Gönderen Konu: Hadi Yalıtım yapalım  (Okunma sayısı 42875 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 290
  • Kan Grubu: A+
  • 104 kere teşekkür etti
  • 467 kere teşekkür edildi
Hadi Yalıtım yapalım
« : Ekim 20, 2013, 19:54:07 »
Merhaba arkadaşlar.

Daha öncede yalıtımla ilgili konular olmuştu. Onlara yazmak istemedim..  :islik:

Malum bizim arabalarda ufak bir sorun var oda yoldaki hissiyatı  ::) ne demek istiyorum ? mesela taşlı topraklı yolda giderken taş sesi duymak istemem.  :wacko:

mesela çukurlara düşünce arabanın her tarafı tofaş gibi dökülecekmiş gibi ses çıksın istemem..  :argh:

ve mesela yol sesi motor sesi rüzgar sesi az gelsin isterim. içine binince yalıtımı hemen fark etmeliyim..

İşte bu hissiyatı kuvvetlendirme çalışmasında yaptıklarımı yapacaklarımı ve düşüncelerimi sizle paylaşıp hem yorum beklerim hemde yapmayı düşünen arkadaşlar için bir başlık daha olsun derim..

İstediklerim basit şeyler.
1- amortisörler değişecek. varsa tangur tungur ses veren değil gup gup ses emen birşeyler bulunacak.
2- hemen ardından yol sesi almayan 195 65 gibi yumuşak nokian gibi 4 tane lastik almak istiyorum.

amortisör takozlarına önem veriyorum. mesela toyotanın camry gibi modellerde kullandıkları takozları uyarsa çok memnun olurum.  :)

şimdi bu basit işlemler ile ne yaptık ? öncelikle ses kaynağını kesmeye çalıştık. arabanın içine ses girmemesi için birşey henüz yapmadık ama yinede idare eder bir sessizlik sağlayabileceğimizi düşünüyorum.

--------------------------------------------
bitüself


--------------------------------------------
japon arabalarında sorunumuz teneke hissidir. bunun nedeni açıkta serbestçe titreşen büyük metal parçaları.
eğer yoldan gelen titreşimler engellenirse arabanın geri kalanıda sessiz olur. ancak birde yol sesinin arabanın altından ve çamurluklardan bütün metal aksama dağılması gibi bir sorunumuz var.  :(
işte bu şasesi ile arabanın kendi ürettiği sesleri kesmeyi amaçlıyorum.


bunun için özellikle amortisör bağlantı noktarına bitüself denen kendinden yapışkanlı ve metalin titreşim frekansını düşüren bir madde ile kaplamalıyım..   büyük metal parçalarınında titreşimini engellemek için bu malzemeden koyacağım.

Bir sonraki aşama ise yalıtım olacak. yani sesin içeriye gelmesini engelleyecek bariyer kullanacağım. bunun için kauçuk süngerler satılıyor.. ağır maddeler sesi daha fazla yalıtırlar. titreşmeleri zordur, bariyer olarak iyi olabilirler. darbe emme özelliği olan malzemeleri taban için kullanmak iş görebilir.



Yalıtım malesef çok ayrıntılı ancak kullanmak istediğim bir diğer madde firex gibi süngerler olacak. atık süngerden yapılanlarıda deneyebilirim.. akustik yalıtım yapılması bu süngerlere bağlı. yani aracın içinde sesin yankılanmaması gerek. çıktığı noktada emilmeli.. belki döşeme altına fazla kalın konulamaz ancak yinede ince bir tabaka aracın her yerine yaymakta fayda var. tabi gerekirse kalınlaştırılır.. 



Motor sesini kesmek veya daha doğrusu daha derinden ve düşük frekanslı sesini duymak en önemli maddem.
Sesi kesmek zor ancak motor üst kapağı 2. el olarak alınabilir. Kaput altına metalli yalıtım süngeri konulup ziftli keçe ile kaplanabilir. bir de titreşim engellemek için bitüself kullanılmalı. hepsi bir araya gelince rahatsız etmeyen bir motor sesi alınabilir.
Motor sesinde kritik nokta kabin ile motor bölümü arasındaki ince metal parçasıdır. Toyotada yol sesinden rahatsız olmamızın bir nedenide motorun sessizliği. hem keçeden bir bariyer koymuşlar hemde motor teknolojisi sessiz. motor kulakları sarsıntısız.. ancak bu dediğim ara metal parçasında küçük açık delikler var. Buralardan borular ve kablolar geçiyor. Hernekadar kabine doğrudan bakmasada motor sesini olduğu gibi açık bir ses ile içeriye alıyor. Bu boşlukların veya kapanması gerek. Aracınızda varsa her iki tarafındakinide kapatmalısınız.   :wacko:
Motor sesi , motor bölündeki kabine bakan tarafta durdurulmalı. o metal titreşim engelleyici ile kaplanmalı ve üstüne yalıtım süngerleri konulmalı. Ayrıca önemli bir miktar sesde hemen havalandırma boşluklarının altındaki bölmeden alınıyor..

En önemli nokta bence malzemelerin sessizliği. benim aracım 92 model. bu modelde kalın , sesi emen , tok ses çıkartan malzemeler kullanmamışlar. ve ben bunlara tokluk vermek için içine yine bitüself denen madde ve firex kaplamayı düşünüyorum.
Özellikle konsol çok önemli. motor sesini içeriye almaması için o kısma mümkün olduğunca firex gibi açık hücreli süngerlerden doldurmalıyım.  ::)



Kapılar için daha önce bitüself benzeri bir madde ile kaplama çalışmam olmuştu. fark inanılmaz. şuan kapılar tek ses kapanıyor ve çok kalın bir bas ses çıkıyor. bu ise araca binenlerin şöyle birdaha kapıya ve arabaya bakmasına neden oluyor.. gerçekten kapının ağar olması ve ziftli keçe gibi basit bir yalıtımla kaplanması bile arabanın ruhunu değiştiriyor.
Kapılar için dış metal ve kapı döşemesinin oturduğu metal parçalarının bitüself kaplanması yeterli olsada, tam yalıtım için kapı döşemesinin içi de bu yapışkanla kaplanmalı. Ki içeriye kendi titreşiminden doğan sesler az gelsin. ve tabiki kapılar süngerlerle kaplanmalı.

Kapı fitilleri önemli.
Bu fitiller için daha önceden akvaryum hortumu geçirmişliğim var. ancak bence yinede yeterki yalıtım olmadı. rüzgar sesi sadece azaldı. çift fitil imkanı varsa mutlaka değerlendirmek lazım. ama yoksa da ince süngeri araç rengine boyayarak rüzgar alan yerleri yalıtabileceğimi düşünüyorum.
Rüzgar sesini kesmek için a stununa bir hava bariyeri yapmalıyım. bu camlara takılan havalıklarla aynı şey olabilir. amaç rüzgarı savurmak. aerodinamik olmaz ama çok iş görür..



Tavan bence hiç önemli değil. ama döşemeler söküldüğünde yine %80 den az olmamak kaydıyla orayada bitüself kaplanılabilir.


Bagaj kısmı ses uğultusu olmaması için güzelce kaplanmalı. zaten dıştan ve içten bitüself ile kapladıktan sonra tekere bakan kısımlar ses yaymayı keserler. sonra yedek lastiğin durduğu yere önem vermeliyiz. birde bagaj duvarları var.. burasıda keçe sünger köpük veya ne varsa onunla kaplanmalı. ama bence en etkilisi yine kalın sünger olur.

 
Plastik bütün döşemeler kaliteli kumaş ve sünger ile kaplanabilir.
Ben orta konsoldaki çatlak nedeniyle kaplatmayı düşünüyorum. tabi konsol çıkınca içine yalıtım maddeleri konulabilir. takırtıyı keser..  8-)

Bütün bunları yapıp güzel bir işçilikle topladığımızda yoldaki en ufak çukurda desibel desibel takırtı yapmayan  , daha ağır bir his veren yol sesi almayan ve hızı hissettirmeyen bir aracımız olur. yol gürültüsü yoksa. ince sesler duymuyorsak arabanın kalite hissi artar. yolculuk zevkli hale gelir. içeridekiler ile bağırmadan konuşabiliriz.  :islik:

Ne kadar kalın ses okadar kuvvetli sağlamlık ve yalıtılmışlık hissi verir. ses frekanslarının en alt kısmındaki bas sesler ancak kalın ağır tabakalar ile angelleniyor. arabalarımızın özelliği hafif olması. bu özelliği bozamayız. ince sesleri kesmek için yapılan çalışmalar tahminimce 50kg ek ağırlık getirir. bu her 100km de 0.2 litre fazla yakmanız anlamına gelir. Ben bu yakıtı göze aldım. En az 1000 tl harcamayı düşünüyorum ve yapacaklarım arasında arabayı ziftleme veya pütür atmak gibi uygulama yok.

Kendi arabamda sürücü ve ön yolcunun ayağını bastığı yerde resmen kafam kadar bir boşluk vardı. Cidden halıfleksin hemen altında kapaksız olarak bu boşluk duruyordu. Beni şok eden bu manzarayı hala açıklayamıyorum. ayrıca vites altında koltuk altında açık delikler var. neden açık olduklarını çözemedim ama ciddi ses aldıklarını anladım. açık delikler kapanınca ses biraz daha dışardan gelir oldu. yani açık , yüksek frekanslı sesler yerine biraz daha derinden ses almaya başladım.
Her araçta az çok yalıtım var. 92 model aracımda ise metal üzerine yapıştırılmış bir kauçuk katman var. ama heryerde yok. ayrıca taban sacı ile halıfleks arasında incecik bir keçe mevcut.. oysa şimdi buraya yazıp tartışma yaratmak istemediğim markalarda bu kısımlarda sert tahta benzeri taban halısı var.. tahta veya kauçuk kadar ses yalıtımı yapan başka madde var mı ?  :kötü:

Kendi aracıma çamurluk içlerine ziftli keçe kaplayarak ve motor duvarı ve doğrudan çamurluğa bakan iç yüzlere bu ziftli keçeyi koyarak yalıtım yapmaya çalışmıştım. Kapılarla beraber bunları yapınca 2012 model aurisin iç sessizliğine ulaştım.
telefon ölçümlerim düz yolda 70 - 72 desibel ses olduğunu söylüyor ki hala çok fazla. Bütün yalıtım amacım daha tok bir araç yaratmak içindir. Takırtı istemiyorum. düz yolda az buçuk sessiz olsa bile en ufak yol pürüzlerinde inanılmaz gürültü duymak istemiyorum..  :wacko:
hedefim 65 desibel gibi bir ses-gürültü yakalamak.  :alkis:




akşam yolum..
https://www.youtube.com/watch?v=3_hHsogA14M

Toyota Club Türkiye

Hadi Yalıtım yapalım
« : Ekim 20, 2013, 19:54:07 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 204000
  • Kan Grubu: A+
  • 377 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: {[( Hadi Yalıtım yapalım )]}
« Yanıtla #1 : Ekim 20, 2013, 20:26:23 »
Konu mükemmel gerçekten herkese faydalı olacak özellikle başta bana. Benimde ön kapılara uygulamışlığım var bituself olayını faydası çok büyük hatta videosunu çekmiştim onuda koyayım hoparlör falan çok farketti hala nimetlerinden faydalanıyorum. Bende bu yaza kadar eğer satılmaz ise araca yalıtıma devam edeceğim.

E 11 facelift bituself ön kapı yalıtımı
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİ 

Simota Short Air İntake 1.8 vvt-i İntake Manifold 1.8 vvt-i Throttle Body 51 mm düz boru Raizin Voltage Stabilizer Greddy Oil Cacht Tank
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ...
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 35
  • Kan Grubu: B+
  • 21 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: {[( Hadi Yalıtım yapalım )]}
« Yanıtla #2 : Ekim 20, 2013, 21:34:07 »
Bu yalıtımı yapmak istiyorum ama beceremem diye korkuyorum detaylı bi şekilde fotolar halinde paylaşılsa yapabilirm aslında :)
2o11 toyota™ corolla 1.6 Comfort Extra (Tüplü 35.ooo km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 72126
  • Kan Grubu: A+
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: {[( Hadi Yalıtım yapalım )]}
« Yanıtla #3 : Ekim 20, 2013, 21:50:06 »
bende 2007 corollama yaptirmak istiyorum.yolda nerde kasisi var arabanin icinde oldugu gibi.ruzgar seside acaip sekilde geliyor.En kisa cozum yolunu bilen varmi ?
Toyota Corolla 2007 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 225000
  • Kan Grubu: 0+
  • 328 kere teşekkür etti
  • 525 kere teşekkür edildi
Ynt: {[( Hadi Yalıtım yapalım )]}
« Yanıtla #4 : Ekim 20, 2013, 22:55:36 »
Çok guzel konu olmuş bunu biraz daha geliştirelim.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 164 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: {[( Hadi Yalıtım yapalım )]}
« Yanıtla #5 : Ekim 20, 2013, 23:04:11 »
Konuyu başlatan Anıl bey ve Ercüment beye teşekkür ederim.
2014 yılı ilkbaharında, kısmetse bu işi başlatacağım. yol sesini çok kafaya takıyorum bende....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '05
  • Kilometre: 135500
  • Kan Grubu: B+
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: {[( Hadi Yalıtım yapalım )]}
« Yanıtla #6 : Ekim 20, 2013, 23:13:20 »
sizleri gönülden tebrik ederim. kesinlikle yapılması gereken bir işlem. özellikle yol ve motor sesi deli ediyor. bir çözümü var mı bilmem ama depodan gelen yakıt homurtusu (çukurlara vb. girince) da bu kapsamda giderilebilirse 10 numara olur. ellerinize sağlık :)

 :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis:
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 204000
  • Kan Grubu: A+
  • 377 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: {[( Hadi Yalıtım yapalım )]}
« Yanıtla #7 : Ekim 20, 2013, 23:43:48 »
sizleri gönülden tebrik ederim. kesinlikle yapılması gereken bir işlem. özellikle yol ve motor sesi deli ediyor. bir çözümü var mı bilmem ama depodan gelen yakıt homurtusu (çukurlara vb. girince) da bu kapsamda giderilebilirse 10 numara olur. ellerinize sağlık :)

 :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis: :alkis:

Yakıt deposunun üzerini kaplayarak olabilir ama asıl problem içine dalgakıran konulmamasından kaynaklanır malesef :/

Ben tabanla başlıyayım diyorum aslında ama havalar eyicene soğudu gözümü korkutmuyor değil..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİ 

Simota Short Air İntake 1.8 vvt-i İntake Manifold 1.8 vvt-i Throttle Body 51 mm düz boru Raizin Voltage Stabilizer Greddy Oil Cacht Tank
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Model Yılı: '06
  • Kan Grubu: B+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: {[( Hadi Yalıtım yapalım )]}
« Yanıtla #8 : Ekim 21, 2013, 00:11:57 »
Ben bu hafata yada ilerleyen günlerde havalar iyice soğumadan öğle ile ikindi vakitlerinde sıcak saatlerde ara ara yapmayı düşünüyorum.Şuan malzemeleri toplamak ile ve aracımın önemli 2 arıza problemi ile uğraşıyorum.Bu arada bitüself yalıtım malzemesini en uygun fiyata nereden bulabilirim iletişim adresini bilen var mı?yada fiyatı hakkında bilgisi olan...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #9 : Ekim 21, 2013, 08:58:15 »
Kullandığınız malzemelerin yanmaya dayanıklılığını biliyormusunuz? Yanlış anlamayın "kılçıklık" olsun diye sormuyorum sadece yalıtım planladığınız  yerlerde elektrik kablosu ve/veya sıcak bölge var ise lütfen bunları atlamayın. Ayrıca bir kaza anında aracınızın çok daha hızlı yanabileceğide olasılıklar arasında.

Mesleğim ve aldığım ekstra görevler gereği bir kaç modifikasyon işi ile ilgilendim. Bu modifikastonlar da en önemli şey güvenlik. Altınızda ki aracın belirli bir güvenlik standartlarında yapıldığını unutmayın.

Diğer önemli nokta ise modifikasyon da kullanılan maddenin yanma/tepkime esnasında açığa çıkardığı gazlar ve miktarları.

"Db" düşürüceğiz diye lütfen kendinize veya sevdiğiklerinize basitce kurtulabilecekleri kaza/olaylarda zarar vermeyin.

Saygılar,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 225000
  • Kan Grubu: 0+
  • 328 kere teşekkür etti
  • 525 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #10 : Ekim 21, 2013, 09:12:25 »
Kullandığınız malzemelerin yanmaya dayanıklılığını biliyormusunuz? Yanlış anlamayın "kılçıklık" olsun diye sormuyorum sadece yalıtım planladığınız  yerlerde elektrik kablosu ve/veya sıcak bölge var ise lütfen bunları atlamayın. Ayrıca bir kaza anında aracınızın çok daha hızlı yanabileceğide olasılıklar arasında.

Mesleğim ve aldığım ekstra görevler gereği bir kaç modifikasyon işi ile ilgilendim. Bu modifikastonlar da en önemli şey güvenlik. Altınızda ki aracın belirli bir güvenlik standartlarında yapıldığını unutmayın.

Diğer önemli nokta ise modifikasyon da kullanılan maddenin yanma/tepkime esnasında açığa çıkardığı gazlar ve miktarları.

"Db" düşürüceğiz diye lütfen kendinize veya sevdiğiklerinize basitce kurtulabilecekleri kaza/olaylarda zarar vermeyin.

Saygılar,
Dikat çekilen konu çok yerinde kılçıklık da  filan değil, teşekkürler.Evet; kullanacağımız malzemenin yangına karşı mukavemeti çok önemli.Bunun yanında çok zehirli maddeler de var (asbest).
Sorunları koyarsak bilgisi olan arkadaşlar çözümleri de bizimle paylaşacaktır.
Yalıtınıma ben tabandan başlamayı planlıyorum.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 164 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #11 : Ekim 21, 2013, 12:56:40 »
Cenk bey'in uyarısına ek olarak, kullanılacak malzeme, zamanla koku yapmaması gerekiyor.
Bu tarz malzemeler genelde petrol esaslı olmaktadır ve zamanla (özellikle güneş altında kaldıkça) rahatsız edici koku yaymaktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 290
  • Kan Grubu: A+
  • 104 kere teşekkür etti
  • 467 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #12 : Ekim 21, 2013, 20:39:40 »
Alıntı
Firex
Yüksek yoğunluklu akustik yalıtımmalzemesi olan Firex, poliüretanköpükten imal edilir. Yanmazlık özelliğinesahip olan üründe yüksek ısı ve alevleteması sonucunda erime ve akıcıdamlacık oluşumu ya da mineralyapısında değişiklik görülmez. Halojenve ağır metal içermeyen ürün, nemaldığında küflenmez.
 

Kullanım alanları
 

Otomotiv, inşaat, marin, klima ve sanayialanlarında yalın veya kompozit olarakfarklı formlarda kullanılır.


firex için yazılanlar böyle. ancak bir ürün daha var ki çok kafa karıştırıyor..

atık süngerlerin geri dönüşümünden elde edilmiş yalıtım malzemesi olarak satılan süngerler var.


bunlar için bir yanmazlık garantisi yok. hatta çok iyi yanabilir  :)


diğer konu koku ve su. eğer su tutarsa 10 yıl paslanmazlık garantisi olan aracı 3 5 yılda paslandırabiliriz. bu yüzden su alabilecek yerler firex ile kaplanmalıdır. ayrıca su demek basitçe mikrop demek. tabi bu durumda kokuda kaçınılmazdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 17500
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #13 : Ekim 21, 2013, 21:06:26 »
Arkadaşlar dilinize sağlık. Bir Toyota sahibinin en öncelikli derdine derman olmaya çalışıyorsunuz. Dilerim çabalarınız sonuç verir ;bizlerde sizlerin çalışmalarından ilham alarak bu ses belasından sayenizde kurtuluruz. Bir arkadaşım oto döşemecisine Fiat Marea'sının iç döşemesinin altına bildiğimiz döşeme süngeri yaptırmış ve oldukça memnun kalmıştı. Kaldı ki bugünkü teknolojik ürünler düşünüldüğünde daha da fazla verim alma imkanımız var. Mesela Ön kaput altına yanmaz bir malzemeden bir şey düşünsek ne kullanabiliriz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #14 : Ekim 21, 2013, 21:25:14 »

Arkadaşlar dilinize sağlık. Bir Toyota sahibinin en öncelikli derdine derman olmaya çalışıyorsunuz. Dilerim çabalarınız sonuç verir ;bizlerde sizlerin çalışmalarından ilham alarak bu ses belasından sayenizde kurtuluruz. Bir arkadaşım oto döşemecisine Fiat Marea'sının iç döşemesinin altına bildiğimiz döşeme süngeri yaptırmış ve oldukça memnun kalmıştı. Kaldı ki bugünkü teknolojik ürünler düşünüldüğünde daha da fazla verim alma imkanımız var. Mesela Ön kaput altına yanmaz bir malzemeden bir şey düşünsek ne kullanabiliriz?

Aslında Havacılık malzemeleri en güvenli ve pahalı olanları .... http://www.aircraftspruce.com/menus/ap/soundproof.html bu sayfada olan ve ya muadili birşeyler ile olabilir aslında.

Aynı sayfada bulunan http://www.aircraftspruce.com/pages/ap/soundproof/insulator1.php  her ne kada Havacılık otoritesi tarafından onaylanmamış ( onaya sunulmamıs) olsada iyi bir seçenek gibi.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '05
  • Kan Grubu: AB+
  • 21 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #15 : Ekim 21, 2013, 21:36:37 »
Yalıtım işini kafama takmıştım ben de bir ara, uygulamaları da görmüştüm forumdaki paylaşımlarda. Benim de aklıma takılan bir şey olmuştu; bitüself ve benzeri ürünlerin ağırlığı. Örneğin 1metrekare lik bölgeye uygulandığında ne kadar ağırlık veriyor. Özellikle kapılarda uzun vadede sorun çıkarabileceğini düşünüyorum. Örneğin şu üründen düşünmüştüm, uygun olacağını düşenerek : http://www.hepsiburada.com/liste/mxs-ses-kesici-zift-levha-90f6045/productDetails.aspx?productId=otm90f6045&categoryId=20035748&SKU=OTM90F6045&navq=fh_sort_by%3d-_match_rate%252c-item_sale_count_pl%26fh_secondid%3dotm90f6045%26fh_lister_pos%3d18%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252ftr_TR%252f%2524s%253dzift%26fh_refview%3dsearch
metreye düşn ağırlık 4 kilonun üzerinde, acaba sorun yaratır mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #16 : Ekim 21, 2013, 21:41:57 »

Yalıtım işini kafama takmıştım ben de bir ara, uygulamaları da görmüştüm forumdaki paylaşımlarda. Benim de aklıma takılan bir şey olmuştu; bitüself ve benzeri ürünlerin ağırlığı. Örneğin 1metrekare lik bölgeye uygulandığında ne kadar ağırlık veriyor. Özellikle kapılarda uzun vadede sorun çıkarabileceğini düşünüyorum. Örneğin şu üründen düşünmüştüm, uygun olacağını düşenerek : http://www.hepsiburada.com/liste/mxs-ses-kesici-zift-levha-90f6045/productDetails.aspx?productId=otm90f6045&categoryId=20035748&SKU=OTM90F6045&navq=fh_sort_by%3d-_match_rate%252c-item_sale_count_pl%26fh_secondid%3dotm90f6045%26fh_lister_pos%3d18%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252ftr_TR%252f%2524s%253dzift%26fh_refview%3dsearch
metreye düşn ağırlık 4 kilonun üzerinde, acaba sorun yaratır mı?

Bu yüzden havacılık malzemeleri herzaman çok daha verimli güvenli ve PAHALIDIR :) Verdiğim linklerde SPEC. tab larına bakarsanız tüm özellikler yazıyor ve bir çok ürünün PDF dosyasıda mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Model Yılı: '06
  • Kan Grubu: B+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #17 : Ekim 21, 2013, 22:18:57 »
Arkadaşlar dilinize sağlık. Bir Toyota sahibinin en öncelikli derdine derman olmaya çalışıyorsunuz. Dilerim çabalarınız sonuç verir ;bizlerde sizlerin çalışmalarından ilham alarak bu ses belasından sayenizde kurtuluruz. Bir arkadaşım oto döşemecisine Fiat Marea'sının iç döşemesinin altına bildiğimiz döşeme süngeri yaptırmış ve oldukça memnun kalmıştı. Kaldı ki bugünkü teknolojik ürünler düşünüldüğünde daha da fazla verim alma imkanımız var. Mesela Ön kaput altına yanmaz bir malzemeden bir şey düşünsek ne kullanabiliriz?
Kaput altına uygulanacak şuan en iyi malzeme bitüself. Sıcağa ve suya dayanıklı. Aleminyum folyo üzeri zift ile kaplamamış bant yanılmıyorsam. Sizce ön kaputa uygulama yapmaya değer mi  oradan çok fazla ses geliyor mu?ben uygulamayı düşünüyorum da. Ön kaputa uygulamaya değer mi yani.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 290
  • Kan Grubu: A+
  • 104 kere teşekkür etti
  • 467 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #18 : Ekim 21, 2013, 23:03:35 »
kaput altı için döşemecilerde bir tarafı metal yapışkanlı süngerimsi bir madde satılıyor. hatta kaput motor sıcağından yanmasın diye kaplıyorlar. bence plastik olan bu madde bile bir miktar sesi engeller.

bitüself i kaput altına yapmak bence mantıksız. titreşimi engelleyeceği için belki bir miktar dışardan pencerelerden gelen sesi engeller. Öyle tahmin ediyorum.

asıl amaç motor sesini kaput altına hapsetmek ve yankısını önlemek. bunun içinde akustik yalıtım yapılmalı. yani tek başına bir keçe veya sünger bitüself veya ilk bahsettiğim plastik metalli yalıtkanlardan daha iyi sonuç verir.

çoğu kişi motor sesinin belli devirden sonra içeriye çok geldiğini söylüyor. bu durumu tersine çevirmek için ince sesi yutan maddeleri kabin-motor arasına döşemeliyiz.

herkes mutlaka müzik dinlemiştir. sesin belli tonları vardır. biz kendimize göre bas ve tiz ayarı olarak ayarlayabiliriz. yada ekolayzer ( equalizer ) ayarı yapmışızdır. ince seslerin frekansı yüksektir. bas sesler ise düşüktür. insan sesi orta frekanslara denk gelir.  Arabada yalıtmak istediğimiz yere göre malzeme seçmek gerek.

Ben tabana mutlaka kauçuk serilmesinden yanayım. ama motor bölümüne daha çok ince sesi emen süngerler uygun olacaktır.
unutmayın sesi yok etmek imkansız gibi bişey. ama çok çok azaltabiliriz. Bunun için önce kaynak sesi azaltılır. sonra kaynaktan gelen ses yansıtılır veya bariyer ile durdurulur. En son aşama ise kalan sesi yutmaktır.

kapalı hücreli süngerler ve ağır maddeler bariyer görevi görürken
açık hücreli süngerler sesin yutulması için kullanılıyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '05
  • Kilometre: 121000
  • Kan Grubu: 0+
  • 66 kere teşekkür etti
  • 561 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #19 : Ekim 22, 2013, 00:06:13 »
honda'daki gibi ses dalgaları göndererek gürültüyü sönümlendiren "active noise cancellation" sistemi kullanılabilir, hem de ekstradan ağırlık yapacak hiçbir yalıtım malzemesi kullanmadan.

Etiketler: