav4 ün Qashqai nin yanına bu aracı yazıyorsanız  ve bunu normal karşılıyorsanız ki benimde yetiyi  caddyle dobloyla aynı tabloya koymama neden bu kadar karşı çıkıyorsunuz.Ayrıca mokka suv araç olarak opel bayilerde satılıyor

Gerçekten yazdıklarınızı hayretle okuyorum ve anlayamıyorum konuyu açan oraya Rav4'ü vs vs koyan ben değilim Opel Corsa'nın yükseltilmiş bir modeli olan Mokka'ya Suv diyebiliyorsunuz ama Yeti'ye diyemiyor ve hala Caddy'nin koltuklu olanını söylemiştim diyorsunuz yani Caddy koltuklu olunca sınıf mı değiştiriyor ve ısrarla da aynı şeyi söylüyorsunuz. Yeti bir ticari araç mıdır bunun yanıtını verirmisiniz? Gerçi yanıtı zaten baştan vermişsiniz bu sıralamada Yeti'ye yer bulamamış ve Caddy Doblo sınıfında olduğunu söylemişsiniz. Avrupa ülkelerinde ve Dünya'da Yeti kendini kanıtlamış bir Suv aracıdır ve ilk sıralardadır. Videosunu koyduğum araçlarla benim aracım birebir aynıdır yaklaşma ve uzaklaşma açıları aynıdır tek farkları motor hacimleri ve çekiş sistemidir ve öyle 2 günde elde kalacak bir araç hiç ama hiç değildir bu haliyle hafif arazide oldukça yeteneklidir.Yeti güncel kasa 1.6 TDI'nında arazi testleri var araştırıp bir izleyin ben karşılaştırma yaparken dış görünüşüne falan bakmam işçiliği malzeme kalitesi güvenlik ve kasa güvenliği konforu şanzımanı motor gücü yakıtı ve fiyatına bakarım dış görünüşü dizaynı sonra gelir. Salefi araçların 1.6 benzinli modellerinin 80.000 tl başladığı bir pazarda Elegance donanım bir Yeti 1.6 TDI DSG 75.000 tl sonuna kadar hak ediyor. Belki diğerleri de hak ediyordur ki satılıyorlar. Ve bir son not Yeti modeli 1 hafta önce gittiğimde bayilerde yoktu 3 ay sıra verdiklerini söylediler.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 29, 2014, 21:15:42
Yeti asla bir suv degildir olamaz.herseyden once 4*4 araclarin dahi suv olmadigini biliyoruz.suv olabilmesi icin karin acisi yaklasma acisigibi bircok baska kriterin de olmasi lazim

Mesaj Birleştirildi: Kasım 29, 2014, 20:52:37
Ama kasa olarak yeti dobloya daha cok benziyor ya da caddy diyelim

Yeti'ye bir suv diyemeyiz şehirli ve hafif arazide yetenekli bir crossover yani açık büfe yemek yerken her şeyden azar azar alırız ya, işte bu araçlarda öyle.Biraz ondan biraz bundan. Yeni Yeti'de yerden yüksekliği 4 cm azaltılmış

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #83 : Kasım 29, 2014, 21:20:40 »
Yetinin özellikleri

Height from ground.  180 mm
Front embankment angle 19
Rear embankment angle 26,7
Ramp angle 19,4

Slope angle (°)/ climbing ability (%) 29/55
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #84 : Kasım 29, 2014, 22:59:34 »
Yeti asla bir suv degildir olamaz.herseyden once 4*4 araclarin dahi suv olmadigini biliyoruz.suv olabilmesi icin karin acisi yaklasma acisigibi bircok baska kriterin de olmasi lazim

Mesaj Birleştirildi: Kasım 29, 2014, 20:52:37
Ama kasa olarak yeti dobloya daha cok benziyor ya da caddy diyelim

Anlatmaya çalıştığım şey bu ama zafer abi nedense anlamıyor.Lİsteye yazan kimse benim sözüm ona siz niye üzerinize alıyorsunuz.İddiam şu ki rav4 le crv ile ix35 le bu arç aynı listede olamaz.Caddy koltuklu olunca nasıl sınıf değiştirmiyorsa yetiye büyük teker takıncada suv olmuyor.Yeti ticari araç değildir bunu yüz kere söyledim Lütfen caddy ve yeti yi yan yana koyun binek tarzına arasında ne fark var sadece teker ebatı büyük.CAdyy veya doblo almak istiyorum deyince ticari mi binek mi diye adamlar soruyorlar ona göre satış danışmanına yönlendiriyorlar.Mokka da bana göre suv değil ama opel dekiler suv olarak satıyorlar dikkatli okuyunuz.Ayrıca skoda dan başka hangi markanın suv aracı kendi markasına ait c segmentinden daha ucuz.
Hiç bir şeyi araştırıp izleme me gerek yok ben youtube dan izlediklerime göre konusşmuyorum kendim ve 50 kişilik bir grup öğrenci akedemisyen grubu bu yaz başı yüce oto tarafından Mlada skoda fabrikalarına götürüldük .Bize satılan çok satılan model değil.Çok satılan model 4*4 2.0 tdı olan süspansiyon sisteminden fren sistemine iç izolasyon donananıma kadar kapı içlerindeki malzeme kalitesine kadar farklı.Ayrıca cok satılmasının diğer sebebi avrupada fiyatının cok cok uygun olması.Şuna da belirtmek istiyorum bu yaz başında çok ama cok kişiye tavsiye ettim bu aracı.Ama şundanda emin olun pragdaki pazarlama şirketinde çalışanlar aracı sizin kadar savunmuyorlar.
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #85 : Kasım 29, 2014, 23:20:58 »
Zeki bey, Hasan bey
Zafer bey de ben de suv demiyoruz zaten, Crossover diyoruz. Listedeki araçlar sadece suv araçlardan oluşmuyor. Kimse de yetiyi suv olarak görmüyor. Sadece kübik tasarımından ötürü Doblo benzeri ticari araçlara benzetilmesini kabul etmiyoruz.

Crossover sınıfında gayet başarılı yeti, hatta qashqai den daha başarılı seçilmiş bir araç.

Qashqai yaklaşım ve ayrılış açıları 17.  28
Yeti. 19. 26
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #86 : Kasım 29, 2014, 23:35:43 »
Zeki bey, Hasan bey
Zafer bey de ben de suv demiyoruz zaten, Crossover diyoruz. Listedeki araçlar sadece suv araçlardan oluşmuyor. Kimse de yetiyi suv olarak görmüyor. Sadece kübik tasarımından ötürü Doblo benzeri ticari araçlara benzetilmesini kabul etmiyoruz.

Crossover sınıfında gayet başarılı yeti, hatta qashqai den daha başarılı seçilmiş bir araç.

Qashqai yaklaşım ve ayrılış açıları 17.  28
Yeti. 19. 26
Yazılanları ben mi yanlış okuyorum zafer bey ısrarla suv diyor.Benim gözümde Caddy nin tekeri büyültülmüş hali kullanın icaddy nin daha kaliteli olduğunu göreceksiniz.2 yıldır kullandığım yeti yi lütfen bana anlatmayın.Ha parasına göre gerçekten güzel araç ama asla bir suv değil''Ayrıca Yüce Oto hayırsever mi de, Qashqai den daha ucuza satıyor? Onlar da biliyor kıyaslanamayacağını''.Eğer bir nissan la kıyaslanacaksa ancak Juke la kıyaslanabilir zaten satış rakamları(fiyatları) hemen hemen aynı.Araçları Satan firmalar arçları yapan firmalar herşeyin  farkında sadece biz farkında değiliz hepsi bu.
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #87 : Kasım 29, 2014, 23:52:12 »
Skodanın İngiliz websitesinde bile Crossover yazıyor zaten, bu tartışma saçma :) suv ye göre artıları vardır eksileri vardır bilemem kullanmadım. 

Aslında herşey paraya da bakıyor. Hepimiz bütçemiz imkanları dahilinde fiyat/performans ürünü arıyoruz
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #88 : Kasım 30, 2014, 09:17:32 »
 Arkadaşlar, tartışmanın bilimsel olduğu yerden gelişme doğar. Herkes kendine göre deliller ortaya koymuş.
 Bu konuda kesin ayrımlar yapmak çok mümkün değil, birisi arazide daha iyidir, birisi yolda, diğerinin içi geniştir, diğerinin bagajı vs. Örneğin Toros, yukarıdaki araçların hepsinden daha ucuz, buna rağmen arazide çok başarılı işler çıkaran bir araçtır, bu konuda çok kişi şaşırabilir.
 Bizim amacımız ise, belli meblağları aşmadan, biraz şehirli, biraz arazi özellikleri sergileyen hobi araçları sıralamasıdır. Zevkler farklı olabilir, amaç güzel ve bilgi dahilindeki görüşleri ortaya koymaktır. Eminim bu segmentte araç arayacaklara da, alternatifler de göstererek yardımcı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #89 : Kasım 30, 2014, 10:29:55 »
Yazılanları ben mi yanlış okuyorum zafer bey ısrarla suv diyor.Benim gözümde Caddy nin tekeri büyültülmüş hali kullanın icaddy nin daha kaliteli olduğunu göreceksiniz.2 yıldır kullandığım yeti yi lütfen bana anlatmayın.Ha parasına göre gerçekten güzel araç ama asla bir suv değil''Ayrıca Yüce Oto hayırsever mi de, Qashqai den daha ucuza satıyor? Onlar da biliyor kıyaslanamayacağını''.Eğer bir nissan la kıyaslanacaksa ancak Juke la kıyaslanabilir zaten satış rakamları(fiyatları) hemen hemen aynı.Araçları Satan firmalar arçları yapan firmalar herşeyin  farkında sadece biz farkında değiliz hepsi bu.
O zaman bu durumda Tiguan'da Caddy'nin tekerleri büyütülmüş hali olur. Neticede ikisi de ayni altyapiyi kullanıyor. Yeti'nin Caddy ile tasarımının kübik olması ve ayni grubun araclari olmasinin getireceği benzerlikler dişinda bir alakasi olmadığını düşünüyorum. Ayrıca Yeti bir SUV değil Crossover'dır. Sanirim Skoda'nin resmi websitesinde de bu yönde bilgi veriliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #90 : Kasım 30, 2014, 10:59:26 »
O zaman bu durumda Tiguan'da Caddy'nin tekerleri büyütülmüş hali olur. Neticede ikisi de ayni altyapiyi kullanıyor. Yeti'nin Caddy ile tasarımının kübik olması ve ayni grubun araclari olmasinin getireceği benzerlikler dişinda bir alakasi olmadığını düşünüyorum. Ayrıca Yeti bir SUV değil Crossover'dır. Sanirim Skoda'nin resmi websitesinde de bu yönde bilgi veriliyor.

Caddy yeti kıyasına karşılık ''o zaman bu durumda Tiguan da Caddy nin tekerleri büyütülmüş hali olur '' cümlesini kurarken gerçekten düşündüysen lütfen düşünme
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #91 : Kasım 30, 2014, 12:44:57 »
Zeki bey Octavia hangi sınıf bir araçtır Yeti Octavia'dan pahalıdır.

Octavia 1.6 TDI DSG Ambition Greentec 69.600 tl

Yeti 1.6 TDI DSG Ambition Greentec  69.900 tl

Mesaj Birleştirildi: Kasım 30, 2014, 12:53:24
Skodanın İngiliz websitesinde bile Crossover yazıyor zaten, bu tartışma saçma :) suv ye göre artıları vardır eksileri vardır bilemem kullanmadım. 

Aslında herşey paraya da bakıyor. Hepimiz bütçemiz imkanları dahilinde fiyat/performans ürünü arıyoruz

Kendi sınıfında fiyat performans ve bir çok yönden Yeti şu an için en iyi ve mantıklı bir seçenektir. Tabii dış dizaynı hoşunuza gidiyorsa Doblo'ya biniyorum demeyecekseniz. Fakat aracın içine girince bir Gol'e biniyorum da diyebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #92 : Kasım 30, 2014, 12:55:29 »
Caddy yeti kıyasına karşılık ''o zaman bu durumda Tiguan da Caddy nin tekerleri büyütülmüş hali olur '' cümlesini kurarken gerçekten düşündüysen lütfen düşünme
Yeti icin "benim gözümde Caddy'nin tekerleri büyütülmüş hali" diyen siz değil misiniz bir önceki mesajda? Yeti ile Tiguan temelde ayni araçlar olduguna göre ayni şeyi Tiguan için de kullanabiliriz? Bence siz gerçekten Yeti'nin Caddy'nin tekerleri büyütülmüş hali olduğunu düşünüyorsaniz hiç düşünmeyiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #93 : Kasım 30, 2014, 13:07:39 »
Zeki bey, Hasan bey
Zafer bey de ben de suv demiyoruz zaten, Crossover diyoruz. Listedeki araçlar sadece suv araçlardan oluşmuyor. Kimse de yetiyi suv olarak görmüyor. Sadece kübik tasarımından ötürü Doblo benzeri ticari araçlara benzetilmesini kabul etmiyoruz.

Crossover sınıfında gayet başarılı yeti, hatta qashqai den daha başarılı seçilmiş bir araç.

Qashqai yaklaşım ve ayrılış açıları 17.  28
Yeti. 19. 26

Bende aynı şeyi izah etmeye çalışıyorum eski kasa Qashqai alma arifesindeydim içini görünce vazgeçtim ki bence yeni Yeti eski Qashqai'den daha şık bir dizayna sahip  bu araçları 1 yıl her açıdan araştırdım arkadaş Opel Corsa platformunun üstüne kurulmuş bir aracı bile Golf platformundan yükselen araçtan yetenekli buluyorsa ne diyelim saygı duymak gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #94 : Kasım 30, 2014, 13:10:18 »
Yeti icin "benim gözümde Caddy'nin tekerleri büyütülmüş hali" diyen siz değil misiniz bir önceki mesajda? Yeti ile Tiguan temelde ayni araçlar olduguna göre ayni şeyi Tiguan için de kullanabiliriz? Bence siz gerçekten Yeti'nin Caddy'nin tekerleri büyütülmüş hali olduğunu düşünüyorsaniz hiç düşünmeyiniz.

Yeti ile tiguan Aynı sınıfta değil Anlayamadığınız ve kavrayamadığınız nokta bu Dolayısıyla gerek görsel gerek donanım olarak Tıguan e caddy nin büyüğü diyemezsiniz.Ama dışardan zır cahil bir adama caddy e tiguan mı benziyor yoksa yeti mi diye sorarsanız alacağınız cevap aynıdır.Tiguan rav 4 crv xtrail sınıfında bir araç ama yeti değil.Yeti kıyaslanacaksa nissan juke veya reno captur la kıyaslanabilir üstü hayal aleminde gezmektir.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 30, 2014, 13:25:38
Zeki bey Octavia hangi sınıf bir araçtır Yeti Octavia'dan pahalıdır.

Octavia 1.6 TDI DSG Ambition Greentec 69.600 tl

Yeti 1.6 TDI DSG Ambition Greentec  69.900 tl


Zafer bey bunlar liste fiyatı.Herhangi bir skoda bayine şu dönemde bir oturun hangi araçta ne kadar indirim alacaksınız.Yeti yüzde 6 indirimle hiç pazarlık yapmadan satılırken Octavia da yüzde 2 indirim var.Dolayısıyla yeti daha ucuz.Aracınız 65 bine alınabilecek mütevazi herkeze tavsiye edebileceğim bir araç.
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #95 : Kasım 30, 2014, 13:29:34 »


Yeti ile tiguan Aynı sınıfta değil Anlayamadığınız ve kavrayamadığınız nokta bu Dolayısıyla gerek görsel gerek donanım olarak Tıguan e caddy nin büyüğü diyemezsiniz.Ama dışardan zır cahil bir adama caddy e tiguan mı benziyor yoksa yeti mi diye sorarsanız alacağınız cevap aynıdır.Tiguan rav 4 crv xtrail sınıfında bir araç ama yeti değil.Yeti kıyaslanacaksa nissan juke veya reno captur la kıyaslanabilir üstü hayal aleminde gezmektir.

Ayni platformda üretilen iki aracın arasında nasil sinif farki olabilir? İkisi de Golf 5 platformu üzerinde üretilen araçlar. Tiguan'ı Yeti'den bir üst sinif yapan nedir?

Renault Captur, Nissan Juke ile kiyaslanacak VAG grubu Crossover Taigun'dur. O da malumunuz üretilmedi.

Tiguan'ı ne olarak nitelendiriyorsaniz Yeti'yi de o şekilde nitelendirmelisiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #96 : Kasım 30, 2014, 13:40:07 »
Yeti ile tiguan Aynı sınıfta değil Anlayamadığınız ve kavrayamadığınız nokta bu Dolayısıyla gerek görsel gerek donanım olarak Tıguan e caddy nin büyüğü diyemezsiniz.Ama dışardan zır cahil bir adama caddy e tiguan mı benziyor yoksa yeti mi diye sorarsanız alacağınız cevap aynıdır.Tiguan rav 4 crv xtrail sınıfında bir araç ama yeti değil.Yeti kıyaslanacaksa nissan juke veya reno captur la kıyaslanabilir üstü hayal aleminde gezmektir.

Zeki bey Captur hangi aracın altyapısını kullanıyor Yeti hangi aracın altyapısını kullanıyor siz sanırım dış dizaynına bakarak araçları sınıflandırıyorsunuz sırf Caddy'ye benziyor diye Yeti'yi Captur Mokka sınıfına mı sokuyorsunuz veya Caddy daha konforludur diyorsunuz Caddy mi alsaydık acaba Ben size yazayım bütün Dünya'da Yeti Tiguan'ın salefiyken bu seferde Tiguan'ı Rav4 ve Crv ile aynı sınıfa sokmuşsunuz doğrudur 2.0 TDI bir Tiguan fiyatıyla bir Rav4 ve Crv ile aynıdır ama 1.4 TSI 160 hp DSG orta donanım bir Tiguanın fiyatı Yeti ile neredeyse aynıdır. Yeti Golf altyapısını ve aynı platformu kullanan bir crossoverdir yukarıda Octavia'nın fiyatını verdim demek ki Skoda'nın C sınıfı bir aracından Yeti fiyat olarak yüksektir. Tiguan Yeti'den sadece önündeki VW arması ile farklıdır aynı altyapı ve platformu kullanan aynı grubun araçlarıdır tüm otomobil yorum ve test uzmanları da aynı şeyleri söylemektedir. Yeti'yi beğenmiyor olabilirsiniz veya size hitap etmiyor olabilir ama bu tarz araç düşünenler ve fikir edinmek isteyen insanlara bu kadar kötüleyip yanlış yönlendirmeyelim. Bence şu an için tekrar ediyorum salefi crossover diğer bütün araçlardan her açıdan daha mantıklı bir seçenektir.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 30, 2014, 13:47:21
Yeti ile tiguan Aynı sınıfta değil Anlayamadığınız ve kavrayamadığınız nokta bu Dolayısıyla gerek görsel gerek donanım olarak Tıguan e caddy nin büyüğü diyemezsiniz.Ama dışardan zır cahil bir adama caddy e tiguan mı benziyor yoksa yeti mi diye sorarsanız alacağınız cevap aynıdır.Tiguan rav 4 crv xtrail sınıfında bir araç ama yeti değil.Yeti kıyaslanacaksa nissan juke veya reno captur la kıyaslanabilir üstü hayal aleminde gezmektir.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 30, 2014, 13:25:38
Zafer bey bunlar liste fiyatı.Herhangi bir skoda bayine şu dönemde bir oturun hangi araçta ne kadar indirim alacaksınız.Yeti yüzde 6 indirimle hiç pazarlık yapmadan satılırken Octavia da yüzde 2 indirim var.Dolayısıyla yeti daha ucuz.Aracınız 65 bine alınabilecek mütevazi herkeze tavsiye edebileceğim bir araç.

Evet kampanyalı liste fiyatlarıdır ben aracımı 3.5 ay önce İstanbul'dan 5 bayii ile görüşme ve epey bir pazarlık sonunda 67.500 tl aldım liste fiyatı hala değişmedi ben aldığım zamanda da fiyat 69.900 idi şu an Yeti'yi kesinlikle dediğiniz fiyata alamazsınız. Kaldı ki bayilerde olmadığı söylendi ve sıra veriyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #97 : Kasım 30, 2014, 14:37:16 »
Aracı hiç kötülediği mi hatırlamıyorum.Aksine 65 bini olan herkese öneriyorum.Eğer araç almak isteyen varsada benimle irtibata geçebilirler 65 bin anahtar teslim dizel abiyans dsg beyaz rengini hiç sıra bekletmeden aldırabilirim tavsiyede ederim.
 Tiguan la yeti nin öndeki arması dışında hiç bir fark yokken Acaba neden vergi avantajına rağmen 1.6 tdı  tiguan veya 1.2 tsı tiguan yok Bu doğuş oto grubunu anlamak gerçekten zor :)
 
 

Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #98 : Kasım 30, 2014, 16:22:18 »
 Segment olarak çok sıkıştırmaya gerek yok araçları özellikle hem şehir, hem hafif arazi düşünüldüğünde. Örneğin Mercedes'de direk Rav4 ya da XTrail rakibi model de mevcut ama fiyat farkı çok fazla, bu yüzden kıstasları kesin çizmemek daha doğru olur bu konu için. Uygun ve gerekli talep gelirse tabi ki de listeye ekleniyor.
 Tartışmanın, kimseyi sıkmadan ve kırmadan, herkes için faydalı olacak şekilde ilerlemesini sağlamalıyız.
 Porsche ve Maserati de bu sınıfa giriş yapabilir belki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Kompakt SUV Karşılaştırma?
« Yanıtla #99 : Kasım 30, 2014, 16:28:32 »
Tiguan'ı Doğuş oto Yeti'yi Yüce oto getiriyor ve Yeti satışını kesmemek için 1.6 dizel motoru Tiguan'a koymamış olabilirler veya fiyatlandırma politikasıdır. 1.6 TDI bir Tiguan piyasayı da süpürür satışları daha yüksek olurdu. Ancak 2.0 TDI Tiguan var.
Daha önceki kasada TDI motorla birlikte DSG seçeneği yoktu Türkiye istediği için yeni Yeti'de DSG seçeneği eklendi. Siz 65.000 tl alırım diyorsanız bayi tanıdık veya akrabanız olabilir bilemiyorum. Metalik boya farkını da unutmamak gerekiyor.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 30, 2014, 16:46:32
Segment olarak çok sıkıştırmaya gerek yok araçları özellikle hem şehir, hem hafif arazi düşünüldüğünde. Örneğin Mercedes'de direk Rav4 ya da XTrail rakibi model de mevcut ama fiyat farkı çok fazla, bu yüzden kıstasları kesin çizmemek daha doğru olur bu konu için. Uygun ve gerekli talep gelirse tabi ki de listeye ekleniyor.
 Tartışmanın, kimseyi sıkmadan ve kırmadan, herkes için faydalı olacak şekilde ilerlemesini sağlamalıyız.
 Porsche ve Maserati de bu sınıfa giriş yapabilir belki.

Hakan bey haklısınız bu araçları segment ve sınıf olarak ayırmaktan ziyade fiyat performans olarak bakmak gerekiyor. Yeti'nin fiyatının rakiplerine oranla uygun olması onun kötü bir araç olduğu anlamına gelmez bilakis kendi rakipleri için de hem şehir içi hem de hafif arazide konfor malzeme kalitesi işçilik güvenlik yakıt ekonomisi motor gücü olarak en iyilerindendir. Şu an aracım daha yeni bu yazdığım kriterler bakımından aracımdan çok ama çok memnunum. Tek çekindiğim tarafı DSG ve kötü şöhreti ama yeni nesillerinde sorunsuz olduğu söyleniyor ilerleyen km ve yıllarda göreceğiz.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 30, 2014, 18:18:06


TÜRKİYE`YE ÖZEL ÜRETİLEN SKODA`NIN YETI MODELİ ŞUBAT`TA YOLLARDA

Çek üreticinin ilk SUV modeli olan Yeti'nin tasarım ve özellikleri kapsamlı bir şekilde yenilendi. Bununla birlikte yenilenen Yeti, artık iki farklı versiyonla piyasaya sunulacak. "Yeti City" versiyonu, büyük şehrin ritmine uyarken, "Yeti Outdoor" daha maceracı bir kişilik taşıyacak.  Yenilenen Yeti, 2014 yılının ilk çeyreğinde Türkiye'de olacak... Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, Yeti‘nin 1,6 dizel 105 beygir gücünde otomatik DSG şanzımanlı modelinin Türkiye şartlarına uygun olarak geliştirilip üretildiğini belirtti.

      

Çek üretici tarafından yaklaşık 4 yıl önce piyasaya sunulan ve markanın tarihindeki ilk SUV modeli olan Skoda Yeti, bu süre içinde sınıfına hareketlilik getirmeyi başarmıştı. Ve Skoda, şimdi bu başarılı kompakt SUV modelini kapsamlı bir şekilde yenileyerek tüketicilere sunmaya hazırlanıyor. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda dünya tanıtımı yapılan yenilenen Yeti, markanın yeni tasarım anlayışına uygun hale getirilirken, yeni ön ve arka görünüme, alaşım jantlara, yenilenen iç mekana, yeni "simpley clever" unsurlara, maksimum fonksiyonelliğe ve teknolojik yeniliklere kavuştu.

Bununla birlikte araç, artık "Yeti City" ve "Yeti Outdoor" adlarıyla iki farklı karakter ve özelliklere sahip versiyonlarla satılacak. Skoda'nın yenilenen kompakt SUV modelinin, 2014 yılının ilk çeyreğinde Türkiye pazarına sunulması planlanıyor.

Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, Türkiye pazarında Yeti City ve Yeti Outdoor ile yer alacaklarını belirterek “ Skoda markasının Türkiye’den beklentileri çok yüksek. Bu amaçla 1,6 dizel 105 beygir gücünde otomatik DSG şanzımanlı Yeti, Türkiye pazarına  uygun olarak geliştirilidi. Türkiye'deki tüketicilerin kullanım alışkanlıkları dikkate alınarak ve  özel yatırım yapılarak üretim planına alındı“ dedi. Senyücel şöyle konuştu;

“Biz de bize olan bu güveni boşa çıkarmamak için yoğun bir çalışma içinde olacağız.

Yeti'nin büyük şehirler ile birlikte dizel otomatik motor seçeneği ile Anadolu’da da büyük talep görmesini bekliyoruz. Yeti‘nin yeni yüzüyle ve sunduğu yenikler ile beğeni kazanacağını ve gelecek yıl 3.000 adet ve üzerinde satılacağını öngörüyoruz."

Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, Skoda olarak 2013 yılını hedefledikleri gibi bitireceklerini de kaydederek, "Yüzde 25-26 oranında büyümeyi sağlayarak yılı satış beklentilerimiz doğrultusunda yılı 12 bin 500 adetler civarında kapatacağız. 2014 yılında tam anlamıyla yenilemiş ürün gamımız ile ve yeni aksiyon modellerimiz ile Skoda olarak gücümüzü daha çok hissettireceğiz" dedi.

Yenilenen Skoda Yeti, markanın yeni tasarım anlayışının tüm unsurlarını üzerinde barındırıyor. Hem Yeti City, hem de Yeti Outdoor, önde ve arkada daha çekici görünüme kavuştu. Her iki aracın ön bölümleri, daha yatay hatlarla, yenilen marka logosunu öne çıkaran ızgara tasarımı ve yeniden tasarlanan farlarla şekillendirildi.

Yeti, Octavia ve Superb modellerinde de sunulan LED teknolojili entegre gündüz farlarına sahip bi-xenon far seçeneğiyle de satın alınabilecek. Skoda'nın yeni tasarım diline uygun olması açısından sis farları da dikdörtgen bir formda, ön tamponların alt kısımlarına yerleştirildi. Bununla beraber arka tasarımda da yine yeni Skoda tasarım felsefesine göre yeniden yorumlanan bagaj kapağı tasarımı dikkat çekiyor.

Kavisli hatlarla Çek kristal işçiliğine gönderme yapan arka bagaj kapağı tasarımı, LED arka far grubu seçeneğiyle bütünleşiyor. Dört yeni tasarımlı alaşım jant ve yeni eklenen gövde seçenekleri de diğer dikkat çeken unsurlar arasında.

Skoda'nın yenilenen kompakt SUV modeli, iki farklı versiyon sayesinde artık zarif, şehir yaşantısına uyum sağlayan ama aynı zamanda asfalt dışı yolculuklara da uygun tasarım unsurlarına sahip. İki versiyon arasındaki en belirgin farklılık, tamponları, yan çıtalar ve kapı eşiklerinde göze çarpıyor. Nitekim Yeti City'de tamponlar, kapı eşikleri ve yan çıtalar gibi plastik bölümler gövde renginde olurken, Yeti Outdoor'da bu kısımlar siyah renkte bırakılmış. Ayrıca Outdoor'da yan aynaların dışı gri renkte.

Yenilenen Yeti'nin iç mekanı da, yeni üç kollu direksiyon seçenekleri, yeni döşemeler, koltuk kılıfları ve gösterge panelinde yer alan yeni dekoratif kaplamalarla tamamen farklı bir havaya büründü. Donanım paketlerine göre isteğe bağlı olarak direksiyon simidinin üzerinde krom ve deri detaylar yer alırken, radyo kontrol düğmeleri gibi fonksiyonel detaylar da bulunuyor.
 
'Simply clever' çözümler

Yenilenen Skoda Yeti, aynı zamanda 4 yeni "simply clever" unsura daha kavuştu: Kendisini diğer yeni Skoda modellerinde de kanıtlayan çift taraflı kullanılabilen bagaj kaplaması, bagaj içinde bulunan ve çıkarılabilen LED aydınlatması, sürücü koltuğunun altında bulunan uyarı yeleği boşluğu ve kapı içinde bulunan çöp koyma yeri.

Bu yeni unsurların yanı sıra, Yeti, bilinen isteğe bağlı konfor donanımlarını da sunmaya devam edecek. Bunlar arasında panoramik açılabilen sunroof, çift bölgeli otomatik klima, ısıtmalı ön koltuklar, hız sabitleyici, ısıtmalı ön cam veya elektrik kumandalı sürücü koltuğu yer alıyor. Ayrıca ön yolcu koltuğu sırtlığının yatırılabilmesi, ön koltukların arkasında yer alan katlanabilir masalar, sayısız eşya ve şişe koyma gözü alternatifleri gibi unsurları da saymak mümkün. İç mekanın fonksiyonelliğini artıran ve üç arka koltuğun da bağımsız olarak katlanıp, istenirse de çıkartılabilmesine olanak tanıyan Yeti'nin VarioFlex arka koltuk sistemi de, yenilenme sırasında değişmeyenlerden.

Arka koltuktaki yolculara geniş diz mesafesi (1.027 mm) sunan Yeti'nin 416 litre olan bagaj kapasitesi, koltuklar yatırıldığında 1.760 litreye kadar çıkarılabiliyor. Ayrıca düşük yükleme eşiği de, bagaj kullanımını daha pratik hale getiriyor.

SUV Segmentinde 1,6 TDI Motor ve DSG Şanzıman ile Kesintisiz Sürüş Keyfi

Yenilenen Yeti, Türkiye'ye iki dizel ve iki benzinli motor seçeneğiyle gelecek. Giriş seviyesinde, 1.2 lt hacimli 105 HP'lik TSI benzinli motor bulunacak. 175 Nm’lik maksimum tork sunan bu motor seçeneği, sadece önden çekişli versiyonlarda olmaya devam edecek, 6 ileri manuel veya 7 ileri DSG çift kavramalı otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor. Yine önden çekişli olarak ve sadece "Green tec" versiyonunda bulunacak 122 HP'lik 1.4 TSI benzinli motor da, 7 ileri DSG otomatik şanzıman alternatifine de sahip olacak. Green tec paketinde start-stop sistemi, fren enerjisi geri kazanımı ve düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler gibi unsurlar var. Bu motor seçeneğinin ortalama yakıt tüketimi 100 km’de 6.4 litre ve CO2 emisyon değeri 148 g/km.

Yeti'yi, kompakt SUV sınıfının en tutumlu modellerinden biri haline getiren Yeti GreenLine versiyonu ise 105 HP'lik 1.6 litre TDI dizel motorla donatılıyor. Yeti GreenLine, bu motorla 100 km'de 4.6 litrelik bir yakıt tüketimi değeri sağlayabiliyor. Düşük tüketim, hantal bir otomobil olduğu anlamına da gelmiyor, 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen Yeti 1.6 TDI, 0'dan 100 km/s’ye 12.1 saniyede çıkarak çevikliğini ortaya koyuyor.

Yeti GreenLine'de Start-Stop sistemi, fren enerjisi geri kazanımı ve düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler standart. Bu özellikler sonucunda Yeti Greenline 119 g/km CO2 emisyon değeri sunuyor. Bununla birlikte Yeti'de, 1.6 lt TDI motorla 7 ileri DSG otomatik şanzıman seçeneği de bulunacak. Özellikle Türkiye artan trafik yoğunluğunda ilgi gören bu motor ve şanzıman ikilisi ortalama 5,0 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.
Bunların yanı sıra Yeti'nin 2.0 litre 170 HP'lik dizel motor seçeneği ise, artık dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri çift kavramalı DSG otomatik şanzıman ile sunulacak.

Geri görüş kamerası da var

Güncellenen Skoda Yeti, EuroNCAP'te 5 yıldız almış olan selefiyle aynı derecede güvenli. Bu da ABS, fren asistanları, sürücü yorgunluk tespit sistemi ve Elektronik Denge Kontrolü gibi unsurlarla destekleniyor. Ön sis lambaları isteğe bağlı olarak viraj dönme fonksiyonlu olarak da alınabiliyor. Hava yastıklarının sayısı ise 9'a kadar çıkabiliyor.

Yeti, bununla beraber "Optik Park Asistanı" yani isteğe bağlı olarak alınabilen geri görüş kamerasıyla donatılan ilk Skoda modeli oldu. Bunun yanında Yeti'de, son nesil otomatik park yardımcısı sistemi de kullanıldı. İsteğe bağlı donanımlardan olan bu yeni sistem Yeti'nin kolaylıkla uygun park yerini bularak, direksiyon hareketlerini otomatik kontrol edip geri manevrayla ve yola paralel park etmesini, aynı şekilde park yerinden çıkmasını sağlıyor. Yeti'de KESSY anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi de ilk kez kullanıldı.

Tam bir başarı hikayesi

Skoda'nın kompakt SUV sınıfına girişini sağlayan ve 2009 yılında tanıtılan Yeti, sınıfının başarılı modelleri arasında yerini aldı. 2009'dan bu yılın temmuz ayına kadar 268.300 Yeti satıldı. 2012 yılında Yeti satışları bir önceki yıla göre yüzde 24 artışla 87.400 adet olurken, bu yılın ilk 7 ayındaysa dünya çapında 46.900 Yeti sahiplerine teslim edildi. Yeti, Türkiye'de ise piyasaya sunulduğu günden bu yana 5 bin adedin üzerinde satışa imza attı.
Bugüne kadar 47 ulusal ve uluslararası ödüle layık görülen Yeti, 2012 yılının sonunda Rusya'da satılmaya ve Rus GAZ Grubu ile yapılan işbirliği sonucu bu ülkede üretilmeye başlandı. Yeti, bu yılın ortalarından itibaren Çin'de de pazarlanmaya başlanırken, 2013'ün sonunda bu pazar için geliştirilen uzatılmış versiyonu da satışa çıkacak. Bu araçlar, Çin'de Shanghai Volkswagen tarafından üretilecek.