Gönderen Konu: motor arıza lambası  (Okunma sayısı 1221 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
motor arıza lambası
« : Şubat 26, 2013, 00:53:48 »
merhaba arkadaşlar benim 2004 model 1.4 corollam var. arabamda triger zincirinden ses geldiği için 145 binde iken zinciri değiştirdim arba sorunsuz çalıştı fakat 20-30 km gittikten sonra motor arıza işığı yandı. ustaya götürdüm bilgisayara bağlayıp arızayı sildi fakat 20- 30 km gittikten sonra tekrar yandı.trabzon'da , Urfa'da Erzinan Da amasya'da bu işlemleri yaptırdım fakat sonuç aynı.bu konuda bir bilgisi olan lütfen bana yol göstersin. araba şu an ışık yandığı halde sorunsuz çalışıyor.

Toyota Club Türkiye

motor arıza lambası
« : Şubat 26, 2013, 00:53:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: motor arıza lambası
« Yanıtla #1 : Şubat 26, 2013, 01:00:48 »
merhaba arkadaşlar benim 2004 model 1.4 corollam var. arabamda triger zincirinden ses geldiği için 145 binde iken zinciri değiştirdim arba sorunsuz çalıştı fakat 20-30 km gittikten sonra motor arıza işığı yandı. ustaya götürdüm bilgisayara bağlayıp arızayı sildi fakat 20- 30 km gittikten sonra tekrar yandı.trabzon'da , Urfa'da Erzinan Da amasya'da bu işlemleri yaptırdım fakat sonuç aynı.bu konuda bir bilgisi olan lütfen bana yol göstersin. araba şu an ışık yandığı halde sorunsuz çalışıyor.
Trigerin ses yapması o kmlerde normal değil.Aracı vurdurdunuz sanırım yada buna benzer şeylere maruz kaldı(km orjinal ise tabi) Normalde 200000 km de kontrol edilir değişmez bile genelde.Zincirin aynı ebatlarda olduğundan ve doğru takıldığından emin misiniz? Ayrıca çıkan arıza kodu ne yani tamam motor arıza ışığı ama onun yanmasının bir sürü alt kodlar ile alakası var.Bunu bilmek önemli.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: motor arıza lambası
« Yanıtla #2 : Şubat 26, 2013, 07:58:34 »
ilgilendiğin için teşekkür ederim. arabanın orjinal km si 145 bin kmde idi. ses yaptı. usta teğiştirmesen de olur dedi be de ileride başım ağrımasın diye değiştirdim ve başıma bu geldi. çıkan arıza kodunda "sabit hız kontrolü" hatası diyor ama benim arabada hız sabitleyici falan yok.en son lpg ayarı yaptırırken usta triger zincirini atlatarak takmışlar dedi onun için yanıyormuşama benim artık ustalara güvenim kalmadı ve arabamı satmak da istemiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: motor arıza lambası
« Yanıtla #3 : Şubat 26, 2013, 14:30:52 »
ilgilendiğin için teşekkür ederim. arabanın orjinal km si 145 bin kmde idi. ses yaptı. usta teğiştirmesen de olur dedi be de ileride başım ağrımasın diye değiştirdim ve başıma bu geldi. çıkan arıza kodunda "sabit hız kontrolü" hatası diyor ama benim arabada hız sabitleyici falan yok.en son lpg ayarı yaptırırken usta triger zincirini atlatarak takmışlar dedi onun için yanıyormuşama benim artık ustalara güvenim kalmadı ve arabamı satmak da istemiyorum.
Sizden önceki sahibi muhtemelen vurdurarak çalıştırdığı için bu durum meydana gelmiş.Sente atlayıp atlamadığıı bilemeyiz bakmadan tabi ama dediğiniz hata kodundan aklıma şu geldi yanılmıyorsam bizim araçlarda o anki duruma göre tork-hız oranını ayarlayan(yada buna benzer bir mantıkta çalışan) sensör vardı.Hatta hız sensörü diyede geçiyor sanırım bunda bir sıkıntıda olabilir.Yani aracınız hızı algıyamıyor gibi bir şey sanıyorum.Ben olsam aracı yetkili serviste bir kontrol ettirirdim sonrasında zaten sorunu şu şu parça değişecek değişelim mi diye sorarlar.Sonrasında bakarsınız duruma yine.Bu tarz sorunları sanayi ustalarıyla çözmek pek kolay olmuyor.Sanayide sürekli sözde müşteri dostu olmak amacıyla idare eder biraz daha gitsin öyle değişelim derler,güvenirsiniz bir bakarsınız 1 hafta geçmez değişmek zorunda kalmışsınız(olmadık yerde sıkıntısıda bonusu olur tabi)
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......