Gönderen Konu: Aracım giderken aniden stop etti!  (Okunma sayısı 11984 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #20 : Aralık 14, 2012, 21:33:32 »
Ekzantrik dişlisi kırılmış malesef.Büyük ihtimal zincirin ayarı yapılamamış takıldığında.Araç zincir ayarını kendisi de yapar mı normalde?

Toyota Club Türkiye

Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #20 : Aralık 14, 2012, 21:33:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #21 : Aralık 14, 2012, 21:39:50 »
Ekzantrik dişlisi kırılmış malesef.Büyük ihtimal zincirin ayarı yapılamamış takıldığında.Araç zincir ayarını kendisi de yapar mı normalde?
  Zincir ayarını kendisi yapamaz mantıken.Çünkü sente atlamış şekilde takıldığında dişlilere zarar verir.Sürekli bir yerden gerilme diğer taraftanda bollaşma olacak ve bunun her döngüde tekrarlandığını düşünürsek dişli ya kırılacak yada aşınacaktır.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #22 : Aralık 14, 2012, 21:47:00 »
  Zincir ayarını kendisi yapamaz mantıken.Çünkü sente atlamış şekilde takıldığında dişlilere zarar verir.Sürekli bir yerden gerilme diğer taraftanda bollaşma olacak ve bunun her döngüde tekrarlandığını düşünürsek dişli ya kırılacak yada aşınacaktır.
Yani usta zinciri çok gerdiği için olmuştur ozaman?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #23 : Aralık 14, 2012, 21:50:32 »
Yani usta zinciri çok gerdiği için olmuştur ozaman?
çok germekte kırar gevşek bırakmakta.Ama genelde çok gerilmekten oluyor.Tabi öncesinde bir sorun vardıysa denk gelmişte olabikir.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #24 : Aralık 14, 2012, 22:00:57 »
çok germekte kırar gevşek bırakmakta.Ama genelde çok gerilmekten oluyor.Tabi öncesinde bir sorun vardıysa denk gelmişte olabikir.
Sanmıyorum öncesinde sorun olacağını!Çünkü subapları değişirken usta söküp taktı.takarken ayarlayamamış demekki.Acaba pistonlara zarar vermiş olabilir mi?Zincir yada triger kopmalarında pistonların ya da subapların zarar görebileceğini duymuştum???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #25 : Aralık 14, 2012, 22:10:44 »
Sanmıyorum öncesinde sorun olacağını!Çünkü subapları değişirken usta söküp taktı.takarken ayarlayamamış demekki.Acaba pistonlara zarar vermiş olabilir mi?Zincir yada triger kopmalarında pistonların ya da subapların zarar görebileceğini duymuştum???
Elbette olabilir iyi bir incelemek lazım sonra onlar için açtırmak zorunda kalmayın birde.Piston ve subaplara zararı olabiliyor çünkü bu durumların.Bence iyi bir yerde baktırın ustanızın hatası nelere neden oldu.Yaşadığınız yerde servis yok biliyorum ama en azından oradaki ford servisinde çalışan ustalardan birisiyle falan ileşime geçip bir kontrol ettirseniz bence faydası olur diye düşünüyorum.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #26 : Aralık 14, 2012, 22:25:33 »
Elbette olabilir iyi bir incelemek lazım sonra onlar için açtırmak zorunda kalmayın birde.Piston ve subaplara zararı olabiliyor çünkü bu durumların.Bence iyi bir yerde baktırın ustanızın hatası nelere neden oldu.Yaşadığınız yerde servis yok biliyorum ama en azından oradaki ford servisinde çalışan ustalardan birisiyle falan ileşime geçip bir kontrol ettirseniz bence faydası olur diye düşünüyorum.
Haklısınız!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #27 : Aralık 14, 2012, 22:48:20 »
Haklısınız!
  Bir tanıdığımız orada görev yapıyordu zamanında 2 kere gidip gelmiştim.Onunda avensisi vardı kış geldiğinde bakımı gelmiş olsa bile yaptırmaz 2000-3000 km geçmişte olsa Erzuruma götürüp orada yaptırırdı.İlk gittiğinde çalıştığı yerdeki birisinin yağını değiştiren usta  (!) yağfiltresini takarken  doğru takamamış ve filtre tıkanmış çekiciyle Erzuruma götürmek zorunda kalmış.O yüzden güvenemiyordu hiç orada.Ama dediğim gibi küçük bir yer olduğundan herkes tanır birbirini neredeyse.Ford servisindeki ustalardan birine ulaşıp kontrol ettirmeye bakın bir an önce.Yardımcı olurlar diye düşünüyorum.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #28 : Aralık 14, 2012, 23:14:09 »
Teşekkürler ertan bey! arabamı yapan usta samimi bir arkadaşımın ustası.bişey diyemedim şimdi.ama dişliyi taktıktan sonra dediğiniz gibi hemen servise göstereceğim.olmadı erzuruma giderim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #29 : Aralık 15, 2012, 12:36:04 »
hocam triger zinciri mi kopmuş. eyer böyle olmuşsa komple motor değişiyor. piston sekman subap.  çünkü triger zinciri piston-segman ve supaplar arasında düzenli çalışmayı sağladığından zincir koptuğu anda bu düzen bozulur ve adeta piston sekman subaplar bir birlerine  dalar ve malesef motor kitlenir.
insan hiç ölmeyecekmiş gibi yaşar fakat hiç yaşamamış gibi ölür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #30 : Aralık 15, 2012, 12:50:24 »
Triger zinciri kopmuşsa ki çok zor bir ihtimal ama eğer öyleyse kesinlikle marşa basılmaması gerekiyor kayış koptuğu anda motor stop edeceğinden bir problem olmaz piston ve motor açısından ama eğer ki kopan triger kayışının üstüne marşa basarsanız piston ve motor bloğunu çatlatabilir hatta motor parçanalabilir diye biliyorum. İnşallah öyle değildir ufak bir şey olması dileğiyle geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #31 : Aralık 15, 2012, 14:47:58 »
Öncelikle geçmiş olsun
Triger koptuğunda subaplar ve pistonlar uyumsuz bir duruma geleceğinden birbirine vururlar marşa basınca motor da dönmüyorsa eğer motor kitlendi gibi görünüyor bence bu araçlardan iyi anlayan bir usta ya baktırın aracınızı hem yapıldığında randıman alırsınız hemde ileriki vadede sorunsuz kullanırsınız ..
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #32 : Aralık 15, 2012, 23:33:10 »
hocam triger koptuğu anda zaten piston segman subap bir birine girdiği için motor kitleniyor ve sonra araç stop ediyor. yani bence triger kopmuşsa motorun işi bitmiştir. birçok kişinin başına gelmiş benzer olaylar.  araç seyir halindeyken pat diye bir ses gelir ve araç stop eder. umarım böyle olmamıştır.
insan hiç ölmeyecekmiş gibi yaşar fakat hiç yaşamamış gibi ölür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #33 : Aralık 15, 2012, 23:34:15 »
hocam triger koptuğu anda zaten piston segman subap bir birine girdiği için motor kitleniyor ve sonra araç stop ediyor. yani bence triger kopmuşsa motorun işi bitmiştir. birçok kişinin başına gelmiş benzer olaylar.  araç seyir halindeyken pat diye bir ses gelir ve araç stop eder. umarım böyle olmamıştır.
Dediğiniz gibi olmuş ne yazıkki.Bir ustanın hatası nelere sebep oldu  :argh:
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #34 : Aralık 15, 2012, 23:54:20 »
onun için triger bakımı hayati önem taşıyor. ben kesinlikle bu bakımı sanayide amatör ustalara yaptırmam. yetkili serviste yapılması gerekir. yüz  ikiyüz fazla gitsin bişi olmaz.  yetkili servis garantili yapıyor enazından. sonradan bu tür talihsiz olaylar olursa yetkili servis üstleniyor. birinin başına gelmişti. trigeri yetkili serviste yapmıştı. işçilik hatasından dolayı motor kitlenmişti.  yetkili servis  kuzu kuzu adamın arabasının motoru yeniden ücretsiz yaptı. ama sanayide nerden muhatap bulacaksın ki...
insan hiç ölmeyecekmiş gibi yaşar fakat hiç yaşamamış gibi ölür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #35 : Aralık 15, 2012, 23:57:31 »
onun için triger bakımı hayati önem taşıyor. ben kesinlikle bu bakımı sanayide amatör ustalara yaptırmam. yetkili serviste yapılması gerekir. yüz  ikiyüz fazla gitsin bişi olmaz.  yetkili servis garantili yapıyor enazından. sonradan bu tür talihsiz olaylar olursa yetkili servis üstleniyor. birinin başına gelmişti. trigeri yetkili serviste yapmıştı. işçilik hatasından dolayı motor kitlenmişti.  yetkili servis  kuzu kuzu adamın arabasının motoru yeniden ücretsiz yaptı. ama sanayide nerden muhatap bulacaksın ki...
   Öyle fakat arkadaşın yaşadığı yerde çok şanssız bu durumdan.Mecburiyetten yaptırmış ama ne yazıkki sorun yaşamıştı.Umarım halledebilmiştir.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #36 : Aralık 16, 2012, 00:28:29 »
bu tip araç arızalarında doğuda olmak büyük şanssızlık...2003 te muşta o zamanki aracımız polo clasiğin benzin şamandırasıydı galiba kardeşimin aracı taşın üzerine oturttması sebebi ile kırılması sonucu 1 hafta istanbuldan parça beklemiştik..istanbul-ankara-izmir gibi şehirlerde bilen usta ve parça tedariki her zaman daha kolay oluyor...geçmiş olsun, bizlerde özel servislere gidiyoruz ama bu gibi durumları yaşayan arkadaşları görünce en azından ağır bakımlarında yetkili servisi ziyaret etme gerekliliği doğuyor...
2009 HONDA ACCORD EXECUTİVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #37 : Aralık 16, 2012, 00:31:34 »
bu tip araç arızalarında doğuda olmak büyük şanssızlık...2003 te muşta o zamanki aracımız polo clasiğin benzin şamandırasıydı galiba kardeşimin aracı taşın üzerine oturttması sebebi ile kırılması sonucu 1 hafta istanbuldan parça beklemiştik..istanbul-ankara-izmir gibi şehirlerde bilen usta ve parça tedariki her zaman daha kolay oluyor...geçmiş olsun, bizlerde özel servislere gidiyoruz ama bu gibi durumları yaşayan arkadaşları görünce en azından ağır bakımlarında yetkili servisi ziyaret etme gerekliliği doğuyor...
Mesela bir baskı balata olsun,motorun açılması olsun mutlaka yetkili servis şart.Belki az biraz pahalıdır ama bu tarz bir neticede fazlasıyla cebimizden çıkar o fark.Tabi yolda kalıp çekilecek rezilliği hiç söylemiyorum bile.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #38 : Aralık 17, 2012, 21:20:42 »
Arkadaşlar benim zincir kopmadı. egzantrik dişlisi kırılmış.ancak zincir yerinden çıkmamış bile.yine dişli üzerinde duruyordu.bu durumda da pistonlar subaplar zarar görür mü?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracım giderken aniden stop etti!
« Yanıtla #39 : Aralık 17, 2012, 21:52:59 »
Arkadaşlar benim zincir kopmadı. egzantrik dişlisi kırılmış.ancak zincir yerinden çıkmamış bile.yine dişli üzerinde duruyordu.bu durumda da pistonlar subaplar zarar görür mü?
Sonuçta motor o an stop etti.Bunu zarar verip vermediğini bakmadan söylemek çok zor.Bunu motorun kompresyon değerlerini ölçen aletlerle kontrolünden sonra söylemek mümkün olabilir anca.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......