0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
arkadaşlar ford'un yetkili servislere göndermiş olduğu şöyle bir mesaj varmış: Acil Servis Mesajı 05.05.2008 Konu: Binek TDCi araçların periyodik bakımlarında 10W/30 motor yağı yerine 5W/30 motor yağı kullanılması hakkında Değerli Servislerimiz, Türkiye�deki dizel yakıt kalitesinin düşük olması nedeniyle bugüne kadar binek TDCi araçların periyodik bakımlarında düşük kaliteli yakıt kullanımına karşı daha dayanıklı olan 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanılmıştır. EPDK tarafından yayımlanmış olan tebliğ doğrultusunda 1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle 7000 ppm kükürt içeren yakıt piyasadan kaldırılacak, yerine yalnızca max 50 ppm kükürt içeren TSE EN590 standardındaki dizel yakıt piyasaya sunulacaktır. 1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle tüm eski ve yeni binek TDCi araçların periyodik bakımlarında 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) yerine, benzinli araçlarda da kullanılmakta olan 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılacaktır. Bu tarihten sonra binek TDCi araçlarda 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanımına izin verilmeyecektir. 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanımı beraberinde birçok avantajı beraberinde getirecektir: o Ford TDCi binek araçlar 5W/30 motor yağı ile max performans sağlayacak şekilde tasarlanmıştır o Motor iç dirençleri azalacaktır. Buna bağlı olarak; � Hareketli motor parçaları üzerindeki abrazif (aşındırıcı) etki azalacaktır � Yakıt ekonomisi sağlanacaktır � Soğuk çalışma performansı iyileşecektir � Akü/marş motoru/volan dişlisinin ömrü artacaktır � Turboşarj yatakları daha iyi yağlanacak ve turboşarj ömrü artacaktır o Yağ bileşimindeki metal içerikli katkılar sınırlandırılacağı, buna bağlı olarak motor yağı kaynaklı kül miktarı azalacağı için DPF (Dizel Partikül Filtresi) ömrü artacaktır Binek TDCi araçlar için periyodik bakım aralığı 15,000 km�dir. Binek TDCi araçların periyodik bakım aralığında şu an için herhangi bir değişiklik bulunmamaktadır. Ford Otosan tarafından onaylı 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) ticari adları yeniden yayım_ASM_TRPV_01/08 ile yayınlanmıştır. Liste güncellendikçe en güncel liste FODN�den temin edilebilmektedir. 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) ticari adları aşağıdaki gibidir: o FMY FORMULA FE 5W-30 o FORD MOTORCRAFT FORMULA E 5W-30 o CASTROL MAGNETEC PROFESSIONAL A1 5W-30 o MOBIL SUPER FE SPECIAL 5W-30 o SHELL HELIX 5W-30 10W/30 motor yağından (WSS-M2C921-A) 5W/30 motor yağına (WSS-M2C-913-B) geçiş sırasında motor yağlama sisteminin hassas bir şekilde temizlenmesi için Impact-850 Motor Yağlama Sistemi Temizlik Ekipmanı�nın devreye alınması planlanmaktadır. Bu ekipmanın periyodik bakım sırasında yağ değişimi yapılması öncesinde kullanılması ile birlikte: o Motor yağlama sisteminin iyi bir şekilde temizlenmesi sağlanacaktır (yağ değişimi yapılması halinde bile motor içerisinde yaklaşık olarak 500 cc kirli motor yağı kalmaktadır) o Turbo-charger problemi yaşanması halinde tekrarlanan tamiratın büyük oranda önüne geçilecektir o Muhtemel motor arızalarının önüne geçilecektir. 5W/30 motor yağları (WSS-M2C-913-B), 10W/30 motor yağlarından yaklaşık olarak %25 daha pahalıdır. Ancak 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılmasıyla birlikte %1-3 seviyesinde yakıt tasarrufu sağlanacaktır. Bu sayede 5W/30 (WSS-M2C-913-B) motor yağı kullanımı ile artan maliyet max 7,500 km�de kendisini ödemiş olacaktır. TS EN590 spesifikasyonuna uygun yakıt kullanılmaması halinde yakıt sisteminde/motorda yaşanacak olan problemler garanti kapsamı dışında tutulacaktır, tamir masrafı müşteri tarafından karşılanacaktır. TS EN590 spesifikasyonuna uygun yakıt kullanılması halinde 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanılmış olan bir binek TDCi araçta daha sonradan 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılması halinde herhangi bir problem (kompresyon/yağ kaçağı v.s.) yaşanmayacaktır. başka bir siteden alıntıdır.bu arada bunu okurken geriye dönük yag değişimlerini okuduğumda farkı yaga geciş hakkında bir sey göremedim burda ondan da bahsetmiş bence cok mantıklı tam sentetığe geçmeden bu işlemin yapılması gerektığini düşünüyorum
dışardan yağ götürdüğümüzde yarın öbürgün sorun çıkarsa işin iinden çıkmaları içinde bahaneleri olacak.6 ayda yağ değişimi konusunda ne diyorsunuz.toyota sitesinde 6 ayda yağ değişimi önerilir diyor.sonuçta ilk yağı erken değiştirmek iyidir ancak tavsiye olarak verdiğine göre zorunluluk yaratmıyor.
Maddi acidan zorlamayacaksa, en iyisi 6 ayi gecirmemek. Bir yil olunca motor biter mi? Bitmez,ama temiz ve optimum duzeyde calismasi icin 6 ayi gecirmemek lazim.Sadece Toyota tavsiyesi oldugu icin degil. Mevsimler degisiyor, yag okside oluyor. Ozellikle soguk havada kisa mesafe veya durk/kalki cok suruslerde.
Atilla amca gayet iyi durumda oldugu kararina nasil vardiniz? Laboratuvar testi falan mi yaptirdiniz? Yoksa yagin rengi mi?
turbolar eksoz gazıyla çalışan hava pompasıdır.bildiğiniz gibi eksoz gazı çok sıcaktır, yağda yüksek sıcaklığa maruz kaldığından aşırı incelir ve koruma işlevi azalır. fulsentetik 5w40 veya 0w40 ın ekstra koruma sağlayacağına inanıyorum. sizlere turbolu motorlar hakkında en mühim ipucunu veriyorum. 1-bir yerden gelince bir dakika rölantide çalıştırmadan kontak kapatmayın.2-asla fazla yağ koymayın.turbolu motorun en büyük düşmanı fazla yağdır.bundan dolayı 100 gram eksik yağ koymanızda çok fayda vardır.dediğim yağları kullanırsanız ,bu iki öneriyi uygularsanız turbonuzu Allahın izniyle kolay kolay bozmazsınız.
atilla abi,yağın yüksek sıcaklıkta incelmesi doğrudur fakat 30 ile 40 ın üst sıcaktaki çalışma aralıgı aynı bildiğim kadarıyla.buna göre sıcakta 30 ila 40 ın bir farkının olmaması gerekmez mi?multi grade yağlarda viskozite aralığı az olan yağların polimer katkıları daha az.ne kadar az katkı o kadar iyi yağ demek olmuyor mu?
Atilla abi bunlar çok güzel bilgiler eyvallah
Aykut motor yağının zamanla hiçbir ilişkisi yoktur. sen hangi yağın kutusunda üretim ve son kullanım tarihi gördün? bu tamamen tüketiciyi sık sık yağ değiştirterek soymak amaçlı bir yaklaşım.bunu da resmen değil tavsiye şeklinde belirtiyorlar. askeriyede onlarca yıllık motor yağı stokları olduğunu askerlik zamanımdan biliyorum.kullanıldıktan sonra ömrü zamana bağlı tek yağ hidrolik yağıdır.