Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152249 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1600 : Nisan 20, 2011, 20:42:57 »
arkadaşlar ford'un yetkili servislere göndermiş olduğu şöyle bir mesaj varmış:

Acil Servis Mesajı

05.05.2008
Konu: Binek TDCi araçların periyodik bakımlarında 10W/30 motor yağı yerine 5W/30 motor yağı kullanılması hakkında
Değerli Servislerimiz,
Türkiye�deki dizel yakıt kalitesinin düşük olması nedeniyle bugüne kadar binek TDCi araçların periyodik bakımlarında düşük kaliteli yakıt kullanımına karşı daha dayanıklı olan 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanılmıştır.
EPDK tarafından yayımlanmış olan tebliğ doğrultusunda 1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle 7000 ppm kükürt içeren yakıt piyasadan kaldırılacak, yerine yalnızca max 50 ppm kükürt içeren TSE EN590 standardındaki dizel yakıt piyasaya sunulacaktır.
1 Temmuz 2008 tarihi itibariyle tüm eski ve yeni binek TDCi araçların periyodik bakımlarında 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) yerine, benzinli araçlarda da kullanılmakta olan 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılacaktır. Bu tarihten sonra binek TDCi araçlarda 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanımına izin verilmeyecektir.
5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanımı beraberinde birçok avantajı beraberinde getirecektir:
o Ford TDCi binek araçlar 5W/30 motor yağı ile max performans sağlayacak şekilde tasarlanmıştır
o Motor iç dirençleri azalacaktır. Buna bağlı olarak;
� Hareketli motor parçaları üzerindeki abrazif (aşındırıcı) etki azalacaktır
� Yakıt ekonomisi sağlanacaktır
� Soğuk çalışma performansı iyileşecektir
� Akü/marş motoru/volan dişlisinin ömrü artacaktır
� Turboşarj yatakları daha iyi yağlanacak ve turboşarj ömrü artacaktır
o Yağ bileşimindeki metal içerikli katkılar sınırlandırılacağı, buna bağlı olarak motor yağı kaynaklı kül miktarı azalacağı için DPF (Dizel Partikül Filtresi) ömrü artacaktır
Binek TDCi araçlar için periyodik bakım aralığı 15,000 km�dir. Binek TDCi araçların periyodik bakım aralığında şu an için herhangi bir değişiklik bulunmamaktadır.

Ford Otosan tarafından onaylı 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) ticari adları yeniden yayım_ASM_TRPV_01/08 ile yayınlanmıştır. Liste güncellendikçe en güncel liste FODN�den temin edilebilmektedir. 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) ticari adları aşağıdaki gibidir:
o FMY FORMULA FE 5W-30
o FORD MOTORCRAFT FORMULA E 5W-30
o CASTROL MAGNETEC PROFESSIONAL A1 5W-30
o MOBIL SUPER FE SPECIAL 5W-30
o SHELL HELIX 5W-30

10W/30 motor yağından (WSS-M2C921-A) 5W/30 motor yağına (WSS-M2C-913-B) geçiş sırasında motor yağlama sisteminin hassas bir şekilde temizlenmesi için Impact-850 Motor Yağlama Sistemi Temizlik Ekipmanı�nın devreye alınması planlanmaktadır. Bu ekipmanın periyodik bakım sırasında yağ değişimi yapılması öncesinde kullanılması ile birlikte:
o Motor yağlama sisteminin iyi bir şekilde temizlenmesi sağlanacaktır (yağ değişimi yapılması halinde bile motor içerisinde yaklaşık olarak 500 cc kirli motor yağı kalmaktadır)
o Turbo-charger problemi yaşanması halinde tekrarlanan tamiratın büyük oranda önüne geçilecektir
o Muhtemel motor arızalarının önüne geçilecektir.

5W/30 motor yağları (WSS-M2C-913-B), 10W/30 motor yağlarından yaklaşık olarak %25 daha pahalıdır. Ancak 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılmasıyla birlikte %1-3 seviyesinde yakıt tasarrufu sağlanacaktır. Bu sayede 5W/30 (WSS-M2C-913-B) motor yağı kullanımı ile artan maliyet max 7,500 km�de kendisini ödemiş olacaktır.

TS EN590 spesifikasyonuna uygun yakıt kullanılmaması halinde yakıt sisteminde/motorda yaşanacak olan problemler garanti kapsamı dışında tutulacaktır, tamir masrafı müşteri tarafından karşılanacaktır.
TS EN590 spesifikasyonuna uygun yakıt kullanılması halinde 10W/30 motor yağı (WSS-M2C921-A) kullanılmış olan bir binek TDCi araçta daha sonradan 5W/30 motor yağı (WSS-M2C-913-B) kullanılması halinde herhangi bir problem (kompresyon/yağ kaçağı v.s.) yaşanmayacaktır.

başka bir siteden alıntıdır.

bu arada bunu okurken geriye dönük yag değişimlerini okuduğumda  farkı yaga geciş hakkında bir sey göremedim burda ondan da bahsetmiş bence cok mantıklı tam sentetığe geçmeden bu işlemin yapılması gerektığini düşünüyorum

Aciklayici olmus, alinti icin tesekkurler.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1601 : Nisan 20, 2011, 20:47:06 »
dışardan yağ götürdüğümüzde yarın öbürgün sorun çıkarsa işin iinden çıkmaları içinde bahaneleri olacak.6 ayda yağ değişimi konusunda ne diyorsunuz.toyota sitesinde 6 ayda yağ değişimi önerilir diyor.sonuçta ilk yağı erken değiştirmek iyidir ancak tavsiye olarak verdiğine göre zorunluluk yaratmıyor.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1602 : Nisan 20, 2011, 20:53:19 »
dışardan yağ götürdüğümüzde yarın öbürgün sorun çıkarsa işin iinden çıkmaları içinde bahaneleri olacak.6 ayda yağ değişimi konusunda ne diyorsunuz.toyota sitesinde 6 ayda yağ değişimi önerilir diyor.sonuçta ilk yağı erken değiştirmek iyidir ancak tavsiye olarak verdiğine göre zorunluluk yaratmıyor.

Maddi acidan zorlamayacaksa, en iyisi 6 ayi gecirmemek. Bir yil olunca motor biter mi? Bitmez,ama temiz ve optimum duzeyde calismasi icin 6 ayi gecirmemek lazim.Sadece Toyota tavsiyesi oldugu icin degil. Mevsimler degisiyor, yag okside oluyor. Ozellikle soguk havada kisa mesafe veya durk/kalki cok suruslerde.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1603 : Nisan 20, 2011, 20:57:20 »
Maddi acidan zorlamayacaksa, en iyisi 6 ayi gecirmemek. Bir yil olunca motor biter mi? Bitmez,ama temiz ve optimum duzeyde calismasi icin 6 ayi gecirmemek lazim.Sadece Toyota tavsiyesi oldugu icin degil. Mevsimler degisiyor, yag okside oluyor. Ozellikle soguk havada kisa mesafe veya durk/kalki cok suruslerde.
anlıyorum ben şimdi bu sahte yağ konusu yüzünden özen ticaretten almamaya karar verdim.burada servis olmadığından(hala inşaat halinde) servis içinde yaklaşık 250 km yol gidecektim.en güzeli yakında izin veya temelli kocaeli-bursa taraflarına gidicem (temmuz ayı gibi) biraz daha bekleyip orada yaptırayım diyorum.6 ayı geçiricez 8 ay falan olacak ama en azından sağlam olacak.sıkıntı olmaz heralde.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1604 : Nisan 20, 2011, 20:59:23 »
Olmaz, dedigim gibi mumkun oldugu kadar 6 ayda bir, imkan musait olmadigi zaman problem yok. 8 ay olur ama 1 sene bence cok uzun bir zaman.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1605 : Nisan 20, 2011, 21:24:16 »
benim yağ tam 2 sene oldu,yağım gayet iyi durumda bp 5000 visco 10w40.yakında değişeceğim. :alkis:
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1606 : Nisan 21, 2011, 04:27:43 »
Atilla amca gayet iyi durumda oldugu kararina nasil vardiniz? Laboratuvar testi falan mi yaptirdiniz? Yoksa yagin rengi mi?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1607 : Nisan 21, 2011, 08:56:04 »
Atilla amca gayet iyi durumda oldugu kararina nasil vardiniz? Laboratuvar testi falan mi yaptirdiniz? Yoksa yagin rengi mi?
   Kıymetli Ahmedim yağın miadını doldurduğuna işaret eden bazı emareler vardır, yağ lambasının geç sönmesi, sibob vuruntusunun artması, yağın rengi, tuşesi gibi. Türkiyede öyle iki adımda bir yağın tahlilini yapacak laboratuvarlar olmadığından vede ihtiyaçta hissedilmediğinden ustalar yağı iki parmağı arasına alıp , anında rapor verir. bayat peyniri tahlille değil ağızda bıraktığı tatla nasıl anlarsak buda öyle birşey.
bak sana bir hikaye anlatayım, rahmetli ilk eşimle aramızda kan uyuşmazlığı vardı, ilk çocukta problem olmuyordu ama sonrakilerde ölüm riski çok yüksekti. antirogam diye bir ilaç bulunmuştu ama ülkede yoktu, bu ilaçta ilk doğumun ardından hemen anneye enjeksiyonla uygulanıyordu, tabi biz bulupta yaptıramadık. geriye bir çare kalıyordu, ikinci doğumdan hemen sonra bebeğin göbek kanının alınıp tahlil yapıp terslik varsa bebeğin kanının değişmesi. tabi buda tam teşekküllü bir hastane gerektiriyordu, biz ağrılar artınca Aksaraydaki Vatan hastanesine gittik, doktora vaziyeti anlatıp göbek kanını tahlil edeceğini filan söyleyip ücretini sordum , söyledi tamam dedim. birkaç saat sonra doğum oldu ama ben doktoru göremedim, ertesi gün kendisini bulup tahlili sordum, hayır tahlil yaptırmadım ben bebeğin ağlamasından terslik varmı yokmu anlarım dedi. o anda içimden kafasına sıkmak geldi, çünkü artık geri dönüş yoktu oğlumun sarılığı ya 48 saatte geçecek veya kaybedecektik. cenabı Allah yavrumuzu bize bağışladı fakat o doktorun deneyimine olan güvencini hiç unutmam.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1608 : Nisan 21, 2011, 09:17:35 »
   turbolar eksoz gazıyla çalışan hava pompasıdır.bildiğiniz gibi eksoz gazı çok sıcaktır, yağda yüksek sıcaklığa maruz kaldığından aşırı incelir ve koruma işlevi azalır. fulsentetik 5w40 veya 0w40 ın ekstra koruma sağlayacağına inanıyorum.  sizlere turbolu motorlar hakkında en mühim ipucunu veriyorum.
1-bir yerden gelince bir dakika rölantide çalıştırmadan kontak kapatmayın.

2-asla fazla yağ koymayın.turbolu motorun en büyük düşmanı fazla yağdır.bundan dolayı 100 gram eksik yağ koymanızda çok fayda vardır.

dediğim yağları kullanırsanız ,bu iki öneriyi uygularsanız turbonuzu Allahın izniyle kolay kolay bozmazsınız.

atilla abi,
yağın yüksek sıcaklıkta incelmesi doğrudur fakat 30 ile 40 ın üst sıcaktaki çalışma aralıgı aynı bildiğim kadarıyla.buna göre sıcakta 30 ila 40 ın bir farkının olmaması gerekmez mi?

multi grade yağlarda viskozite aralığı az olan yağların polimer katkıları daha az.ne kadar az katkı o kadar iyi yağ demek olmuyor mu?

2009 Corolla D4D/MMT Elegant Metalik gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1609 : Nisan 21, 2011, 10:17:07 »
atilla abi,
yağın yüksek sıcaklıkta incelmesi doğrudur fakat 30 ile 40 ın üst sıcaktaki çalışma aralıgı aynı bildiğim kadarıyla.buna göre sıcakta 30 ila 40 ın bir farkının olmaması gerekmez mi?

multi grade yağlarda viskozite aralığı az olan yağların polimer katkıları daha az.ne kadar az katkı o kadar iyi yağ demek olmuyor mu?


  Mustafa yağın çalışma sıcaklığı ile kalınlığı ayrı ayrı şeyler. fındık yağıyla motor yağının yanma sıcaklığı aynı olabilir ama işlevleri ayrı ayrıdır.
viskozite aralığı meselesi ise çok yanlış bir düşünce,10w60 ile 5w50 mobil1 in en son çıkardığı yüksek performans yağları. yağlara konan katkıların hepsi yüksek teknolojili performans ve koruma arttırıcı ürünler. kendinize kıstaslar üretmeyin teknolojiyi takip edin. mobil1 0w40 newlife,mobil1 5w50 peaklife,mobil1 10w60 extendedlife yağlarının isimleri ve kutularının üzerindeki kullanım km leri ile ilgili grafik resimleri yağ viskozitesiyle ilgili gerçek bilgileri veriyor. biz elektronikçiler ürünlerin tanıtımından ipucu çıkarmayı severiz. aynı marka yağda bu kutuların üstündeki grafik ve isimleri en güzel bilgiyi veriyor. ben geceleyin bile aşağı garaja inerek arabasıyla uğraşan istanbula veya kastamonuya gidince vaktini sanayide geçiren ,ustalarla arabalar, yağlar, lastikler hakkında bilgi aktarması yapan araba sevdalısı bir abinizim.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1610 : Nisan 21, 2011, 10:23:25 »
bir ilave daha yapayım,eskiden 30, 40, 50 numara saf hiç katkısız motor yağları vardı ama ancak 1000 km dayanabiliyordu. 20w40 oldu 1500 km ye ömrü çıktı. yani katkısız üretilen yağlar hiçbir işe yaramaz.o zamanlar en kıral motor 50 bin 60 bin km dayanabiliyordu.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris 1.4 D-4D comfort extra MM
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1611 : Nisan 21, 2011, 10:25:39 »
Atilla abi bunlar çok güzel bilgiler eyvallah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1612 : Nisan 21, 2011, 10:32:33 »
Atilla abi bunlar çok güzel bilgiler eyvallah
  sağol canım kardeşim.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris 1.33
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1613 : Nisan 21, 2011, 14:28:47 »
Nette biraz araştırınca shell'in sitesinde bu konuyla ilgili güzel bir döküman buldum..gerçi atilla abi'de güzel açıkladı herşeyi ben yinede paylaşayım dedim:

c. Viskozite
Viskozite yağın akışa karşı direncini ifade eden bir ölçüdür. Örneğin bal ile karşılaştırıldığında suyun viskozitesi düşüktür. Dolayısıyla bu örneğimizde bal, aynı ısıda suya oranla daha yüksek viskoziteli bir maddedir. Shell Helix ürünleri farklı motorlara ve değişik sürüş koşullarına uygun  farklı vizkozitelere sahiptir.

Çoğu motor yağları dört-mevsim olarak adlandırdığımız özelliklere sahiptir. Örneğin "5W-40" bu tür yağlardandır ve bunlar gerek yüksek, gerek düşük sıcaklıkta performanslarını korurlar. Burada   ilk sayı  düşük sıcaklıklarda madeni yağın viskozitesini ifade eder, hemen yanındaki W ise ‘Winter/Kış’ sözcüğünün simgesidir. İkinci ve daha yüksek olan sayı madeni yağın yüksek ısılardaki viskozitesini gösterir.  Dört-mevsim madeni yağlar sıcaklığın değiştiği koşullarda viskozitede mümkün olan en az değişimi güvence altına alır.  İyi bir madeni yağ farklı sıcaklıklarda ve farklı koşullarda viskozitesinin daha uzun süre değişmeden aynı kalmasını sağlar.
 
Ek bilgiler
Ürün etiketi üzerinde ayrıca baz yağ tipi de yer alır. Başka bir deyişle etikette ürünün, mineral mi, sentetik teknoloji içeren türden mi, ya da tam sentetik yağ mı olduğuna ilişkin bilgiler bulunur. Modern motorlar daha çok sentetik teknolojiye uygundur. Daha yaşlı motorlar mineral yağ kullanırlar. Sentetik ve mineral yağlar arasındaki farkları buradan öğrenebilirsiniz.

Arka yüz etiketindeki bilgiler
 
Araç kullanım kılavuzunuzda motor için gerekli olan yağ spesifikasyonları yer almaktadır. Motor yağınızı seçerken, tercih ettiğiniz  Shell Helix ürününün araç kullanım kılavuzunuzda belirtilen spesifikasyonlara uygun olduğundan emin olmanız gerekir.
 
Endüstri Spesifikasyonları
 
API - American Petroleum Institute (API) – Amerikan Petrol Enstitüsü
ACEA -  API’nin Avrupa versiyonudur.
 
OEM – Orijinal Donanım İmalatçılarının spesifikasyonlarından örnekler:
MB 229.5 ( bir Mercedes-Benz spesifikasyon örneği)
VW 505.00 (bir Volkswagen spesifikasyonu örneği)
BMW LL-01 (bir BMW spesifikasyonu örneği)

 
Spesifikasyonlar hakkında daha fazla bilgiye bu sayfadan ulaşabilirsiniz.


Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır?
Sentetik madeni yağlar karmaşık kimyasal işlemler sonucu değişimden geçmiş, zorlayıcı sıcaklık, basınç ve kuvvet koşullarında performansı artıran moleküllerden oluşur. Mineral madeni yağlar ham petrolde bulunan ve rafineride distilasyon (damıtım) işleminden geçirilerek ayrıştırılmış  moleküllerden oluşur.
 
Viskozite nedir?
Akma direnci görece yüksek olan bir sıvıyı viskozitesi yüksek sıvı olarak tanımlıyoruz. Örneğin bal ile karşılaştırıldığında suyun viskozitesi düşüktür. Dolayısıyla bu örneğimizde bal, aynı ısıda suya oranla daha yüksek viskoziteli bir maddedir. İyi bir madeni yağ farklı sıcaklıklarda ve farklı koşullarda viskozitesinin daha uzun süre değişmeden aynı kalmasını sağlar.

 
Dört-mevsimlik yağ ne demektir?
Düşük ve yüksek ısılarda performansını koruyabilen madeni yağlar dört mevsimlik yağlar olarak adlandırılır. Bunlar iki rsayıyla ifade edilirler. Burada   ilk sayı  düşük sıcaklıklarda madeni yağın viskozitesini ifade eder, hemen yanındaki W ise ‘Winter/Kış’ sözcüğünün simgesidir.  Bir dört-mevsimlik yağ sıcaklığın değiştiği koşullarda viskozitede mümkün olan en az değişimi güvence altına alır. 

Katık nedir ve niçin kullanılır?
Katıklar, baz yağlara ilave edildiklerinde madeni yağların performansını artıran, yaşlanmaya karşı koruyan ve modern motorların tüm ihtiyaçlarına cevap vermelerini sağlayan kimyasal bileşiklerdir.  Hangi katıkların ne şekilde harmanlandığı bir yağın kalitesini belirleyen ve Shell Helix’i rakip ürünlerden ayıran özelliktir.
 
Çok fazla yağ tüketiyorum. Bunun nedeni ne olabilir?
Nerede bir aksaklık ya da bir arıza olduğunu tespit etmeniz, bu arada motorunuzun tipini, yaşını ve motorunuzu etkileyen sürüş koşullarını göz önünde bulundurmanız gerekir.  Ek yerlerinde ya da contalardaki bir sızıntı, piston ya da silindirlerde bir aşınma, bazı motor yüzeylerinin yağlanmasını zorlaştıran kir birikimleri aksaklıklara ve arızalara yol açabilir. 
 
Yağın rengi önemli midir, bir anlam ifade eder mi?
Yağın rengi, özel bir anlam ifade etmez ve rafinerideki arıtma işlemine, kullanılan baz yağın, katıkların ve ham petrolün türüne göre değişebilir. Öte yandan kullanılan yağın rengi, içinde asılı halde var olan partiküller nedeniyle koyulaşabilir. Bunun nedeni, yağın kir partiküllerini ve yüksek yanma ısısından kaynaklanan diğer birikintileri motor yüzeylerine yapışmasını engellemesi ve kendi içinde “asılı” halde tutmasıdır.

 Ambalajın arka yüzündeki klasifikasyonlar ve spesifikasyonların anlamı nedir? Neyi anlatır?
Madeni yağlar, kullanım alanlarına ve kalitelerine göre çeşitlilik gösterir. Bazıları yalnızca belirli motorlar için, bazıları da yalnızca belirli iklimlerde kullanılmak içindir. Araç kullanım kılavuzunuzda motor için gerekli olan yağ spesifikasyonları yer almaktadır. Motor yağınızı seçerken, tercih ettiğiniz  Shell Helix ürününün araç kullanım kılavuzunuzda belirtilen spesifikasyonlara uygun olduğundan emin olmanız gerekir.
 
Belli başlı klasifikasyon kurulları aşağıda yer almaktadır:
 
Society of Automotive Engineers (SAE – Otomotiv Mühendisleri Birliği) – yağları viskozitelerine göre sınıflandırır. Yağlar, çeşitli sıcaklıklardaki viskozite performanslarına göre tek mevsimlik, ya da dört mevsimlik olabilir. 
American Petroleum Institute (API – Amerikan Petrol Enstitüsü) – Yağları motoru koruma yeteneklerine göre sınıflandırır. “S” harfi benzinli motorları, “C” harfi dizel motorları ifade eder.  Sonra gelen harf performans ve koruma seviyesini gösterir. Burada en düşük sınıfı A, en yüksek sınıfı X simgeler. Bazı yağlar hem benzinli, hem de dizel motorlarda kullanılır ve bunlar için SJ/CF ya da CF-4/SJ simgeleri kullanılır.
Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles (ACEA – Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği) – API’yle aynı işleve sahiptir. API Amerikan motorlarını, ACEA ise Avrupa’da üretilen motorları temel alır. ACEA da sınıflandırmasını harflerle ifade eder.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris 1.4 D-4D comfort extra MM
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1614 : Nisan 21, 2011, 14:52:37 »
eyvallah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1615 : Nisan 21, 2011, 16:29:42 »
arkadaşlar az evvel arabanın yanına gidip hem kitapçığını okudum hem yağını ölçtüm.kitapçığında fabrika çıkışı 0w20 yağ eğer temin edilemezse 5w30 yağ konulduğunu yazmış.yağ değişiminde ise 0w20-0w30-5w30 gibi yağları önermiş.burası tamam sıkıntı yok zaten bütün konularda bu tartışılıyor ve herkes tarafından biliniyor.ben 6 ay dolduğu için yağ değiştirmek istiyorum ancak gördüm ki dışarıdan güvenip yağ almaya cesaret edemiyorum(sahte yağ korkusundan) servise dünya kadar parayı yılda iki sefer vermek pek mantıklı gelmiyor.hatırladığım kadarıyla 1000 km bakımda aracıma yağ eklenmedi yani içinde ya 0w20 yada 5w30 yağ mevcut.bu durumda aracımda yarı sentetik yağ (10w40) olmadığından ve az evvel ölçümlerimde çok fazla bir yağ eksiltme yapmadığından,250 km gidip yağ değişimi yaptırmaya gerek olmadığını düşünerek biraz daha yağ değişimi ertelemeye ve temmuz başı gibi yağ değişimini memlekete bursa-kocaeli taraflarına gittiğimde yaptırmaya karar verdim.6 ayda yağ değişiminin yarı sentetik yağlar için geçerli ve önemli olduğunu düşünüyorum.
yağ seviyem aşağıdaki resimin altındaki şemadaki gibidir.aracım 3800 km de.



Uploaded with ImageShack.us
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1616 : Nisan 21, 2011, 16:55:41 »
Aykut motor yağının zamanla hiçbir ilişkisi yoktur. sen hangi yağın kutusunda üretim ve son kullanım tarihi gördün? bu tamamen tüketiciyi sık sık yağ değiştirterek soymak amaçlı bir yaklaşım.bunu da resmen değil tavsiye şeklinde belirtiyorlar. askeriyede  onlarca yıllık motor yağı stokları olduğunu askerlik zamanımdan biliyorum.kullanıldıktan sonra ömrü zamana bağlı tek yağ hidrolik yağıdır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1617 : Nisan 21, 2011, 17:00:59 »
Aykut motor yağının zamanla hiçbir ilişkisi yoktur. sen hangi yağın kutusunda üretim ve son kullanım tarihi gördün? bu tamamen tüketiciyi sık sık yağ değiştirterek soymak amaçlı bir yaklaşım.bunu da resmen değil tavsiye şeklinde belirtiyorlar. askeriyede  onlarca yıllık motor yağı stokları olduğunu askerlik zamanımdan biliyorum.kullanıldıktan sonra ömrü zamana bağlı tek yağ hidrolik yağıdır.
atilla amca yorumunuz benim için önemliydi şimdi bunun için özelden mesaj yolluyordum size ki siz erken davrandınız.sonuç olarak verdiğim karar doğru diyebilirmiyiz.yağ seviyemde gayet normal gibi. özellikle bir yazınızda turbo dizel araçlarda yağın bir miktar az olması turbo için daha yararlıdır fazla yağ turbonun düşmanıdır dediğinizi hatırlıyorum.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1618 : Nisan 21, 2011, 17:12:25 »
Yağın zaman ile ilgisi olmadığı doğru. Ancak yağ aracın içinde durduğunda yağ filtresini bozuyormuş. 6 ay olayı ordan geliyor. Aslında filtreyi değiştirip aynı yağı tekrar kullanabilirsiniz, ancak bununla kimse uğraşmıyor :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1619 : Nisan 21, 2011, 17:18:18 »
burada servis olsa tamam ok dert değil ama en yakın servis 250 km ötede.yakında 100 km ötede de var ama servis demeye bin şahit ister ayrıca çok üçkağıtçılar o nedenle onu saymıyorum bile.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M