Gönderen Konu: E100 Corolla Periyodik Bakım  (Okunma sayısı 9351 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 17650
  • Kan Grubu: 0+
  • 45 kere teşekkür etti
  • 609 kere teşekkür edildi
Ynt: E100 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #40 : Kasım 01, 2018, 19:43:35 »
200.000 km ye kadar mobil 1 esp 10w/40 kullanabilirsiniz daha sonra 200-400.000 km arası 5w/50 mobil 1 esp tam sentetik motor yağını tercih edebilirsiniz.diğer parça ve filtreler için forum üyemiz tem toyotadan  gerekenleri temin edebilirsiniz.piyasada çeşitli ürünler var,hepsi orijinal diye pazarlanıyor.
Tokay Ceritoğlu

Toyota Club Türkiye

Ynt: E100 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #40 : Kasım 01, 2018, 19:43:35 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: B+
  • 30 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Corolla’ya bakım zamanı.(AE101)
« Yanıtla #41 : Temmuz 18, 2019, 20:09:22 »
Herkese iyi forumlar,

Aracıma ufak bir bakım yaptırmak istiyorum. Yaptırmayı düşündüğüm şeyleri aşağıya yazıyorum.
-Triger seti ve diğer kayışlar.(Araç klimasız)
-Amortisör takızları(önler)
-yağ ve yağ filtresi değişimi
-hava filtresi değişimi
-Sübap ayarı
Merak ettiğim şey “Hazır şunu yapıyorsun bunuda değiştirirsen daha iyi olur” diyeceğiniz bir yer olur mu. Aracın triger ömrünü eski sahibi bilmediği için ben değiştirmek istedim. Sübap ayarı için kapak açıldığı zaman kapaktaki contayı da değiştirmek iyi olur diyenler var. Bu contayı servisten mi almalıyım yoksa parçacılardaki aynı işi görür mü? Mesela triger seti için gmb gates önerildi. Bunlar iyi midir değilse başka bir marka tavsiyeniz olur mu? Amortisör takozu ilk kez değiştiricem bunun işçiliği ne kadar tutar parça kalitesi önemli mi ? Yardımcı olursanız çok sevinirim . İyi günler.
Volkswagen Polo (2015)  0-15.000
Opel Astra (2016) 0-...
Toyota Corolla (1994) 145.000-...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 165 kere teşekkür etti
  • 976 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla’ya bakım zamanı.(AE101)
« Yanıtla #42 : Temmuz 18, 2019, 20:29:30 »
Bakım herzaman iyidir eline sağlık triger setini değiştirmen araç için iyi olur marka olarak tem oto neyi önerirse onu alman çok iyi olur yada yetkili servise sor parça alırken külbütör kapağı contasınıda almak daha iyi olur sökülünce kaçırma ihtimali var amasötör takozlarını niye değiştirmek istiyorsun ? V kayışı da değişirse daha iyi olur hidrolik sıvıları ne zaman değişmiş bilmiyorsan onlarıda değiştir.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: B+
  • 30 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla’ya bakım zamanı.(AE101)
« Yanıtla #43 : Temmuz 18, 2019, 21:25:09 »
Bakım herzaman iyidir eline sağlık triger setini değiştirmen araç için iyi olur marka olarak tem oto neyi önerirse onu alman çok iyi olur yada yetkili servise sor parça alırken külbütör kapağı contasınıda almak daha iyi olur sökülünce kaçırma ihtimali var amasötör takozlarını niye değiştirmek istiyorsun ? V kayışı da değişirse daha iyi olur hidrolik sıvıları ne zaman değişmiş bilmiyorsan onlarıda değiştir.

Külbütör kapağı contası sökülen üst kapağın altındaki conta mı abi? Ufuk beye sorarım müsait bir zamanda şimdi tam liste oluşturma aşamasındayım. Amortisör takozları çatladı experde de söylenmişti. Hafif engebeli yolda çok sert tepki veriyor ön amortisörler. Hidrolik sıvıları tam olarak hangileri abi ona göre değiştimi söyleyeyim.
Volkswagen Polo (2015)  0-15.000
Opel Astra (2016) 0-...
Toyota Corolla (1994) 145.000-...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 165 kere teşekkür etti
  • 976 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla’ya bakım zamanı.(AE101)
« Yanıtla #44 : Temmuz 19, 2019, 01:15:41 »
Külbütör kapağı contası sökülen üst kapağın altındaki conta mı abi? Ufuk beye sorarım müsait bir zamanda şimdi tam liste oluşturma aşamasındayım. Amortisör takozları çatladı experde de söylenmişti. Hafif engebeli yolda çok sert tepki veriyor ön amortisörler. Hidrolik sıvıları tam olarak hangileri abi ona göre değiştimi söyleyeyim.
Evet diğer adıyla sibob kapağı contası,amasötörler sadece takozlardan dolayı sert tepki vermez belkide yapısal bozukluklar oluşmuştur önce iyi bir ön düzen ustası ile görüş kontrol ettir alt takımda ne gibi bozukluklar var tespit ettir ona göre parça alırsın hidrolik sıvısı senin araçta 3 yerde kullanılıyor direksiyon için atf 2 fren ve debriyaj için dot 3 veya 4 ufuk beyler en doğrusu hangisiyse onu tavsiye ederler hidrolik sıvısı basınç altında çalıştığı için ısınır ve sızdırmazlık için kullanılan oring'leri yıpratır belirli zaman sonra hem özelliği gider hemde oringlerden parça kopmaları olur kopan parçalar merkez kanallarını tıkama yapar sağlıklı bir sistem için 40 bin km'de bir değiştirilmesi tavsiye edilir özellikle direksiyon hidroliği siyahlaşır ve keçeleri yıpratır kaçaklar oluşturur.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: B+
  • 30 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla’ya bakım zamanı.(AE101)
« Yanıtla #45 : Temmuz 19, 2019, 02:44:35 »
Evet diğer adıyla sibob kapağı contası,amasötörler sadece takozlardan dolayı sert tepki vermez belkide yapısal bozukluklar oluşmuştur önce iyi bir ön düzen ustası ile görüş kontrol ettir alt takımda ne gibi bozukluklar var tespit ettir ona göre parça alırsın hidrolik sıvısı senin araçta 3 yerde kullanılıyor direksiyon için atf 2 fren ve debriyaj için dot 3 veya 4 ufuk beyler en doğrusu hangisiyse onu tavsiye ederler hidrolik sıvısı basınç altında çalıştığı için ısınır ve sızdırmazlık için kullanılan oring'leri yıpratır belirli zaman sonra hem özelliği gider hemde oringlerden parça kopmaları olur kopan parçalar merkez kanallarını tıkama yapar sağlıklı bir sistem için 40 bin km'de bir değiştirilmesi tavsiye edilir özellikle direksiyon hidroliği siyahlaşır ve keçeleri yıpratır kaçaklar oluşturur.


Conta çok pahalı değilmiş araştırdımda kapak açılmışken değişmesi iyi olur sanırım. Triger değiştireceğim ustanın bildiği alt düzenci varsa danışırım. Ama asıl beni rahatsız eden sağ arkadan gelen ses. Bagajda birşey ses yapıyor gibi geliyor. Tek sürdüğüm için anlayamadım bir türlü. Direksiyon hidrolik sıvısına ilk aldığımda usta ekleme yapmıştı ama tekrar baktırırım. Debriyaj geçenlerde alt merkez de sorun olduğu için yağı değişti. Artık iyi bir yağ mı bilmiyorum memleketteki ustanın elinde vardı koydu.

Gerçekten ilgisiyle ve bilgisiyle beni tatmin eden bir japon ustası olsa inanın aracı önüne koyup ne eksik varsa söyle alayım sende yap derim ama iş yapmaktan bezmiş, soru sormaya çekineceğimiz insanlar var.

Geçen bahsettiğiniz gibi Ümit abi eskilerde daha iyiydi bu sanayi kültürü. Burada ki kardeşlerim ve değerli büyüklerim sağolsun. Ne zaman yanlışa yönelecek olsam tavsiye ve bilgilerle doğru yolu buluyorum sonunda.
Volkswagen Polo (2015)  0-15.000
Opel Astra (2016) 0-...
Toyota Corolla (1994) 145.000-...

Etiketler: