0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bir de Erzurum da insanlar kaldırım yerine taşıt yolunun ortasından yürüyorlarmış. Korna yapan araçlara da dönüp "Sayki Ağacam" diyorlarmış Doğru mudur Osman bey ?
Kesinlikle doğru ! Özellikle Aşkale'de. Sokak görünümlü caddede seyir ederken yolun ortasından yürüyenlerin ardında çok durdum. Bildiğin duruyorsun yani. Kornaya basarsanız tip tip bakar geneli. Ya da bakmadan ve istifini bozmadan yürümeye devam eder. Sen de tin tin arkasından devam edersin.Ya da önündeki araç durur karşı kaldırımdan bir vatandaş gelir ve duran aracın şoförüyle muhabbet eder. Önündeki gider ötekiyle muhabbet eder. Daha dün yaşadım bunu. Bazen kornaya bassan da istif hiç bozulmaz. Bir kaç dakika beklediğim olmuştur öyle. Arkada araçlar kuyruk oluşturur. Medeniyet çetin bir şey.
Daha geçen gün sabah gördüm, size yeminle adam sağa döndü sola sinyal verdi, içimden böyle birsey olamaz dedim...
Şerit değiştirirken evet sinyal vermek lazım ama bizim insanımız sinyal verdiğin anda diğer vatandaş sinyal veren geçmesin diye hızını arttırdığından insanlar sinyali pek kullanmıyor.
Sinyalin önemini anlatmama gerek yok, hepimiz trafikteyiz. "Burda da sinyal mi verilirmiş canım" dediğimiz anda sinyal verme melekelerimizi kaybederiz ona göre. Şahsım adına konuşayım her daim sinyal veririm. Araç sollamalarında, durk kalklarda, hatta apartman aralarına dönerken bile Elim otomatik olarak sinyale gider. Biz toyota forumdaşları olarak bu önemli konaya özen gösterelim. Son yıllarda dikkat ediyorum bu konuda bilinç arttı gibi. Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir, saygılar...
Yasin Bey belki başka yerlerde de yazan bir söz olabilir ama ben yeni duydum/ dikkatimi çekti çok güzel bir slogan"Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir."bu sloganın her yerde kullanılmasını, herkesin duymasını isterim.belki insanları biraz düşünüp, dikkat etmeye teşvik eder.
Aslında sticker yaptırılıp dağıtılsa çok daha güzel olur.