Gönderen Konu: Fren Balatası ve Disk  (Okunma sayısı 273139 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #160 : Nisan 02, 2010, 22:59:20 »
Emre bey Toyota servisi iki çeşit balata kullanır 1- Optifit 2- Bosh
piyasada bunlara en yakın kaliteli balatalar ise Trw ve Bosh tur. Net bilgi sahibi olmadan yorum yapmayalım lütfen.
2002-2006 için orjinal balata serviste trw

Toyota Club Türkiye

Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #160 : Nisan 02, 2010, 22:59:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #161 : Haziran 29, 2010, 13:00:49 »
Bosch elbette ki iyi bi marka bunu inkar etmek mümkün değil. Fakat aracınızın fren disklerine uyumluluğu bakımından orijinali olan trw'yi seçmeliydiniz ben size bunu anlatmak istedim. Önemli olan Alman yada Japon malı olması değil kullanılan balatada kullanılan malzemenin aracınızın fren disklerine uyumluluğu...

dün baktım aracımın üzerindeki orjinal balatalar Bosh marka. Sanırım bosh artık fren balatasında da orjinal tedarikçi oldu.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #162 : Kasım 03, 2010, 21:37:21 »
arabamda 70 / 80 km hızla giderken frene hafif basıldıgı zaman fren pedalında titreme oluyor, ustama sordum disklerde sıkıntı vardır dedi, şimdi ben ön diskleri ve balatayı degiştirmek istesem bana kaça maal olur ve öneride bulunabileceginiz bir marka var mı? saygılarımla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #163 : Kasım 03, 2010, 22:00:33 »
Bendede olmustu. Balanstan sebep cıktı. Dısk degısmeden sorun bıttı.
Once ıyı bır balansa (lastıkler arac ustundeyken) gırmenızı tavsıye ederım.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #164 : Kasım 03, 2010, 22:27:50 »
aynı sorun bende de olmuştu; frene basınca araçta sanki frene basıp çekermiş gibi bir tekleme ve hemen hemen aynı oranda pedalda sekme oluyordu, hatta hemen bugün sordum ustama, taze taze paylaşayım hemen, disklerde sorun varmış; araçta bir sorun yaratmaz, sadece sürüş zevkinde biraz aksama yapar dedi..
kaynağı da diskler sıcakken suya filan girerse araç eğilme yapabilir, ondan olmuş olabilir dedi.
çift halde diskler 80-100 tl arasındaymış.
balataları kontrol ettirin ama gerek yoksa hiç değiştirmeyin..
5,0lt/100km
urban drive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #165 : Kasım 03, 2010, 22:47:40 »
değiştirmene gerek yok ya, diskleri taşlatırsın 10-15 tl  verip yırtarsın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #166 : Kasım 03, 2010, 22:58:55 »
taşlatmak tehlike yaratmazmı?
ben ilk kez duyuyorum bunu, yani çok bir bilgim yok diskin taşlanması konusunda..
zaten eğilme olmuşsa, bir de taşlanırsa o kesim hepten zayıflayıp ani bir frende tehlikeye neden olmaz mı?
5,0lt/100km
urban drive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #167 : Kasım 04, 2010, 00:00:13 »
  Fren disklerinin üzerinde, güvenli şekilde kullanılabileceği minimum kalınlık değerleri yazar. Bu değerlerin altına inilmediği sürece taşlanma sorun olmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #168 : Kasım 04, 2010, 00:37:23 »
takım halinde değiştirilirse maksimum 250 civarı olmalı,
kişisel önerim taşlama ile disk düzeltme yöntemi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #169 : Kasım 04, 2010, 09:08:49 »
  Fren disklerinin üzerinde, güvenli şekilde kullanılabileceği minimum kalınlık değerleri yazar. Bu değerlerin altına inilmediği sürece taşlanma sorun olmaz.

+1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #170 : Kasım 04, 2010, 12:19:56 »
taşlatmak tehlike yaratmazmı?
ben ilk kez duyuyorum bunu, yani çok bir bilgim yok diskin taşlanması konusunda..
zaten eğilme olmuşsa, bir de taşlanırsa o kesim hepten zayıflayıp ani bir frende tehlikeye neden olmaz mı?

sandığın gibi büyük bir eğilme olmaz zaten, çok hafif dalga oluyor, taşlamada ise kalınca zımparayı andıran bir yontulma oluyor , yani diskin incelmesi milimetrik, asla tehlike falan yaratmaz, epeyce uzun süre kullandığım bir carismanın disklerini 3 kere taşlatmıştım, hiç bir sorun yaşamamıştım, boşu boşuna yeni diske para verme

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #171 : Kasım 04, 2010, 13:39:09 »
belirli bir silme değeri var o değerde eğiklik kurtarıyorsa tornada sildirin yoksa usta kem küm ederse düşünmeden 0 disk alın. fren bu şakaya gelmez. bu eğilme diskler sıcakken soğuk su falan döküldüğünde yapar genelde
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #172 : Kasım 05, 2010, 21:29:03 »
disk ki taşlattıgım zaman balatayı degiştirtmem gerekmez mi, disk yüzeyi yeni, balata yüzeyide eski diskden kalan izler olacak,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #173 : Kasım 05, 2010, 23:12:12 »
Balata yüzeyinde diskten birşey kalmaz, ama aşınmış olablir, disklerin taşlanacağı zaman zaten balatalar sökülecek, şayet bitmişse zaten değiştirilir, ama sağlamsa gerek yok, diskleri taşlatmaktan çekinme hiç bir şey olmaz o disklere canavar gibi demir onlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #174 : Kasım 05, 2010, 23:27:06 »
 Disk kalınlığı kurtarırsa eğer araç üzeri tornalama en ideali olur. Çünkü araç üstü tornalama sayesinde tüm sistemin(tekerlek hariç) balans ayarı sağlanır. Yani porya, rulman gibi...
 Değişim yada tornadan sonra eğer balata bitmiş yada bitmeye yakınsa değişmesinde fayda var. Ancak eğer balatanın daha ömrü varsa zımpara ile yüzeyi temizlenip, diskin iz yaptığı çene pahları kırılıp tekrar kullanılabilir.
 Disk yüzeyinde salgı oluşmasının temel sebebi sıcak diske su temas etmesi yada çok fazla ısınıp soğumasıdır.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #175 : Kasım 07, 2010, 23:14:48 »
Balata yüzeyinde diskten birşey kalmaz, ama aşınmış olablir, disklerin taşlanacağı zaman zaten balatalar sökülecek, şayet bitmişse zaten değiştirilir, ama sağlamsa gerek yok, diskleri taşlatmaktan çekinme hiç bir şey olmaz o disklere canavar gibi demir onlar

sağol kemal abi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #176 : Kasım 07, 2010, 23:17:25 »
Disk kalınlığı kurtarırsa eğer araç üzeri tornalama en ideali olur. Çünkü araç üstü tornalama sayesinde tüm sistemin(tekerlek hariç) balans ayarı sağlanır. Yani porya, rulman gibi...
 Değişim yada tornadan sonra eğer balata bitmiş yada bitmeye yakınsa değişmesinde fayda var. Ancak eğer balatanın daha ömrü varsa zımpara ile yüzeyi temizlenip, diskin iz yaptığı çene pahları kırılıp tekrar kullanılabilir.
 Disk yüzeyinde salgı oluşmasının temel sebebi sıcak diske su temas etmesi yada çok fazla ısınıp soğumasıdır.

o zaman torna yaptırmakta bir sakınca yok :) balatalarım da 10 bin km oldu degiştireli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #177 : Kasım 09, 2010, 18:15:28 »
Benim uyanıok girişimci Vatandaşım tornada platin yerine metaldan parça yapıp,ameliyatlarda bile kullanıyor...=))
İYİLER BİR GÜN MUTLAKA KAZANIR..YETER Kİ SABRETMESİNİ BİL ..=))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #178 : Kasım 09, 2010, 18:39:09 »
benim arabam 10 yaşında 130.000 kmde hatta bide otomatik vites olmasına rağmen halen orjinal disklerini kullanıyorum , 80.000kmde iken tornaya sokmuştum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren Balatası ve Disk
« Yanıtla #179 : Kasım 10, 2010, 15:14:03 »
benim arabam 10 yaşında 130.000 kmde hatta bide otomatik vites olmasına rağmen halen orjinal disklerini kullanıyorum , 80.000kmde iken tornaya sokmuştum.

:alkis:

:D bizimkiler kaçında tornaya sokuldu haberim yok ama hala orjinal olduğunu biliyorum 133 000 :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)