Gönderen Konu: 205 60 r16 yerine 205 65 r16 kullansam bir olumsuzluk olurmu? (deneyim üzerine)  (Okunma sayısı 8151 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür etti
araçta yaklaşık 1cm lik yükselme olacak, yüzde 3 lük fark var ama ben bunu yapanların deneyimlerini isiyorum teorik bilgi degil...(aracın dinamigi, orjinallik vs geçiniz lütfen)
n11 de dunlopun lastikleri var çeklerle tanesi 100tlye gelecek.. uygun fiyatlı diye düşünüyorum hem aracın altını çok sürüyorum birazda yükselsin isitiyorum..
toyota 2009 verso premium

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
araçta yaklaşık 1cm lik yükselme olacak, yüzde 3 lük fark var ama ben bunu yapanların deneyimlerini isiyorum teorik bilgi degil...(aracın dinamigi, orjinallik vs geçiniz lütfen)
n11 de dunlopun lastikleri var çeklerle tanesi 100tlye gelecek.. uygun fiyatlı diye düşünüyorum hem aracın altını çok sürüyorum birazda yükselsin isitiyorum..
Aracın konforu artar ancak yol tutuşu azalır.Araç yerden yükseldikçe hem lastiğin jant üzerinde kalma durumu(yani janttan çıkması için gelen kuvvete direnci) hemde aracın virajlarda daha çok sallanmasına neden olur.Arkadaşımın aracında 195/60/15 vardı 195/65/15 e geçmişti(daha ucuz diye) memnun kalmadı lastikleri elden çıakrıp yine 60 yanak tercih etti.Eğer illa aracı yükselmek için istiyorsanız yaylarınızı daha spor bir yayla değiştirirseniz ağırlık bindiğinde şuanki yaylarınız kadar düşmeyecek dolayısıyla sürtme olmayacaktır.Tabi birde şu var bence ya sürüş tarzınızdan kaynaklı bir sürtme oluyor(60 yanak lastik kullanıyorum bende 5 kişi ile gittiğim köy yollarında dahi sürtme olmuyor yavaş ve dikkatli geçince.Yol dediğime bakmayın bildiğiniz patetes çukuru) yada yaylarınız özelliğini kaybetmiş olabilir aracın yaşına bağlı olarak tabi.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür etti
Aracın konforu artar ancak yol tutuşu azalır.Araç yerden yükseldikçe hem lastiğin jant üzerinde kalma durumu(yani janttan çıkması için gelen kuvvete direnci) hemde aracın virajlarda daha çok sallanmasına neden olur.Arkadaşımın aracında 195/60/15 vardı 195/65/15 e geçmişti(daha ucuz diye) memnun kalmadı lastikleri elden çıakrıp yine 60 yanak tercih etti.Eğer illa aracı yükselmek için istiyorsanız yaylarınızı daha spor bir yayla değiştirirseniz ağırlık bindiğinde şuanki yaylarınız kadar düşmeyecek dolayısıyla sürtme olmayacaktır.Tabi birde şu var bence ya sürüş tarzınızdan kaynaklı bir sürtme oluyor(60 yanak lastik kullanıyorum bende 5 kişi ile gittiğim köy yollarında dahi sürtme olmuyor yavaş ve dikkatli geçince.Yol dediğime bakmayın bildiğiniz patetes çukuru) yada yaylarınız özelliğini kaybetmiş olabilir aracın yaşına bağlı olarak tabi.

ertan bey benim önceki avensis2005 ve corallamda2003 sürtmedigim yerlere sürtüyorum(yalardan olacagını pek düşünmüyorum) , dediginiz gibi kullanım tartzım biraz rahattır çok dikkatli geçsem sürtmez belki.  amacımda rahat bir şekilde girmek..  burdaki birkaç lastikçiye sordum yok abi bişey olmaz diyorlar fakat güven olmuyor , işkembeden konuşan esnaf çok... deneyiminizi paylaştıgınız için teşekürler.
toyota 2009 verso premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
ertan bey benim önceki avensis2005 ve corallamda2003 sürtmedigim yerlere sürtüyorum(yalardan olacagını pek düşünmüyorum) , dediginiz gibi kullanım tartzım biraz rahattır çok dikkatli geçsem sürtmez belki.  amacımda rahat bir şekilde girmek..  burdaki birkaç lastikçiye sordum yok abi bişey olmaz diyorlar fakat güven olmuyor , işkembeden konuşan esnaf çok... deneyiminizi paylaştıgınız için teşekürler.
Kesinlikle önermem ben,ancak yanağı ne kadar artırırsanız artırın hizlı girdiğiniz sürece sürtersiniz.Bizim araçlarımızın altı alçaktır ve dikkatli geçmek gerekir.Bu hem yürüyen aksam için hemde araçtakilerin konforu için gereklidir.Yay olayıda şöyle eğer yayınız yumuşak bir yay ise atıyorum 100 kg yükte 3 cm çöküyorsa,spor bir yayda 100 kg da belki 2 cm çökecek.Otomatikmen aracınız daha yüksek olacak doğal olarak.Birde spor yay yol tutuşunu artırır aracın.Bu arada lastik havalarınız düşük olabilir onuda kontrol ettirin mutlaka,sürüş alışkanlığınızıda mümkün olduğunca yavaşlayıp geçmeye odaklayarak değiştirmeniz hem aracınız hemde cebiniz için iyi olur.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Mustafa Bey,

Araçtaki bu 1 cm.lik yükselme size sürtme konusunda pek bir artı getirmez ama konfor ve yol tutuştan çok şey götürür. Ben eşimin aracında bunu denedim, 100km/s üstü hızlarda sanki direksiyon elimde kalacak araç başka yere gidecek hissi veriyor. Bu nedenle arkadaşların da dediği gibi lastik ölçüsü yerine yayları değiştirme yoluna gitseniz ve sürüş konusunda biraz daha dikkat etseniz en iyisi olur.

Kazasız, cezasız sürüşler.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür edildi
Mustafa Bey,

Araçtaki bu 1 cm.lik yükselme size sürtme konusunda pek bir artı getirmez ama konfor ve yol tutuştan çok şey götürür. Ben eşimin aracında bunu denedim, 100km/s üstü hızlarda sanki direksiyon elimde kalacak araç başka yere gidecek hissi veriyor. Bu nedenle arkadaşların da dediği gibi lastik ölçüsü yerine yayları değiştirme yoluna gitseniz ve sürüş konusunda biraz daha dikkat etseniz en iyisi olur.

Kazasız, cezasız sürüşler.

Kesinlikle haklısınız, bende kendi aracımda denedim pişmanım,arac yolda durmuyor surekli geziyor artık
araclar uretilirken cok uzun sure test edilmekteler, araclarınızın orjinalleri ile oynamayınız  lutfen,
1995 Corolla 1.6 XLİ,
2005 Corolla 1.6 HB AT,
2012 Corolla 1.4 D 4D MM T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür etti
Cevaplar icin tesekurler, vazgectim...  dunlop mu brigstone mi tavsiye edrsiniz dunlop 4 lastikte 100 tl ucuz.  Bizim buralarda cukur cok kac lastigi balon yaptim dunlop ta brdstone gibi dayaniklimi?
toyota 2009 verso premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Cevaplar icin tesekurler, vazgectim...  dunlop mu brigstone mi tavsiye edrsiniz dunlop 4 lastikte 100 tl ucuz.  Bizim buralarda cukur cok kac lastigi balon yaptim dunlop ta brdstone gibi dayaniklimi?
Bridgestone kesinlikle,sert lastik belki ama onun kadar dayanıklı olan zor bulunur.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......