Gönderen Konu: devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen  (Okunma sayısı 2501 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '13
devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen
« : Ocak 29, 2014, 20:28:15 »
arkadaşlar merhaba. 2013 model eski kasa corollamda bir sorun yaşıyorum. sorunu anlatacak olursam; yaklaşık 9 aylık arabamda başıma 8-10 defa geldi bu olay. öncelikle yolda sürüş esnasında yakıt tüketimim çok aşırı oluyor. şöyleki 70 km hızda düz yolda giderken anlık tüketim 4-4,5 lt göstermesi gerekirken 6-7 lt civarında görünüyor. bu esnada araç vitesteyken ayağımı gaz pedalından çektiğimde 0 lt yakıt göstermesi gerekirken 2-3 lt arası bir tüketim gösteriyor. aracı kenara çekip rolantide bıraktığımda 900 devirde olması gerekirken 1000 devirde çalışıyor araç ve normalden biraz daha fazla bir titreme oluyor. bu problem esnasında hava koşulları normal, klima, havalandırma, vs. aklınıza gelen güç tüketimini arttırıcı herhangi bir işlev çalışmıyor vaziyette. yani bunlardan kaynaklı değil. bu olay esnasında fan vs devreye girse bile bu kısa bir süreliğine olması lazım ama 3-5 saat kullanımda dahi her şey aynı. çözüm olarak arabayı stop edip sonra çalıştırma, bir saat falan sonra çalıştırma gibi şeyler denedim ama maalesef düzelme yok. ama olaydan baya bir süre 5-10 saat yada bir gün sonra çalışınca sorun ortadan uçup gitmiş. bu olayın yani 8-10 defa olması dışında araç normal bir şekilde tam takır çalışıyor sıkıntı yok yani.

NOT: servise 10.000 bakımına götürdüğümde sorunu anlattım. test sürüşü yaptık ama dediğim gibi 9 ayda 8-10 defa yapan arıza o an yapmadığı, denk gelmediği için sorun yok dediler. bende ilk karşılaştığım anda servise getiririm dedim tamam dediler. ama şans olacak ya bu seferde pazar günü servis kapalı iken yaptı arızayı.

araç tipi corolla d-4d comfort, model kodu NDE150LA....

lütfen bana bu konuda bilgisi olanlar yardım etsin. ayrıca varsa bu sorunu başka yaşayan konuşalım gerekirse servise baskı yapılabilir genel arıza ise falan vs. Şimdiden Teşekkürler. :tamam:

Toyota Club Türkiye

devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen
« : Ocak 29, 2014, 20:28:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #1 : Ocak 29, 2014, 21:59:33 »
Maf sensorunu temizleyin/temizletin. Kelebek bogazinida temizletin. İstasyonunuzu drgistirip baska biryerden mazot alin. Ve full depoyu doldurmadan once wurth enjektor temizleyici koyun hava filtrenizi degistirin ve hava filtresi kutusu ve borularini kontrol ettirin.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #2 : Ocak 29, 2014, 22:19:39 »
Maf sensorunu temizleyin/temizletin. Kelebek bogazinida temizletin. İstasyonunuzu drgistirip baska biryerden mazot alin. Ve full depoyu doldurmadan once wurth enjektor temizleyici koyun hava filtrenizi degistirin ve hava filtresi kutusu ve borularini kontrol ettirin.


Ercüment senin dizel partükül filtresinden galiba haberin yok . :)

Yaşar bey aracınızda dizel partükül filtresi bulunmakta ve bu filtre tıkandığında içindeki partükülün yanması için araç bir miktar daha fazla yakıt yakar yani bu olayın belli periyotlarda gelmesi normal özellikle aracınızı sürekli şehir içi kullanıyorsanız başınıza daha sık gelir .

Diğer bir tavsiyem ise servisi değiştirmeniz olur . Bunun bir sorun olmadığını ve dpf den kaynaklandığını bilmeyen bir servise ben olsam bir daha aracımı emanet etmezdim .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #3 : Ocak 29, 2014, 23:19:21 »
Ben olumune benzinciyim abi aklima bile gelmedi dpf :/
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #4 : Ocak 29, 2014, 23:21:26 »
Ben olumune benzinciyim abi aklima bile gelmedi dpf :/

En iyisini yapıyorsun kardeşim . Bu yakıt fiyatlarıyla dizele binmek bana da mantıklı gelmiyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #5 : Ocak 30, 2014, 01:19:19 »
En iyisini yapıyorsun kardeşim . Bu yakıt fiyatlarıyla dizele binmek bana da mantıklı gelmiyor

Abi hepsi mantiksiz turkiyede araba luksun luksu oldu artik...
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #6 : Ocak 30, 2014, 01:23:54 »
Abi hepsi mantiksiz turkiyede araba luksun luksu oldu artik...

Bizde mantık olsa bunları başımızda tutmayız .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '13
Ynt: devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #7 : Şubat 04, 2014, 14:47:17 »

Ercüment senin dizel partükül filtresinden galiba haberin yok . :)

Yaşar bey aracınızda dizel partükül filtresi bulunmakta ve bu filtre tıkandığında içindeki partükülün yanması için araç bir miktar daha fazla yakıt yakar yani bu olayın belli periyotlarda gelmesi normal özellikle aracınızı sürekli şehir içi kullanıyorsanız başınıza daha sık gelir .

Diğer bir tavsiyem ise servisi değiştirmeniz olur . Bunun bir sorun olmadığını ve dpf den kaynaklandığını bilmeyen bir servise ben olsam bir daha aracımı emanet etmezdim

Cevabiniz icin tesekkur ederim mahmut bey. Bu sorun ne sebeple oluyor sizce yakittanmi acaba. Ben shell fulseve, opetin normal dizeli ve bp nin dizelini kullaniyorum  ama hepsindede uygun fiyatli olanini yani katkisizini. Acaba sorun bundanmi kaynakli. Performans yakitimi almam gerekiyor sizce.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #8 : Şubat 04, 2014, 14:51:49 »

Ercüment senin dizel partükül filtresinden galiba haberin yok . :)

Yaşar bey aracınızda dizel partükül filtresi bulunmakta ve bu filtre tıkandığında içindeki partükülün yanması için araç bir miktar daha fazla yakıt yakar yani bu olayın belli periyotlarda gelmesi normal özellikle aracınızı sürekli şehir içi kullanıyorsanız başınıza daha sık gelir .

Diğer bir tavsiyem ise servisi değiştirmeniz olur . Bunun bir sorun olmadığını ve dpf den kaynaklandığını bilmeyen bir servise ben olsam bir daha aracımı emanet etmezdim

Cevabiniz icin tesekkur ederim mahmut bey. Bu sorun ne sebeple oluyor sizce yakittanmi acaba. Ben shell fulseve, opetin normal dizeli ve bp nin dizelini kullaniyorum  ama hepsindede uygun fiyatli olanini yani katkisizini. Acaba sorun bundanmi kaynakli. Performans yakitimi almam gerekiyor sizce.

Rica ederim .

Yaşar bey hangi yakıtı alırsanız alın bu olur . Zaten bu bir sorun değil dpf bulunan araçlarda normal bir durum . Ama daha geç olmasını sağlamak için shell nitro v-power kullanabilirsiniz . Birde aracı devirli kullanmanızı tavsiye ederim ama bunlar sadece bu sıkıntıyı daha geç yaşamanıza yardımcı olur yani ne yaparsanız yapın belli periyotlarda bunu yaşayacaksınız . Bu sadece toyotaya özgüde değil euro 5 olan tüm dizel motorlarda bu var .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '13
  • 9 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #9 : Nisan 15, 2014, 00:49:57 »
1.4d dizel m/m de uzun bir yolculuk sonunda yaşamıştım aynı sorunu gaza basmamama rağmen anlık tüketim değeri görüyordum tüm tüketim verilerini 0ladım sonrasında yaşamadım bazen elektronikte hata olabiliyor sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: devir yüksekliği ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #10 : Nisan 15, 2014, 01:57:42 »
arkadaşlar merhaba. 2013 model eski kasa corollamda bir sorun yaşıyorum. sorunu anlatacak olursam; yaklaşık 9 aylık arabamda başıma 8-10 defa geldi bu olay. öncelikle yolda sürüş esnasında yakıt tüketimim çok aşırı oluyor. şöyleki 70 km hızda düz yolda giderken anlık tüketim 4-4,5 lt göstermesi gerekirken 6-7 lt civarında görünüyor. bu esnada araç vitesteyken ayağımı gaz pedalından çektiğimde 0 lt yakıt göstermesi gerekirken 2-3 lt arası bir tüketim gösteriyor. aracı kenara çekip rolantide bıraktığımda 900 devirde olması gerekirken 1000 devirde çalışıyor araç ve normalden biraz daha fazla bir titreme oluyor. bu problem esnasında hava koşulları normal, klima, havalandırma, vs. aklınıza gelen güç tüketimini arttırıcı herhangi bir işlev çalışmıyor vaziyette. yani bunlardan kaynaklı değil. bu olay esnasında fan vs devreye girse bile bu kısa bir süreliğine olması lazım ama 3-5 saat kullanımda dahi her şey aynı. çözüm olarak arabayı stop edip sonra çalıştırma, bir saat falan sonra çalıştırma gibi şeyler denedim ama maalesef düzelme yok. ama olaydan baya bir süre 5-10 saat yada bir gün sonra çalışınca sorun ortadan uçup gitmiş. bu olayın yani 8-10 defa olması dışında araç normal bir şekilde tam takır çalışıyor sıkıntı yok yani.

NOT: servise 10.000 bakımına götürdüğümde sorunu anlattım. test sürüşü yaptık ama dediğim gibi 9 ayda 8-10 defa yapan arıza o an yapmadığı, denk gelmediği için sorun yok dediler. bende ilk karşılaştığım anda servise getiririm dedim tamam dediler. ama şans olacak ya bu seferde pazar günü servis kapalı iken yaptı arızayı.

araç tipi corolla d-4d comfort, model kodu NDE150LA....

lütfen bana bu konuda bilgisi olanlar yardım etsin. ayrıca varsa bu sorunu başka yaşayan konuşalım gerekirse servise baskı yapılabilir genel arıza ise falan vs. Şimdiden Teşekkürler. :tamam:

geçmiş olsun yaşar bey bahsettiğiniz sorun benim önceki aracımda olan soruna beziyor ama tam değil...1,9 cordoba tdı idi onda benzer sorun vardı ama ondaki sorunun sizin araçta olma ihtimalinin az olacağını düşünüyorum zira enjektör arızası sizin araçta henüz olmaz gibime geliyor.anlık tüketim değerinde ayağınızı gazdan çekip hemen gaza bastığınızda 0 göstermez zaten son bastığınız anlık değeri gösterir.,ayağınızı gazdan çekin ve 3-5 saniye gaza basmayın ozaman anlık değer 0 olur.araçlarımızın arızaları maalesef dişçi meselesine benziyor dişiçiye gidince ağır falan kalmaz ya:) o misal. servisinizi değiştirme yada başka bir servise baktırma şansınız var ise bende denemekte fayda var.rölantinin yüksek olması normal değil gibi. geçmiş olsun.