Gönderen Konu: 2007 terra d4d vakum pompası  (Okunma sayısı 8092 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '11
2007 terra d4d vakum pompası
« : Ocak 20, 2013, 22:23:12 »
cumartesi günü ankara yeni dörtnal toyota servisine gittim. tüm arkadşlar ilgilendiler.
Sadık usta vakum pompası hafif boşluk yapmış dedi. Vakum pompası ne işe yarar?
Boşluk yaptığında araçta neler değişir? teşekkür ediyorum.

Toyota Club Türkiye

2007 terra d4d vakum pompası
« : Ocak 20, 2013, 22:23:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '11
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #1 : Şubat 02, 2013, 20:46:25 »
Cevap veren yok mu?


---
Büyük harf mesaj içerikleri bağırma anlamına geldiğinden forum içi iletişimde kullanımı uygun görülmemektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #2 : Şubat 03, 2013, 18:45:14 »
Merhaba,

Keşke "CEVAP VEREN YOKMU" diye feryat edene kadar hazır Sadık usta gibi birini yakalamışken birinci ağızdan bilgi almak isteseydiniz.

Sorunuza gelecek olursak,

Vakum pompası (emiş daraltma mekanizması) dizel araçlarda ki düşük manifold vakum oranı sebebiyle kullanılan bir parça, diyaframlı,kanatçıklı ve pistonlu tip olabilir.

Kullanım sebebi, dizel araçlar da,

Kontak anahtarını OFF konumuna getirdiğinizde motora giren havanın vakum yöntemi ile gidişini engelleyerek motorun stop etmesini,

Motorun stop ettiğinde aldığı moment ile bir müddet daha hava emişini sağlayacağından stop esnasında motor tarafından emilen havanın vakum ile çekilerek silkeleme yapmasını engellemek,

Gaz pedalı bırakıldığında motor tarafından emilen havayı azaltarak hava emiş sesini engeller ayrıca gereksiz yüksek hava girişini engelleyerek motorun çalışma dengesini korur,

Modern fren sistemli araçlarda Westinghouse'un (Fren Servosu) gerek duyduğu vakumun gerekli miktarda aktarılarak, fren sisteminin dozajının doğru sağlanmasına, westinghouse diyafram ömrünün uzun kalmasına,

Modern elektronik kontrollü (Değişken Geometrili) turbolarda turbo basıncının kontrolüne,

Yukarıdakiler temel görevleri olmak ile beraber bazı araçlarda özel donanımların ihtiyaç duyduğu basınç yada vakumun sağlanmasında da kullanıldıkları görülür.

Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #3 : Şubat 03, 2013, 19:26:50 »
CEVAP VEREN YOKMU

hepimizi tamirci - teknisyen - uzman falan sanıyorsun galiba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #4 : Şubat 03, 2013, 20:14:35 »
burayuı teknik servis zannetti.Bizlerde usta 24 saat fatihi bekliyoruz.Aklına birşey takılırsa hemen çözelim diye.Sadık usta gibi gbir adam işini halletmiş daha ne istiyorsun.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #5 : Şubat 03, 2013, 20:27:56 »
burayuı teknik servis zannetti.Bizlerde usta 24 saat fatihi bekliyoruz.Aklına birşey takılırsa hemen çözelim diye.Sadık usta gibi gbir adam işini halletmiş daha ne istiyorsun.
  +1 Kesinlikle.Ayrıca forumda aynı içerikte onlarca konu mevcut.Tek yapılması gereken arama kusuna vakum pompası yazmak.Cevap beklemekten hem daha kısa sürer hemde gereksiz konu şişkinliği olmaz.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '11
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #6 : Şubat 07, 2013, 00:26:08 »
verilen cevaplara teşekkür ediyorum bakıyorum herkes kızgın
aslında bilen arkadaşlarımın cevap vermesi uygun olacak
bilmeyen zaten cevap veremeyecek kızmanın alemi yok.
herkes iyi geceler diliyorum. Bilgi paylaştıkça çoğalır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '11
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #7 : Mart 19, 2013, 16:10:07 »
yokmu cevap

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #8 : Mart 19, 2013, 16:16:41 »
yokmu cevap
Vakum pompasını kabaca "hava tıpası" olarak düşünebiliriz.Gaza bastığınızda motora giren hava miktarı gaza basma oranınıza göre açılırken çektiğinizdede yine aynı şekilde kapanır.Bu durum hem karışımın düzgün olmasını (o an ihtiyaç ne ise ona göre atıyorum 2 birim mazot 1 birim hava sonrasında 2 ye 2 belki) Boşluk olduğunda siz ayağınızı gazdan çekseniz bile olması gereken açıklıktan biraz fazla açıklık var demektir.Tıpkı bir zincir düşünün boşluk olduğunda nasılki siz çevirsenizde hemen döndürmez boşluu alana kadar ondada o şekilde olur.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #9 : Mart 19, 2013, 18:53:21 »
Merhaba,

Keşke "CEVAP VEREN YOKMU" diye feryat edene kadar hazır Sadık usta gibi birini yakalamışken birinci ağızdan bilgi almak isteseydiniz.

Sorunuza gelecek olursak,

Vakum pompası (emiş daraltma mekanizması) dizel araçlarda ki düşük manifold vakum oranı sebebiyle kullanılan bir parça, diyaframlı,kanatçıklı ve pistonlu tip olabilir.

Kullanım sebebi, dizel araçlar da,

Kontak anahtarını OFF konumuna getirdiğinizde motora giren havanın vakum yöntemi ile gidişini engelleyerek motorun stop etmesini,

Motorun stop ettiğinde aldığı moment ile bir müddet daha hava emişini sağlayacağından stop esnasında motor tarafından emilen havanın vakum ile çekilerek silkeleme yapmasını engellemek,

Gaz pedalı bırakıldığında motor tarafından emilen havayı azaltarak hava emiş sesini engeller ayrıca gereksiz yüksek hava girişini engelleyerek motorun çalışma dengesini korur,

Modern fren sistemli araçlarda Westinghouse'un (Fren Servosu) gerek duyduğu vakumun gerekli miktarda aktarılarak, fren sisteminin dozajının doğru sağlanmasına, westinghouse diyafram ömrünün uzun kalmasına,

Modern elektronik kontrollü (Değişken Geometrili) turbolarda turbo basıncının kontrolüne,

Yukarıdakiler temel görevleri olmak ile beraber bazı araçlarda özel donanımların ihtiyaç duyduğu basınç yada vakumun sağlanmasında da kullanıldıkları görülür.

Saygılar.


Fatih Bey,

Ufuk Bey gayet anlaşılır bir şekilde sorunuza cevap vermiş. Attığınız mesajlar rahatsız edici ve üyeler rahatsızlığını ifade etmişler. Bilginin paylaştıkça çoğaldığını biz biliyoruz ama siz bu bilgiye nasıl ulaşacağınız konusunda sorun yaşıyorsunuz gibi görünüyor. Konu ile ilgili yazılan cevaplar ile ilgili anlamadığınız noktalar varsa yine arkadaşlar yardımcı olacaktır ama bu yardımı talep etmenin yolu aşağıdaki gibi olmamalı.

yokmu cevap

İyi günler.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '11
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #10 : Nisan 02, 2013, 16:35:38 »
ertan bey verdiğiniz cevap için çok teşekkür ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #11 : Nisan 02, 2013, 16:37:50 »
Bunlara güvenme kendi işini kendin gör Fatih

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #12 : Nisan 02, 2013, 16:44:28 »
Bunlara güvenme kendi işini kendin gör Fatih

Aşağıdaki cevabınıza istinaden yazdığınızı varsayalım Kemal bey :)

hepimizi tamirci - teknisyen - uzman falan sanıyorsun galiba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '11
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #13 : Nisan 05, 2013, 15:44:45 »
herkese tekraar tekrar teşekür ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: 2007 terra d4d vakum pompası
« Yanıtla #14 : Nisan 05, 2013, 15:58:11 »
Herkes adına "birşey değil" diyorum