0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ayrıca her yetkili servis anlaşmalı olduğu yağ firması ile çalışabilme yetkisine sahip başka bir kullanıcıdan alacağınız fatura örneği sizin servisiniz için bağlayıcı bir unsur olmayabilir.
Timur bey neden servisinize birşey ispat etme gereği duyuyorsunuz, aracınızda yağ yakma problemi mi mevcut?Şayet yağ eksiltme probleminiz var ise zaten aracınız ilgili bültende yayınlanan şasi numarası aralığında olmalı ve birşey ispat etmenize gerek yok, servis bültenini alır öyle gidersiniz servisinize.1ND-TV motorlar üretildiği günden bu yana 4.3 litre yağ kapasitesine sahip, daha önce aracınıza 4.1 litre yağ koyulduğundan emin misiniz? Ayrıca her yetkili servis anlaşmalı olduğu yağ firması ile çalışabilme yetkisine sahip başka bir kullanıcıdan alacağınız fatura örneği sizin servisiniz için bağlayıcı bir unsur olmayabilir.
Vın numarası bültende olmayan bazı araçlarda da sorun var . Benim aracımın vın numarası bültende yok fakat piston ve sekman değişiminden sonra bile yağ eksiltme devam ediyor .
Bültende yer almayan araçlar için çözüm olmayacağı için yazılmamış olabilir.Belki daha farklı bir çözüm vardır olmayan sıkıntılı araçlar için.
Ertan bey dediğiniz mantıklı dün yağı kontrol ettim seviye alt noktanın hafif altındaydı servisi aradım uygun bir zamanınız da gelin dediler. Pazartesi servise gidecem ilk iş sorundan dolayı iş emri açtırıp konuşacağım bana ucu açık çözümler teklif ederlerse hukuki sürece başvuracağım ama mantıklı çözümler sunarlarsa (sandık motor değişimi v.b ) aracı bırakacağım . 3 yıldır bu sorunla uğraşıyorum ve şu an araca her bindiğimde bu sorun aklıma geliyor umarım beni ve bu sorunu yaşayan herkesi hukuki süreçle uğraştırmadan sorunu hallederler .
13 sene önceki araçları bile geri çağıran bir firma emin olun sizin içinde bir çözüm üretecektir.Yeterki aracı olan yerler düzgün çalışsın.Aradaki kablo düzgün olmazsa sizin sesiniz karşıya ulaşamaz değil mi?
Ertan bey umarım dediğiniz gibi olur . Fakat şu var 13 sene önceki olayda toyota sabancıların elindeydi şu an alj diye bir firmanın elinde ve merkezi aradığımda tatmin edici cevap alamıyorum . İnşallah hayırlısı ile sorunu çözerler .
Yok hayır bugünlerde olan olaydan bahsediyorum.Hava yastıklarını değiştirecekler.http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50834.0 bu konudan bakabilirsiniz.
Bu arada ilginiz için teşekkürler .
rica ederim.Ama son bir şey daha söyleyeyim araçlarımızın kullanma kılavuzunda kullanım ömrü 10 yıl olarak geçiyor ve buna rağmen toyota 10 yaşın üzerindeki araçları bile geri çağırıyor.Yani normalde istese 10 seneden sonra kullanımını onaylamıyoruz deyip kanunen bile işin içinden çıkabilir ama yapmıyor.
Hatalarını düzeltmeleri güzel sonuçta kendiler kazanır benim zaten toyotayı tercih etme sebeplerimden biri buydu ama dediğim gibi yağ yakma sorununa diğer sorunlar gibi yaklaşmadılar umarım dediğiniz gibi olur .
Ufuk Bey;Sanırım aracımda yağ yakma problemi oluştu. İlk 30000 kmde böyle bir sorun olmadı ancak 30000-40000 arasında ortaya çıktı ya da belirgin hale geldi. 40000 bakımından hemen önce yağ seviye lambası yandı ve bakımda servisin dediğine göre 3lt yağ çıktı arabadan. Seviye çubuğun burgusu seviyesindeydi.Elimdeki aracın kitapçığına göre aracımın yağ kapasitesi 4.1lt. Servisin son bakımda koyduğu yağ miktarı 4.3lt. Yağ çubuğunu çekip ne kadar diye bakıyorum, maksimumum üstünde. Aklıma yağ yakma problemini gizlemek için fazla yağ koyulduğundan başka bir şey gelmiyor.Sistemde görülen yağ kapasitesi şu anda 4.3lt, bu doğru. Ancak bunun değiştirilmiş olduğunu düşünüyorum. Yağ çubuğunda maksimumdan fazla bir görüntüyü başka türlü açıklayamıyorum. Ayrıca kullanılan yağ tipi de değiştirilmiş. Önceden 10w-40'ı koyan servisler şimdi 5w-30 koyuyor. Yalnız bu değişiklik sanırım yeni olmuş, 4 servisle görüştüm, 3ü durumdan haberdar hiç esnemeden direk 5w-30 dedi. 1i 10w-40 dedi, sistemden bakınca 5w-30'a döndü.İlgili servis bülteni ile ilgili şöyle diyeyim. Ankara'da yetkili bir servise gidip bu servis bülteninden bahsettiğimde beni beklettiler, karşıma formen diye birini çıkardılar ve adam lafı saçma saçma oyalayıp boyaladıktan sonra "Öyle bir servis bülteni yok" diye gözümün içine bakarak bitirdi. Var olan bir şeyi neden inkar ettiklerini bilemiyorum.Kısacası şu anda yağ yakma problemini gizlemek ve tabir yerindeyse müşteriyi uyandırmamak için servislerin her türlü yöntemle çalıştığını düşünüyorum. Bu nedenle elimde bu konu ile ilgili ne kadar bilgi ve belge olursa o kadar iyi diyorum. İşte bu yüzden diğer üyelerden eski bakımların iş emirlerini ve faturalarını en azından 1 kopya da olsa istiyorum.İlginiz için teşekkürler...
Kitapçıklar ülkemize has değiller doğru. Ancak bu motorun yağ kapasitesi gibi çok temel bir veriyi değiştirtmez. Kullanılan yağ tipi değişebilir, bunu anlayabiliyorum ancak koyulan yağ miktarı 4.3lt ve yağ çubuğunun maksimumunun üstünde bir seviyede olunca aklıma fazla yağ koyulmasından başka birşey gelmiyor.
4.2 litre olamsı gerekmiyor mu normalde? Bundan kaynaklı olabilir fazlalık.Bu arada aklıma geldi bilmiyorum olabilir mi ama bir dönem e12 kasalardada bu dediğiniz yapılmıştı.İlk seriler 3.7 litre alıyordu ve yağ eksiltme olabiliyordu.Bakım zamanı gelene kadar ışık yanmasın diye 4.2 litreye çıkarıp yağ çubuklarınıda o seviyeyi max gösterecek şekilde ayarladılar.Belki sizinde bu şekilde olup yağ çubuğunuz değişmemiş olabilir.
Söylediklerin doğru Ertan ancak 3-4ZZ serisi motorlar için.1ND oldum olası 4.3 alıyor.