Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220229 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #360 : Şubat 02, 2014, 00:30:55 »
valla siz benim degerlerime sasiriyorsunuz ama ben de aurislere sasiriyorum , auris benim aracimdan daha agir olmasina ragmen 4.1 yakiyor :D
Iterekmi goturuyolar hocam allah allah :D Nedir hikmeti

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #360 : Şubat 02, 2014, 00:30:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #361 : Şubat 02, 2014, 00:36:24 »
Aslinda bunu iyice ögrenmek gerekir. Eger öyleyseki süper olur.. Ama normal arabalari baz alirsak öyle birsey olmuyor? Tabi bu hybrid, eger dedigin gibi birsey olur araba direk benzinle calisirsa süper olur. Ama cekici cagirmak zorunda kalirsak kötü olur :)
Tekin abinin dedigi gibi oluyorsa. Eğer aracin pili bozulursa ufak akuye is duser oda normal aracin akusu gibi islev gorur oda biterse kaliriz yolda tabiki ben aracin pili icin düşündüm acikcasi.
Tekin abi daha teknik bilgisi var aydınlatır bizi

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 18000
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #362 : Şubat 02, 2014, 00:41:48 »
Ben ufak aküden bahsettim acikcasi. Sonucta Hybrid pilinin en azindan 8-10 yil gibi bir dayanma süresi oldugu yaziliyor heryerde.. Ufak akü biterse araba calisirmi yada ne yapmak gerekir onu sordum acikcasi :=)
Toyota Yaris 1.5 HSD Hybrid SOL PREMIUM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #363 : Şubat 02, 2014, 15:39:20 »
Peki Tekin Bey. Birgün arabaya bindik araba calismiyor.. Akü bosaldi diyelim ve biz fark etmedik. Cekicimi cagiracagiz?

Büyük akümüzün şarjı bitti ve farkına varmadığımız için küçük aküde de şarj yok.

En yakın servisi armamız ve aracı çektirmemiz gerekiyor veya aracın kaldığı yere acil akü ile gelmeleri gerekiyor.
Dolu, yeni küçük akü taktırmamız gerekecektir.

Bu gibi durumlarda, e-CVT nedeniyle aracı ittirerek çalıştırma gibi bir lüksümüz olmayacaktır.

Unutmayınız, araçta marş motoru yok. Aküler bittiyse benzinli motoru kesinlikle çalıştıramazsınız.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #364 : Şubat 02, 2014, 16:16:05 »
Tekin abi

Aklıma bir soru gelmişti ancak kısmen deyinmişsin.
Termik motorun marşı nasıl.
Ben Prius sürerken defalarca durup/hareket edip termik motoru dinledim ve hiç bizim bildigimiz marş sesini duymadım.

Bu konuda bilgin var mı?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #365 : Şubat 02, 2014, 16:30:08 »
Yazdiklarinizdan konuyu dogru anladigimi anliyorum. tam bu noktada su soru ortaiiya cikiyor. engine i calistiran-devreye sokan mile ilk hareketi verip pistonlari canlandiran mars motoru yok eski sistem vurdurma yontemi ile mi devreye giriyor :)  :)
  motor calismadan engine ile arac hareket edebilyormu normal bir arac ozelliklerini tasiyormu.
  full elektrikli araclara jenerator takanlar var. 1.5- 1.8  gibi saglam teknoloji engine kullanmaktansa 50-100 cc lik ufak tefek bir jenerator yada daha basit bir engine kullanmak daha ekonomik olmazmi?   toyota teknolojis ine diyecek laf yok. benimkisi oylesine iste olur mu acaba

böyle bir soru sormuştum, tekin beyde tatmin edici cevaplar vermişti. ama şu sorunun cevabıda tam şimdi ortaya çıkmış oldu.
aractaki 1.5 cc engine i aracın ikincil motoru oluyor yani elektrik motoru sorunluysa yada elektrik yoksa araç yürüyemiyor.  bunuda dizayn edip normal araç gibi enginin de kullanılır olması daha makul olmazmı acaba?
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #366 : Şubat 02, 2014, 17:26:02 »
Tekin abi

Aklıma bir soru gelmişti ancak kısmen deyinmişsin.
Termik motorun marşı nasıl.
Ben Prius sürerken defalarca durup/hareket edip termik motoru dinledim ve hiç bizim bildigimiz marş sesini duymadım.

Bu konuda bilgin var mı?

Kalkışlar herzaman Elektrik motoru ile sağlanıyor, termik motora ihtiyaç varsa, eski tabirle vurdurma yapılmış oluyor sonuçta hepsi aynı mili çeviriyor.
Karbon testi yapılacağı zaman, vites P konumunda, sol ayak frene basılı, sağ ayak ile gaza basarak 3.000d/d'ya kadar termik motor çalıştırılabiliyor.
Elektrik motoru marş motorunun görevini tamamlamış oluyor. Bu esnada vites P konumunda olduğundan, güç tekerleklere iletilmiyor.
Hybrid araçlarda e-CVT şanzıman elektrikli motoru ve jeneratörüde barındırdığından, P konumunda diğer otomatikler gibi şanzıman değil, diferansiyel kitleniyor.

Prius C / Yaris hybrid engine start
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #367 : Şubat 02, 2014, 18:28:55 »
Peki Tekin abi

Vurdurma yönteminde araç içinde konfor olumsuz etkilenebilirmi?

Elime birdaha hybrid geçse hepsinin cevabını bulacagımda yok işte.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #368 : Şubat 02, 2014, 19:08:19 »
Peki Tekin abi

Vurdurma yönteminde araç içinde konfor olumsuz etkilenebilirmi?

Elime birdaha hybrid geçse hepsinin cevabını bulacagımda yok işte.

Konfor etkilenmiyor zira Prius testinde sen de bunu hissetmemişsin.
0W-20 yağ kullanılmasının bir sebebi de zaten bu, Pistonlar sıkışmıyor.
Elektrik motoru o kadar güçlü ki, hem aracı hareket ettirebiliyor hem de termik motoru rahatlıkla çevirip start yaptırabiliyor.
Hatırlayınız, Elektrik motoru 169nm üretiyor, yani aynı turbo-diesel bir motor gibi düşük süratlerde (0-59km/h) yüksek güç üretebiliyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 27000
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #369 : Şubat 03, 2014, 09:54:18 »
Bende yaris hibrit testinde aracın termik motoru devreye alıp ve ihtiyaç duyduğu çalıştıktan sonraki zamanlarda kesinlikle böyle bir ses duymadığımı belirtmek isterim.

Elektrik motorundan termik motora geçtiği anlarda ne bir vuruntu nede kulağa hoş gelme
yen bir ses duyamadım. O kendi kendine devreye giriyor ve çıkıyor.  Siz hissetmiyorsunuz bile olayı.
Herşey temiz bir çevre için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #370 : Şubat 03, 2014, 09:58:53 »
Vuruntu degil ama ufak bir sarsinti var yani ben termik motora geciyorum diyor hissediyorum ben. Hissetmememmi gerekir sorun mu var acaba.ama kitapciktada ufak bir sarsinti olusabilir diyo yani rahatsiz edici sekilde degil ama hissedilir seviyede

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 27000
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #371 : Şubat 03, 2014, 10:56:45 »
Evet Tabiyki o kadar da olacak haliyle. Ben aracı ilk kullanmamdan dolayı bana daha az gelmiş olabilir. Tabi birde benim dizel araçtan inip test için yaris hybrid e binince o kadar sessiz ve huzurlu geldiki sormayın.
Herşey temiz bir çevre için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #372 : Şubat 03, 2014, 12:37:46 »
Vuruntu degil ama ufak bir sarsinti var yani ben termik motora geciyorum diyor hissediyorum ben. Hissetmememmi gerekir sorun mu var acaba.ama kitapciktada ufak bir sarsinti olusabilir diyo yani rahatsiz edici sekilde degil ama hissedilir seviyede

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Araç ilk kullanılmaya başlandığında bu geçiş hissedilmiyor, fakat aracın seslerine, sessizliğine ve tepkilerine alıştıkça, termik motorun devreye girme anını beynimiz ve duyu organlarımız kaçırmıyor. Bu his seviyesi çok çok küçüktür ve kesinlikle konfor etkilenmiyor ve uzun süreli kullanımlarda bu konuyla ilgili Toyota Hybrid otomobillerinden herhangi bir şikayet yok.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #373 : Şubat 03, 2014, 13:29:15 »
Aynen abi ilk kullandigimda hic hissetmiyordum sessizlige  alıştıkca hisseder oldum :D tabiki konfor veya bi rahatsizligi yok sadece duyarlılık artti

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 18000
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #374 : Şubat 03, 2014, 19:48:23 »
Arkadaslar Aracin internette Türkce  kullanim klavuzunu bulabilirmiyiz?
Toyota Yaris 1.5 HSD Hybrid SOL PREMIUM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #375 : Şubat 04, 2014, 10:57:30 »
Arkadaslar Aracin internette Türkce  kullanim klavuzunu bulabilirmiyiz?

Aşağıdaki linkte tüm modellerin kullanıcı kitapları mevcut.

http://turkiye.toyota.com.tr/Kilavuz/Default.asp
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #376 : Şubat 04, 2014, 15:54:56 »
sefaköy - gebze arasında sürekli gidip gelmekteyim ilk kez bukadar çok cruse control ile gittim (gerekli şartlarda) inanın daha az yaktı sadece yokuş aşağı veya pili şarj durumuna geritebilecek hareketler dışında sürekli cc kullandım ve inanın 3.7 ile gittim  :D ortalama hızımda 55km/h dı.

benzin fiyatları attıkça yakıtımız düşüyor  :rofl: nazar değmesin 3bin km ye yaklaştım
Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #377 : Şubat 04, 2014, 16:07:00 »
sefaköy - gebze arasında sürekli gidip gelmekteyim ilk kez bukadar çok cruse control ile gittim (gerekli şartlarda) inanın daha az yaktı sadece yokuş aşağı veya pili şarj durumuna geritebilecek hareketler dışında sürekli cc kullandım ve inanın 3.7 ile gittim  :D ortalama hızımda 55km/h dı.

benzin fiyatları attıkça yakıtımız düşüyor  :rofl: nazar değmesin 3bin km ye yaklaştım

Aman nazar değmesin. Benim için fark yok hep 20 liralık alıyorum. :rofl:
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 27000
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #378 : Şubat 04, 2014, 16:51:38 »
sefaköy - gebze arasında sürekli gidip gelmekteyim ilk kez bukadar çok cruse control ile gittim (gerekli şartlarda) inanın daha az yaktı sadece yokuş aşağı veya pili şarj durumuna geritebilecek hareketler dışında sürekli cc kullandım ve inanın 3.7 ile gittim  :D ortalama hızımda 55km/h dı.

benzin fı attıkça yakıtımız düşüyor  :rofl: nazar değmesin 3bin km ye yaklaştım

Beytullah bey maşallah nazar değmesin. Aracinizin kıymetini bilin. Bugün yine Toyota nın sitesinde fiyatlara baktim. Bana verilen fiyat 63.800 tl idi ama bugün itibariyle indirim fiyatı 67.660 Tl. Olmus.

Bu araç gün geçtikçe ulaşılamaz hale geliyor malesef. Beytullah bey bende Gebzede ikamet etmekteyim bir hafta sonu buluşup görüşmek isterim sizcede bir mahsuru yoksa.
Herşey temiz bir çevre için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #379 : Şubat 04, 2014, 16:56:16 »
Tabiki seyit bey görüşelim herzaman bu hafta sonu geleceğim. Iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter