Gönderen Konu: rot balans  (Okunma sayısı 6807 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
rot balans
« : Mart 01, 2013, 18:07:32 »
merhaba benim şöyle bir mekanik sorunum var, araç sola dönerken sağ ön teker sola fazla dönüyor, turu fazla gibi, fazla döndüğünden tekeri dışa doğru sürtüyor, sağ ön teker normal. sağa dönüşlerde ise her iki tekerde normal. rot balansçılara gösterdim ayarları sıfır dediler, tekrar ayar yaptılar, düz giderken herşey normal, sağa sola çekme falan yok, bir rot balansçı sağ tekerin sol tekerden önde durduğunu söyledi, yani çamurluk ile lastik aralığını parmakla ölçtüğümüzde sağ tekerin önde olduğu anlaşılıyor, aracın herhangi bir kazası değişeni yok belki sert bir çukur zarar vermiş olabilir ama bir türlü problemi bulamıyoruz direksiyon kutusu olabilirmi? sağ teker sürtmeden dolayı diğerlerine göre daha fazla aşınıyor, 2-3 defa keyfi rot balans oldu ama sonuç aynı, yardımcı olursanız sevinirim

Toyota Club Türkiye

rot balans
« : Mart 01, 2013, 18:07:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans
« Yanıtla #1 : Mart 01, 2013, 18:10:27 »
merhaba benim şöyle bir mekanik sorunum var, araç sola dönerken sağ ön teker sola fazla dönüyor, turu fazla gibi, fazla döndüğünden tekeri dışa doğru sürtüyor, sağ ön teker normal. sağa dönüşlerde ise her iki tekerde normal. rot balansçılara gösterdim ayarları sıfır dediler, tekrar ayar yaptılar, düz giderken herşey normal, sağa sola çekme falan yok, bir rot balansçı sağ tekerin sol tekerden önde durduğunu söyledi, yani çamurluk ile lastik aralığını parmakla ölçtüğümüzde sağ tekerin önde olduğu anlaşılıyor, aracın herhangi bir kazası değişeni yok belki sert bir çukur zarar vermiş olabilir ama bir türlü problemi bulamıyoruz direksiyon kutusu olabilirmi? sağ teker sürtmeden dolayı diğerlerine göre daha fazla aşınıyor, 2-3 defa keyfi rot balans oldu ama sonuç aynı, yardımcı olursanız sevinirim
Tekerin üstüne bindiği taşıyıcı deniliyordu sanırım o kısım yamulmuş olabilir.Aracı lifte alıp akslardan başlayarak bakın mutlaka dediğiniz gibi ise yamulmuş veya kırımış bir kısım vardır.Rotun sıfır olması bahsettiğim durumu değiştirmez çünkü rot direksiyon ile tekerin yönünü sıfırlar yani tekerin çamurluk ile olan mesafesini etkilemez.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: rot balans
« Yanıtla #2 : Mart 01, 2013, 18:38:38 »
akslar kontrol edildi, rotiller değişti, en son bahsettiğiniz parçanın adı neydi veya amortisörlerin takılı olduğu parçanın kontrolü gerekiyor sanırım, salıncaklar falan yamuk değil sağlam en son aracı satmak kalıyor,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans
« Yanıtla #3 : Mart 01, 2013, 19:03:47 »
akslar kontrol edildi, rotiller değişti, en son bahsettiğiniz parçanın adı neydi veya amortisörlerin takılı olduğu parçanın kontrolü gerekiyor sanırım, salıncaklar falan yamuk değil sağlam en son aracı satmak kalıyor,
Pire için yorgan yakılmaz.Yürüyen kısma komple bakmak lazım.Dediğiniz şey önemli bir şey sonuçta aracın dengesini bozuyor,bir fren anında aracın kaymasına neden olabilir(bir teker diğerinden önde olduğundan yan şekilde olabilir)
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans
« Yanıtla #4 : Mart 01, 2013, 19:31:54 »
  Şuradan başlayayım;
öncelikle dönüşlerde, tekere direksiyon hareketi alındığında(arka aksa da belli açıda ve yönde hareket veren direksiyon sistemleri vardır) dönüş yönüne göre sağ ve sol teker aynı açı ve yönde dönmez, zaten böyle olsa idi teker içe katlanır ve araçta savrulma olurdu.


 Bu durumu göz ardı etmemek lazım. Diğer yandan; değişik teker-gövde açıları vardır.




Kaster;

 işte bu kaster açısı iyi ayarlanmalı, gerekirse bilgisayarlı bir rot-balans merkezine gidilmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: rot balans
« Yanıtla #5 : Mart 01, 2013, 23:27:58 »
araca defalarca farklı yerlerde bilgisayarlı rot balans yapıldı, sonuç aynı sağ ön teker içe çok dönüyor ve tekeri dışa doğru attırıp lastiği aşındırıyor, düz giderken hiçbir sorun yok, direksiyonda çekme falan yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: rot balans
« Yanıtla #6 : Mart 01, 2013, 23:33:21 »
resimler çok güzel olmuş çok teşekkürler, normalde durum sola dönüşlerde durum renkli resimdeki gibi olması lazım, yani sola dönüşte sol ön teker sağ teker e göre fazla döner, ama tahminim benim araçta sol ne kadar dönüyorsa sağ da o kadar dönüyor, dolayısıyla tekeri dışa doğru itiyor bu da lastiğin yıpranmasına neden oluyor, şuan aracın 4 lastik sıfır aldım, eski lastikleri %50 idi, fakat sağ ön tamamen bitmişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans
« Yanıtla #7 : Mart 02, 2013, 01:42:40 »
Görmeden fikir yürütüyoruz bizler ama aracınızın sağ tekerinin bulunduğu davlumbaz dediğimiz kısımda oynama olmuş olabilir mi ? Buna baktınız mı ? Bunlar da bazen gevşek veya kırık olduğu zaman dönüşlerde tekere sürtünebiliyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: rot balans
« Yanıtla #8 : Mart 02, 2013, 22:26:07 »
osman bey teker davlumbaza yada çamurluğa sürtmüyor, yerde sürtünüyor yani sola dönüşlerde sağ ön teker dışa doğru kayıyor, lastik fazla sürtünmeden dolayı fazla aşınıyor,direksiyon kutusu ya da milinde sorun olsaydı sanırım düz giderken yada sağa dönüşlerde de aynı sorunlar olurdu, tahminim salıncaklarda ya da amortisörlerde yamulma eğrilme var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans
« Yanıtla #9 : Mart 02, 2013, 22:35:52 »
  Sola dönüşte, dışa doğru oluşan momentumdan dolayı ağırlık merkezi sağ-dışa doğru kayar ve sağ ön lastik yerle temas noktasında içe girme eğilimi gösterir. Ancak otomotiv mühendisleri bu durumu bildiklerinden, araç sınıfı, üretim tercihi vs. ye göre değişik teker bağlantıları koyar. Kimileri çift salıncak olduğu gibi, kimileri alt salıncaklı olabilir. Her ikisininde de alt salıncak bu içe kıvrılmayı bertaraf eder. Z rot ise belli bir esneme payı ile(Z rot uzunluğu ve kalınlığına bağlı olarak) bu dönüşün yarattığı etkiden güç alarak, dışta kalan tekeri yere bastırmaya çalışır. Tüm bu aksamların geometrik yapısını inceleyerek bence sorunun kaynağını bulabilirsiniz. Aslında iyi bir ön düzenci zaten siz sorununuzu anlattığınızda bunun kaynağını bulacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: rot balans
« Yanıtla #10 : Mart 02, 2013, 23:45:06 »
teşekkürler yardımlarınız için yine bilgisayarlı rot balans yolu gözüktü, iyice bir incelemek lazım.