Gönderen Konu: supap diyorlar ama...  (Okunma sayısı 3984 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
supap diyorlar ama...
« : Nisan 18, 2013, 20:53:34 »
 arkadaşlar herkese merhaba.öyşe bir sorun var ki başımda içinden çıkamadım.formu neredeyse talan ettim, sorunuma bir çözüm bulamadım.aracım 2006 corolla hb. rölantide çalışırken bir sallantı yapıyor.devir saati ara ara oynayıp duruyo.egzosda seri şekilde duman çıkmıyo.duman kesik kesik çıkıyo.çekişide fark edilecek kadar düştü.aracım lpgli.ve  bu sorun son 1 aydır var.iki ustaya gösterdim aracımı.birisi fazla ilgilenmeden siboplar değişecek  dedi.şimdi elim çok dolu başka bir zaman getir dedi.başka bir ustaya gösterdim.araca ilk baktığında bu sibop problemi değil dedi.kompresör değerlerine baktılar.hepsi eşit çıktı.arabam 1 günden daha fazla orada kaldı.bobinlerden egzos sensörlerine varıncaya kadar herşeye baktılar.ama bir sonuca varamayınca "başka bakacak bir yer kalmadı.son çare sibopları değiştireceğiz"  dediler.ama kompresör değerlerine bakınca da herşey normal.işin içinden bir türlü çıkamıyorum.önerilerinizi bekliyorum. :huh:


Düzenleme:başlık.

Toyota Club Türkiye

supap diyorlar ama...
« : Nisan 18, 2013, 20:53:34 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #1 : Nisan 18, 2013, 20:55:39 »
Gaz kelebeği temizliği ve Carbon Clean işlemi yaptırın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #2 : Nisan 18, 2013, 21:00:00 »
hepsini yaptılar ikinci ustada.sonuç sıfır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #3 : Nisan 18, 2013, 21:00:20 »
kompresör değerlerine baktılar.hepsi eşit çıktı.
eşit çıktı ancak düşüş var mı varsa ne oranda buda önemli.Ayrıca maf sensöründe sorun olabilir.Yada tüp ayarındada sorun olabilir.Karışım düzgün olmazsa yanmada düzgün olmayacağından dediğiniz sorunlar olabiliyor.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #4 : Nisan 18, 2013, 22:42:38 »
kompresör değerler 11 çıktı.ben de baktım ama pek bir şey anlamadı ama ibre hep aynı noktada duruyo.onada hepsi 11 bar dediler.ayrıca maf sensörünü temizlediler.oda işlevini yapıyo zannedersem çünkü araç çalışırken yerinden çıkardığında stop ediyo.zaten bu sorun hem gaz da hem de benzinde yaıyo.yani gaza bağlı bir durum değil sanırsam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #5 : Nisan 18, 2013, 23:43:01 »
Bujiler yeni/sağlam mı?,
Bobinleri sağlam ve düzgün ateşleme yapıyorlar mı?
Egzost manifoldunda çatlak var mı?
Son susturucu sağlam mı?

ECU'dan arıza raporu alındı mı?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #6 : Nisan 19, 2013, 00:28:38 »
Buji veya buji kablolari olabilir eger bunlar degilse kuvvetle ihtimal kirli benzin ya da yakit almışsindir. Geçmiş olsun bence kötü yakit olasiligin yüksek. Yakinda stop etmeye başlarsa deponu ve yakit filtreni temizlettir.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #7 : Nisan 19, 2013, 11:47:41 »
Aracınızın lpg montajı yapılalı kaç km oldu?

Lpg de belli bir km den sonra sübablarda uzama olur. Bunu geçici olarak taşlama yapılarak süre geciktirilebilir veya sübablar değiştirilir.
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #8 : Nisan 19, 2013, 15:43:09 »

Bujiler yeni/sağlam mı?,
Bobinleri sağlam ve düzgün ateşleme yapıyorlar mı?
Egzost manifoldunda çatlak var mı?
Son susturucu sağlam mı?

ECU'dan arıza raporu alındı mı?
bujileri yeniledim tekin bey.bobbinlerin birinden şüphelendiler değiştirdiler.fakat sonuş değişmedi.manifolda bi sıkıntı yok.kontrol ettiler.son susturucuya bakmatırmadım ama susturucu böyle bir sorun çıkarı mı emin değilim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #9 : Nisan 19, 2013, 15:46:47 »
Buji veya buji kablolari olabilir eger bunlar degilse kuvvetle ihtimal kirli benzin ya da yakit almışsindir. Geçmiş olsun bence kötü yakit olasiligin yüksek. Yakinda stop etmeye başlarsa deponu ve yakit filtreni temizlettir.
ben de ilk başlarda yakıttan şüphelendim.ama sorunun il başladığı zamandan beri en az ik depo tüketmişimdir.bu süre zarfında yakıtı da yenilemiş olduk yani.filtrelerden ben de şüphelendim.fakat sorun hem gaz da hem de benzinde olunca ikisininde anı anda tıkanabileceğine ihtimal vermedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #10 : Nisan 19, 2013, 15:47:29 »
Aracınızın lpg montajı yapılalı kaç km oldu?

Lpg de belli bir km den sonra sübablarda uzama olur. Bunu geçici olarak taşlama yapılarak süre geciktirilebilir veya sübablar değiştirilir.
45 bin yatım lpg dönüşümü yaptıralı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #11 : Nisan 19, 2013, 16:14:15 »
O kadar işlem yaptırmışsınız, bu araçları iyi bilen özel bir Toyota servisine gitmeyi düşünmediniz mi? Şimdiye kadar harcadığınız paraya belki sorununuz çözülürdü ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #12 : Nisan 19, 2013, 18:16:44 »
servise de gittim ama problemin tamamen lpgden kaynaklı olduğunu söyleyip başlarından savdılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #13 : Nisan 19, 2013, 18:36:35 »
Aracınızın motorun karbon birikmesi olabilir.Arkadaşımın hyundai aracı var sizin dediginize benzer bir sorun vardı araç çekişi düşük sarsıntılı çalışıyordu.Ustası 1 depo katkılı bnezin kullan düzelir demiş hakikatende bir depo benzin bitirdi sorun düzeldi.Sizde deneyin derim ben arabayı kurcalatmak yerine 1 depo benzin alın içine mutlaka WÜRTH enjektör temizleyici katkı koyun aracı sadece bnezinde kullanın biraz devir kullanın motor kendine gelsin ondan sonra deneyin bakalım sonucu .Birde aklıma geldi aracın katelizatörü ne durumda hiç kontrol ettirdiniz mi
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #14 : Nisan 19, 2013, 18:40:12 »
Buji veya buji kablolari olabilir eger bunlar degilse kuvvetle ihtimal kirli benzin ya da yakit almışsindir. Geçmiş olsun bence kötü yakit olasiligin yüksek. Yakinda stop etmeye başlarsa deponu ve yakit filtreni temizlettir.

+1

O kadar işlem yaptırmışsınız, bu araçları iyi bilen özel bir Toyota servisine gitmeyi düşünmediniz mi? Şimdiye kadar harcadığınız paraya belki sorununuz çözülürdü ?

Var mı bildiğiniz bir yer?
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: sibob diyorlar ama...
« Yanıtla #15 : Nisan 19, 2013, 18:50:11 »
servise de gittim ama problemin tamamen lpgden kaynaklı olduğunu söyleyip başlarından savdılar.

Yetkili servise mi gittiniz? Yetkili servis ise LPG'li araçlarla uğraşmazlar, özel bir servis ise ismini ifşa edin herkes bilsin.

Aracınızın motorun karbon birikmesi olabilir.Arkadaşımın hyundai aracı var sizin dediginize benzer bir sorun vardı araç çekişi düşük sarsıntılı çalışıyordu.Ustası 1 depo katkılı bnezin kullan düzelir demiş hakikatende bir depo benzin bitirdi sorun düzeldi.Sizde deneyin derim ben arabayı kurcalatmak yerine 1 depo benzin alın içine mutlaka WÜRTH enjektör temizleyici katkı koyun aracı sadece bnezinde kullanın biraz devir kullanın motor kendine gelsin ondan sonra deneyin bakalım sonucu .Birde aklıma geldi aracın katelizatörü ne durumda hiç kontrol ettirdiniz mi

3ZZ-FE'de sorunun katkıyla hallolabileceğini sanmıyorum, sorun yazılımsal değil, donanımsal :)

Var mı bildiğiniz bir yer?

Bize gelebilir (Tem Servis Suat Usta), Toyotronic Mithat Usta'ya, Teknik Oto Veysel Ustaya,Burak Oto Alaattin Usta'ya,Toyoser Cevdet Ustaya vs. vs. iyi Toyota servisleri var biraz seçim meselesi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: supap diyorlar ama...
« Yanıtla #16 : Nisan 20, 2013, 00:00:51 »
 Selam, öncelikle geçmiş olsun.
Yazılan şeyleri kontrol ettirdiğinize göre ve anlattığınız tariften benim aklıma katalitik dönüştürücü gelir. Aracınız kaç km. de?

Durumu tam ve detaylı anlatırsanız daha iyi olabilir. Belli devirlerdeki durum, çıkan egzoz gazı rengi vs.
 Bu arada kompresyon testine tamamen güvenmek doğru olmaz. Silindir içi kurum kompresyon testi sonuçlarını farklılaştırabilir, hatta sıfır motordan daha yüksek gösterebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: supap diyorlar ama...
« Yanıtla #17 : Nisan 20, 2013, 00:03:44 »
Aracınızın motorun karbon birikmesi olabilir.Arkadaşımın hyundai aracı var sizin dediginize benzer bir sorun vardı araç çekişi düşük sarsıntılı çalışıyordu.Ustası 1 depo katkılı bnezin kullan düzelir demiş hakikatende bir depo benzin bitirdi sorun düzeldi.Sizde deneyin derim ben arabayı kurcalatmak yerine 1 depo benzin alın içine mutlaka WÜRTH enjektör temizleyici katkı koyun aracı sadece bnezinde kullanın biraz devir kullanın motor kendine gelsin ondan sonra deneyin bakalım sonucu .Birde aklıma geldi aracın katelizatörü ne durumda hiç kontrol ettirdiniz mi
aracı şu an sadece benzinde kulanıyorum ama katkı koymak aklıma gelmedi.ayrıca katelizatör olayını başka bir arkadaşımda söyledi.usta katalizatörün sorunlu olduğunu açmadan anlayabilir mi?çünkü açması için o bölgeyi kesmesi gerekiyor.katalizatör bizim araçlarda vidalı değil kaynaklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: supap diyorlar ama...
« Yanıtla #18 : Nisan 20, 2013, 00:06:26 »
Yetkili servise mi gittiniz? Yetkili servis ise LPG'li araçlarla uğraşmazlar, özel bir servis ise ismini ifşa edin herkes bilsin.

3ZZ-FE'de sorunun katkıyla hallolabileceğini sanmıyorum, sorun yazılımsal değil, donanımsal :)

Bize gelebilir (Tem Servis Suat Usta), Toyotronic Mithat Usta'ya, Teknik Oto Veysel Ustaya,Burak Oto Alaattin Usta'ya,Toyoser Cevdet Ustaya vs. vs. iyi Toyota servisleri var biraz seçim meselesi.
uğraşmayan servis yetkil servisti.ayrıca suat usta dediğiniz yer torium un karşısında haramidere sanayi sitesinde olan yer değil mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: supap diyorlar ama...
« Yanıtla #19 : Nisan 20, 2013, 00:14:21 »
Selam, öncelikle geçmiş olsun.
Yazılan şeyleri kontrol ettirdiğinize göre ve anlattığınız tariften benim aklıma katalitik dönüştürücü gelir. Aracınız kaç km. de?

Durumu tam ve detaylı anlatırsanız daha iyi olabilir. Belli devirlerdeki durum, çıkan egzoz gazı rengi vs.
 Bu arada kompresyon testine tamamen güvenmek doğru olmaz. Silindir içi kurum kompresyon testi sonuçlarını farklılaştırabilir, hatta sıfır motordan daha yüksek gösterebilir.
aracım 90 binde.lpg taktıralı 45 bin oldu.aracımı kısa mesafelerde pek kullanmadım.hep uzun yolda kulladım.ayrıca egsoz dumanının rengine de hiç bakmadım.eğer sorun katalitik dönüştürücüde ise egsoz dumanının rengi ne olmalı. ha bir de bı gün şunu fark ettim.rolantide aracın egsoz borusundan duman çıkarken damla damla sıvı akıyor.genelde bu durum soğuk havalarda arabayı ilk çalıştırdığında yoğunlaşmadan olur ama bu durum bende motor sıcakken yapıyor.sanki yakıtı tam yakmıyor çiğ atıyor gibime geldi