0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Tam otomatik şanzımanlar , kick down yapıldıklarında, kaba tabirle tapa gaz yüklendiğinizde, aracınızın tüm gücünü size cömertçe sergiler.Manuel şanzımanlar çok daha iyi aktarmaya sahip ve hızlı olsalar da, normal sürücülerin pilotajları belli seviyede oldukları için, tam otomatik şanzımanlar bir çok zaman, manuele göre çok daha avantajlıdırlar. 0-100 sürelerini çok önemsemeyin, tam otomatik şanzımanlarda , launch control olmadığı için, kalkış süreleri, rölanti devri üzerinden hesaplanmaktadır. Şu hiç bir zaman unutulmamalıdır ki, tam otomatik şanzımanlarda, baskı balatanın sıyırma, ve vites kaçırma riski olmadığı için, büyük oranda, manuele daha serilerdir, ama bununla birlikte de, performanslı kullanımda oldukça müsriflerdir. Bence doğru tercih, sürüş zevki olarak, hangisinden fazla keyif alıyorsanız o yönde olmalıdır. Aradaki minimal performans farkları, zamanı geldiğinde pilotaj farkıyla basitçe kapanabilir. Ve toyota her zaman, malzeme kalitesi ve sorunsuzluk açısından, honda dan bir adım öndedir.Son hız performansına çok takılmamanızı öneririm, son hız , bu denli yakın araçlarda çok ince bir detaydır, O an kullandığınız yakıt, lastiklerinizin basıncı, hava filtrenizin durumu gibi çok küçük etmenler, bu iki aracın birbirine üstünlük sağlamasına neden olabilir.
Aklıma şöyle bir soru daha geldi. kick down ile civic te direksiyon arkasında bulunan kulakçıkların yani S modunun bir farkı yok yani doğru mudur? O zaman neden otomatik araçlara s modu koyuyorlar? Son hızdan ziyade sonuç olarak 0.6 sn kağıt üzerindeki üstünlük ara hızlanmalarda ve rampalarda farkını hissettirebilecek mi civic e karşı?
Kulakçıklar vitesi seçmenize yarar, şanzıman tam otomatik ise, kavraması değişmedikçe, vites geçiş süresi aynı olacaktır. Toyota nın tam otomatiklerinde de kavrama olmasada , vitesin üzerindeki modlardan, sabitlemek istediğiniz vitesi seçebilirsiniz.S modu, aracınızı yüksek devirlerde vites değiştirmeye zorlar, yani aracınızı hep yüksek devirde, gaz tepkimesine çabuk cevap verebilecek bir noktada tutar. S modunun otomatik araçlara konması, onlara sportiflik katması, aktarmadaki kayıplarını minimize etmek istenmesinden öte gelmektedir.0.6sn lik farkı fazla ciddiye almayın, size şöyle söyleyebilirim ki, yaklaşık 1km lik bir yukarı eğimde, 2 araçta, 60kmh hızdayken, gaza tamamen yüklenseler, rampanın sonuna gelindiğinde bu iki araç arasındaki fark 1-2 boy civarında olacaktır, yani 1000metrede, 10metrelik bir fark.Bu fark hiçbir zaman rutin kullanım ve sollamada, ciddi önem arz etmeyecektir.Benim genel varmak istediğim kanı, bu iki araç üzerindeki tercihin sebebi hiçbir zaman performans olmamalıdır. Farklı konular ve algılar açısından tercih edilebilir araçlar. Benim kullanıcı olarak, bu tarz bir kıyaslamada tercihim, ses yalıtımı, yakıt tüketimi, iç mekan genişliği ve ergonnomi açısından hangisi daha iyi ise, o olacaktır.
Yorumlarınız çok aydınlatıcı oldu teşekkür ederim. Kriterlerimi tekrar gözden geçirmeliyim o zaman. Şöyle bir sorum olacak daha olacak. Araçlardan biri 4 ileri diğeri 5 ileri. Civic 5 ileri olmasına rağmen corolladan fazla yakıyor bu civicin eksi yönü diğer yandan corolla 4 ileri olduğu için uzun yolda civice göre daha çok motor sesi içeri alacak diye tahmin ediyorum. Bu konu da tecrübeniz var mı?
Benim icin izolasyon on plandaydi. Hondanin ici ozellikle kislik lastikler olunca cok ugultu yapiyor. Genel olarak toyota cok daha sessiz civice gore. Bu yuzden corollayi tercih ettim ve cok memnunum.
Corolla nin otomatigini bilmem ama honda kadar performansli olcagini sanmiyorum alicak olsam manueli performansli kullanmasini bilirseniz yani iyi bi sürücü iseniz manuel alirim ama otomatik hondanin gazina dokundugunuzda araba firliyor resmen toyota nasildir bilmem ama saygilar
Benim şahis fikrim Hondanın iç malzeme kalitesi kesinlikle Toyotadan iyi değil. Ben de 2 aracı test ettikten sonra Toyotayı aldım . Heleki Hondanın bagaj kapağını gördükten sonra iyice soğudum. Eskiden 2011 Mazda 3 kullanıcısıydım. 3 Japon arasından malzeme kalitesi ve dış görünüm olarak en iyi olan Mazda, sessizlik konusunda en iyisi Toyota, otomatiği en iyi olan Honda. (Bu arada Honda en çok yol sesi alan araç, 3 araç içinde tecrübeyle sabittir)
ailenin ortak aracı olacağı için otomatikte karar kıldık. yorumlara göre son kararı vericez artık... Mesaj Birleştirildi: Nisan 09, 2014, 04:17:23her iki aracında yol sesi focus kadar var mı?
Acaba Toyota'nın 4 ileri vites olması 120 gibi hızlarda 5.vitesi istemesine sebep oluyor mu? Arkadaşın Honda'sını denedim 5. vitese attığında araç bağırmıyor 120 hızla giderken çok sessiz. Motor sesi olarak bu hızda Toyota nasıl 4 vites olması bir eksiklik meydana getiriyor mu ve Kaç devirde oluyor araç?