Gönderen Konu: Sıkıntı!!!  (Okunma sayısı 2616 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Sıkıntı!!!
« : Temmuz 02, 2013, 00:03:37 »
Herkese merhaba.

Geçenlerde bildiğiniz gibi 1,6xei corolla aldık ancak araca birazdaha alıştıktan sonra birkaç sıkıntısı gözüme çarptı  hızım 90 ı geçtikten sonra araçta bazen titreme oluyor ve kontrol  etmekte zorlanıyorum vede aracın direksiyonu düz tuttuğum zaman araç sağa çekiyor sıkıntı bunla bitse iyi bugun park yerinden çıkarken farkettim aracı tam sağ veya tam sol yapıp o şekilde sabit tuttuğum zaman sanki bi şeye sürterek dönen parça sesi geliyor aracın bakımına daha 3 bin km var ama ben söyle komple bi bakıma sokmaya karar verdim nede olsa ikinci el araba sonuçta canımızı taşıyoruz ama özel servistemi yaptırayim yoksa yetkili servistemi karar veremedim sanayideki ustayla uğraşmak istemiyorum 100 200 lira için değmez diye düşünüyoru bu şeyler gerçekten moralimi bozdu bu konu hakkında sizden alacağım görüşler benim için önemli yardımcı olursanız sevinirim.

Herkese şimdiden çok teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Sıkıntı!!!
« : Temmuz 02, 2013, 00:03:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #1 : Temmuz 02, 2013, 00:16:23 »
Aracın yürüyenden kazası yoksa .sorun halledilir.

Ön takım lastikleri yenilendi mi direksiyon kolları yenilendi mi rot- balans ayarı yapıldı mı hiçbir sıkıntı kalmayacaktır. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #2 : Temmuz 02, 2013, 01:43:08 »
İnşallah önemli bir şey çıkmaz, bizde de var. Tarfik kuralları ile tanımlanmış hızların üstüne çıkınca dahi yağ gibi gitmeye devam ediyor( örnek almayın ). İlk başta aklıma rot balans geldi

http://forum.donanimhaber.com/m_9014921/tm.htm

Rot ayarlarının bozukluğu nasıl anlaşılır?

# Düz yolda direksiyon bırakıldığında araç herhangi bir yöne doğru sapıyorsa,

# Virajlarda ön tekerleklerden lastik sesi geliyorsa,

# Arka tekerlekler ön tekerleklerin izini takip etmiyorsa,

# Tekerlekler tam karşıyı gösterirken direksiyon simidi olması gerekenden farklı bir konumda duruyorsa rot ayarları bozuk demektir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #3 : Temmuz 02, 2013, 01:52:24 »
Forumda araştırırsanız Ankaradaki özel servislerle ilgili bilgiler karşınıza çıkacaktır.Ankara da yaşayan forumdaşlarımızın geneli Dörtnal özel servisini kullanmakta.Toyota Club'tan geldiğinizi söylerseniz yardımcı olacaktırlar.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #4 : Temmuz 02, 2013, 10:20:14 »
 Öncelikle aracınız hayırlı olsun.
Bahsettiğiniz belirtiler oldukça spesifik. Dönüşlerde gelen metal sürtme sesi büyük ihtimalle ön rot başlarındandır. Her iki yönde de geliyorsa iki tarafta da problem vardır. Yetkili servis komple değişir, bence özel serviste, komple değişim fiyatı da alarak karşılaştırma yapmalısınız. Yalnız kesinlikle kaliteli parça öneririm, bu bağlantıların sağlığı önemlidir. Ayrıca çakma tabir edilen işlemi pek önermem. Körükleri de kaliteli almalısınız. Eğer sıkıntı rotlardan ise, değişim akabinde zaten araç rot ayarı isteyecektir. İyi bir yerde rot ve balans ayarı sıkıntılarınızı muhtemelen ortadan kaldıracaktır.

Aracın aşırı yüklenmesi, kasis ve çukurlardan uygun olmayan geçişler, kaldırıma çıkma, yırtık körük ile kullanma, rot ya da balans ayarı bozukken uzun süre kullanma, rot aksamının ömrünü kısaltır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #5 : Temmuz 02, 2013, 18:09:35 »
İlgilenip cevap verdiğiniz için çok teşekkürler yarın veya perşembe günü dörtnala götürcem büyük ihtimal sorun rot ayarından kaynaklı işallah sorun pek masraf çıkmadan çözülür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #6 : Temmuz 02, 2013, 23:27:43 »
Boş bir düz yolda direksiyonu biraz serbest bırakın biraz sert fren yapın eğer aracın sağa sola çekmesi varsa disklerden birine fazla frenleme yapılıp diğerine yeterince basınç iletilmiyor olabilir
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #7 : Temmuz 02, 2013, 23:35:46 »
Boş bir düz yolda direksiyonu biraz serbest bırakın biraz sert fren yapın eğer aracın sağa sola çekmesi varsa disklerden birine fazla frenleme yapılıp diğerine yeterince basınç iletilmiyor olabilir
Frenlerle alakası yok araç 95 100 e çıkınca oluyor bu titreme çekmeye gelince direksiyonu tamamen düz tuttuğum zaman sağa çekme oluyor aracın düz gitmesi için azcık sola çevirmek gerekiyor alj toyotaya mesaj attım ücretsiz check up için orda check up yaptırıp sonra  dörtnalın yolunu tutacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #8 : Temmuz 03, 2013, 00:50:08 »
Rot ayarına ve birde jantlara bakın eğilme falan var mı diye.Zamanında yamuk janttan kaynaklı başıma gelmişti.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #9 : Temmuz 03, 2013, 01:02:23 »
Frenlerle alakası yok araç 95 100 e çıkınca oluyor bu titreme çekmeye gelince direksiyonu tamamen düz tuttuğum zaman sağa çekme oluyor aracın düz gitmesi için azcık sola çevirmek gerekiyor alj toyotaya mesaj attım ücretsiz check up için orda check up yaptırıp sonra  dörtnalın yolunu tutacağım.
Bende de benzer bir sıkıntı olmuştu araç 120 km hıza ulaşınca titreme oluyordu. Sebebi lastiklermiş. Lastikleri aldığım yere gittim balans ayarı yaptılar sorun ortadan kalktı. Eger lastikler eskiyse lastikteki bazı bozulmalar ve bombeler de titreme yapabilir. Hatta patlak lastiğe yapılan yama bile lastiğin balansını bozabilir ve titremeye neden olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #10 : Temmuz 04, 2013, 20:20:33 »
Bugun araci dortnala goturdum oradan bi rotbalansciya yolladi ogun abi orada isimizi hallettik sorun gecti sonra bide dortnalda motoru temizlediler cillop gibi oldu:-) simdi aracin gercekten keyfine vardim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #11 : Temmuz 04, 2013, 20:30:43 »
güle güle kullanın selam
M.BAYLAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • "GLI"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 12 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #12 : Temmuz 11, 2013, 23:17:17 »
hocam fazla korkmanıza gerek yok. aynı sıkıntıları ben de yaşadım zaman zaman. özellikle direksiyonu tam kırınca gelen ses beni deli ediyordu. bu yıl istanbulda gezerken yanımdan geçen yeni kasa mercedes CLS'den de aynı sesin geldiğini farkettim. birçok arabada da yaşanıyor o durum. birçok kişi direksiyondaki hidrolik motorunun tam kırınca zorlanmasından dolayı o sesin geldiğini ve sıkıntı olmadığını söyledi.
arabayı aldığımda direksiyonun çekme sıkıntısını ben de yaşadım. düz giderken direksiyon hafif sola dönük şekilde duruyordu. rotbalansa sokunca ustaya dedim, düzeltti ve şimdi aynı sıkıntı yok. 100ü geçince titreme yapması da büyük bi ihtimal lastiklerdendir. balans yapılacaktır ya da önceki arkadaşların bahsettiği gibi jantlarda eğrilik söz konusudur. fazla bir masraf çıkaracağını sanmıyorum tabi serviste ne kadar isterler bilemem :) aynı sıkıntılar bende 40-50 lira civarına mal olmuştu.
Kazasız belasız binmek dileğiyle hayırlı ramazanlar
Çıkarım senle her yola..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #13 : Temmuz 12, 2013, 00:12:40 »
hocam fazla korkmanıza gerek yok. aynı sıkıntıları ben de yaşadım zaman zaman. özellikle direksiyonu tam kırınca gelen ses beni deli ediyordu. bu yıl istanbulda gezerken yanımdan geçen yeni kasa mercedes CLS'den de aynı sesin geldiğini farkettim. birçok arabada da yaşanıyor o durum. birçok kişi direksiyondaki hidrolik motorunun tam kırınca zorlanmasından dolayı o sesin geldiğini ve sıkıntı olmadığını söyledi.
arabayı aldığımda direksiyonun çekme sıkıntısını ben de yaşadım. düz giderken direksiyon hafif sola dönük şekilde duruyordu. rotbalansa sokunca ustaya dedim, düzeltti ve şimdi aynı sıkıntı yok. 100ü geçince titreme yapması da büyük bir ihtimal lastiklerdendir. balans yapılacaktır ya da önceki arkadaşların bahsettiği gibi jantlarda eğrilik söz konusudur. fazla bir masraf çıkaracağını sanmıyorum tabi serviste ne kadar isterler bilemem :) aynı sıkıntılar bende 40-50 lira civarına mal olmuştu.
Kazasız belasız binmek dileğiyle hayırlı ramazanlar
İlgilendiğiniz için teşekkürler servisi aradım 120 lira istediler sadece rot balansa bende şaşmaz oto sanayisine götürdüm dortnaldaki usta saolsun bi rot balanscıya yolladı şu anda  sıkıntı geçti ancak araç rüzgardan çok etkileniyor ondan baska bi sıkıntısı yok çok şükür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • "GLI"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 12 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #14 : Temmuz 12, 2013, 02:11:57 »
İlgilendiğiniz için teşekkürler servisi aradım 120 lira istediler sadece rot balansa bende şaşmaz oto sanayisine götürdüm dortnaldaki usta saolsun bir rot balanscıya yolladı şu anda  sıkıntı geçti ancak araç rüzgardan çok etkileniyor ondan baska bir sıkıntısı yok çok şükür.
Rica ederim. Rüzgar sıkıntısını ben de çekiyorum özellikle tek başına kullanırken. Hafif olmasından kaynaklandığını düşünüyorum aracın. 1100 kilo civarında :)
Çıkarım senle her yola..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #15 : Temmuz 12, 2013, 07:53:58 »
Aracın ağırlığı ile, rüzgardan etkilenmesinin, direk bağlantısı yoktur. Aracın aerodinamik yapısıyla bağlantısı vardır. Ayrıca; yürüyen aksamda kullanılan kimi parçaların(amortisör, yay) durumu da bunda etkilidir.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #16 : Temmuz 12, 2013, 19:19:22 »
Aracın ağırlığı ile, rüzgardan etkilenmesinin, direk bağlantısı yoktur. Aracın aerodinamik yapısıyla bağlantısı vardır. Ayrıca; yürüyen aksamda kullanılan kimi parçaların(amortisör, yay) durumu da bunda etkilidir.
Aracın amortisörleri çok yumuşak sanırım ondan kaynaklanıyo ve tekerlekleri küçük ve dar tabanlı olduğu içinde rüzgardan etkileniyor sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıkıntı!!!
« Yanıtla #17 : Temmuz 13, 2013, 08:22:29 »
Aracın amortisörleri çok yumuşak sanırım ondan kaynaklanıyo ve tekerlekleri küçük ve dar tabanlı olduğu içinde rüzgardan etkileniyor sanırım.
Yaylar orjinalleri ise muhtemelen ilk günkü özelliklerinin bir kısmını kaybetmişlerdir. Amortisörlerin de dediğiniz gibi performansı düştü ise yola basışı etkiler.
O araçlarda(14 jantta) 185/60/14 'ün .iyi bir lastikle, daha etkili olduğunu düşünüyorum.