0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yakıtı şuanda istediğim kıvamda değil ama kötü de değil. Hani şu rodaj dönemi derler ya o zaman 20-23 kuruşa düşecek gibi. Şimdi 30 kuruş yakıyor araç. Ben 50 lt mazotla 800 km yol yapıyorum. İlk bakımdan sonra bu araba ile 1050 km gördüğünü söyleyenler var. Bende ilk bakımdan sonra bu değişimi göreceğim inş. Bir kere sanayiye gittim o da aldığım kolçağa 4 tane vida taktırmak için:)
Yakıt olayı tamamen kullanım ile ilgili. Eşimde duster var, 20bin bakıma kadar 6,3 yakıyordu bakım oldu bitti hala 6,3 yakıyor. Rodaj olayı biraz insanı kendi kandırması oluyor.Önceki aracım benzinli auristi sıfır almıştım. 67000km bindim yakıt ilk aldığımda neyse sattığımda da öyleydi.Şu andaki aracımı sakin kullanırsam 4,3lt kadar düşürebiliyorum ama agresif kullanımda 6,2 oluyor.
tekrar hayırlı olsun, kayınpedere de mavisini almıştık ağustosta. Yol bilgisayarı açılmasını duymuştum ama yokuş kalkış desteği sadece benzinlide var diye biliyordum, siz açtırdınız mı bu özelliği? Ankara MAIS açmıyor.Aracı arada sırada ben de kullanıyorum, motoru özellikle çok güzel, düşük devirde bile çekip getiriyor, d-4d gibi 1600rpm altında cansız değil. Sevmediğim yanı vitesleri, klasik reno vitesi var biraz dandik gibi hissettiriyor geçişlerde, toyotanın vites geçişleri tok, yerine oturuyor hissiyatı var.Ayna konusunu, arka cam manuel olayı, bunlar aracın ömrü hayatında kaç kere kullanılacak özellikler, bence elzem değil.
Bu arada bakımlar kaç km de bir Sandero'nun Kudret ? Duster dizelin 20 bin mi Hasan? Yakıt tüketiminin düşmesinde, kullanıcının o araca alışmasının da önemli etkisi oluyor. İnsan zaman içinde aracın sesinden, huyuna her şeyini daha farklı benimsiyor ve ona göre davranış sergileyebiliyor, yanlış mıyım?
Maşallah çok güzel seviyorum bu aracı nedense
Bende çok sevmeye başladım. Heybetli bir duruşu var keratanın
Söylediğiniz gibi 30 kr yakıyorsa fazla bunu belirteyim. 90 hp olduğu için bizimki kadar az yakamaz belki ama 4.5 lt gibi bir ortalama olması gerekir. Yakıt olarak shell v-power nitro+ dizel öneriyorum. (4.65 TL) Alırken pompacıya dizel demeyi unutmayın çünkü aynı isimde benzinde var 1.5 dci megane 2 var 82 hp olan model. şehir içi 4.0 lt (186 KR) yakıyor şehir dışı 3.2 lt kış şartları ve kış lasikleriyle. Yazın ve yaz lastikleriyle şehir içi 3.5 - 3.7 leri görüyoruz. Kalkışlarda çok fazla gaz vermemeye çalışın. Boşa atmayın. Lambalara yanaşırken vites küçülterek durun. Freni az kullanmaya özen gösterin. Bizim araç 2000 - 2200 dv. de vites istiyor. normalde 3000 de değiştirin diyorlar sağda solda ama yaklaşık 5 yıldır böyle kullanıyoruz herhangi bir sıkıntısı yok.
Hayırlı uğurlu olsun beklentilerinize oranla gerçekten iyi bir seçim..Şuan bursadayım bulunduğumuz semte sürekli dolmuşculuk yapan o kadar çok sandero var ki km lerine çok dikkat ediyorum hiçbiri 300 binden aşağı değil çatır çatır kullanıyorlar mesela albelarıda görüyorum fakat onlar sanderolar kadar dayanıklı değiller bariz belli ediyorlar..Allah kaza bela vermesin..
Bende yakıt konusunda ilk başlarda biraz endişeliydim. Ancak araştırmalarım aracın 5.000 km sonrasında yakıt konusunda oldukça iyi dereceler almaya başladığını belirtmekteler. Bir de ben kendimden biliyorum ben bu halimle 30 kuruş yakıyorsam sakin bir kullanıcı benim arabada en kötü 25 kuruş yakar. Şuanda 4.100 km'de. Petrol ofisinden son aldığım 50 lt'lik dizel ile (239 TL) şuanda 615 km yok yaptım. 250 km yok bilgisayarı gösteriyor. Petrol ofisi mecburiyetten almıştım. Opet & Shell arasında kararsız kalmıştım. Shell'de deneyeceğim bu sefer. Teşekkürler yardımlarınız için Mesaj Birleştirildi: Mart 24, 2014, 10:27:26Araç Dacia olmaktan ziyade motorunun yeni nesil Renault motoru olduğunu bilmek gerek. Yani 760.000 km yol yapan dizel sanderoyu görünce ve çoğu taksicinin de artık bu araçları kullandığını görünce yakıt konusundaki pintiliğini anlamış oldum. 40.000-45.000 TL arasında sıfır araç mı yoksa ikinci el araç mı kararsızlığına kapılanlara şiddetle tavsiye edeceğim bir araçtır.