Gönderen Konu: E160 Corolla Periyodik Bakım  (Okunma sayısı 206966 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 59567
  • Kan Grubu: 0+
  • 621 kere teşekkür etti
  • 451 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1100 : Ocak 01, 2019, 21:05:23 »
30bin km.de balata mı bitermiş? Madem bitti dışarda niye değiştirtmediniz.
Yağınızı kendiniz götürebilirdiniz. Onun haricinde her marka yetkili servisin çıkartabileceği bir rakam bu. Döviz fiyatları arttı, bu da standart bakım ücretine de yansıdı.

Mutlu abi eger faturayi bulursam ekran goruntusu atarim tekirdagda yetkili servis 29 bin kmde ki arabaya vuraj demir lastigi disk balata degisecek dedi :) 29 bindeki arabada disk nasil biter anlamis degilim ardindan. Bizim toyota club tekirdag grubumuz var oradan bir abinin 2009 comfort 1.6 corollasi var serviste x parcaya degisim diyor sanayide 5 usta saglam diyor ve genel merkeze sikayet ediyor ve hakli cikiyor :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1100 : Ocak 01, 2019, 21:05:23 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 10380
  • Kan Grubu: A+
  • 42 kere teşekkür etti
  • 48 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1101 : Ocak 01, 2019, 21:08:44 »
Bu fiyatları görünce servisin garanti mantığı kalmıyor bence, 3 yılda veya 40000 km kadar 0 alınan bir araç bu kadar maliyet gerektirecek arıza veriyor mu?   Veya tüm servisler oluşabilecek plan arızalarda sorgusuz sualsiz ücretsiz onarım değişim yapıyor mu?

Mesaj Birleştirildi: Ocak 01, 2019, 21:25:22
Yani demek istediğim sırf garanti dışına cıkmasın diye rutin bakımlarında bu kadar fazladan para vermeye değecek mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 28000
  • Kan Grubu: A+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1102 : Ocak 02, 2019, 17:26:05 »
Periyodik bakımların servis dışında yapılması halinde garanti bozulur yalanı. bu videoyu izleyin.   
2014 Toyota corolla 1.6 advance MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Verso
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 235000
  • Kan Grubu: 0+
  • 955 kere teşekkür etti
  • 1988 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1103 : Ocak 02, 2019, 17:32:44 »
Periyodik bakımların servis dışında yapılması halinde garanti bozulur yalanı. bu videoyu izleyin.

Evet, kitapçıkta "kendiniz yapabileceğiniz bakımlar" kısmında yazılan bakımları yaptığınızda kanunen garanti kapsamı dışında kalmaz ancak ortaya çıkabilecek ihtilaf halinde ülkemizde adaletin tecelli süresini beklemek durumunda kalınıyor maalesef, çoğu kullanıcı bu durumu göz önüne alamıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1104 : Ocak 02, 2019, 19:27:53 »
30 bin böyleyse.. 40 bin ne kadar tutar ? onu kestiremiyor insan..

Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2019, 19:49:02
orijinal parça adı altında parçalar hep yurt dışından polonyadan, malezyadan fransadan geliyormuş..
bu parçaların en kalitelisi Türkiye'de üretilebiliyor. Neden hep dışarıdan temin ediliyor anlamadım.
dolara Euro zaten yüksek. bir de ne gerek var ? filtreyi de balatayı da diski de üreten firmalar var..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2549 kere teşekkür etti
  • 2890 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1105 : Ocak 02, 2019, 21:24:09 »
30 bin böyleyse.. 40 bin ne kadar tutar ? onu kestiremiyor insan..

Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2019, 19:49:02
orijinal parça adı altında parçalar hep yurt dışından polonyadan, malezyadan fransadan geliyormuş..
bu parçaların en kalitelisi Türkiye'de üretilebiliyor. Neden hep dışarıdan temin ediliyor anlamadım.
dolara Euro zaten yüksek. bir de ne gerek var ? filtreyi de balatayı da diski de üreten firmalar var..
Burada bir ürün üretmek, onu tamamen yerli yapmıyor Ahmet Bey, enerjisi, ara ve ham maddesi, üretimde kullanılan teçhizatı, lisansı vb. bir çok ölçüt daha var. OE, Muadil ya da Yan Sanayi parça kavramları da bazı farklılıkları gösteriyor.
Yerli iyi üretim yapan firmalar var, ancak iş yüksek teknolojiye gelince bu konuda daha yapılması gereken çok şey var. Diğer ürünlerde de sadece üretmek değil, bazı gereklilikleri sağlayan üretim de önemli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 50000
  • Kan Grubu: A-
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1106 : Ocak 02, 2019, 22:25:55 »
İki hafta önce 40 bin bakımını serviste yaptırdım. 2 ay kadar önce polen filtresini yine aynı servisten aldığım için değiştirtmedim, sarf malzemeleri ve dizel enjektör temizleyiciyi listeden çıkarttırdım. Toplam 999 TL tuttu. Faturayı da ekliyorum:
[ Ziyaretçiler eklentileri göremez ]


Ek olarak silecek ve ön fren balatalarının da değişmesi gerektiğini söylediler. Evet sileceklerin değişmesi lazım ancak biraz daha idare etmem lazım bu sileceklerle. Fakat ön fren balataları için, 1,5 - 2 ay kadar önce kış lastiklerini değiştirirken bakmıştım, daha epey gider gözüküyordu. Servise fren balatalarını değiştirmemelerini söyledim. Fakat içime de şüphe düştü daha sonradan, tekrar kontrol etme ihtiyacı hissettim. Tekeri söküp balatayı kontrol ettiğimde aşağıdaki gibi daha neredeyse yarısının durduğunu gördüm. Bilenler yardımcı olursa sevinirim, bir süre daha kullanabilirim değil mi?
[ Ziyaretçiler eklentileri göremez ]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Verso
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 235000
  • Kan Grubu: 0+
  • 955 kere teşekkür etti
  • 1988 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1107 : Ocak 02, 2019, 22:41:28 »
Burada bir ürün üretmek, onu tamamen yerli yapmıyor Ahmet Bey, enerjisi, ara ve ham maddesi, üretimde kullanılan teçhizatı, lisansı vb. bir çok ölçüt daha var. OE, Muadil ya da Yan Sanayi parça kavramları da bazı farklılıkları gösteriyor.
Yerli iyi üretim yapan firmalar var, ancak iş yüksek teknolojiye gelince bu konuda daha yapılması gereken çok şey var. Diğer ürünlerde de sadece üretmek değil, bazı gereklilikleri sağlayan üretim de önemli.

Ek olarak geliştirilmiş hali hazırdaki sisteme alternatif yedek parça üretimi "gelişmişlik" emaresi değildir, Dünya'da pek çok örneği de vardır (Taiwan, Thailand, Hindistan, Polonya vs.) ve bu tip alternatif parça üretimi, üreticiye yada üretildiği ülkeye saygınlık getirmediği gibi belli bir süre sonra "sömürülebilir" yada yaptığı alternatif üretimin neslinin tüketilerek "sönümlenebilir" ekonomi haline getirmektedir.

"Peki nedir bu işin çaresi?" diye düşündüğümüzde ve kapital sistemi objektif gözlemlediğimizde, güneş kadar parlak, gözümüze gözümüze giren ama bir türlü akademik, endüstriyel ve sosyolojik hayatımıza giremeyen (yada girmesi engellenen/geciktirilen) bir kelime karşımıza çıkmaktadır "Ar-Ge" (veya KAIZEN).

Kısacası ilerlememiz, uygun son kullanıcı maliyetleri elde edebilmemiz ve refaha kavuşabilmemiz için geliştirilen sisteme maşa olmaktansa, kendimizden arda kalan bilim/teknik görüşlerince de kabul görmesi sağlanabilen araştırma, geliştirme ve üretimlere ihtiyacımız var, böylelikle hiç bir parçasını üretmesek bile beyin gücümüz ile refah elde edebiliriz.

Şu an ki mevcudiyetimiz içerisinde ise uzun vadeli düşünmemiz ve "ucuzu" yerine "kaliteli" ürün ve hizmeti aramamız ve/veya sağlamamız gerekmektedir, bu düşünce sisteminin uzun vadede getirisi anlık olarak sağlayacağımız, tasarruf yada getiri gibi görünen götürüsünden kat be kat daha faydalı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2549 kere teşekkür etti
  • 2890 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1108 : Ocak 03, 2019, 17:57:28 »
Ek olarak geliştirilmiş hali hazırdaki sisteme alternatif yedek parça üretimi "gelişmişlik" emaresi değildir, Dünya'da pek çok örneği de vardır (Taiwan, Thailand, Hindistan, Polonya vs.) ve bu tip alternatif parça üretimi, üreticiye yada üretildiği ülkeye saygınlık getirmediği gibi belli bir süre sonra "sömürülebilir" yada yaptığı alternatif üretimin neslinin tüketilerek "sönümlenebilir" ekonomi haline getirmektedir.

"Peki nedir bu işin çaresi?" diye düşündüğümüzde ve kapital sistemi objektif gözlemlediğimizde, güneş kadar parlak, gözümüze gözümüze giren ama bir türlü akademik, endüstriyel ve sosyolojik hayatımıza giremeyen (yada girmesi engellenen/geciktirilen) bir kelime karşımıza çıkmaktadır "Ar-Ge" (veya KAIZEN).

Kısacası ilerlememiz, uygun son kullanıcı maliyetleri elde edebilmemiz ve refaha kavuşabilmemiz için geliştirilen sisteme maşa olmaktansa, kendimizden arda kalan bilim/teknik görüşlerince de kabul görmesi sağlanabilen araştırma, geliştirme ve üretimlere ihtiyacımız var, böylelikle hiç bir parçasını üretmesek bile beyin gücümüz ile refah elde edebiliriz.

Şu an ki mevcudiyetimiz içerisinde ise uzun vadeli düşünmemiz ve "ucuzu" yerine "kaliteli" ürün ve hizmeti aramamız ve/veya sağlamamız gerekmektedir, bu düşünce sisteminin uzun vadede getirisi anlık olarak sağlayacağımız, tasarruf yada getiri gibi görünen götürüsünden kat be kat daha faydalı olacaktır.
Teoride bunlar kısmen de olsa var aslında, pratikte pek görülmüyorlar maalesef.
Risk ve Kolay Yol seçimine bağlı işte bunlar Ufuk. Ayrıca Ar-Ge çalışması yapanların bireysel olarak da değerlendirilmesi gerekir.

Veysel Bey, fotoğraf net anlaşılmıyor, başka fotoğraf olursa iyi olur. Görüldüğü kadarı ile balata hamur et kalınlığı makul, eğer hamurda kemikleşme ya da yüzey bozulması yok ise ve ses oluşturmuyor ise kullanılabilecek durumdadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1109 : Ocak 03, 2019, 20:25:44 »
Günümüzde birçok Avrupa'lı firma çin den ya da uzak doğuda herhangi bir ülkeden getirdiği markasız(yazısız) ürünleri, Avrupa'da kendi ambalajlarına/Etiketlerini koyarak pazara sunuyorlar. Ambalaj kutusunda Made in Europe yazması, Avrupa da 100% üretildiği anlamına gelmiyor.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 50000
  • Kan Grubu: A-
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1110 : Ocak 03, 2019, 22:09:13 »
Alıntı yapılan: (Gizli Üye)
Veysel Bey, fotoğraf net anlaşılmıyor, başka fotoğraf olursa iyi olur. Görüldüğü kadarı ile balata hamur et kalınlığı makul, eğer hamurda kemikleşme ya da yüzey bozulması yok ise ve ses oluşturmuyor ise kullanılabilecek durumdadır.

Merhaba Hakan Bey,
Bir video çekmiştim videodan ekran görüntüsü alıp eklemiştim. Bu eklediğim biraz daha iyi sanırım. Fotoyu büyütünce daha net ve iyi gözüküyor.
Herhangi bir ses yok, normal mesafede duruyor. Ben herhangi bir problem hissetmiyorum.
[ Ziyaretçiler eklentileri göremez ]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2549 kere teşekkür etti
  • 2890 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1111 : Ocak 04, 2019, 20:40:11 »
Merhaba Hakan Bey,
Bir video çekmiştim videodan ekran görüntüsü alıp eklemiştim. Bu eklediğim biraz daha iyi sanırım. Fotoyu büyütünce daha net ve iyi gözüküyor.
Herhangi bir ses yok, normal mesafede duruyor. Ben herhangi bir problem hissetmiyorum.
(Eklenti Link)
Veysel Bey, fotoğraftan tam net algılayamadım, sadece görebildiğim kadarı ile bir et kalınlığı mevcut. Yalnız tüm balatalar için (iç-dış, ön-arka, sağ-sol) aynı olması gerekir).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • MEB
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kan Grubu: ---
  • 64 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1112 : Ocak 04, 2019, 22:15:18 »
Resimde disk ayna gibi parlak görünüyor sanki sıfır gibi yoksa benmi yanlış görüyorum. Benim araç 14000 de ama sizinki kadar parlak değil ve izler var.
2003 benzinli  terra 1.6 VVT-I  dan sonra 2017 1,6 advance manuel benzinliyle yola devam.

Üç günlük seyisler ve 40 Yıllık işi karıştırıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 50000
  • Kan Grubu: A-
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1113 : Ocak 05, 2019, 17:46:09 »
Hakan bey bilgi için teşekkkürler.

Muhittin bey fotoğrafta bu kadar parlak gözüküyor, kısmen de olsa izler var disk üzerinde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 59567
  • Kan Grubu: 0+
  • 621 kere teşekkür etti
  • 451 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1114 : Ocak 06, 2019, 21:45:18 »
Merhabalar, 1NR-FE motor kodlu araca sahibim. 0w20 kullandım iki bakımdır fakat piyasada uzun kilometrelerdir 0w20 kullanıcısı görmediğim için 5w30 kullanma kararı aldım. Fakat  API SN ve ILSAC GF 5 ikisinide barından yağ tek motul 5w30 da var. Fiyatı yüksek ayrıca 0w20 motul kullanım sonrası motulden ister istemez soğudum. Bu ikisinide karşılayan eneos 0w20 ve motul 0w20 var. 5w30 da bu iki sertfikadan herhangi birisini karşılayan olursa kullanımım uygun olur mu ?
Mobil 1 Esp Formula 5w30 baktım donanım haberde benzinliler için yağ eksilttiğini bu yağın dizel motorlar için uygun olduğunu yazıyorlar.

Başka önerebileceğiniz marka var mı ?
0w20 güzel yağ ama 5w30 ile 270 bine kadar giden araba var ama 0w20 ile yok.  Bu yüzden 5w30 a geçiş yapmak istiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 191 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1115 : Ocak 06, 2019, 23:00:19 »
Merhabalar, 1NR-FE motor kodlu araca sahibim. 0w20 kullandım iki bakımdır fakat piyasada uzun kilometrelerdir 0w20 kullanıcısı görmediğim için 5w30 kullanma kararı aldım. Fakat  API SN ve ILSAC GF 5 ikisinide barından yağ tek motul 5w30 da var. Fiyatı yüksek ayrıca 0w20 motul kullanım sonrası motulden ister istemez soğudum. Bu ikisinide karşılayan eneos 0w20 ve motul 0w20 var. 5w30 da bu iki sertfikadan herhangi birisini karşılayan olursa kullanımım uygun olur mu ?
Mobil 1 Esp Formula 5w30 baktım donanım haberde benzinliler için yağ eksilttiğini bu yağın dizel motorlar için uygun olduğunu yazıyorlar.

Başka önerebileceğiniz marka var mı ?
0w20 güzel yağ ama 5w30 ile 270 bine kadar giden araba var ama 0w20 ile yok.  Bu yüzden 5w30 a geçiş yapmak istiyorum
Anil abi ben Motul XClean FE 5W30 kullandim benim de 1NR-FE motorum , motor sesi olsun vs bir sorun yasamadim. Bence güvenebilirsiniz. Yakiti da 0,3-0,2 degerinde bir miktar düsürdü gibi hissediyorum belki de psikolojik... Suan Istanbul yogun akici ortalama 5.9 kalorifer 1de acik. Genelde tek kisi kullaniyorum... Bence kullandigim ürüne güvenebilirsiniz,size atmistim zaten resmini abi :) 
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 57000
  • Kan Grubu: AB-
  • 5 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1116 : Ocak 11, 2019, 17:40:48 »
Merhaba arkadaşlar. Bugün 2016 Corolla dizele 40 000 km bakımı yapıldı. Fatura ektedir. Katkı atılmadı depoya (30 binde de atılmadı) . Bir farkı olur mu? İyi forumlar.
Hançer gibi bir dile fakat pamuk gibi yüreğe sahip ol.
Ölüm var arkadaş, ölüm. Şu köşkün sahibi de ölecek. Şu horoz da…

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 191 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1117 : Ocak 11, 2019, 18:19:42 »
Merhaba arkadaşlar. Bugün 2016 Corolla dizele 40 000 km bakımı yapıldı. Fatura ektedir. Katkı atılmadı depoya (30 binde de atılmadı) . Bir farkı olur mu? İyi forumlar.
@Harun Yılmazkol (39339) 40.000 bakım 240 küsür lira yazmışlar? Nedir bu 40.000 bakım??
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 165 kere teşekkür etti
  • 976 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1118 : Ocak 11, 2019, 18:55:00 »
Merhaba arkadaşlar. Bugün 2016 Corolla dizele 40 000 km bakımı yapıldı. Fatura ektedir. Katkı atılmadı depoya (30 binde de atılmadı) . Bir farkı olur mu? İyi forumlar.
dizel araçlarda her bakımda bir katkı atmak mantıklı olabilir sistemi temiz tutabilir,ama bu şehir içi kullanımlarda hiç faydası olmaz uzun yolda yüksek devir çevirmek gerekli serviste yaptırmayın petrolde yakıt alırken önce yakıt katkısını katıp daha sonra yakıtı doldurup yola çıkmak gerekli.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 57000
  • Kan Grubu: AB-
  • 5 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #1119 : Ocak 11, 2019, 20:09:54 »
sefa bey bi halt ettikleri yok sadece extra mazot fitresini değiştirdiler. araç garantili olduğundan yaptırdım ama inanın verilen paraya yazık. yapacak bir şey yok.
Hançer gibi bir dile fakat pamuk gibi yüreğe sahip ol.
Ölüm var arkadaş, ölüm. Şu köşkün sahibi de ölecek. Şu horoz da…