Gönderen Konu: 2000 model 1.6 vvt-i  (Okunma sayısı 1540 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
2000 model 1.6 vvt-i
« : Ocak 07, 2013, 18:40:56 »
merhaba
 aracım motor arıza ışığı yandı ve stop etme sorunu ardından geldi araçta LPG yok
 maf sensörünü temizledim olmadı değiştirdim ,ardın boğaz ve kelebeği bir güzel temizledik , stop etme sorunu kalmadı fakat buseferde rolanti devri 2000 den aşağı inmiyor  tecrübesi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.. teşekkürler..

Toyota Club Türkiye

2000 model 1.6 vvt-i
« : Ocak 07, 2013, 18:40:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #1 : Ocak 16, 2013, 23:49:12 »
Aracınızın soğuk havalarda ilk çalıştırmalarda 2000 devirler civarında olması normaldir. çünkü motor soğuk olduğu için otomatik jikle devreye girerek motoru bir an önce ısıtmaya çalışır. Ani olarak gaza basıp bıraktığınızda normal devire dönmesi gerekir. Ancak devir hiçbir zaman düşmüyorsa bu otomatik jiklede veya onun bağlı bulunduğu ve beraber çalıştığı gaz kelebeğinde problem var demektir. Otomatik jikle devreden çıkması gerekiyorken devreden çıkmıyordur.
2003 Laguna

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #2 : Ocak 17, 2013, 00:44:57 »
Aracınızın soğuk havalarda ilk çalıştırmalarda 2000 devirler civarında olması normaldir. çünkü motor soğuk olduğu için otomatik jikle devreye girerek motoru bir an önce ısıtmaya çalışır. Ani olarak gaza basıp bıraktığınızda normal devire dönmesi gerekir. Ancak devir hiçbir zaman düşmüyorsa bu otomatik jiklede veya onun bağlı bulunduğu ve beraber çalıştığı gaz kelebeğinde problem var demektir. Otomatik jikle devreden çıkması gerekiyorken devreden çıkmıyordur.

vvt-i'larda birden gaz verip çekseniz motor normal olan 600 rpm civarına gelmez ısınmasını bekler mutlaka.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2000 vvt-i 1.6
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #3 : Ocak 25, 2013, 00:16:59 »
bende de 2000 model 1.6 vvt-i var ama 600 devirin normal olduğunu düşünmüyorum. ideal rolanti değeri 900 dür.
benim araba ısındıktan sonra 850-900 arası dolaşıyor ve 800 de titreme yapıyor. 600 devir rolantisi olan araç kendine bakacak usta çağırıyor demektir.  :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #4 : Ocak 25, 2013, 00:39:33 »
bende de 2000 model 1.6 vvt-i var ama 600 devirin normal olduğunu düşünmüyorum. ideal rolanti değeri 900 dür.
benim araba ısındıktan sonra 850-900 arası dolaşıyor ve 800 de titreme yapıyor. 600 devir rolantisi olan araç kendine bakacak usta çağırıyor demektir.  :nija:

Malesef öyle birşey değil fabrika çıkışında zaten 600 rpm ;) Aracın zaten beyni 600 rpme ayarlı. Malesef aracınıza siz bir baktırın. Rölantide az yakması için 550-600 rpm.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)