Gönderen Konu: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!  (Okunma sayısı 13338 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota'yı seviyorum.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 202000
  • Model Yılı: '10
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #20 : Kasım 02, 2013, 20:51:26 »
Büyük geçmiş olsun. Şok oldum doğrusu. Türkiye üretimi mi bu araç? Ben o kilometrelerde motor indiren peugeot duymuştum.
2010 Yaris 1.33 Terra Sport

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #20 : Kasım 02, 2013, 20:51:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #21 : Kasım 02, 2013, 20:59:29 »
Büyük geçmiş olsun. Allah korumuş,  benim eşimin başına gelse bir daha hayatta o araca bindiremem sizin gibi,  bir de bebek var Allah bagislasin, benimki de 27 aylık.  Senin halini kafamda canlandırdım da tüyler ürpertici.
Anil kaç kişinin eşi motorun ikazina bakar :-) gaza basar gider. Tekrar geçmiş olsun, bu kadar yağ yakan ve sandık motor ile değiştirmeyen ve inat eden toyota çok darbe alır.

Forumda yazılan ve yeni kasalarda da yağ eksiltme durumu var ise sandık motor değişiminin de pek işe yarayacağını düşünmüyorum. Şahsen bu sorunu birebir yaşamış biri olarak yazacak birşey bulamıyorum.

Arkadaşa çok geçmiş olsun.

Şu soruşturma sonucunu çok merak ediyorum. Baş müfettiş ile telefonda görüştüm, oldukça ilgiliydi.

Ha diğer markalarda olmuyor mu böyle sorunlar, oluyor ama onların sorunsuzluk imajı ile araç satmıyor.

Büyük geçmiş olsun. Şok oldum doğrusu. Türkiye üretimi mi bu araç? Ben o kilometrelerde motor indiren peugeot duymuştum.

20.000 km altı motor indiren çok marka var. Hatta sadece 229km iken kapağı sökülen motorlar var. (Bunu nerden mi biliyorum, rektifiye işi yapan müşterilerim için otomasyon yazılımı yazıyorum. Elimde yaklaşık 15000 araçlık veri var. Bunların içinde 150-200 tane toyota olduğu için bu markayı seçmiştim.)
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #22 : Kasım 02, 2013, 21:13:47 »
Toyotaların geri çağırmaları tamamen hikaye sırf reklam aksi durumda bu soruna bir çözüm bulurdu
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #23 : Kasım 02, 2013, 21:19:16 »
 :( çok büyük geçmiş olsun Allah yüzünüze bakmış

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 27000
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #24 : Kasım 02, 2013, 22:11:20 »
Hepinize teşekkür ederim.Anıl Bey eşim benden iyi şofördür ve yazımda da belirttiğim gibi ikaz lambası motor patlamadan 150 metre önce yandı.Toyota hala bana mazotu nereden alırsınız ,şehir içinde çok mu kullanıyorsunuz diyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #25 : Kasım 02, 2013, 22:15:42 »
Geçmiş olsun böyle olayları duymak hakikaten araca olan güveni sarsıyor bilemiyorum ama turbo sistemini değişim yaparken bir yanlış işlem etki edermi diye bir düşünce geldi aklma usta faktörüde var yetkili serviste yetişen sanayide özel servis açıyor gerçekten sizin durumunuzda ben olsam bende çok üzülürdüm 1993 model toyotalara bunlar 1 milyon km yapar derlerken 2012 model araç kol çıkarsın olacak şey değil %100 üretim hatası bişey var
ZAMAN VE SÖZLER DİKKATLİ KULLANILMALIDIR İKİSİDE GERİ ALINMAZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Auris m/m d4d 2013/ Golf MK4 1.9 TDI
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #26 : Kasım 02, 2013, 23:23:55 »
Öncelikle Oğuzhan Bey e buyuk geçmiş olsun dileklerimi iletmek isterim.

Şu an mahkemelik olan Auris aracımı sadece bu yağ sorunundan dolayı uzun yollarda kullanmaktan hep kaçındım. Servise güvenip devam etseydik benzersorunları yaşamamız kaçınılmaz olurdu .
Uzatmaya gerek yok teknik detaylar forumda uzunca tartışıldı zaten.

Ayıplı mal ile ilgili açılan soruşturmada benim de avukatıma danışılmış ve gerekli bilgiler alınmış. Avukatımın soruşturma sonucu çıkacak netice ile ilgili yorumu firmanın idari para cezası alması yönünde, zaten bu yüzden de cok fazla üzerinde durmuyormuş Toyota.

Konuyu takip eden arkadaşlar iyibilir ; durum günden güne soğutularak yok edilmeye , unutturulmaya çalışılıyor.  Sonuna kadar belgeli ve haklı bir süreç uzun süreli hukuki yollarla bıkkınlık durumuna sokularak ,davasında haklı olan vatandaşların da  sorunu hukuki yollardan aramasına engel olup "sat kurtul  kendini kurtar" mantığını uygulamaya yöneltmektedir.

Gercek tablo ise sn. Oğuzhan arkadaşımızın yaşadığı olaya bakarak daha iyi idrak edilebilir.
Açıkça söylemek gerekirse  şahsen ben  yağ yakma sebebiyle herhangi bir durum belirtmeden iyi bir paraya aracımı satabilirdim veya yeni bir araç ile takas edebilrdim. Gerek yaşanan bu olay gibi bir duruma müsade etmemek adına , gerekse sadece  sattığım aracın  gazetelerin 3. Sayfasına konu olmaması adına ve en önemlisi
 Vicdanım elvermediği için hukuk mücadelesine koyuldum.

İsteyerek ve severek aldığımız araçlarda bu çağda güvenli ve zevkli seyahat  bu kadar zor olmasa gerek , marka gözetmeksizin sayın firma yetkilileri lütfen bu tip konularda daha duyarlı olum ve müşterilerinizin yanında olun lütfen.

Tekrardan geçmiş olsun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #27 : Kasım 03, 2013, 10:54:31 »
Farkinda misiniz bilmiyorum da yag eksiltmeyi cifdi anlamda buyutuyorsunuz. Bir kac kisi cikip araban eksiltmiyot tabi ordan cok sorunsuzmus gibi gozukur diyebilir ama malesef yanilmis olurlar. 1.5 ay onc bakima girdim hatta 2500 km gec girdim arac 9500kmden 12.500 km tam tamina 800 ml yag eksiltti. He birde 10000 km civarlarinda  4 litrelik olan kutunun dibinde 200 ml falan kalmisti onuda koymustum toplamda cikan yag 3litre idi bu durumda 1litre yag ekailtmis.

Bu eksiltme olayi ilk sizin basiniza gelmiyor bu eksiltme olayi kronik olarak 2001 yilinda vvti motorun ilk ciktigi zaman japon muhendislerin yumusak yapida segman kullanmasindan kaynaklanmistir. Ardindan degisime cagirilip ust kapak ve segman degisimi yapip durumu cozmustur veya azaltmistir. Bazilarimiz ikinci el aldgi icin yapilmamis olabiliyor ve yapavak birsey olmuyor tabi sanayide attiranlar disinda.

Bu araclarla uzun yola cikmaya korkmayin basmaktan korkmayin kullanmaktan korkmayin bagajda yag kutusuyla dolasabilirsiniz 1000-1500 veya 2000 kmlik periyotlarla kontrol edip ekleyebilirsiniz.

Ayrica almanlar bmw icin yag eksilten motor saglikli motor demisler ve bmwninde belli bir 3 serisi surekli yqg eksiltir ve cozumu yoktur.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #28 : Kasım 03, 2013, 11:06:14 »
Farkinda misiniz bilmiyorum da yag eksiltmeyi cifdi anlamda buyutuyorsunuz. Bir kac kisi cikip araban eksiltmiyot tabi ordan cok sorunsuzmus gibi gozukur diyebilir ama malesef yanilmis olurlar. 1.5 ay onc bakima girdim hatta 2500 km gec girdim arac 9500kmden 12.500 km tam tamina 800 ml yag eksiltti. He birde 10000 km civarlarinda  4 litrelik olan kutunun dibinde 200 ml falan kalmisti onuda koymustum toplamda cikan yag 3litre idi bu durumda 1litre yag ekailtmis.

Bu eksiltme olayi ilk sizin basiniza gelmiyor bu eksiltme olayi kronik olarak 2001 yilinda vvti motorun ilk ciktigi zaman japon muhendislerin yumusak yapida segman kullanmasindan kaynaklanmistir. Ardindan degisime cagirilip ust kapak ve segman degisimi yapip durumu cozmustur veya azaltmistir. Bazilarimiz ikinci el aldgi icin yapilmamis olabiliyor ve yapavak birsey olmuyor tabi sanayide attiranlar disinda.

Bu araclarla uzun yola cikmaya korkmayin basmaktan korkmayin kullanmaktan korkmayin bagajda yag kutusuyla dolasabilirsiniz 1000-1500 veya 2000 kmlik periyotlarla kontrol edip ekleyebilirsiniz.

Ayrica almanlar bmw icin yag eksilten motor saglikli motor demisler ve bmwninde belli bir 3 serisi surekli yqg eksiltir ve cozumu yoktur.
sen 10 bin km de 800 ml den bahsediyorsun senin eksilttiği yağı 1500-2000 km de eksiltiyor. büyütülecek birşey değil mi?
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #29 : Kasım 03, 2013, 13:12:39 »
sen 10 bin km de 800 ml den bahsediyorsun senin eksilttiği yağı 1500-2000 km de eksiltiyor. büyütülecek birşey değil mi?

Allah aşkın Seçkin birininde gelip burda 1500 kmde 1 lt yağ eksiltti benim d4d dediğini duymadım herkes 7000-8000 kmde diyor. 10.000 kmye kadar arkadaşlar 1.5 litre yağ falan koyuyorlar araçlarına. Bunun çözümü serviste olamıyorsa yağ bidonu bagajda olacak yada 7000-8000 kmde bakıma girilebilir dışarıda erken bakımla yağ ekleme derdide olmaz.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #30 : Kasım 03, 2013, 13:14:59 »
Allah aşkın Seçkin birininde gelip burda 1500 kmde 1 lt yağ eksiltti benim d4d dediğini duymadım herkes 7000-8000 kmde diyor. 10.000 kmye kadar arkadaşlar 1.5 litre yağ falan koyuyorlar araçlarına. Bunun çözümü serviste olamıyorsa yağ bidonu bagajda olacak yada 7000-8000 kmde bakıma girilebilir dışarıda erken bakımla yağ ekleme derdide olmaz.
şu an vizelere çalışıyorum daha dün 2 yorum gördüm sana bi ara göstercem ;)
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #31 : Kasım 03, 2013, 13:16:42 »
şu an vizelere çalışıyorum daha dün 2 yorum gördüm sana bi ara göstercem ;)

Tamamdır işin bitince tapatalktan ekran görüntüsü alıp yollarsın whatsapptan bende çıkarım birazdan ;)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #32 : Kasım 03, 2013, 16:08:06 »
çok geçmiş olsun verilmiş sadakanız varmış , Süreç lehinize olur inşallah ...
2011 VOLVO S40 D2 (DYNAMIC+PREMIUM) BEYAZ .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #33 : Kasım 03, 2013, 17:05:03 »
geçmiş olsun, herhangi bir araçta olabilecek bir durum...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 72000
  • Model Yılı: '13
  • 45 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #34 : Kasım 04, 2013, 00:02:20 »
öncelikle geçmiş olsun. benim  daha önceki aracımla yolda giderken triger kopmuştu eşim ve oğlum vardı ki oğlum altı aylıktı. ne demk istediğinizi çok iyi anlıyorum o yüzden.
kişisel önerim hukuki mücadeleyi başlatmanız yönünde olacak. kişiler veya kurumlar artık yaptıklarının bedelini ödemeliler. avrupa avrupa diyoruz adamlar haklarını biliyorlar ve saygıyı bu şekilde kazanıyorlar.
inanın kazanılan bir mahkeme bile kurumların bakış açısını değiştirebiliyor. bu ve buna benzr davalar kazanıldığında artık kimse yurdum insanını k.r.z yerine koyamayacaktır. tekrar geçmiş olsun Allah kimseye böyle korkular yaşatmasın.
Azrail son noktayı koyana kadar, virgülle yaşamaya devam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #35 : Kasım 19, 2013, 01:25:55 »
Çok geçmiş olsun.
Bunları okuyunca hiç aklıma getirmek istemediğim bir sürü şey eklendi. Bu sabah 2012 haziran aurisim(20binkm) çalışmakta zorlandı. Yarım saat içinde 4-5 defa denedim, fazla zorlamak da istemedim; çalışmadı.Yol yardımı çağırdım gelmelerine yakın bir kez daha denedim ve yine baştan boğulma sesi geldiyse de ucundan yakaladı ve motor çalıştı. Yardımı iptal edip servisin yolunu tuttum.
Bekleyeceğimi belirttim teslim ettim; 3 saat kadar sonra kod 1604 arızasının göründüğünü detaylı incelenmesi gerektiği söylendi.
Akşam üzeri ben aradım ve teknik kişninin verdiği bilgiyi aktarıyorum: 1604 kodu ilk çalışmanın uzun sürmesi durumunda çıkan bir hata. Motorda kurum bağlama sorunu ve piston başlarında yuvarlaklaşma varmış. Garanti kapsamında kurumlar temizlenip pistonlar da değişecekmiş.Yani motoru açıp dağıtıp tekrar toplayacaklar anladığım.
Sizce bu km ve bu yılda bir araç için bunlar erken değil mi? Bakımları tam yapılmış, shell 95 dışında benzin kullanmamış bir araç için?
Ayrıca 15binkmde de sensör arızam olup sensör değişikliği gerçekleşmişti.

Genelde hep duyarız elektronik şans işidir diye. Araba için de duymaya başlarsak şaşırmayın.
Güya bu adamların her türlü ISO vb standartları var, bant üretimi yapıyorlar.Üstelik Toyota kalite konusunda bu işin piridir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #36 : Kasım 19, 2013, 09:10:07 »
Çok büyük geçmiş olsun. İnanılır gibi değil hakikatten neyse cana geleceğine mala gelsin. Aracı yenisi ile değiştirmenin peşini kesinlikle bırakmayın. Bir ton para vereceksin
ve bunlar başına gelecek!
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #37 : Kasım 19, 2013, 14:48:01 »
Tekrar merhaba herkese..Başlığı görünce eminim çoğu kişi inanamamıştır. Henüz sene başında aldığım Toyota Kaya Plaza Kocaeli'den aldığım sıfır aracımla ancak 27 bin km yapabildim.İlk önce 15-16 bin gibi Turbosu değiştirildi.Midem bulansa da ses etmedim ancak son başıma gelen olay bir faciaydı. Son olayı özetleyeyim size

Dün gece 2yaşındaki kızım ve Eşimle eve gidiyorduk..Yolda aniden büyük bir sarsıntı ve patlamalı bir gürültü geldi,duman çıkmaya başladı.Direksiyon,ve vites kitlendi zar zor sağa çektim kaputu açtım...Her taraf yağdı,piston kol çıkarmış Motor bloğunu patlatmıştı.(Tabi ben bunu anlayana kadar bir şeye vurduğumu sandım) Allah korudu 1 saat önce eşim kızımla birlikte Gebze'den İzmit'e otobandan gelmişti. Onlar varken olsa,arabayı eşim kullanıyor olsa büyük bir facia yaşayacaktım. Muhtemelen bir kamyonun altına girerlerdi.

Servise çektirdim,bugün parça değişimi vs..liste yapmışlar dedim tutar ne kadar.10 -12 bin dedi,üretim hatası ,%99 Garanti karşılar emin olabilirsiniz dedi servis sorumlusu.Ben de tabiki işlem yapmayın kabul etmiyorum dedim.Düşünsene arabayı sıfır aldın 10 ay içinde yaklaşık 14 bintllik üretim hatası ki biri aracın motoru.. Hayır seneye arabayı satmaya kalksam motor işlem görmüş araç sonuçta. Toyota Türkiye,Toyota Europe ve Japonya Merkeze mail ile durumu bildirdim.Tamir istemediğimi.Bu hatanın telafisinin tamir olamayacağını ilettim. Ciddi bir kaza atlattık.Ben maddi kısmını bir yana koyarsak ben Bir daha eşime bu arabayı verebilir miyim ? Geçimini şehirler arası dolaşarak ihale kovalayarak sağlayan Ben 100 km üstüne çıkabilirmiyim,anayol dışında atıyorum bir dağ yoluna girebilir miyim ? Hiç sanmıyorum.

Şu an için tek tesellim bu olayın arabayı ben kullanırken eşim ve 2 yaşındaki kızım aracın arka koltuğundayken meydana gelmesi.1 saat öncesini düşündükçe deliriyorum.Allah korusun.Dilovası rampasında eşimin başına geldiğini arabada kızımla neler yaşayabileceğini düşünüyorum da..

Toyota benim için güvendi.Bundan önce Nissa Qasquai kullandım uzun yıllar.Corolla seçimim tamamen güven sebebiyleydi.Ancak an itibarı ile ben bu araca bir daha ne binerim ne eşime veririm. Ayıplı bir malı garanti kisvesi altında araç bedelinin 1/4 ü kadar değişim yapıp,bunu kabul etmemi beklemeleri tamamiyle tüketiciye saygısızlık. Motoru işlem görmüş bir sıfır araç sahibiyim, Allah'a şükür eşim ve bebeğim sağ..Tek tesellim bu. Reklamlarda çocuklarıyla babaları kullanan bir firmanın üretim hatası sebebiyle kızımı kaybedebilirdim..Ne kadar garip!

Bu arada bazı arkadaşlar soracaktır ben söyleyeyim hemen.Araçta ikaz yoktu.Olay 150 metrelik mesafede gerçekleşti.Yağ ile ilgili bir uyarı geldi ben daha duramadan motor bloğu büyük gürültüyle parçalandı. Allahtan bayır çıkıyordum ve hızım düşük yol boştu.Bir de sağolsun Yunus'lar görüp hemen yardıma kotular onlar arabayla ben de büyük panik yaşayan ailemle ilgilendim.

çok geçmiş olsun hemşerim, bende kocaeli kaya dan aldım aracı, umarım gönlünüzce sunuçlanır bu olay

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '15
  • 787 kere teşekkür etti
  • 155 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #38 : Kasım 19, 2013, 16:07:24 »
konuyu okuyunca tüylerim ürperdi çok çok geçmiş olsun.
cana gelemsin demekten başka diyecek bir şey bulamıyorum nereye gidiyor bu Toyota anlayamıyorum :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 60000
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla piston kolu çıkarma + motor bloğu kırma sorunu!
« Yanıtla #39 : Kasım 27, 2013, 09:37:00 »
 :oÖncelikle çok geçmiş olsun. Maalesef dün de benim değil ama eşime ait olan 2010 model 1.33 benzinli yaris aracın başına da aynı şey geldi.
Okula gitmek üzere evden ayrılan eşim, yaklaşık 5-10 dk sonra arabadan garip bir çatırtı gelip duman geldiğini ve sağa çektiğini bildirdi(100m. içinde olan olay). Ben de o an oğlanı okula bırakıyordum.
Oğlanı okula bırakıp hemen yanına gittim, ilk izlenimim her taraf yağ olmuştu. Muhtemelen filtre yada tıpa çıktığı için bu durum oluştuğunu düşündüm. Dumanın da egzost borusu gibi sıcak yüzeye motor yağının gelmesiyle oluştuğunu düşündüm.
Aynı anda da Toyota yol yardımı çağırdım.
Bu arada araba 31000km 'de ve 30000 bakımı yaklaşık 2 ay önce yetkili serviste yapılmıştı. Rutin işler dışında ön disk ve balatalar aşınma nedeniyle değişmesi gerektiği bildirildi ve değiştirildi.
Kısacası bakımlar sürekli yetkili serviste ve eksiksiz yapılmıştı.
Neyse,lafı uzatmayayım yol yardım geldi, tıpaya ve filtreye baktı. Onlar yerindeydi. Sorunun başka yerde olduğunu ve bu nedenle çekilmesi gerektiği söylendi.
Aracı çekiciye yükleyip servise götürdüm.  Akşama doğru servis danışmanı aradı ve motor bloğunun patladığını bildirdi. Parçalar merkezde varsa 1-1,5 hafta,yoksa 3 hafta serviste aracın kalabileceğini söyledi.

Tabi kesinlikle bu cevap beni tatmin etmedi.
1- Yağı,suyu bakımı herşeyi düzenli ve eksiksiz bir aracın motor bloğu nasıl patlar?
2- Bu motor tamirden sonra eski performansında olacak mı?
3- Benim araçsız kaldığım dönemdeki maduriyetim ne olacak?
gibi sorularım oldu.

Ayrıntılı incelemeden sonra bugün cevap vereceklerini bildirdiler.
Gelişmeleri sizlerle paylaşacağım.

İşin garibi kendi aracım auris'de de  artık gaza basmaya korkmaya başladım.
Toyotaya sorunsuz diye aldık, kazadan sonra arcın başına gelebilecek en kötü şey geldi.

Oğuzhan Bey,sizden ricam son durum hakkında bizleride bilgilendirirseniz sevirim. En azından rehberlik etmiş olursunuz.
Saygılar...