Gönderen Konu: Fren Balatası ve Disk  (Okunma sayısı 183903 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota candır gerisi heyecandır.
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 110000
  • Kan Grubu: A+
  • 48 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #720 : Haziran 11, 2019, 12:50:39 »
Samed bey arka kaliperler elektrik motorlu ise bir aparat kullanarak elektrik vermeniz gerekiyor biz İ30 da aküden elektrik vererek geri çekmesini sağladık aksi takdirde geri itme ile gitmiyor.
Corolla Sedan Sol A/T

Toyota Club Türkiye

Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #720 : Haziran 11, 2019, 12:50:39 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 52000
  • Kan Grubu: A+
  • 157 kere teşekkür etti
  • 157 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #721 : Haziran 11, 2019, 13:28:07 »
Samed bey arka kaliperler elektrik motorlu ise bir aparat kullanarak elektrik vermeniz gerekiyor biz İ30 da aküden elektrik vererek geri çekmesini sağladık aksi takdirde geri itme ile gitmiyor.

bilgilendirme için teşekkürler musa bey techstream programında el freni ile ilgili test ekranı var oradan el freni sistemini devre dışı bırakıp işlemleri öyle yapacağım.
2012 Corolla Comfort Otm. BRC'li (2012 - 2016)
2015 Avensis Elegant Ext. BRC'li (2016 - .......)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 100000
  • Kan Grubu: A+
  • 2546 kere teşekkür etti
  • 1481 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #722 : Haziran 11, 2019, 14:38:42 »
@Talat Serkes (28471) bey konuya gelirse çok memnun olurum. Teşekkürler cavit bey.

ayrıca youtube da bir video buldum https://www.youtube.com/watch?v=8d6K_hiNG5U burda sanırım sağ arka için işlem yapılmış. saat yönünde çevirmiş yani sağa çevirmiş. acaba basit bir mantıkla düşünürsek ve sol tarafta buranın simetrisi dersek orayıda saat yönünün tersine yani sola mı çevireceğiz. yani sağ teker fren pistonunu sağa, sol teker pistonunu sola mı?

aklımda deli sorular.  :rofl:

Yeni gördüm.

evet arka kaliperlerden  biri ne tarafa dönese öteki tam tersi dönüyor. fren kaliper ittirme setinde 2 farklı diş yönü için aparat var.
nıbk balatalardan hiç memnun değilim çok ses var frenleme de eh işte

Mesaj Birleştirildi: Haziran 11, 2019, 14:40:55
@Talat Serkes (28471) bu konuda bayağı tecrübeli hatırladığım kadarıyla.Kendisinde aparat var ve en son disk ve balatalarını kendi değiştirmişti.

zehir gibisin maşallah abi. forumda kim ne yapıyor takiptesin maşallah.Selamlar :saygi: :)
0w30/0w40 Mobil ESP Kullanıcısı
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!
25k(benzin) 75k (lpg) =100k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 52000
  • Kan Grubu: A+
  • 157 kere teşekkür etti
  • 157 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #723 : Haziran 12, 2019, 23:44:41 »
valla bende sesten kurtulayım diye NIBK aldım ama yine kurtulamadım desenize @Talat Serkes (28471)  bey. ben set olarak almadım aliex ten almıştım tekli geldi sağa çevirince bastıracak şekilde benim elimdeki.

ufuk bey döndürmeye gerek olmadığını sadece bastırmanın yeterli olduğunu söyledi ama şimdi kafam daha da karıştı.
2012 Corolla Comfort Otm. BRC'li (2012 - 2016)
2015 Avensis Elegant Ext. BRC'li (2016 - .......)

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 115 kere teşekkür etti
  • 715 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #724 : Haziran 13, 2019, 00:00:02 »
valla bende sesten kurtulayım diye NIBK aldım ama yine kurtulamadım desenize @Talat Serkes (28471)  bey. ben set olarak almadım aliex ten almıştım tekli geldi sağa çevirince bastıracak şekilde benim elimdeki.

ufuk bey döndürmeye gerek olmadığını sadece bastırmanın yeterli olduğunu söyledi ama şimdi kafam daha da karıştı.
Samet bey işin en tecrübeli kişisi size yapmanız gerekeni anlattı ve dönürmenin zararlı olduğundan bahsetti zaten mantık olarak önlerle aynı mekanizma,daha önce bahsettiğim gibi kaliperi söktükten sonra aparatı takın eski balatayıda arasına koyun iki tur çevirseniz zaten içine gider heleki sökülen balatalar fazla kullanılmamış olursa piston çokta dışarı çıkmamıştır bu işlemi yaparken hidrolik kabını takip edin üzerine daha önce ekleme falan yaptıysanız hidrolik taşma yapabilir eğer ki taşma yaparsa dökülen yere bol su dökün boyayı kavlatmasın diğer yerlerde zarar vermesin sakın sudan başka birşey dökmeyin.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 100000
  • Kan Grubu: A+
  • 2546 kere teşekkür etti
  • 1481 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #725 : Haziran 13, 2019, 11:32:20 »
valla bende sesten kurtulayım diye NIBK aldım ama yine kurtulamadım desenize @Talat Serkes (28471)  bey. ben set olarak almadım aliex ten almıştım tekli geldi sağa çevirince bastıracak şekilde benim elimdeki.

ufuk bey döndürmeye gerek olmadığını sadece bastırmanın yeterli olduğunu söyledi ama şimdi kafam daha da karıştı.

ufuk beyden iyi bilmem tabiki. lakin ben direk ittirerek denedim ilk başta milim kımıldamadı .sonra alet ile döndürerek yavaşça lastiği zedelemden itekledim videolar ve tamir klavuzları da böyle diyor.
özetle.
önler direk ittirerek arkalar dönerek geriye gidiyor

bakınız fren ittirme seti

https://www.hirdavatcesitleri.com/urun/rico-12-pc-fren-pistonu-itme-seti

2 tane kol var neden 2 kola ihtiyaç duyulmuş bendeki bu alet:

çünkü diş yönleri dönüş yönleri farklı
 :tamam:


Mesaj Birleştirildi: Haziran 13, 2019, 11:32:47
Samet bey işin en tecrübeli kişisi size yapmanız gerekeni anlattı ve dönürmenin zararlı olduğundan bahsetti zaten mantık olarak önlerle aynı mekanizma,daha önce bahsettiğim gibi kaliperi söktükten sonra aparatı takın eski balatayıda arasına koyun iki tur çevirseniz zaten içine gider heleki sökülen balatalar fazla kullanılmamış olursa piston çokta dışarı çıkmamıştır bu işlemi yaparken hidrolik kabını takip edin üzerine daha önce ekleme falan yaptıysanız hidrolik taşma yapabilir eğer ki taşma yaparsa dökülen yere bol su dökün boyayı kavlatmasın diğer yerlerde zarar vermesin sakın sudan başka birşey dökmeyin.

mekanizma aynı değil ön ile arka.Elektronik el freninden haberiniz vardır belki
0w30/0w40 Mobil ESP Kullanıcısı
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!
25k(benzin) 75k (lpg) =100k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 52000
  • Kan Grubu: A+
  • 157 kere teşekkür etti
  • 157 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #726 : Haziran 13, 2019, 13:55:43 »
elektronik el freni ile ilgili youtube daki videonuzu da izledim işlemden önce techstream ile tamamen boşaltmak gerekiyor sanırım.
peki ikisini de sağa çevirsem ne olur sonuçta içince herhangi bir vida mekanizması yok muş. en azından deneyeceğim olmadı sağ arkayı sağa, sol arkayı sola çeviririm.
2012 Corolla Comfort Otm. BRC'li (2012 - 2016)
2015 Avensis Elegant Ext. BRC'li (2016 - .......)

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 115 kere teşekkür etti
  • 715 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #727 : Haziran 14, 2019, 00:14:15 »
ufuk beyden iyi bilmem tabiki. lakin ben direk ittirerek denedim ilk başta milim kımıldamadı .sonra alet ile döndürerek yavaşça lastiği zedelemden itekledim videolar ve tamir klavuzları da böyle diyor.
özetle.
önler direk ittirerek arkalar dönerek geriye gidiyor

bakınız fren ittirme seti

https://www.hirdavatcesitleri.com/urun/rico-12-pc-fren-pistonu-itme-seti

2 tane kol var neden 2 kola ihtiyaç duyulmuş bendeki bu alet:

çünkü diş yönleri dönüş yönleri farklı
 :tamam:


Mesaj Birleştirildi: Haziran 13, 2019, 11:32:47
mekanizma aynı değil ön ile arka.Elektronik el freninden haberiniz vardır belki
elektronik el freni olduğunu biliyorum mantık olarak sistemin ikisininde piston iticiler vasıtasıyla çalıştığından bahsettim zaten elektronik el frenini devre dışı bırakmadan kaliperi yerinden sökemez,arkalardaki fren pistonuda aynı önler gibi hidrolik basıncıyla balatayı disk etrafında sıkıştırıyor tek fark arkalarda bu işi elektronik beyin vasıtasıyla yapıyor,o pistonların içinde ayriyeten dönerek dışarı çıkan bir sistem yok ama balata aşırı kullanılmış ve iyice incelmişse yani piston dışarı çok çıkmışsa bazen sıkışma yapabiliyor ki bu önlerdede oluyor o zaman az bişey oynatmak gerekebilir ama yinede aparat rahatlıkla içeri yiter dikkat etmek gereken noktalardan biri fren hidrolik kabını taşırmamak gerek piston geriye itilirken aşağıya inen yağ seviyesi yukarı doğru hareket eder önceden hidrolik eklemesi yapılmış ise taşma olur.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Etiketler: