Gönderen Konu: İnternetten alışveriş mağduriyeti, yardım  (Okunma sayısı 776 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
İnternetten alışveriş mağduriyeti, yardım
« : Şubat 12, 2013, 21:03:32 »
Tüm foruma iyi akşamlar,

12.12.2012 tarihinde Hepsiburada'dan 4 adet Continental marka kış lastiği satın almıştım. Tedarikçi firmanın ürünü tedarik edememesi sebebiyle alımından 15 gün sonra cayma hakkımı kullanarak siparişi iptal ettirdim. Hepsiburada tedarikçi firmaya sipariş iptalini belirtmediğinden, alımından bir ay sonra lastikler bana ulaştırıldı. Başka bir yerden lastik almış olduğumdan, gelen kargoyu kabul etmediğimi beyan ederek teslim almadım.

Alımından 2 ay geçmesine rağmen Hepsiburada, para iadesini gerçekleştirmemektedir. Yapılan onlarca telefon görüşmesinde, tedarikçi firmanın ürünün çıkışını sağlaması durumunda ücretin iade edileceği, durumun merkeze bildirildiği en kısa zamanda ücret iadesinin sağlanacağı belirtilmekte, ancak en küçük bir gelişme sağlanamamaktadır. Tedarikçi firma ile yaptığım görüşmelerde ise, kendilerinin ürünü teslim alır almaz iadesini yaptıklarını, kendilerinin durumla bir ilgileri olmadığını iddaa etmektedir.

Kaymakamlıklara bağlı tüketici hakem heyetinde baş vurmak istedim. Tüketici hakem heyeti yetkilisi sonucun birkaç aydan evvel alınamayacağını belirtti.

Bana tavsiye verecek olursanız ne önerirsiniz? Sizce tüketici hakem heyetine baş vurup sonucu mu beklemeliyim yoksa bu işlerle hiç uğraşmayıp avukata verip avukatın davayı takip etmesini sağlamalıyım? Benzer bir tecrübesi olan ya da bu konuda bilgili arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok memnun olurum.
Only when the last tree is cut down, the last river is polluted and the last fish is caught;will the white man realise money can't be eaten.

Toyota Club Türkiye

İnternetten alışveriş mağduriyeti, yardım
« : Şubat 12, 2013, 21:03:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '16
  • 62 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: İnternetten alışveriş mağduriyeti, yardım
« Yanıtla #1 : Şubat 12, 2013, 21:38:44 »
öncelikle geçmiş olsun..avukata vermiş olmanızda süreci pek hızlandırmaz bence...tüketici hakem heyeti ile başlayıp ordan sonuç alamayınca avukatla devam etmekde yarar görüyorum..bu tip işlemler bir nevi burokrası havasında olduğu için bir süreç gerekiyor..bugun müracat ettim 1 haftada sonuç gelecek diye birşey yok...neticede tüketici hakem heyetine muracat edip şikayette bulunulan kredi kartı aidatının para iadesini bile 3 ay sonra alan biliyorum ben...firmalar böyle durumlarda kasalarından parayı çıkarmakda çok zorlanıyorlar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: İnternetten alışveriş mağduriyeti, yardım
« Yanıtla #2 : Şubat 12, 2013, 21:54:36 »
öncelikle geçmiş olsun..avukata vermiş olmanızda süreci pek hızlandırmaz bence...tüketici hakem heyeti ile başlayıp ordan sonuç alamayınca avukatla devam etmekde yarar görüyorum..bu tip işlemler bir nevi burokrası havasında olduğu için bir süreç gerekiyor..bugun müracat ettim 1 haftada sonuç gelecek diye birşey yok...neticede tüketici hakem heyetine muracat edip şikayette bulunulan kredi kartı aidatının para iadesini bile 3 ay sonra alan biliyorum ben...firmalar böyle durumlarda kasalarından parayı çıkarmakda çok zorlanıyorlar...

Cevabınız için teşekkür ederim. Esasen Tüketici Hakem Heyeti seçeneği bana da mantıklı geliyor. Yalnız mahkeme seçeneğini değerlendirmek istememin iki temel sebebi var. Bir, avukata verirsem hem süreci takip etmek durumunda kalmam, malum işimiz gücümüz var, iki yaptıklarının yanlarına kar kalmamasını istiyorum. Mahkeme masrafları , avukat giderleri, yasal faiz gibi faturalarla karşı karşıya kalırlarsa belki daha temkinli olurlar. Meblağlar küçük ama bahsi mevzu firmadan canı yanan binlerce kişi var. Ben ne ilkim ne de muhtemelen sonuncu. Bu haksızlıkların bir yaptırımı olmaması açıkcası canımı sıkıyor. Ne yapmam gerektiği konusunda tereddütteyim.
Only when the last tree is cut down, the last river is polluted and the last fish is caught;will the white man realise money can't be eaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 46 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: İnternetten alışveriş mağduriyeti, yardım
« Yanıtla #3 : Şubat 12, 2013, 22:29:38 »
2012 mayıs ayında ikiz çocuklarıma aldığım ayakkabılar için tüketici hakem heyetine başvurdum geçen ay karar benim lehime sonuçlandı.Geç de olsa en geçerli yol.
2006 corolla sol A/T LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • GrandePunto dan Terfi
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 31 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: İnternetten alışveriş mağduriyeti, yardım
« Yanıtla #4 : Şubat 13, 2013, 15:20:23 »
Öncelikle geçmiş olsun..Keşke iptalden sonra, bir kaç gün içerisinde para iadesi sağlanıyor,takip etseydiniz..İptal işleminizi ispat edebilirseniz,çok kolay bir şekilde kanuni yollardan iadesini alırsınız..
''ÇİNGENEYE BEYLİK VERMİŞLER ÖNCE BABASINI ASMIŞ''