Gönderen Konu: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi  (Okunma sayısı 25973 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #60 : Kasım 16, 2008, 13:49:40 »
İstanbuldaki arkadaşlar Beylikdüzündeki muayene istasyonuna gelsinler burda herşey eski usul işliyor :) Ben daha yeni yaptırdım muayeneyi.

Burası halen karayollarına bağlıymış.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #60 : Kasım 16, 2008, 13:49:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #61 : Kasım 17, 2008, 10:05:59 »
duyduqum kadarıyla 440 bin araçtan 40 bine yakını özellerden geçebilmiş muayne alabilirmiş :) lastiğin kötü o kötü bu kötü şutinq yapıyorlarmış :D bişi olmaz 2 ay içinde 3 5 görevli hastanelik olur onunda önü açılır  :D :D :D kamyoncuya desene kardeş lastik kötü yapmıyorum muayneni levyeyi ye kafana falan :P :P :D
Nerde Nerde YERLERDE :D YaRiSs D4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ©®UzMaN®©
    • yok
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #62 : Kasım 17, 2008, 10:43:26 »
gökhan waallahi bende 3-4 ay oldu hiçbir polis durdurmadı bu film ne diye benim film aynalı ama siyah yani sen apartı bi film atarsan 120 ytllik maakbuzu verirler eline
eSeR KaŞıK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #63 : Kasım 17, 2008, 10:48:11 »
gökhan waallahi bende 3-4 ay oldu hiçbir polis durdurmadı bu film ne diye benim film aynalı ama siyah yani sen apartı bi film atarsan 120 ytllik maakbuzu verirler eline

haklı :D :D :D :D :D :D
Nerde Nerde YERLERDE :D YaRiSs D4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #64 : Kasım 17, 2008, 13:10:58 »
İstanbuldaki arkadaşlar Beylikdüzündeki muayene istasyonuna gelsinler burda herşey eski usul işliyor :) Ben daha yeni yaptırdım muayeneyi.

Burası halen karayollarına bağlıymış.
13.10.2008 günü sonu itibariyle, İstanbul' da hiç karayollarına bağlı muayene istasyonu kalmadığını duymuştum.
Bu bilgiyi tekrar doğrulatıp bize tekrar bilgi verebilirseniz çok iyi olur. Kendi adıma size minnettar olurum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1993 corolla gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #65 : Kasım 17, 2008, 13:12:19 »
yok ben abartı istemiyorum zaten en açığından çektirecemde
bende bi sorun var nekadar ilgniç adam varsa mıknatıs gibi çekiyorum üstüme
*polis çeviriyo emniyet kemerim takılı evraklar eksiksiz yangın tüpüme kadar her şeyim tam
soruya bak: sisleriniz neden yanıyor beyfendi  :blink:
*polis çeviriyo işime geç kalmışım soruya bak: kaç model bu ?
bende yeni aldımda falan fişman 20 dk muhabbet  :blink:
*polis arkamdan anons yapıyo 06 hmb sağa çek buyrun memur bey
ihbar var bordo tempra.... :blink:
ve daha bi sürü
yani korkumu anlıyorsunuz umarım  :-\
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #66 : Kasım 17, 2008, 14:52:20 »
13.10.2008 günü sonu itibariyle, İstanbul' da hiç karayollarına bağlı muayene istasyonu kalmadığını duymuştum.
Bu bilgiyi tekrar doğrulatıp bize tekrar bilgi verebilirseniz çok iyi olur. Kendi adıma size minnettar olurum.

13.10 tarihinden sonra ben de araç götürdüm beylikdüzünde muayeneye. hatta halen önünde kuyruk görüyorum açık demek ki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #67 : Kasım 17, 2008, 18:32:26 »
13.10 tarihinden sonra ben de araç götürdüm beylikdüzünde muayeneye. hatta halen önünde kuyruk görüyorum açık demek ki.
Biraz önce o taraflardan birisiyle konuştum. "Muayene yapmıyorlar, şu anda orada sedece maliyeciler var" dedi bana.:(
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #68 : Kasım 17, 2008, 19:10:09 »
yok ben abartı istemiyorum zaten en açığından çektirecemde
bende bi sorun var nekadar ilgniç adam varsa mıknatıs gibi çekiyorum üstüme
*polis çeviriyo emniyet kemerim takılı evraklar eksiksiz yangın tüpüme kadar her şeyim tam
soruya bak: sisleriniz neden yanıyor beyfendi  :blink:
*polis çeviriyo işime geç kalmışım soruya bak: kaç model bu ?
bende yeni aldımda falan fişman 20 dk muhabbet  :blink:
*polis arkamdan anons yapıyo 06 hmb sağa çek buyrun memur bey
ihbar var bordo tempra.... :blink:
ve daha bi sürü
yani korkumu anlıyorsunuz umarım  :-\
:D :D :D :D :D
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #69 : Kasım 18, 2008, 10:39:45 »
Selam arkadaşlar, şu anda ankarada da acayip yokuşa sürdüklerini dün duydum arkadaşımdan. Arabanın stepne dahil tüm lastiklerinin aynı marka olması, diş  derinliklerinin aynı olması gerekiyomus, camlardaki çizik, çatlaklar, far ve stoplardaki kırık ve çatlaklar, kaportadaki ezik ve macunlu yerler vs. yani kısacası her türlü zorluğu çıkarıyorlarmış. Bi araç sıra geldikten sonra(yaklasık 4-5 saat) 1saat inceleniyomuş altındaki çürüklere kadar ve eksiklerin tamamlanması için gönderiliyomuş ve asıl ilginç olanı eğer ikinci kontrolden sonrada onay verilmezse muayene harcını tekrar yatırmak gerekiyomuş. Ve muayene tarihi geçtiyse ceza ödeniyomuş. Yani eğer gerçekten böyle yürüyosa artık bu iş, epey yoracaklar araç sahiplerini ama benim tahminin böyle devam etmez bir kaç ay sonra daha esnek olur diye düşünüyorum. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #70 : Kasım 18, 2008, 11:08:14 »
TÜV Türk Muayenesi' nde Kontrol Edilenler

ARAÇ MUAYENE SİSTEMİ HAKKINDA BİLGİLER
KONTROLÜ YAPILAN NOKTALAR
TÜVTURK’te araç muayenesi, elle tutulabilen gözle görülebilen ve ulaşılabilen aksamların muayene edilmesiyle gerçekleşir. Kapalı kutular içinde veya kaplamalar altında ulaşılamayan aksamlar kontrol edilmez. Gerekirse bu aksamların fonksiyon kontrolü yapılır.
1-Fren Tertibatı: Araç muayenesi ana başlıklarından biri olan ve ilk sırada yer alan fren tertibatının test edilmesi; trafikte seyreden her türlü araç ve yayalar için hayati önem taşır. Fren tertibatının periyodik aralıklarda kontrol edilmesi ve aşınan parçaların değiştirilmesi gerekir. Araç muayenesi açısından değerlendirildiği zaman önde fren pedalından başlayarak; mekanik, hareketli, sürtünen ve esneyen her
aksam elle veya gözle kontrol edilir. İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde, fren test cihazı ile aynı aks üzerinde bulunan tekerleklerin fren kuvveti sapma yüzdesi ile toplam araç ağırlığına göre fren verim yüzdesi hesaplanır.
2-Direksiyon Sistemi: Araçların yol ve seyir kontrolüyle istenilen yöne yönlendirmesini sağlayan direksiyon sisteminin kontrollerinde; direksiyon simidinden başlayarak sırasıyla; direksiyon mili, direksiyon kutusu ve bağlantı elemanlarıyla sistemi tekerleklere bağlayan direksiyon rot kollarının boşluk ve sağlamlıkları; elle, gözle ve boşluk test cihazlarıyla kapsamlı olarak kontrolden geçirilir.
3-Görüş Şartları: Temiz ve yeterli görüş, araç kullanıcıları için maksimum yol ve sürüş güvenliği sağlar. Bu sebeple aracın tüm dış camları, cam yıkama tertibatları, cam silecekleri, iç ve dış görüş aynaları titizlikle kontrol edilir.
4-Aydınlatma Sistemi: Araçların gece ve kötü yol şartlarında güvenle seyredebilmeleri için aydınlatma sistemlerinin faal olması ve ayarlarının trafikte seyreden diğer araç sürücülerini rahatsız etmeyecek şekilde yapılmış olması gerekmektedir. Bu sebeple tüm iç-dış aydınlatma, fren, gösterge, sinyal, geri vites, plaka ve sınır lambaları titizlikle kontrol edilir. Uzun-kısa ve sis farlarının yükseklik ayarları cihazlar vasıtasıyla test edilir.
5-Aks, Jant, Lastik ve Süspansiyon Sistemi: Araçların yol tutuşunda ve güvenli seyrinde yürüyen aksam ve süspansiyon elemanları özel bir göreve sahiptir. Yay, amortisör gibi süspansiyon elemanlarının, aracın jant, aks ve lastikleriyle tam uyumlu çalışması sürüş güvenliği açısından son derece önemlidir.
6-Şase ve Şase Bağlantı Parçaları: Araç gövdesinin sağlamlığı hem sürüş anında hem de olası bir kaza durumunda yolcular açısından büyük öneme sahiptir. Bunun yanında şaseye bağlanmış bir çok parçanın da sağlam ve çalışır durumda olması gerekmektedir. Bunlar; sürücü kabini ve araç gövdesi, bağlantıları, merdiven basamakları, koltuklar, alt taban, egzoz boruları, susturucular, yakıt tankı ve boruları, stepne ve taşıyıcısı, kapılar ve kapı kilitleri, yan ilave korumalar, çekici römork ve treyler çeki kaplini ile kaplin mekanizmalarının kontrolünü kapsar.
7-Diğer Donanımlar: Pasif güvenlik sistemlerinin en önemlilerinden biri emniyet kemeridir. Bir kaza esnasında emniyet kemeri takılı olan yolcunun diğer yolculara göre hayatta kalma şansı her zaman daha yüksektir. Bu sebeple ön ve arka emniyet kemerleri ve kilit karşılıklarının fonksiyonelliği kontrol edilir. Bunların yanısıra yangın söndürme tüpü, üçgen ikaz reflektörü ve ilk yardım çantası da kontrol edilir.
8-Gürültü Kirliliği: Trafikteki araçların oluşturduğu çevresel gürültüler insan sağlığı açısından son derece zararlıdır. Bu sebeple İstasyonlarda gürültü seviyesi kontrolleri gerçekleştirilecektir.
9-Yolcu Taşıyan Araçlar İçin: Toplu taşıma araçlarına yönelik olarak; koltuk düzenleri, iç aydınlatma lambaları, ısıtma sistemleri ve havalandırma sistemlerinin seyahat eden yolcuların gereksinimlerini karşılayacak şekilde olup olmadığı kontrol edilir.
10-Araç Tanımları: Trafikte seyreden araçların üzerinde taşıdıkları plaka, tanıtım numaraları ile ruhsat üzerindeki tescil ve trafik bilgileri birebir aynı olmak zorundadır.

ARAÇ MUAYENESİ ÖNCESİNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER
Tüm araçlar için;
• Ruhsat*: Trafik Tescil Belgesidir.
• Fenni Muayene İzin Belgesi*: Vergi dairesi veya bürolarından alınan ve aracın vergi borcu, trafik cezası ve OGS geçiş borcu olmadığını belirten belgedir. (Araç satışı ve devri için alınan “İlişik Kesme Belgesi” ile işlem yaptırılamamaktadır) İstasyonda Maliye Bakanlığı bilgisayar sistemleri üzerinden yapılan sorgulamada aracın muayeneye engel borcu görünmez ise bu belge aranmaz.
• Trafik Sigortası*: Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi (İnsan taşımada kullanılmayan römorklar, kendilerini çeken motorlu aracın sigortasına dahildir. Bu araçlar için Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi talep edilmez.)
* Bu belgelerin eksikliğin araç muayenesine başlanması için engel teşkil etmektedir.
LPG veya CNG takılı araçlar için:
• Gaz Sızdırmazlık Raporu: LPG veya CNG takılı araçlar için muayeneye gelmeden önce alınması gereken rapordur. LPG/CNG Ruhsatı, "Gaz Sızdırmalık Raporu" yerine kullanılamaz.
Tadilat sonrası muayenesi yapılacak araçlar için ek olarak;
• Yetkili mühendis tarafından çizilen onaylı tadilat projesi ve hesapları
ARACINIZDA BULUNMASI GEREKEN EKİPMANLAR
Tüm araçlar için:
• İlk yardım çantası: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda en az 1 adet.
• Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.
• Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.
• Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır.
Araç sınıfına göre ek diğer zorunlu ekipmanlar:
• Taksi otomobiller: Her zaman kullanılır durumda taksimetre.
• Otobüs, kamyon ve çekiciler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı)
• Traktörler: Flaşörlü, yanıp sönen, sarı ışıklı, dönerli, uyarı lambası.
• Şehirlerarası yük veya yolcu nakliyatı yapan otobüs, kamyon ve çekiciler: Her zaman kullanılır durumda takograf.
• Römorklar (traktör römorkları dahil) ve kamyonlar: Uygun boyutlarda ve yeterli sayıda arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
• Traktör römorkları: Azami hızı saatte 30 km’nin altında olanlarda 1 adet adet üçgen şeklinde arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
• Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yetki belgesi almış yolcu taşımacılığında kullanılan araçlar: Her 10 koltuk için en az 1 adet boyun korsesi.
• Motosikletler ve motorlu bisikletler: Kask ve koruyucu gözlük
Araç muayenesinin sağlıklı gerçekleştirilebilmesi için muayeneye gidilmeden önce aracın dış, alt ve motor havuzu temizliğini ve tehlikeli madde taşıyan araçların boş olmasın sağlanması beklenmektedir.

Alıntı : http://www.tuvturk.com.tr/conthab.asp?hid=54

Anlayacağınız epey zor olacak muayeneli araç kullanmak. AB standartı getirdiler tamam da alım gücümüz aynı standartta olmayınca bir çok kişi için sorun olacak haliyle.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #71 : Kasım 18, 2008, 19:40:53 »
AB'de boyle oldugunu zannetmiyorum. Birileri para kazansin meselesi. Isguzarlik, baska bir sey degil.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bu dünya bana bilem kalmamış ki!
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #72 : Kasım 18, 2008, 20:00:42 »
avrupada yaşayanlar anlatsın diyecektim ama dayanamadım.orada tüv(buradaki gibi) denilen sistem var.
araba alıp satarken tüv den geçmişse alıyorlar.Yakınsa tarihi çok düşünüyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #73 : Kasım 18, 2008, 21:44:29 »
TUV dedikleri kalite test organizayonu degil mi?

Web sitesine gittim, baktigimda arac muayenesi icin 14 ana noktayi ornek olark gostermisler.Cok abarti gorunmuyor bu sitede.
Bir de yazildigina gore sadece Almanya,Ispanya,Latvia,Arjantin ve Sili'de (herhalde Turkiye yeni eklendi) arac muayenesi gerceklestiriyorlar. Evsahibi ulkeler icin olumlu yan olarak 'maliyeti dusuk' (devlete masrafi yok) arac muayenesini gosteriyorlar.Almanya zaten sirketin merkezi.Ispanya'yi bilmem ama Latvia,Arjantin,Sili zenginlikleriyle bilinen memleketler degil.Devlet yapamadigi icin al sen sen yap diyor, hem ozel sektore is/para kapisi aciyor (hukumetin sevidigi nokta bu), hem devlete masrafsiz, basindan saviyorlar iste....


Yine de ne akla hizmet diyesim geliyor.

***

http://www.tuv.com/us/en/automotive.html
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #74 : Kasım 19, 2008, 11:09:36 »
bu arada sabah baktım da beylikdüzündeki muayene istasyonu kapanmış kesin olarak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #75 : Kasım 20, 2008, 11:31:28 »
İyi şansım varmış ben daha 2-3 hafta önce yaptırdım muayenemi.

Arabada 95 model Tipo.İlla bulurlardı birşey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #76 : Kasım 22, 2008, 12:38:34 »
Evet dün bende oradan geçtim. Beylikdüzü kapalı, sadece Maliye kısmı açık. Ben geçerken birkaç Şahin orada durmuş ellerinde boya fırçası, arabalarını boyuyorlardı :) TÜV istasyonları Çatalca, Kavaklı, Silivri, Pendik, Sultanbeyli, Mimarsinan, Esenyurt, Orhanlı, Hadımköy, Dudullu, Haraççı ve Şile’de açılmış. Tahminen Esenyurt istasyonu için, Kıraç'a giden yol üzerinde tabelalar koymuşlar.
--dünya dönüyor--

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #77 : Kasım 22, 2008, 13:56:08 »
Çatalca Merkez İstasyonu
Adres: Merkez Mah. Güney Girişi Cad. No.16 Muratbey - Çatalca / İSTANBUL

Tel: + 90 212 887 1264 Faks: + 90 212 887 1203

Dudullu Merkez İstasyonu
Adres: Karadudullu Mah. Nato Yolu Cad. Gökkuşağı Sok. No.261 Ümraniye / İSTANBUL

Tel: + 90 216 526 5772 - 73 Faks: + 90 216 526 5778

Esenyurt Merkez İstasyonu
Adres: Namık Kemal Mah. Adile Naşit Bul. No.31-33 Esenyurt / İSTANBUL

Tel: + 90 212 596 1517 Faks: + 90 212 596 9949

Hadımköy Merkez İstasyonu
Adres: 2.Kısım Mah. Mercedes Cad. No.7 Bahçeşehir / Büyükçekmece İSTANBUL

Tel: + 90 212 858 0346 - 1291 Faks: + 90 212 858 1955

Haraççı Merkez İstasyonu
Adres: Çilingir Mah. Çırçır Küme Evleri Sok. No 16 Gaziosmanpaşa / İSTANBUL

Tel: + 90 212 683 2362 Faks: + 90 212 683 2363

Kavaklı Merkez İstasyonu
Adres: Cumhuriyet Mah. Selanik Cad. No.21 Silivri / İSTANBUL
Tel: + 90 212 723 7332 - 33 Faks: + 90 212 723 7338

Mimarsinan Merkez İstasyonu
Adres: Muratçeşme Mah. 431 Sok. No.6 Büyükçekmece / İSTANBUL

Tel: + 90 212 861 0660 Faks: + 90 212 861 5074

Orhanlı Merkez İstasyonu
Adres: Fatih Mah. Ankara Cad. No.5 Tuzla / İSTANBUL

Tel: + 90 216 482 8758Faks: + 90 216 482 9297

Pendik Merkez İstasyonu
Adres: Güllübağlar Mah. Okul Sok. No.8 Pendik / İSTANBUL
Tel: + 90 216 583 11 22 - 23 Faks: + 90 216 583 03 04

Silivri Merkez İstasyonu
Adres: Alipaşa Mah. Sanayi 10 Sok. No.3 Silivri / İSTANBUL
Tel: + 90 212 716 5324 - 25 Faks: + 90 212 716 53 29

Sultanbeyli Merkez İstasyonu
Adres: Fatih Bulvarı Ilıca Sok. No.2 Sultanbeyli / İSTANBUL
Tel: + 90 216 498 9007 Faks: + 90 216 498 7075

Şile Merkez İstasyonu
Adres: Balibey Mah. Okyanus Sok. No.7 Şile / İSTANBUL

Tel: + 90 216 739 5701 Faks: + 90 216 739 5920
--dünya dönüyor--

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Özel İstasyonlarda Araç Muayenesi
« Yanıtla #78 : Kasım 23, 2008, 01:11:32 »
Kayseridede bu aralar bıraz gevsek ılk halı gıbı sıkı degıl dedıler.benımkı taa 5. ay da o zamana nasıl olur.kesın benım farlarıma o zamana tamponları yaptırırsam onlara karısacak.Kayseride bir memuru bıcakladılar zaten:)
avrupada yaşayanlar anlatsın diyecektim ama dayanamadım.orada tüv(buradaki gibi) denilen sistem var.
araba alıp satarken tüv den geçmişse alıyorlar.Yakınsa tarihi çok düşünüyorlar.

avrupadakı adamlar zaten benım gordugum kadarıyla en fazla 5 sene bınıyor sonra satıyor.5 yasındakı arabadada kolay kolay bısı cıkmaz duzgun kullandıkdan sonra.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Yapılan Kontrollerin Listesi
« Yanıtla #79 : Kasım 25, 2008, 14:22:35 »
1. Fren Sistemleri Muayenesi
1.1. Fren pedalı üzerindeki ayağın kaymasını önleyici kaplamanın veya metal dişlerin kontrolü.
1.2. Pedal milinin sıkılık kontrolü.
1.3. El freni levye milinin ve mandal mekanizmasının kontrolü.
1.4. Hava kompresörünün, etkin frenlemeyi sağlamak için gerekli basıncı kısa sürede üretip üretmediğinin kontrolü.
1.5. Fren sistemindeki hava basınçlarının, fren sistemleri üreticisi firmalar tarafından belirlenmiş değerlere uygunluğunun kontrolü.
1.6. El ile çalıştırılan fren kumanda valfinin kontrolü.
1.7. Fren hava tüpleri üzerinde tip onayını gösteren “E” veya “e” işaretinin olup olmadığının kontrolü.
1.8. Fren hava tüplerinin şaseye olan bağlantılarının kontrolü.
1.9. Fren hava tüpleri üzerindeki tahliye valfinin çalışıp çalışmadığının kontrolü.
1.10. Rekorlarda ve rijit fren borularında hasar, aktarma bağlantılarında sızdırma, kırılma riski, çürüme, yerinden oynama olup olmadığının kontrolü.
1.11. Esnek fren hortumlarında kusur ve kırılma riski, hasar, sürtünme ile yaralanma, burkulma, kısalık, hortumlarda veya bağlantı parçalarında sızdırma, basınç altında şişkinlik, gözeneklilik olup olmadığının kontrolü.
1.12. Çekici-Römork hava bağlantı valflerinin gevşek olup olmadığının kontrolü.
1.13. Fren kampanalarının sağlamlık kontrolü.
1.14. Fren körüklerinin montaj, sağlamlık, çalışmasında herhangi bir anormallik ve çalıştırma pistonu veya diyafram mekanizmasında aşırı hareket olup olmadığının kontrolü.
1.15. Römorklarda en az iki aksta el fren halat mekanizmasının veya imdatlı fren körüğünün olup olmadığını kontrolü.
1.16. Fren körüklerinin toz koruma örtüsünün sağlamlık kontrolü.
1.17. Fren disk yüzeylerinin hasarlı olup olmadığının kontrolü.
1.18. Fren balatalarının kontrolü.
1.19. ABS sisteminin mevcut ve çalışır durumda olup olmadığının kontrolü.
1.20. Katar doğrultma freninin (dorse freni) iptal edilmiş olduğunun kontrolü.

2. Direksiyon Sistemleri Muayenesi
2.1. Direksiyon mili boşluk kontrolü.
2.2. Direksiyon mafsalı boşluk kontrolü.
2.3. Rot başları boşluk kontrolü.
2.4. Aksların kingpim ve bilye boşluklarının kontrolü.

3. Görüş Özellikleri Muayenesi
3.1. Görüş alanı kontrolü.
3.2. Camların sağlamlık kontrolü.
3.3. Dikiz aynalarının kullanış ve etrafa hakim olma durumlarının kontrolü.
3.4. Cam sileceklerinin ve cam yıkayıcılarının çalışıp çalışmadığının kontrolü.
3.5. Kapı camlarının sağlamlık kontrolü.

4. Lambalar, Yansıtıcılar ve Elektrik Teçhizatı Muayenesi
4.1. Uzun ve kısa hüzmeli farların ayarlarının ve aydınlatma kapasitelerinin kontrolü.
4.2. Far camlarının sağlamlık kontrolü.
4.3. Aşağıdaki lambaların çalışır durumda, camlarının sağlam, renk ve görüş verimliliğine sahip olup olmadığının, üzerinde tip onayını gösteren “E” veya “e” işaretinin olup olmadığının kontrolü.
a.Yan lambalar (sarı veya kırmızı renkte)
b.Dış hat uç işaret lambaları (ön beyaz, arka kırmızı renkte)
c.Yan köşe lambası (ön beyaz, arka kırmızı renkte)
d.Stop (fren) lambaları (kırmızı renkte)
e.Yön belirtme lambaları (sarı renkte)
f.Ön ve arka sis lambaları (beyaz, sarı veya kırmızı renkte)
g.Geri vites lambası (beyaz renkte)
h.Arka tescil plaka lambası (beyaz renkte)
4.4. Geri yansıtıcılar üzerinde tip onayını gösteren “E” veya “e” işaretinin olup olmadığının kontrolü.
4.5. İkaz düzenlerinin üzerinde tip onayını gösteren “E” veya “e” işaretinin olup olmadığının kontrolü.
4.6. Çekici ile römork veya yarı-römork arasındaki elektrik bağlantılarının ve diğer elektrik kablolarının kontrolü.
4.7. Yan lambaların mesafelerinin kontrolü. İki yan lamba arası mesafe en fazla 3 metre olabilir. Aracın en arkasından 1 metre mesafe içinde en az bir yan lamba veya dış hat uç işaret lambası olmalıdır. Aracın en önünden en fazla 3 metre mesafe içinde bir yan lamba olmalıdır.

5. Dingiller, Tekerlekler, Lastikler, Süspansiyon Muayenesi

5.1. Dingillerin makas bağlantılarının, körük bağlantılarının, kingpim yataklarının sağlamlık kontrolü.
5.2. Lastiklerin diş derinliğinin Yola Elverişlilik Sertifikasının geçerli olduğu bir yıl boyunca 1.6mm nin altına düşmeyecek durumda olup olmadığının kontrolü.
5.3. Bijonların, jantların sağlamlık kontrolü.
5.4. Körüklerin sağlamlık kontrolü.
5.5. Makasların ve bağlantılarının sağlamlık kontrolü.
5.6. Amortisörlerin yağ kaçırıp kaçırmadığının kontrolü.

6. Şase ve Şase Bağlantıları Muayenesi
6.1. Şasenin sağlamlık kontrolü.
6.2. Yedek tekerlek (Stepne) taşıyıcısı bağlantılarının sağlamlık kontrolü.
6.3. Yakıt tankı, bağlantıları ve borularının sağlamlık kontrolü.
6.4. Egzoz borusu ve susturucusunun sağlamlık kontrolü.
6.5. Çekici, römork ve yarı römork arasındaki kaplin mekanizmasının emniyetinin sağlamlık kontrolü.
6.6. Tamponların sağlamlık kontrolü.
6.7. Kabin ve karasori sağlamlık kontrolü.
6.8. Kapı ve kilitlerin çalışıp çalışmadığının kontrolü.

7. Genel Muayeneler
7.1. Emniyet kemerinin çalışıp çalışmadığının kontrolü.
7.2. Yangın söndürücünün kullanım tarihinin kontrolü.
7.3. Kilitler ve hırsızlığa karşı tertibatın sağlam olup olmadığının kontrolü.
7.4. Aşağıdaki teçhizatın araçta, olup olmadığının kontrolü.
• İkaz üçgeni
• İlk yardım çantası
• Tekerlek takozu (takozlar)
• Sesli ikaz cihazı (korna)
• Hız göstergesi,
• Takograf (mühürlerin varlığı ve bütünlüğü), Takograf kontrollerinin asgari 2 yılda 1 defa takograf kontrol yetkisine sahip kurumlarca yapılmalı ve kapı içine etiket yapıştırılmalıdır. Mühür ve etiketin kontrolu muayene istasyonumuzda yapılır.
• Hız sınırlayıcı tertibat (mühürlerin varlığı ve bütünlüğü), Çekici aracın hızı 90km yi geçmeyecek şekilde araç imalatçısı tarafından ayarlanmalıdır.

8. Gürültü Ve Egzoz Emisyonu Muayeneleri 8.1. Egzoz Emisyonu muayenesi.
8.2. Egzoz sisteminde kaçak olup olmadığının kontrolü.
8.3. Egzoz borularının ve susturucularının sağlamlık kontrolü.
8.4. Aracın çalışması esnasında egzoz, susturucu ve türbo sistemlerinin aşırı gürültülü olup olmadığının kontrolü.

9. İlave Römork Muayeneleri
9.1. Arka tamponun üzerinde tip onayını gösteren “E” veya “e” işaretinin olup olmadığının kontrolü.
9.2. Arka tamponun sağlamlık kontrolü.
9.3. Arka tamponun genişliğinin kontrolü. Tamponun genişliği aracın genişliğini geçmemelidir. Tampon genişliği araç genişliğinden her iki taraftan en fazla 10’ar cm dar olabilir.
9.4. Arka tamponun montajının kontrolü. Arka tampon aracın en arkasından en fazla 40 cm içeride olabilir. Yerden yüksekliği 55 cm yüksek olamaz.
9.5. Yan koruma donanımlarının sağlamlık kontrolü.
9.6. Yan koruma donanımlarının montajının kontrolü. Yan koruma donanımları aracın toplam genişliğini arttırmamalı, en dış yüzeyi aracın en dış düzleminden 12 cm ‘den fazla içerde olmamalıdır. Üst üste iki yan koruma donanımı arası mesafe en fazla 30 cm olmalıdır. Yan koruma donanımı ile araç alt yüzeyi arası mesafe en fazla 35 cm olmalıdır. Yan koruma donanımının en arka noktası ile ön tekerleğin en uç noktası arası mesafe en fazla 30 cm olmalıdır.
9.7. Yan koruma donanımlarının en uç noktasının çekici-römork bağlantı king pimiyle mesafesinin kontrolü. Bu mesafe 270 cm’ den fazla olmamalıdır.
9.8. Yan koruma donanımının dış yüzeyinin pürüzsüz, düzgün, yatay olarak kıvrımlı ve mümkün olduğu kadar önden arkaya kadar devam eden şekilde olup olmadığının kontrolü.
9.9. Yan koruma donanımının yerden yüksekliğinin kontrolü. Yan koruma donanımının alt kenarı hiçbir noktada zeminden 55 cm daha yüksekte olmamalıdır.
9.10. İkaz ışıklarının üzerinde tip onayını gösteren “E” veya “e” işaretinin olup olmadığının kontrolü.
9.11. İkaz ışıklarının çalışmasının ve yeterliliğinin kontrolü.
9.12. İkaz ışıklarının camlarının sağlamlık kontrolü.
9.13. Uzun ve ağır araçlar için arka işaret plakasının (reflektörün) olup olmadığının ve üzerinde tip onayını gösteren “E” veya “e” işaretinin olup olmadığının kontrolü.
9.14. 70-80 etiketlerinin olup olmadığını kontrolü.
9.15. Çekici römork bağlantı kingpimde boşluk olup olmadığının kontrolü.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.