Gönderen Konu: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum  (Okunma sayısı 2367 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Take the best seperate the rest
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '03
Arkadaşlar merhaba kuşadasından aranıza katıldım.
Aracım 2003 sol corolla sedan manuel vites , 2 gün önce aracıma 80.000 km bakımı yaptırdım aşağıda detaylarını veriyorum ve yorumlarınızı bekliyorum.

- 2 lt mobilube shc 75w90 şanzıman yağı değişimi için ( çok az kaldı 1.9 lt civarı aldı )
- yaklaşık 1 lt castrol brake fluid dot 3 fren ve debriyaj hidroliği için ( biraz arttı )
- bp antifreeze yaklaşık 2 lt koyduk , su koymadık , soğutma sıvısı olarak normalde 6.5 lt sulu karışım olacaktı ama acele işim çıktı tamamen soğutma sıvısını değiştiremedik ( acaba sıkıntı olurmu ? )
- 4 buji değişti denso marka

 toplam işçilik dahil 188 liraya mal oldu bana .
maliyet normalmidir?

tabii 80.000 bakımında çok detay var başka ama ben bunlara bakmadım ve yaptırmadım.



Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #1 : Aralık 25, 2012, 21:25:17 »
Arkadaşlar merhaba kuşadasından aranıza katıldım.
Aracım 2003 sol corolla sedan manuel vites , 2 gün önce aracıma 80.000 km bakımı yaptırdım aşağıda detaylarını veriyorum ve yorumlarınızı bekliyorum.

- 2 lt mobilube shc 75w90 şanzıman yağı değişimi için ( çok az kaldı 1.9 lt civarı aldı )
- yaklaşık 1 lt castrol brake fluid dot 3 fren ve debriyaj hidroliği için ( biraz arttı )
- bp antifreeze yaklaşık 2 lt koyduk , su koymadık , soğutma sıvısı olarak normalde 6.5 lt sulu karışım olacaktı ama acele işim çıktı tamamen soğutma sıvısını değiştiremedik ( acaba sıkıntı olurmu ? )
- 4 buji değişti denso marka

 toplam işçilik dahil 188 liraya mal oldu bana .
maliyet normalmidir?

tabii 80.000 bakımında çok detay var başka ama ben bunlara bakmadım ve yaptırmadım.
   öncelikle 80000 bakımında hava filtresinide değiştirmeliydiniz.Bunun dışında soğutma suyunu asla tamamen suyu yada antifreeze koymayın.Mutlaka yeniden yarı yarıya su karışımı yaparak değişin.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Take the best seperate the rest
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '03
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #2 : Aralık 25, 2012, 23:44:46 »
bilgi için teşekkür ederim

6.5 literinin yaklaşık 2.5 lt sini eksiltip , eksilen kısmı 2.5 lt antifreeze koymuş olduğumuza göre , şuanki karışımda 4.5 lt su var yani % 69,23 antifreeze içeren sulu karışım .

bu noktada sanırım % 50 nin çok üstünde bir oran .

Ertan bey bunun negatif etkileri ne olabilir?

teşekkürler ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Take the best seperate the rest
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '03
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #3 : Aralık 25, 2012, 23:48:06 »
pardon karışımda 4.5 lt antifreeze var.

hava , yağ ve polen filtrelerini kendim alıp değiştirtiyorum.

86.000 km de değişecek filtreler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #4 : Aralık 25, 2012, 23:59:05 »
bilgi için teşekkür ederim

6.5 literinin yaklaşık 2.5 lt sini eksiltip , eksilen kısmı 2.5 lt antifreeze koymuş olduğumuza göre , şuanki karışımda 4.5 lt su var yani % 69,23 antifreeze içeren sulu karışım .

bu noktada sanırım % 50 nin çok üstünde bir oran .

Ertan bey bunun negatif etkileri ne olabilir?

teşekkürler ...
Antifreeze aşındırıcı,korozyona sebebiyet verici bir maddedir.O yüzden kaportaya gelmemesine özen gösterin derler.Siz o orandan az yaparsanız koruyuculuğu olmaz,çok yaparsanızda aşındırıcı olur ve soğutma sistemine özelliklede radyatöre zarar verir.Birde soğutma görevini tam manasıyla yapamaz.Birde içerisinde sonuçta eskide olsa su ve antifreeze var.Bunlar artık özelliğini yitirmiştir,siz üzerine tamamlasanızda zincir en zayıf halkası kadar kuvvetlidir.En güzeli sistemi tamamen boşaltın tahliye kısmı açık şekilde üstten suyu verin iyice yıkayın içersini.Sonra karışımı dışarıda dediğim oranda hazırlayıp doldurun biraz çalıştırın,bir 10-15 km yol yaptıktan sonra seviyeyi kontrol edin az ise hazırladığınız karışımdan tamamlayın.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Take the best seperate the rest
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '03
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #5 : Aralık 26, 2012, 17:33:43 »
Ertan bey,

soğutma sistemindeki suyu tamamen nasıl boşaltabilirim , sanayide devirdaimi sökmemiz gerekli dediler,

yani tahliye musluğundan tamamı boşalmadı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #6 : Aralık 26, 2012, 18:05:19 »
Ertan bey,

soğutma sistemindeki suyu tamamen nasıl boşaltabilirim , sanayide devirdaimi sökmemiz gerekli dediler,

yani tahliye musluğundan tamamı boşalmadı...
Radyatörün altında musluk gibi bir kısım var oradan boşalması gerekiyor.Tabi bu arada araç çalışacak yani devirdaim pompası çalışmazsa boşalmaz doğal olarak.Alt kısımda koyduğunuz kap dereceli olsun 6 litre civarı boşalınca üstten musluk suyunu ekleyin,en az 2-3 tur çevirin taze suyla.En son içindeki su tamamen boşaldığı an stop edin.Radyatörün ağzından bir basınçla hava verecek kompresörün hortumunu sarkıtıp ağzını kapatın iyice boşalsın bir su.Daha önce belirttiğim gibi karışımı hazırlayın doldurun 10 km falan yol yapıp seviyeyi kontrol edin ve karışımdan tamamlayın.(En son tamamlamayı hazırladığınız karışımdan yapın su veya antifreeze olmasın)
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Take the best seperate the rest
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '03
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #7 : Aralık 26, 2012, 18:07:18 »
Ertan bey çok teşekkür ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #8 : Aralık 26, 2012, 18:08:08 »
Ertan bey çok teşekkür ederim
Rica ederim umarım yardımcı olabildim.Son bir ekleme yaptım mesaja onuda uygulayın.Daha temiz olur.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #9 : Aralık 26, 2012, 18:33:05 »
Antifreeze aşındırıcı,korozyona sebebiyet verici bir maddedir.

Ertan burada bir yanlış anlaşılma olmasın, antifriz korozyona sebebiyet vermez, korozyonlaşan kısmı temizleme amaçlı aşındırdığı için, uzun süre sadece soğutma suyu ile çalışan araçlarda oluşan korozyonu temizlediğinde tehlike arz eder.

Korozyon ve daha yüksek aşındırma sebebi fren hidroliğidir, hazır hidrolik demişken bizim araçlarımızda DOT3 değil DOT4 fren hidroliği kullanılması gerekli, fren merkezleri ve kaliperlerimizin uzun ömürlüğü açısından ince ama önemli bir noktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Take the best seperate the rest
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '03
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #10 : Aralık 26, 2012, 18:42:59 »
ufuk bey ,

ben cumartesi günü debriyaj ve fren hidroliğini değiştirdim dot 3 yağ kullandım.

bakım kitabında dot 3 dediği için . aracım 2003 1.6 sedan sol .

siz dot 4 demişsiniz , bakım kitabının basıldığı yılda acaba dot 4 kullanımdamıydı , yani bilseydim dot 4

alırdım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #11 : Aralık 26, 2012, 18:59:27 »
ufuk bey ,

ben cumartesi günü debriyaj ve fren hidroliğini değiştirdim dot 3 yağ kullandım.

bakım kitabında dot 3 dediği için . aracım 2003 1.6 sedan sol .

siz dot 4 demişsiniz , bakım kitabının basıldığı yılda acaba dot 4 kullanımdamıydı , yani bilseydim dot 4

alırdım
Ben 2005 corollamda dot 4 kullandım.ama kitapçıkta dot3 veya dot 4 diyordu.Çok büyük bir sorun yapmaz.Artık bir dahaki sefere dot 4 koyarsınız.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #12 : Aralık 26, 2012, 19:01:47 »
Ertan burada bir yanlış anlaşılma olmasın, antifriz korozyona sebebiyet vermez, korozyonlaşan kısmı temizleme amaçlı aşındırdığı için, uzun süre sadece soğutma suyu ile çalışan araçlarda oluşan korozyonu temizlediğinde tehlike arz eder.

Korozyon ve daha yüksek aşındırma sebebi fren hidroliğidir, hazır hidrolik demişken bizim araçlarımızda DOT3 değil DOT4 fren hidroliği kullanılması gerekli, fren merkezleri ve kaliperlerimizin uzun ömürlüğü açısından ince ama önemli bir noktadır.
Ben onu kaporta parçalarına dökülmemesi konusunda aşındırıcı olduğu için söylemiştim.Ama bir yanlış anlaşılma olmuş sanırım  ;)
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 80.000 bakımı yaptırdım yorumlarınızı bekliyorum
« Yanıtla #13 : Aralık 26, 2012, 19:03:35 »
2002 yılında çıkan E12'lerin kitapçıkları daha önce basıldığı ve o yıllarda DOT3 kullanıldığı için DOT4 yazmıyor olabilir, hatta 2002-2004 E12'ler ile 2004-2006 E12'lerin kaliper tamir takımları aslında aynı olmasına rağmen parça numaraları farklı, muhtemelen DOT3-DOT4 uyumluluğu sebebiyle olduğunu düşünüyorum.

Tabii ki bir sefere mahsus bir sorun çıkaracağını sanmıyorum ama sürekliliği masrafa yol açabilir.