0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
2003 yılında sıfır polo edinmiştim, 12 sene kullandım. Araç 3 silindirli, 1400 cc. TDİ, manuel vites, donanım Trendline idi. Bu sene Ağustos ayında takas ile Yaris Cool Multidrive-S aldım. Henüz 1300 km. yapabildim. Her iki araç ile ilgili kanaatlerimi yazayım dedim....
2003 yılında sıfır polo edinmiştim, 12 sene kullandım. Araç 3 silindirli, 1400 cc. TDİ, manuel vites, donanım Trendline idi. Bu sene Ağustos ayında takas ile Yaris Cool Multidrive-S aldım. Henüz 1300 km. yapabildim. Her iki araç ile ilgili kanaatlerimi yazayım dedim.Polo Artıları: Yola iyi oturuyor, altı alçak ve yüksekliği Yaris'den az. Bu nedenle virajları dönerken endişe etmiyorsunuz, keskin viraja dalgınlık eseri 100 ile girdim, direksiyonun başında ben yana yattım ama araba savrulmadı. Hız arttıkça direksiyon bayağı ağırlaşıyor ve kendinizi güvende hissediyorsunuz. Yaris direksiyonu fazla hassas geldi, daha alışamadım, yüksek hızda boş bulunmaya gelmez. Yaris'e göre daha sessiz. Hem motor altında hem de karoseri altında plastik kaplamalar var. 120 ile giderken bile motor hariç fazla ses duyulmaz. Yaris biraz daha gürültülü ve 100 ü geçince her türlü ses aracın içinde, rüzgar olmasa bile sanki fırtınalar kopuyormuş gibi rüzgar sesi var, Polo'da bu yoktu. Polo sanki biraz daha dengeli bir araç gibi geldi. Şiddetli rüzgarda bile dikkat çekecek kadar sallantı olmuyordu, Yaris ile otoyolda 120 ye gelince sanki yan rüzgarı varmış gibi sallanıyor, üstelik dışarıda yaprak kıpırdamıyor. Bu aracın aerodinamik dengesi mi bozuk yoksa bana mı öyle geliyor? Gerçi hızlı araç sürmem ama Yaris ile mümkün olduğu ölçüde yüksek hızlara çıkılmamalı. Dizel oluşu nedeniyle tork yüksek, 3 ncü vitesle çıkamayacağınız rampa yok. Motor 3 silindirli, 1400 cc, turbo dizel. Depo 45 litre. Yakıt sarfiyatı az, 30 litre yakıtla Ankara-Çeşme (700 km.) yapabilirsiniz rahatlıkla. Bir depo ile 1100 km. yapılabiliyor, denedim. Dört tekerlekte disk fren var. Yaris'in arka frenler kampana. Güvenilir bir araç, bir kere olsun yolda kalmadım, motor-şanzıman-fren arızası yaşamadım. Kumandalar Yaris'e göre biraz daha ergonomik, kolay erişilebiliyor. Sol dirseğinizi oynatmadan selektör yapabilirsiniz, Yaris'de yapamıyorum. Direksiyonu öne çeksem, hava yastığının çalışması açısından mahzurlu. Polo tok bir araç, malzeme ve işçilik kalitesi hemen belli oluyor. YSC monte yeri bile düşünülmüş Polo'da. Yaris'te nerede? Servise özellikle sordum, "YSC yi nereye monte etmeliyim?" diye, "böyle birşey yok" dediler, stepnenin içine koyacakmışım! Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri ve böyle bir konu. Eh be Toyota! Deryadan geçip derede mi boğuluyorsunuz? Polo'nun hiçbir tarafı sallanmaz, takırdamaz. Yaris arka kapısına vurunca tın-tın ses geliyor. Yaris ön sis farları dokununca yuvasında sallanıyordu, 1000 km.lik bakımda özellikle dikkat çekerek yaptırdım. Arka plaka kenarları boşta kalıyor, gizli bant ile tutturmuşlar. Anlayamadım, üç delik açıp sonra boyarsın kaportayı, bu kadar zor mu? Polo'nun kaput kaldırma mekanizması amortisörlü idi (bagaj kapağı gibi) ve 12 sene arıza yapmadı. Yaris'in kaputu eski sistem, kaldırınca çubuk takıyorsun, kara düzen. Yaris üretim sürecinde bir sorun var ve anket için beni arayanlara da söyledim:"Hangi model olursa olsun, eğer bir araca Toyota markasını vuruyorsanız belirli bir kaliteden aşağı inemezsiniz. Stratejik hata!" Polo'nun aküsü bile muhafazalı bir kutunun içindeydi. Polo'da iç mekan denetimli alarm sistemi vardı. Yaris'te dahil, diğer markaların çoğunda alarm sistemi yok. Polo'nun bütün camları otomatik ve düğmeleri de ışıklı. Bütün camlar sıkışma kontrollu, cam kapanamazsa tekrar açılıyor. Yaris'te böyle bir özellik sadece sürücü camında var, diğer camlar otomatik değil ve sıkışma kontrolü de yok.Polo Eksileri: Altının alçak olması avantaj olsa da, başka bir yönden dezavantaj. Yumruk kadar taşın üstünden geçmeyin, hemen altı vuruyor. Güzel ülkemin yollarında dikkatli olmak gerek, otoyolda bile bastırıp giderken yolun ortasına düşmüş meyve kasaları ile bir anda yüzyüze geliveriyorsunuz, yapacak hiç bir şey yok. Sürekli dikkatli bulunmak gerekiyor. Yaris'in altı biraz daha yüksek, daha rahat hissediyorum. 2003 model Trendline aracımın donanımı zayıftı, sadece ABS ve AB vardı. Müzik sistemi radyo-kaset teyp idi. Sadece 4 hoparlör vardı. Yaris'te 6 hoparlör var, usb takıp rahatça dinlersiniz. Touch2 zaten apayrı bir olay. Yaris'te ABS ve BA nın yanısıra VSC, TRC, geri görüş kamerası, park sensörü, bluetooth ve lastik basınç sensörü mevcut. Bu donanımlar büyük avantaj. Isıtma yeterli ama soğutma yetersiz. Klimayı açınca araç devirden düşüyordu, Yaris'te düşmüyor. Yaris iki bölgeli klima gayet güzel, bakalım ne kadar dayanacak? Araçta 4 hava yastığı vardı, Yaris'te 7 tane. Polo'nun içi dar, vites değiştirirken bazen kolum yandaki yolcuya çarpıyordu. Yaris daha geniş, ferah. CVT şanzıman büyük rahatlık. Polo'dan bucak bucak kaçan hanım bile heves etti, geçenlerde birkaç km. kullandı, hoşuna gitti. Gerçekten de sürüşü çok tatlı. Şanzımanda sport modu, manuel modunun bulunması da artı bir faktör. Polo'nun tüm camları otomatik ama arka camların kaldırma mekanizmaları sorunlu. Çok arıza yapıyor ve onarımı için serviste yüklü para isteniyor, üstelik yapılan onarım da uzun ömürlü değil. Bakalım Yaris'de ne yapacağız? Her iki araçta da, kapılar kilitlenince camların otomatik kapatılması fonksiyonu yok. Belki diğer modellerde vardır, bilmiyorum. Her iki aracın da bagajları dar, ama bizim gibi çocukları evlendirmiş ve karı-koca yalnız başlarına kalmış aileler için yeterli. Polo önden çekişli olmasına rağmen, arkadan çekişli araçlarda bulunan kardan boşluğu bu araçta da var ve bu durum özellikle uzun yolda arkada ortaya oturan kişiyi rahatsız ediyor. Yaris'in arka alt zemin düz ve rahat. Polo tavanı alçak, Yaris bu yönden rahat. Benim boyum uzun olmasına rağmen arka koltukta bile başım tavana değmiyor. Bakımı, özellikle triger bakımı pahalı. Triger kayışı denen nesne başlıbaşına bir risk ve benim için hep endişe kaynağı oldu. Her 4-5 senede bir değiştirmek zorundasınız, çünkü koparsa en iyi ihtimalle motora elveda dersiniz, kötüsünden Allah korusun. Yaris motoru üstten çift ekzantrik ve bağlantı zincir olduğu için daha rahatım. Genel olarak VW servis politikasını beğenmiyorum. En ufak arıza durumunda, arıza yapan parçayı onarmak veya değiştirmek yerine, komple malzemeyi değiştirmek istiyorlar. Arka cam krikosunun teli kopuyor, neredeyse komple kapıyı değiştirecekler. Tavandaki antenin dibindeki lastik eskiyor, bunu değiştirmek yerine komple anteni değiştirmek istiyorlar. Yaris'in servis politikasını göreceğiz. Yaris'in eksileri: Yukarıda arzettiklerimden başka: İlk defa otomatik şanzıman kullanıyorum. Bu şanzımanlarda hareket halindeyken vites kolu oynatılmamalı(manuele geçiş hariç), yoksa şanzımanda büyük hasarlar oluşacağı söylendi ve kullanma kılavuzunda da böyle yazıyor. Madem bu konu bu kadar önemli, o zaman hareket halindeyken vites kolunun yanlışlıkla hareketini önleyecek şekilde "vites kolu kilidi" gibi bir düzenek yapılamaz mıydı? Belki de vardır ama ben bilmiyorum, kullanma kılavuzunda yazmıyor. Kanaatimce, hiçbir sistem, kullanıcının hata yapmayacağı varsayımı üzerine kurulmamalıdır. Aksine, kullanıcının hata teşebbüsüne engel olacak sistemlerin geliştirilmesi hedef alınmalıdır, çünkü insan denilen varlık "hata yapmak üzre" yaratılmıştır. Bagaj üstünü kapatan kaplama daha kaliteli yapılabilirdi. Belki donanım seviyesinin gereğidir, bilmiyorum ama ön cam silecekleri fasılalı konuma getirildiğinde zaman ayarı yok. Arka cam sileceğinin, ön cam sileceğindeki gibi geçici çalışma fonksiyonu yok. Touch2 sistemi kapatılamıyor. En azından ekran kapatma gibi bir fonksiyon olabilirdi. Touch2 cihazında navigasyon tuşu bulunmasına rağmen, sonradan navigasyon takılamaması tuhaf. Kol dayama kısa ve dar, ben sağ kolumu bir türlü yerleştiremiyorum. Düğme ışıklarında eksikler var. Uzaktan kumanda açma düğmesine bir kere basınca tüm kapılar açılıyor. Sadece sürücü kapısının açılması, iki kere basılınca tüm kapıların açılması daha kullanışlı ve güvenli olurdu. Ayrıca, bagajın tek olarak açılması için ayrı bir düğme bulunmalı. Kapılar kilitlenince camlar da kapanmalı ama bu özellik sürücü tarafından iptal edilebilmeli. Depo kapağı açma mandalının yeri çok ilgisiz, ayakaltı. Kaput açma mandalının yakınına bir yere konulabilirdi. Kullanma kılavuzunun anlatım tarzı ve kalitesi hiç iyi değil, birşey anlaşılmıyor. En azından çizim yerine fotoğraf konulabilirdi. Kılavuzun başında "Genel özellikler" gibi bir başlık açılıp araçla ilgili konuların bazıları toplu olarak anlatılabilirdi. Kullanma kılavuzlarının birkaç modeli kapsayacak şekilde hazırlanmasından da vazgeçilmeli bence, yoksa kaçınılmaz olarak bazı hatalar yapılıyor veya anlatılan bir özelliği kendi aracınızda bulamayıp tereddüde düşüyorsunuz.Sonuçta Yaris güzel bir araç, ama sanki üzerinde fazla düşünülmeden, alelacele ve özensiz üretilmiş gibi duruyor. Toyota gibi bir markadan daha fazlası beklenir.
tasarım olarak polo yaristen bariz önde lakin kullanım açısından yaris çok daha güzel sanırım iki aracada binmedim yorumlardan bunu çıkardım özet olarak