Gönderen Konu: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )  (Okunma sayısı 7760 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Verso
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 235000
  • Kan Grubu: 0+
  • 930 kere teşekkür etti
  • 1957 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #20 : Ağustos 13, 2018, 17:55:03 »
Verso'yu geçtiğimiz Temmuz başı, Corolla'yı ise Temmuz sonu götürdüm. Fiyatlar yüksek mi düşük mü anlamadım :) Orijinal parçalarla bakım fiyatları daha mı yüksek? Bir de buradan mı darbe yedik :) :)

Size "Orijinal" parçalar ile yapıldı gibi bir bilgi verildi ise kavram karmaşası yaşamışsınızdır, Verso 2.0D4-D sadece yakıt filtresinin orijinali zaten 150₺ civarında idi, keza Corolla arka amortisörü de 250₺ civarında idi, dediğim gibi olsa olsa OES ve/veya Aftermarket ürün kullanılmış olabilir de önemli olan ne kullanıldığından ziyade ustanızın güvenilirliğidir, sorun yaşadınız mı? cevabınız hayır ise kafanıza takılacak bir şey yok demektir bana göre :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #20 : Ağustos 13, 2018, 17:55:03 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #21 : Mart 26, 2019, 16:09:14 »
Yeni konu açmaya gerek görmeden buraya yazmak istedim. Bu mesaji yazmak boynumun borcu. Çünkü kötüleri yerdiğimiz gibi iyileri de yüceltmemiz gerekir. Bir çok servise gittim, gerek bakım , gerek tamir için ama  Toyotronik Mithat usta gerçekten tam bir esnaf. Bakım için aramıştım. Telefonda konustuk. Orjinal parca kullanıyorum demişti. Ona görede de fiyat vermisti. Gittim. Ve hersey dedigi gibiydi. Söylediği fiyatı aldı, ve söylediği gibi orjinal parcaları kullandı. Ayrica ilgi alaka harikaydi. araca bindi bakti. Hertürlü bilgilendirdi. Böyle olunca insana güven veriyor. Balataları değiştirirken de işçilik ucreti almadi. Kisacası ben cok memnun kaldim. Hatta ve hatta arabayi degistirirken bile baska marka degil de yeniden Toyota almayı düşünüyorum sırf böyle bi usta  bulmuşken gitmeye devam edelim diye :) Bazıları "çok abartılıyor" demiş, Kısaca abartıldığı kadar varmış , tavsiye ederim  :tamam:
2009 Toyota Auris 1.4 D-D4 Comfort

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Verso
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 235000
  • Kan Grubu: 0+
  • 930 kere teşekkür etti
  • 1957 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #22 : Mart 26, 2019, 16:41:15 »
Yeni konu açmaya gerek görmeden buraya yazmak istedim. Bu mesaji yazmak boynumun borcu. Çünkü kötüleri yerdiğimiz gibi iyileri de yüceltmemiz gerekir. Bir çok servise gittim, gerek bakım , gerek tamir için ama  Toyotronik Mithat usta gerçekten tam bir esnaf. Bakım için aramıştım. Telefonda konustuk. Orjinal parca kullanıyorum demişti. Ona görede de fiyat vermisti. Gittim. Ve hersey dedigi gibiydi. Söylediği fiyatı aldı, ve söylediği gibi orjinal parcaları kullandı. Ayrica ilgi alaka harikaydi. araca bindi bakti. Hertürlü bilgilendirdi. Böyle olunca insana güven veriyor. Balataları değiştirirken de işçilik ucreti almadi. Kisacası ben cok memnun kaldim. Hatta ve hatta arabayi degistirirken bile baska marka degil de yeniden Toyota almayı düşünüyorum sırf böyle bi usta  bulmuşken gitmeye devam edelim diye :) Bazıları "çok abartılıyor" demiş, Kısaca abartıldığı kadar varmış , tavsiye ederim  :tamam:

İstanbul'da gidebileceğiniz en iyi yerlerden birini tercih etmişsiniz, liyakat ve ehle önem vererek zaman ayırdığınız için ben de size teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '99
  • Kilometre: 500000
  • Kan Grubu: ---
  • 21 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #23 : Eylül 11, 2019, 15:02:34 »
Konu hortlatacağız ama belli ki dünyanın en dayanıklı otomobil markalarından biri olan Toyota'yı tercih etme sebebimizi artık "usta" diye geçinenler ortadan kaldıracaklar. Ben 2 yıl içinde Avensis'e 7000 TL'ye yakın masraf yaptım ama bunun 3000 TL civarında olanını ustaların yanlış yaptığı işleri düzeltmek için harcamış olabilirim.

Birkaç örnek vereyim.

- Aracın vitesi arıza verdi, şanzıman tamiri bitti ama araç 2. viteste vuruntu yapıyor. Düzeltmek gerek, ama yapamadım ne vaktim ne param var. (1800 TL vermiştim)

- Vites vuruntusu yeni değiştirdiğim motor kulaklarını tekrar kırdı, bir daha yaptırmalıyım, ama yapmadım. (450 TL vermiştim)

- Aracın direksiyon kutusu arıza verdi, tamire götürdük, ilkinde yağ kaçırdı, bir daha topladılar bu sefer de 3000 devirden sonra direksiyon titriyor. Yaptıramadım, bıktım. ( İlkinde 250, ikincisinde 100 TL ödedim.)

- Direksiyon pompası tam çalışmıyor diye değiştirdim ama bir fark göremedim. Ustaya götürdüm, " Bunlar Passat pompası, Avensis'te istenen verimi vermiyorlar" dedi. Bu durum bana başta söylenmedi. Yoksa Aliexpress'te uyumlu olanı 500 TL civarındaydı. Boşuna para vermiş oldum. ( Pompaya 600, işçilğine 100 TL ödemiştim)

- Aracın sağ farı söndü, tamire götürdük. Basit bir sigortadan bozulduğunu tahmin edemediler, 2 saat kurcaladılar. Far soketini ve far kolunu bozdular, çıkma bir far kolu aldım ( 200 Tl, işçilik 50 TL ) yeri bir far almak zorundayım. ( Far 250 - 350 TL arası )

- En az iki kez benzin pompası değiştirdim, ( 3 de olabilir, artık hatırlamıyorum ) ( En az 400 TL ödedim )

- Bu yaz lastik değişimi sonrası dikiş tutmadı diye tam 3 kez balans yaptırdım. ( Toplamda 150 TL ödedim.)

Ben de ağır ve hafif birçok emek isteyen işte çalıştım, bu konuda duyarlı olduğumu düşünürüm parça için pazarlığı sıkı yapmaya çalışırım ( evet o parçayı da üretmek belli derecede emek ister ama, emek sahibi ile direkt muhatap olmadığımız için pazarlığı yapılabilir) ama emeğin pazarlığını yapmam. Usta ne uygun görmüşse veririm. Zaten sıkıntı da genel olarak takılan parçalarda değil, özensizlik ve dikkatsizlikle alakalı...

Bugüne kadar da kendim yaptığım işler,

- Aracın patlak hoparlörlerini değiştirdim,

- Philips marka ampul taktım,

- Arka orta stop yanmıyordu, açıp değiştirirken arka tarafı komple açıp temizledim,

- Geri görüş kamerası taktım,

- Tampon, çıta, kaliper ve jantları komple boyadım,

- Kornada sıkıntı vardı, direksiyonu söküp düzelttim,

- Ön sağ kapının ileri - geri ayarında sıkıntı vardı, koltuğu söküp sorunu çözdüm,


Bu yaptığım işlerin hiçbir şekilde kötü geri dönüşü de olmadı, kendi yaptığım tamiratların meyvesi hala taze, ama tamircilerin neden olduğu zararın haddi hesabı yok. Benim yaptığım işlerin bazıları istenen sonucu vermedi veya başka sorunlara neden oldu ama mal sahibi zaten ben olduğum için sıkıntıyı da direkt ben çektim. Bu kadar işi halletmişken de hiçbir şekilde " Ben otomobil tamir ustasıyım, işte burası da benim araçları tamir ettiğim dükkanım" demedim. Kendimi bunu deme haddine ulaşmış sanıyorsam da bunun bedelini aldığım gibi öderim de... Tamircilerin neden olduğu masraflar veya sorunlar sonrasında da diğer arabalarda böyle bir sorun yaşamamış diye sanki benim arabam hatalıymış, kendisinin bilgisinde; emeğinin özen veya dikkatinde hiçbir sorun yokmuş mesajını veren mahkeme duvarı suratlarına da ayrıca hastayız.

İş, hepimizin hayatında belki de en önemli yere sahip. Ben kamu sektöründe çalışıyorum. İşe " sadece iş " mantığıyla bakıp çalışsam birçok vatandaşın belki devletle olan işlerinde aksama meydana gelecek veya mağdur duruma düşecek diye en kısa satırları yazarken de çok önemli kararlara imza atarken de aynı hassasiyeti göstermeye çalışıyorum. Bu durum bakkal için de geçerli, doktor için de... Bununla geçiniyoruz çünkü; avımız, ödülümüz, kazancımız bu. Ailemiz, evimiz, huzur ve güvenliğimiz (maalesef) kapitalist sistemin içesinde sadece işimizi ne kadar iyi yaptığımızla alakalı.

Bu bahsettiğim olaylar bana sadece maddi olarak zarar getirdi, herhangi bir kaza bela yaşanmadı çok şükür ama oto tamir ustalarının neye neden olabileceklerini çok iyi düşünmeleri ve öyle çalışmaları lazım. Biz belki hala sağ salim hayattayız diye bu satırları yazabiliyoruz ama araçların tamirinde meydana gelen özensizliğin kurbanı olan ölü, felçli veya başka şekilde noksan insanlar şu an bu satırları yazamıyorlar ve/veya adliye koridorlarında tanzim ya da adalet peşindeler.

Otomobil sahibi olmak Türkiye'de artık büyük lüks ve hepimiz de otomobil aşığıyız sanırım. Sıfır kilometre araç alırsan, sigorta, vergi, bakım, kasko derken yılda 5000 - 7000 TL arasında parayı sadece aracın kapının önünde durmasına ödüyorsun. Bunun cezası, benzini, parkı derken o paralar 15000 - 20000 TL'lere çıkabiliyor. Eski araba alsan, değer kaybı, masrafı derken de bu paralara yakın meblağlar gidiyor cepten. Yani araba sahibi olmak öyle ya da böyle masraflı, paranın harcanmasına bir şey dediğimiz yok. Hayatımıza bu lüksü katarken zaten masrafı da göz önüne alıyoruz. Türkiye'de, otomobil sahiplerinin bu cömertliği nedeniyle bu sektörde çalışan, alım - satım yapan herkeste bir aç gözlük biraz da dolandırma sevdası var.

İnsanlık tarihinin seyrini değiştiren en önemli buluşlardan bir tanesi de motorlu araçlardır. Otomobillerin en basiti bile 20000 - 30000 parçadan oluşur, bir otomobil seri üretim bantlarından çıkmasa, tek başına birer sanat eseridir. İçindeki teknoloji ve bilim ezberle bugüne gelmiş tamircilerin boyunu aşar ve bu teknolojiler saniye saniye de gelişiyor. Tamir ustası bu konuda gelişime açık olmalı, gerektiğinde okumalı, izlemeli ve takip etmelidir. 1998 model Corolla ile 2018 model Corolla arasında bir çağ fark var. İkisi arasındaki farkı müşteri araçlarında trajediye imza atarak anlamana da gerek yok. Biraz sektörü takip etsen tamiri de zahmetsiz şekilde halledersin, işinin arkasında durma ahlakın da gelişir. Zaten müşteri olarak talebimiz de bu.

Hazır tamirhanelerden ve ustalardan dem vurulurken ben de başıma gelenleri ve düşüncelerimi anlatayım dedim. Şimdiki aklım olsa ben de Türkiye'de nam yapmış özel servisleri ya da yetkili servisleri tercih ederdim.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Kişisel Bir Olay
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 97000
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #24 : Eylül 11, 2019, 17:06:10 »
Bende diyorum 1700 tl bakım için basıp istanbula gelesim geldi ama tarih 2014 :D
Kişisel Bir Olay, ZulfuMehmet

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #25 : Eylül 11, 2019, 17:17:30 »
Konu hortlatacağız ama belli ki dünyanın en dayanıklı otomobil markalarından biri olan Toyota'yı tercih etme sebebimizi artık "usta" diye geçinenler ortadan kaldıracaklar. Ben 2 yıl içinde Avensis'e 7000 TL'ye yakın masraf yaptım ama bunun 3000 TL civarında olanını ustaların yanlış yaptığı işleri düzeltmek için harcamış olabilirim.

Birkaç örnek vereyim.

- Aracın vitesi arıza verdi, şanzıman tamiri bitti ama araç 2. viteste vuruntu yapıyor. Düzeltmek gerek, ama yapamadım ne vaktim ne param var. (1800 TL vermiştim)

- Vites vuruntusu yeni değiştirdiğim motor kulaklarını tekrar kırdı, bir daha yaptırmalıyım, ama yapmadım. (450 TL vermiştim)

- Aracın direksiyon kutusu arıza verdi, tamire götürdük, ilkinde yağ kaçırdı, bir daha topladılar bu sefer de 3000 devirden sonra direksiyon titriyor. Yaptıramadım, bıktım. ( İlkinde 250, ikincisinde 100 TL ödedim.)

- Direksiyon pompası tam çalışmıyor diye değiştirdim ama bir fark göremedim. Ustaya götürdüm, " Bunlar Passat pompası, Avensis'te istenen verimi vermiyorlar" dedi. Bu durum bana başta söylenmedi. Yoksa Aliexpress'te uyumlu olanı 500 TL civarındaydı. Boşuna para vermiş oldum. ( Pompaya 600, işçilğine 100 TL ödemiştim)

- Aracın sağ farı söndü, tamire götürdük. Basit bir sigortadan bozulduğunu tahmin edemediler, 2 saat kurcaladılar. Far soketini ve far kolunu bozdular, çıkma bir far kolu aldım ( 200 Tl, işçilik 50 TL ) yeri bir far almak zorundayım. ( Far 250 - 350 TL arası )

- En az iki kez benzin pompası değiştirdim, ( 3 de olabilir, artık hatırlamıyorum ) ( En az 400 TL ödedim )

- Bu yaz lastik değişimi sonrası dikiş tutmadı diye tam 3 kez balans yaptırdım. ( Toplamda 150 TL ödedim.)

Ben de ağır ve hafif birçok emek isteyen işte çalıştım, bu konuda duyarlı olduğumu düşünürüm parça için pazarlığı sıkı yapmaya çalışırım ( evet o parçayı da üretmek belli derecede emek ister ama, emek sahibi ile direkt muhatap olmadığımız için pazarlığı yapılabilir) ama emeğin pazarlığını yapmam. Usta ne uygun görmüşse veririm. Zaten sıkıntı da genel olarak takılan parçalarda değil, özensizlik ve dikkatsizlikle alakalı...

Bugüne kadar da kendim yaptığım işler,

- Aracın patlak hoparlörlerini değiştirdim,

- Philips marka ampul taktım,

- Arka orta stop yanmıyordu, açıp değiştirirken arka tarafı komple açıp temizledim,

- Geri görüş kamerası taktım,

- Tampon, çıta, kaliper ve jantları komple boyadım,

- Kornada sıkıntı vardı, direksiyonu söküp düzelttim,

- Ön sağ kapının ileri - geri ayarında sıkıntı vardı, koltuğu söküp sorunu çözdüm,


Bu yaptığım işlerin hiçbir şekilde kötü geri dönüşü de olmadı, kendi yaptığım tamiratların meyvesi hala taze, ama tamircilerin neden olduğu zararın haddi hesabı yok. Benim yaptığım işlerin bazıları istenen sonucu vermedi veya başka sorunlara neden oldu ama mal sahibi zaten ben olduğum için sıkıntıyı da direkt ben çektim. Bu kadar işi halletmişken de hiçbir şekilde " Ben otomobil tamir ustasıyım, işte burası da benim araçları tamir ettiğim dükkanım" demedim. Kendimi bunu deme haddine ulaşmış sanıyorsam da bunun bedelini aldığım gibi öderim de... Tamircilerin neden olduğu masraflar veya sorunlar sonrasında da diğer arabalarda böyle bir sorun yaşamamış diye sanki benim arabam hatalıymış, kendisinin bilgisinde; emeğinin özen veya dikkatinde hiçbir sorun yokmuş mesajını veren mahkeme duvarı suratlarına da ayrıca hastayız.

İş, hepimizin hayatında belki de en önemli yere sahip. Ben kamu sektöründe çalışıyorum. İşe " sadece iş " mantığıyla bakıp çalışsam birçok vatandaşın belki devletle olan işlerinde aksama meydana gelecek veya mağdur duruma düşecek diye en kısa satırları yazarken de çok önemli kararlara imza atarken de aynı hassasiyeti göstermeye çalışıyorum. Bu durum bakkal için de geçerli, doktor için de... Bununla geçiniyoruz çünkü; avımız, ödülümüz, kazancımız bu. Ailemiz, evimiz, huzur ve güvenliğimiz (maalesef) kapitalist sistemin içesinde sadece işimizi ne kadar iyi yaptığımızla alakalı.

Bu bahsettiğim olaylar bana sadece maddi olarak zarar getirdi, herhangi bir kaza bela yaşanmadı çok şükür ama oto tamir ustalarının neye neden olabileceklerini çok iyi düşünmeleri ve öyle çalışmaları lazım. Biz belki hala sağ salim hayattayız diye bu satırları yazabiliyoruz ama araçların tamirinde meydana gelen özensizliğin kurbanı olan ölü, felçli veya başka şekilde noksan insanlar şu an bu satırları yazamıyorlar ve/veya adliye koridorlarında tanzim ya da adalet peşindeler.

Otomobil sahibi olmak Türkiye'de artık büyük lüks ve hepimiz de otomobil aşığıyız sanırım. Sıfır kilometre araç alırsan, sigorta, vergi, bakım, kasko derken yılda 5000 - 7000 TL arasında parayı sadece aracın kapının önünde durmasına ödüyorsun. Bunun cezası, benzini, parkı derken o paralar 15000 - 20000 TL'lere çıkabiliyor. Eski araba alsan, değer kaybı, masrafı derken de bu paralara yakın meblağlar gidiyor cepten. Yani araba sahibi olmak öyle ya da böyle masraflı, paranın harcanmasına bir şey dediğimiz yok. Hayatımıza bu lüksü katarken zaten masrafı da göz önüne alıyoruz. Türkiye'de, otomobil sahiplerinin bu cömertliği nedeniyle bu sektörde çalışan, alım - satım yapan herkeste bir aç gözlük biraz da dolandırma sevdası var.

İnsanlık tarihinin seyrini değiştiren en önemli buluşlardan bir tanesi de motorlu araçlardır. Otomobillerin en basiti bile 20000 - 30000 parçadan oluşur, bir otomobil seri üretim bantlarından çıkmasa, tek başına birer sanat eseridir. İçindeki teknoloji ve bilim ezberle bugüne gelmiş tamircilerin boyunu aşar ve bu teknolojiler saniye saniye de gelişiyor. Tamir ustası bu konuda gelişime açık olmalı, gerektiğinde okumalı, izlemeli ve takip etmelidir. 1998 model Corolla ile 2018 model Corolla arasında bir çağ fark var. İkisi arasındaki farkı müşteri araçlarında trajediye imza atarak anlamana da gerek yok. Biraz sektörü takip etsen tamiri de zahmetsiz şekilde halledersin, işinin arkasında durma ahlakın da gelişir. Zaten müşteri olarak talebimiz de bu.

Hazır tamirhanelerden ve ustalardan dem vurulurken ben de başıma gelenleri ve düşüncelerimi anlatayım dedim. Şimdiki aklım olsa ben de Türkiye'de nam yapmış özel servisleri ya da yetkili servisleri tercih ederdim.
Mithat bey elinize sağlık, size tamamen katılıyorum.galiba doğru ustayi bulamamaktan kendimiz usta olacağız. Benim yaşadığım şehir gibi küçük şehirlerde usta bulmak çok daha zor. Hız sabitleyici montaji için 200tl istediler kol bana ait. Ayrıca nasıl yapacağını da bilmiyordu, forumdan yazılanları okudum video falan da izleyerek kendim yaptım.yag degistirttim 3.2 litre yerine 4litre yağı boca etmiş adam ve o şekilde 2bin km kullandım. Yerim olsa yağını filtrelerini kendim değişeceğim. Allah işini iyi yapan insanlarla karsilastirsin
Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 136 kere teşekkür etti
  • 872 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotronik Mithat Usta Servis Analizi ( Okumanızda Fayda Var )
« Yanıtla #26 : Eylül 11, 2019, 18:08:06 »
Bende diyorum 1700 tl bakım için basıp istanbula gelesim geldi ama tarih 2014 :D
Tarihin 2004 olması konuyla alakalı bahsedilen usta hâlâ duruyor, ayriyeten üst mesajlarda yorum yapan ufuk sönmez beylerin serviste aynı hassasiyetle çalışıyorlar,bu düşüncede sadece siz değilsiniz ben bile bazen hesap yapmıyor değilim.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR