Gönderen Konu: 2003 Toyota Corolla  (Okunma sayısı 13335 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
2003 Toyota Corolla
« : Temmuz 30, 2012, 14:53:47 »
2003  Toyota Corolla   HB  almak istiyorum .Mekanik ve diğer kronik sorunları var mı?Önerirmisiniz? fiyatı da 23.500 civarı , fiyatı uygun mu?
selam  alykm

Toyota Club Türkiye

2003 Toyota Corolla
« : Temmuz 30, 2012, 14:53:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #1 : Temmuz 30, 2012, 21:24:32 »
Ben 2003'ten beri Sedan Terra'sını kullanıyorum...

*Mekanikte ve motorda problemi yoktur, tabi iyi bakılmışsa. Ben 9 senedir motor, mekanik hiç problem yaşamadım.
*Rölantide hafif titreme yapar. (Kimileri VVTI motorun özelliği der, kimileri kronik problem...
*İç plastik kalitesi fena değil,
*Dış plastik kalitesi: kötü. (Özellikle kauçuk-lastik olanlar. Tavan çıtası, pencere dış fitilleri vb. Zamanla don lastiği gibi çeker.)
*Performansı iyidir (1.6).
*Süspansiyon orta-serttir, virajlarda fena değildir, ama şehir içinde aşırı konforlu değildir.
*Teybin üst kısmı ile göğüs arasında boşluk oluşumu (Bununla ilgili bir konu açmıştım zamanında)
*Antenin dibindeki plastik daire parça zamanla çürüyor, yedek parça yok. Servise sorarsanız komple anten setini değiştirmeniz lazım. 800TL. gibi saçma laflar ediyorlar..
*Direksiyon arızası yaşanabilir. (Röle, elektrik motoru vb. arızası. Servis komple kolonu değiştirmek ister, anlamıyorsanız 2-3 bin TL'nizi alır)
*Emme manifoldunda ses problemi yaşayabilirsiniz. Bir iki vida ile kolayca hallolur.
*Camlarınız yarı açık iken kapıyı kapatınca tıkırtı yapar.
*İyi bir lastik kullanıyorsanız yol sesi, rüzgar sesini fazla almaz, çamurluk içlerinde keçeli davlumbazlar var, aracın muhtelif yerlerinde de izolasyon keçeleri mevcut.
*Servis yaygın, yedek parça fiyatları kabul edilebilir düzeyde.
*Son yıllarda yetkili servis kalitesi ve müşteri hizmetlerinde düşüş var, eski Toyota değil.

Güncel kasadaki bir sürü abuk subuk problem nedeniyle bu kasaların değeri oldukça yüksek, kıymete bindi... Fiyat konusunda çok yorum yapamayacağım, çok sıkı takip etmem fiyatları, ama 20-25 bin aralığında satılıyor, 28-29 binli fiyatlar bile gözüme çarptı.

Önerir miyim?
Yaklaşık 10 yıllık bir araç alacaksanız, bu aracı öneririm. Diğer araçlara göre başınızın çok daha az ağrıyacağı kesin. Fiyatı orta halli gibi gözüküyor, tabi aracın durumunun ne olduğu önemli, yorum yapmak çok doğru olmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #2 : Temmuz 30, 2012, 21:27:01 »
2003 hb sol mü donanımı.Terra ise 23 .500 fazla gibime geliyor.2002-2003 vvt iların bazılarında yağ yakma olayı var.Ama 2004 sonrasında yağ eksiltme yok.2003 sol donanımında 4 hava yastıgı var herhalde  2004 üzeri 8 hava yastıgı diye biliyorum.2003 için 23.500 çok temiz değilse fazla .km düşük boyasız ve lpg li ise alınabilir.Gecen sene 2004 hb sol lacivert 78 binde orjinal  kazasız brc lpg li  aracımı 22.5 satmıstım.,Güzel araba ama 6 sene sorunsuz kullanmıstım.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #3 : Temmuz 31, 2012, 00:07:10 »
Bursada oturuyorum toyotamı bu yıl mart ayında 23,000 liraya aldım zaten piyasa fiyatıda buydu.2004 corolla hb sol 120000 km 2 parçası boyalı.Kıyas yapabilirsin.2 ay öncede bir arkadaşım 80,000 km de bir toyotayla 23000 liraya anlaşmıştı sonra vaz geçti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir kere TOYOTA, hep TOYOTA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #4 : Temmuz 31, 2012, 01:04:33 »
Ben 2003'ten beri Sedan Terra'sını kullanıyorum...

*Mekanikte ve motorda problemi yoktur, tabi iyi bakılmışsa. Ben 9 senedir motor, mekanik hiç problem yaşamadım.
*Rölantide hafif titreme yapar. (Kimileri VVTI motorun özelliği der, kimileri kronik problem...
*İç plastik kalitesi fena değil,
*Dış plastik kalitesi: kötü. (Özellikle kauçuk-lastik olanlar. Tavan çıtası, pencere dış fitilleri vb. Zamanla don lastiği gibi çeker.)
*Performansı iyidir (1.6).
*Süspansiyon orta-serttir, virajlarda fena değildir, ama şehir içinde aşırı konforlu değildir.
*Teybin üst kısmı ile göğüs arasında boşluk oluşumu (Bununla ilgili bir konu açmıştım zamanında)
*Antenin dibindeki plastik daire parça zamanla çürüyor, yedek parça yok. Servise sorarsanız komple anten setini değiştirmeniz lazım. 800TL. gibi saçma laflar ediyorlar..
*Direksiyon arızası yaşanabilir. (Röle, elektrik motoru vb. arızası. Servis komple kolonu değiştirmek ister, anlamıyorsanız 2-3 bin TL'nizi alır)
*Emme manifoldunda ses problemi yaşayabilirsiniz. Bir iki vida ile kolayca hallolur.
*Camlarınız yarı açık iken kapıyı kapatınca tıkırtı yapar.
*İyi bir lastik kullanıyorsanız yol sesi, rüzgar sesini fazla almaz, çamurluk içlerinde keçeli davlumbazlar var, aracın muhtelif yerlerinde de izolasyon keçeleri mevcut.
*Servis yaygın, yedek parça fiyatları kabul edilebilir düzeyde.
*Son yıllarda yetkili servis kalitesi ve müşteri hizmetlerinde düşüş var, eski Toyota değil.

Güncel kasadaki bir sürü abuk subuk problem nedeniyle bu kasaların değeri oldukça yüksek, kıymete bindi... Fiyat konusunda çok yorum yapamayacağım, çok sıkı takip etmem fiyatları, ama 20-25 bin aralığında satılıyor, 28-29 binli fiyatlar bile gözüme çarptı.

Önerir miyim?
Yaklaşık 10 yıllık bir araç alacaksanız, bu aracı öneririm. Diğer araçlara göre başınızın çok daha az ağrıyacağı kesin. Fiyatı orta halli gibi gözüküyor, tabi aracın durumunun ne olduğu önemli, yorum yapmak çok doğru olmaz.

güzel bilgiler, üşenmeden yazmışsınız.
teşekkürler.
Yumuşak huylu isem kim demiş uysal koyunum; kesilir belki ama çekmeye gelmez boynum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2003 Corolla HB 1.6 Terra
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #5 : Temmuz 31, 2012, 23:50:03 »
Ben 2003'ten beri Sedan Terra'sını kullanıyorum...

*Mekanikte ve motorda problemi yoktur, tabi iyi bakılmışsa. Ben 9 senedir motor, mekanik hiç problem yaşamadım.
*Rölantide hafif titreme yapar. (Kimileri VVTI motorun özelliği der, kimileri kronik problem...

Rolantide titreme olayı bende de var, özellikle motor ısındıktan sonra bu titreme sizin vücudunuzu bile titretiyor ve motordan yüksek seste rolanti sesi geliyor, mekanik bir ses, dizel motor gibi :)

*İç plastik kalitesi fena değil,Özellikle ön göğüs kısmından saçma sapan gıcırtılar geliyor, çok can sıkıcı oluyor sessiz zamanlarda.

*Dış plastik kalitesi: kötü. (Özellikle kauçuk-lastik olanlar. Tavan çıtası, pencere dış fitilleri vb. Zamanla don lastiği gibi çeker.)

*Performansı iyidir (1.6). Performans hakkında verdiğim linkte yorum yaptım.

*Süspansiyon orta-serttir, virajlarda fena değildir, ama şehir içinde aşırı konforlu değildir.

Kesinlikle katılıyorum, Uzun yolda o kadar fark etmiyor ama, şehir içinde bunu çok rahat fark edebiliyorsunuz, bi çukura yada kasise girdiğinizde rahatsız edebiliyor, lastiklerle pek çözümlenebilecek bir durum da değil. 

*Teybin üst kısmı ile göğüs arasında boşluk oluşumu (Bununla ilgili bir konu açmıştım zamanında) Tıkırtı yapıyor bu husus.

*Antenin dibindeki plastik daire parça zamanla çürüyor, yedek parça yok. Servise sorarsanız komple anten setini değiştirmeniz lazım. 800TL. gibi saçma laflar ediyorlar..

*Direksiyon arızası yaşanabilir. (Röle, elektrik motoru vb. arızası. Servis komple kolonu değiştirmek ister, anlamıyorsanız 2-3 bin TL'nizi alır) Ben henüz yaşamadım ama bu da kronik sorunlar arasında sanırım.

*Emme manifoldunda ses problemi yaşayabilirsiniz. Bir iki vida ile kolayca hallolur. Atilla abi bunu açarsan biraz çok sevinirim, nasıl bir ses bu, bende de varmı diye test edeceğim.

*Camlarınız yarı açık iken kapıyı kapatınca tıkırtı yapar. Bu beni deli ediyor, camlar yarım açıkken tıkırtı yapıyor + cam kesme sesi gibi bir ses geliyor ve deli ediyor insanı :S

*İyi bir lastik kullanıyorsanız yol sesi, rüzgar sesini fazla almaz, çamurluk içlerinde keçeli davlumbazlar var, aracın muhtelif yerlerinde de izolasyon keçeleri mevcut. 120 km den sonra bütün yol ve asfalt sesi aracın içinde malesef.

*Servis yaygın, yedek parça fiyatları kabul edilebilir düzeyde.Yedek parça fiyatları bence de makul.

*Son yıllarda yetkili servis kalitesi ve müşteri hizmetlerinde düşüş var, eski Toyota değil.

Güncel kasadaki bir sürü abuk subuk problem nedeniyle bu kasaların değeri oldukça yüksek, kıymete bindi... Fiyat konusunda çok yorum yapamayacağım, çok sıkı takip etmem fiyatları, ama 20-25 bin aralığında satılıyor, 28-29 binli fiyatlar bile gözüme çarptı.

Önerir miyim?
Yaklaşık 10 yıllık bir araç alacaksanız, bu aracı öneririm. Diğer araçlara göre başınızın çok daha az ağrıyacağı kesin. Fiyatı orta halli gibi gözüküyor, tabi aracın durumunun ne olduğu önemli, yorum yapmak çok doğru olmaz.


Atilla abi resmen döktürmüş, eline sağlık abi. Çok güzel ve ayrıntılı yazmışsın.

Ben 1 ay önce 2003 corolla HB, LPG li, Terra Donanım, 149bin km, 2 parça değişen bi kaç parça boyalı şekilde 20.700 TL ye aldım. Yer : Ankara Satıcı: Galerici. Araçla ilgili http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=44723.0 bu konuyu açmıştım, detaylı şekilde orada yazdım.
Atilla abinin yazdıklarının yanına da koyu harflerle birşeyler ekleyeceğim müsadenizle.

Ha bu arada 23,500 bence de yüksek, bunun sebebi yaz aylarında olmamızdır heralde. Tabi eğer araç temizse boya vs.yoksa hatasızsa, km düşükse eyvallah.

Tüm bunlara artı olarak yakıt yönünden yüzünüzü güldürür, uzun yolda iyidir, performansı çekişi vs. iyidir, ancak düşük devirlere alışmanız zaman alabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #6 : Ağustos 01, 2012, 12:22:16 »
Ben 2003'ten beri Sedan Terra'sını kullanıyorum...

*Mekanikte ve motorda problemi yoktur, tabi iyi bakılmışsa. Ben 9 senedir motor, mekanik hiç problem yaşamadım.
*Rölantide hafif titreme yapar. (Kimileri VVTI motorun özelliği der, kimileri kronik problem...
*İç plastik kalitesi fena değil,
*Dış plastik kalitesi: kötü. (Özellikle kauçuk-lastik olanlar. Tavan çıtası, pencere dış fitilleri vb. Zamanla don lastiği gibi çeker.)
*Performansı iyidir (1.6).
*Süspansiyon orta-serttir, virajlarda fena değildir, ama şehir içinde aşırı konforlu değildir.
*Teybin üst kısmı ile göğüs arasında boşluk oluşumu (Bununla ilgili bir konu açmıştım zamanında)
*Antenin dibindeki plastik daire parça zamanla çürüyor, yedek parça yok. Servise sorarsanız komple anten setini değiştirmeniz lazım. 800TL. gibi saçma laflar ediyorlar..
*Direksiyon arızası yaşanabilir. (Röle, elektrik motoru vb. arızası. Servis komple kolonu değiştirmek ister, anlamıyorsanız 2-3 bin TL'nizi alır)
*Emme manifoldunda ses problemi yaşayabilirsiniz. Bir iki vida ile kolayca hallolur.
*Camlarınız yarı açık iken kapıyı kapatınca tıkırtı yapar.
*İyi bir lastik kullanıyorsanız yol sesi, rüzgar sesini fazla almaz, çamurluk içlerinde keçeli davlumbazlar var, aracın muhtelif yerlerinde de izolasyon keçeleri mevcut.
*Servis yaygın, yedek parça fiyatları kabul edilebilir düzeyde.
*Son yıllarda yetkili servis kalitesi ve müşteri hizmetlerinde düşüş var, eski Toyota değil.

Güncel kasadaki bir sürü abuk subuk problem nedeniyle bu kasaların değeri oldukça yüksek, kıymete bindi... Fiyat konusunda çok yorum yapamayacağım, çok sıkı takip etmem fiyatları, ama 20-25 bin aralığında satılıyor, 28-29 binli fiyatlar bile gözüme çarptı.

Önerir miyim?
Yaklaşık 10 yıllık bir araç alacaksanız, bu aracı öneririm. Diğer araçlara göre başınızın çok daha az ağrıyacağı kesin. Fiyatı orta halli gibi gözüküyor, tabi aracın durumunun ne olduğu önemli, yorum yapmak çok doğru olmaz.

Bu aracı alacaklar için süper bir açıklama olmuş, bende 2006 hb terra modeli mevcut ve bu maddelerin birçoğu başıma geldi :)
Şu anten olayı çok saçma, o dipteki plastik çember bendede dış etkenlerden dolayı geçenlerde koptu, servise sordum 400 tl anten üstüyle berabermiş ayrı olarak o plastik çemberi satamıyorlarmış. Aldım siyah bir silikon etrafına dikkatlice sıktım al sana çember oldu. Teyble üst kısım arasındaki boşluk hepsinde mevcut ama çok kafaya takılacak birşey değil, geçen haftasonu teybe aux çıkışı takmak için söküp taktım boşluk
azalmadı daha sonra tekrar söküp çift taraflı bant ile o boşluğu kapatmayı deneyeceğim bakalım sonuç ne olacak?
Rölantide titreme konusunda şöyle bir şey başıma geldi, aracı aldığımda rölanti gayet iyiydi yani 800 devir civarlarında seyrediyordu ne
zaman ki debriyaj setini değiştirdim (aisin marka) devir 600-650 civarlarında seyretmeye başladı bu çok problemmi derseniz bence değil
ama neden debriyaj setini değiştirince rölanti devri düştü onu çözemedim.

Yaz nedeniyle fiyatlar uçmuş, ben iki sene önce daha düşük fiyata almıştım aracımı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #7 : Ağustos 01, 2012, 13:51:31 »
Teşekkürler arkadaşlar, sorularınızı biraz daha açmaya çalışayım...

Burada yazdıklarım benim şahsi görüşlerim veya düşüncelerimdir. (Bu arada ben motor meslek lisesi mezunuyum, ve 20 yıllık makina mühendisiyim, uzun süre de sektörün içinde yer aldım. Dolayısıyla yazdıklarım, hem kullanıcı/müşteri olarak, hem de hasbel kader az çok anlayan teknik birisi olarak görüşlerimdir.)

*Rölantideki titreme olayına kimileri VVTI'ın özelliği der, minimum yakıt tüketimi için, 600d/dk. ya kadar devir düşer, ondan denilir. Benim görüşüm ise bu bir problemdir. Dünyadaki hiçbir motor, titresin ama az yaksın diye tasarlanmaz. Titreşimin araca yakıt tüketiminden çok daha büyük zararları vardır. Onun için üç kuruş az yakacak diye motor titretilmez... Bu konuda bir not: motor yaptıranların hepsi titreşimden kurtuldu!

*Ön göğüsten gelen gıcırtılar: Ön göğüsün bir kısmı poliüretan yumuşak malzeme, bir kısmı sert plastik. Bu nedenle ısınma/soğuma durumunda veya yıllar içerisinde genleşmeleri/bozulmaları farklı oluyor. Ben bir kaç yıl önce, kol dayamanın oradan başlayıp, tüm ön göğüsteki tırnaklı geçmeleri sünger/bant ile izole ettim, hareket sırasında gıcırdama ihtimalini sıfıra indirdim. Ayrıca ortalama 6 ayda bir falan da bu noktalara WD40/gres sürüyorum. Bu sebeple benim arabamda bu tür hiçbir gıcırtı yok...

*Süspansiyon olayını halletmek ve konforu arttırmak için amortisör/yay değişikliği vb. gerekiyor. Sürüş güvenliği ile ilgili noktalarda aracın orjinal tasarımını hiç ellememe taraftarıyım. Ayrıca şehiriçinde konforlu olmasından ziyade, otobanda yüksek süratte güvenlik bence daha önemli bir konu...

*Teybin üst kısmı/göğüs arası boşluk: Bunu halletmek için yapıştıma vb. ile uğraşmayın, ben o boşluk genişliğinde (3-4mm) mat siyah bir kablo parçası buldum, o boşluğa boydan boya (20-30 cm.) döşedim, boşluk kalmadı :) Acayip sinirlerimi bozuyordu.

*Emme manifoldundaki ses olayı: Emme manifoldunun iç ve dış kısımları ayrı iki parça şeklinde. Bunlar zamanla titreşerek birbirine çarpmaya başlıyor, gaza bastığınızda dizel gibi çalışıyor aracınız. Vidalama ile bu iki parça birbirine sabitleniyor ve problem çözülüyor. İnternette aratırsanız uygulama foto/videoları var. Servise giderseniz manifoldu değiştirmek istiyorlar.

*Camlar yarı açıkken tıkırtı yapması: Yarım açıkken camlar üst taraftan sıkışmıyor haliyle, sadece iki yandaki fitillere dayanıyor ve bu kanla içerisinde hareket ediyor. Zamanla bu fitiller gevşiyor ve o kanal genişliyor. Camın alt kısmında, kapı döşemesinin en üst noktasında (tabi içeride) cama temas eden 5-6 tane plastik tırnaklar var, sert plastikten. Tıkırtı camın bu tırnaklara çarpması nedeniyle oluşuyor. bunun için de kapı döşemesi sökülüp, o tırnakların üzerine sünger yapıştırmak veya şeffaf silikon ile 2-3mm. kalınlığında yumuşak bir tabaka oluşturularak çözülebiliyor. (Ya da tüm cam fitillerinizi falan değiştireceksiniz, ama eskiyince yine aynı ses gelecek)

*Ses ve izolasyon olayı : Evet ben de öyle diyordum, çok ses alıyor, ne biçim izolasyon var diyordum. Yeni model araçları incelediğimde, birçoğunda davlumbaz olmadığını, bazılarında da sadece ince plastik davlumbaz olduğunu, izolasyon halılarının neredeyse hiç kullanılmadığını gördüm. Bunları gördükten sonra benim arabanın izolasyonu şahaneymiş dedim:) Ha bununla yetinmedim tabi, kapı içlerine, ön göğüs altına, arka pandizot altına, arka koltuk altına, vites kolu-kol dayama bölgesi altına kendim de ses izolasyonu yaptım. Bridgestone Turanza gibi sertlik konusunda metalle bile kıyaslanabilecek:) sert bir lastik kullanmama rağmen şikayetçi değilim sesten. İzolasyon uygulamam sonucu yaklaşık 4-6dB. azalma sağladım...

* Antenin altındaki plastik parça olayı : Sırf bu yüzden yeni aracımı alırken marka değiştirebilirim. Parça bozulduğu için değil, plastik enjeksiyon maliyeti 10 kuruş civarında olan bu parça için Toyota'nın müşteriyi mağdur etmesi ve bu konudaki saçma sapan yaklaşımı yüzünden... Ha bunu da çözdüm o ayrı:)


Fiyatlar konusunu, takip edene arkadaşlar daha iyi bilir, ben pek takip etmiyorum. Bir galerici benim arabaya 25000TL. TUV muayene istasyonunda çalışan bir teknisyen 26500TL. vereyim demişti. (Benimki 1.6 Terra) Ben şu an satmayı düşünmediğim için hayır deyip geçtim. 
Tabi bu arada şunu da eklemek lazım; benim araçta kendi eklediğim bazı donanımlar (deliksiz park sensörü, far sensörü vb.) var. Camlarda  GTechniq G1, kaportada Aquartz nano boya koruma var. Aracımın tüm boya koruma, polisaj vb. detailing işlemlerini kendim yapıyorum. Aracın teknik hiçbir problemi yok. 80000'den sonra hiçbir yetkili servise elletmedim (en son bakım götürüp çıkardıktan sonra, araç neredeyse gitmiyordu :) O tarihten itibaren tüm bakımlarını düzenli kendim yapıyorum, araba kendine geldi.

Dolayısıyla benim araca bu fiyatı verenler, G1'i Aquartz'ı bilen kişilerdi:) Bunların değerini bilmeyenler için ise normal bir araba işte:) Sonuç olarak fiyatlar nedir, benim araba kaç para eder, sizinki kaç para eder konusunda cahilim biraz...

İkinci el araç alımında bir de şu değişen/boyanan parça olayı vardır. Bana göre bu da galericilerin alış fiyatını düşürmek için icat ettikleri, aslında teknik hiçbir mantığı olmayan, sadece psikolojik sebeplerden dolayı bilinmezlik endişesi yaratan bir konu. Aracın kaportası, bildiğiniz "teneke"dir. Üzerinde boya vardır. Bir yere çarparsanız bu teneke yamulur, tamir edilebilir veya değiştirilebilir. İkinci el değeri düşecek diye boyatmayan, yamuk yumuk vurulmuş panellerle gezen bir sürü insan tanıyorum. Bana saçma geliyor. Vuruk bir araba alacağıma, vuruk paneli orjinal parçasıyla değişmiş bir arabayı tercih ederim.  Araç alacaksam benim için önemli nokta motor ve mekanikte problem olmamasıdır. Çamurluğu 150 defa değişmiş te olabilir... Eğer araç çok büyük kaza yapmamış, şaseye büyük darbe almamış, yani kısaca "sürüş balansı" bozulmamışsa, ben o aracı alırım...

Bu noktada bir diğer nokta da şudur: kaporta hasarı olan bir aracı öyle bir yapar boyatırsınız ki, onun boyanıp boyanmadığını fabrikası bile anlamaz. Piyasada, 200-250 mikron boyanan ama bazı polisaj işlemleri ile boya kalınlığı orjinal 120 mikrona indirilen çok araç var... Öyle boya kalınlığı ölçmeyle falan da anlaşılmaz bu.

İlan sitelerindeki ikinci el araçlara dikkat ettiniz mi hiç?? Hepsi boyasız,çiziksiz, değişeni yok, problemi yok, sıfır ayarında :)))

Yahu kardeşim, Türkiye'de yaşıyoruz, hiçbirimizin özel kapalı otoparkı yok, arabayı alıp evdeki vitrine koymuyoruz, memleketimin yollarında dolaşıyor, sokağa parkediyoruz, mahallenin çocukları üzerine biniyor, yazı yazıyor, komşu otoparkten çıkarken tampona sürtüyor, öndeki kamyoncu arkadaşım, teker aralarını temizlemediği için taş fırlatıyor, yollarımıza hala mıcır dökeriz, takır tukur taşlar uçuşur havada, oto yıkamacılarımız ellerinde fırçalarla, yerde yıkadıkları bezlerle araçlarımızı yıkarlar, memleketimin şoförleri zaten bir alem, hepsi usta soför, acemiyim diyeni duymadım daha, minibüsçüm, otobüsçüm, taksicim vb.vb.vb.

Tüm bu şartlarda 5-10 yıllık ikinci el arac bakıyorsunuz, adam diyor, vuruksuz, çiziksiz, değişeni yok, boyası yok, bilmemnesi yok...
Hadi yaaa...

Dolayısıyla ikinci el araç alımı tam bir muammadır. Benim görüşüm, araçta ilk bakılacak şey, aracın büyük kazası olup olmadığı, motor/mekanik kusurları olup olmadığıdır. Onun dışında kaportadaki vuruk çizik veya değişmiş paneller hiç umursanmayacak şeylerdir.






Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #8 : Ağustos 01, 2012, 14:01:22 »
Atilla bey açıklamalar çok aydınlatıcı, roman gibi bir çırpıda okudum :) , söylediklerinize katılmamak mümkün değil, size bir sorum olacak,
anten altındaki plastik halkayı nasıl hallettiniz acaba?  bu anten olayı aynen sizin gibi benide arabadan soğutacak nerdeyse, kendi arabamla
yaşıt opellere bakıyorum hepsinin anteni yerli yerinde, toyotalara bakıyorum yüzde doksanının antenleri güneşten yıpranmış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #9 : Ağustos 01, 2012, 15:10:13 »
Atilla bey açıklamalar çok aydınlatıcı, roman gibi bir çırpıda okudum :) , söylediklerinize katılmamak mümkün değil, size bir sorum olacak,
anten altındaki plastik halkayı nasıl hallettiniz acaba?  bu anten olayı aynen sizin gibi benide arabadan soğutacak nerdeyse, kendi arabamla
yaşıt opellere bakıyorum hepsinin anteni yerli yerinde, toyotalara bakıyorum yüzde doksanının antenleri güneşten yıpranmış.
Mehmet Bey, birkaç alternatif var:
*Bir tornacıya gidip o parçayı eline verirseniz, alüminyumdan falan hemen yapıverir size. (Tabi iyi bir tornacı) Üzerine siyah sprey boya, devam:) Birebir aynı olmasına gerek yok, üstteki çap ile parça yüksekliğini tuttursa yeterli olur.
*Ya da parçayı çıkarıp, kırılan dökülen yerler varsa japonla yapıştırma, eksik parça/şekil bozukluğu varsa plastik macunu ile dolgu, ince zımpara, üzerine siyah boya veya plastidip kaplama (veya siyah folyo)..
* Servisten komple anteni göbeği ile alma :)
* Ya da bir plastik enjeksiyon kalıpçısına gidip kalıbını yaptırma ve 1 adet basmak  :lol: :lol: (Bu seçenek araba fiyatına mal olabilir)
* En garanti çözüm, arabayı satma  :D :D


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #10 : Ağustos 01, 2012, 15:44:47 »
Haziran ayında servise check-up a götürdüğümde o plastik parçayı kaybetmişler arabayı temizlerken,
en temizi arabayı satmak galiba :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota Corolla 1.6 elegant A/T
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #11 : Ağustos 01, 2012, 15:44:54 »
merhaba ben 4 ay önce 2005 sol hb otomatik 24-700 tl aldım lpg li araç 155 000 de şu an hiç bir sorun yok çok memnunum bu bemim 4 toyotam ama birdaha araba alırsam toyata düşünmüyorum.
Today Tomorrow  E15 :)
0w20 Petronas

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2003 Corolla HB 1.6 Terra
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #12 : Ağustos 01, 2012, 20:27:47 »
Atilla abi sana hayranlığım günbe gün artıyor :) Ne kadar güzel yazmışsın, eline sağlık.
Müsaade varsa sana bir soru sormak istiyorum abi.

Şimdi benim corolla da şöyle bir sorun var, sorun mu bilmiyorum gerçi daha. Aracı yokuş aşağı park ediyorum, geri vitesteyken stop ediyorum, el frenini çekmeden ayağımı pedallardan kaldırdığımda araç hareket etmeye devam ediyor. Ama bu hareket bir kaç saniyede bir mutad şekilde oluyor. komple salıvermiyor kendini yani. Şanzımanda mı bir sorun var yoksa corollalar da bu normal mi?  :hoş:

Birde benim aracım Terra donanım ve radyo+teyp var, bu teybin arkasında aux girişi yapılabilecek bir soket/yuva vs. varmı kesin? varsa Ankara da bunu nereye en sağlam yaptırabiliriz sizce?

Ses yalıtımı hususunda yaptıklarınızı bizim de yapmamız pek mümkün değil heralde :) Aslında bu konuda bi işletme açsan abi eminim çok müşterin olur :D

Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2003 Corolla HB 1.6 Terra
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #13 : Ağustos 01, 2012, 20:28:20 »
merhaba ben 4 ay önce 2005 sol hb otomatik 24-700 tl aldım lpg li araç 155 000 de şu an hiç bir sorun yok çok memnunum bu bemim 4 toyotam ama birdaha araba alırsam toyata düşünmüyorum.

Neden bir daha toyota düşünmüyorsunuz acaba :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota Corolla 1.6 elegant A/T
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #14 : Ağustos 01, 2012, 22:11:35 »
toyota iyi hoş ve çok sorunsuz bir araç  o konuda bir problem yok yalnız toyota servislerinin tutumları ve gerek parça gerek işçilik ücretleri çok yüksek sessiz bir araç değil mesela özellikle yol sesini çok alıyor birde kabinde heryerden ses geliyor bunu kesmekte pek mümkün değil siniz ediyor torpidosu teyibi kapıları heryerde sese rastlamak mümkün yani audi ve volkswagen kulladım arkadaşlarımda var hb corollayla alakası yok onlarda toyota kadar dayanıklımıdır orası tartışılır.
Today Tomorrow  E15 :)
0w20 Petronas

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #15 : Ağustos 01, 2012, 23:31:30 »
Atilla abi sana hayranlığım günbe gün artıyor :) Ne kadar güzel yazmışsın, eline sağlık.
Müsaade varsa sana bir soru sormak istiyorum abi.

Şimdi benim corolla da şöyle bir sorun var, sorun mu bilmiyorum gerçi daha. Aracı yokuş aşağı park ediyorum, geri vitesteyken stop ediyorum, el frenini çekmeden ayağımı pedallardan kaldırdığımda araç hareket etmeye devam ediyor. Ama bu hareket bir kaç saniyede bir mutad şekilde oluyor. komple salıvermiyor kendini yani. Şanzımanda mı bir sorun var yoksa corollalar da bu normal mi?  :hoş:

Birde benim aracım Terra donanım ve radyo+teyp var, bu teybin arkasında aux girişi yapılabilecek bir soket/yuva vs. varmı kesin? varsa Ankara da bunu nereye en sağlam yaptırabiliriz sizce?

Ses yalıtımı hususunda yaptıklarınızı bizim de yapmamız pek mümkün değil heralde :) Aslında bu konuda bir işletme açsan abi eminim çok müşterin olur :D

Saygılar.

Estağfurullah, bildiğimiz bir iki şey varsa, klavyemizin döndüğü kadarıyla anlatmaya çalışıyorum, o kadar...

Yokuşta kayma olayı bir sorun değil. Park ettikten sonra araç ağırlığı nedeniyle gitmek istiyor, tekerlek dönmeye çalışıyor, dönemiyor, poryayı döndürmeye çalışıyor döndüremiyor, porya aksı döndürmeye çalışıyor, aks diferansiyeli, o şanzımanı, o baskı balatayı, o motoru vb vb... Yani tekerleğinden motorun pistonlarına kadar bütün parçaların sırasıyla birbirini döndürmeye zorluyor. Ama motor galip geliyor ve hepsini tutuyor:)

O bir kaç cm lik. kayma da tüm bu hareket organlarının aralarındaki boşlukların alınması nedeniyle oluşuyor...

Ama aracın durmuyorsa ve hareket etmeye devam ediyorsa, geçmiş olsun, hadi servise, baskı balatan sizlere ömür.... (En iyi ihtimalle, başka sebepler de olabilir, ama ağzımdan yel alsın:)


Radyo teybinin arkasında standart aux girişi yok, önünde yanında altında üstünde de yok :)
Ama, usb sd dönüştürücü modül takabileceğin bir cd changer yuvası var. Eğer planladığın bu ise...
Değil ise, teybi söküp açıp, amfi katı çıkışlarına 3 adet kablo lehimleyip dışarı uzatarak aux girişi yapabilirsin. Ama bunu tavsiye etmem, o teybin içini sökmektense bütün arabayı söküp toplamaya razı olurum. Çok fazla parça ufacık bir yere toplanmış, el girmiyor, tornavida girmiyor, havya girmiyor... Tamamen eziyet yani. Bir ara ben de aux girişi yapayım diye söktüm, üst ve alt kapakları çıkardım, şöyle bir baktım, kapakları yerine takıp topladım:)

Eğer dönüştürücü modül alırsan, herhangi bir oto elektrikçi/elektronikçi takabilir. Bunun için teybi sökmeye bile gerek yok, torpido kapağını çıkarıp, kolunu teydin arkasına doğru uzatıp soketi takıveriyorsun, olup bitiyor (Tabi soketin yerini ve yönünü bilmek lazım)

İçeriden aux çıkışı yapmayı düşünüyorsan, unut, güzel şeyler düşün :)

Ses yalıtımı konusuna gelince, benim yaptıklarımı aslında siz de yapabilirsiniz. Sonuçta uzay mekiği yapmadım:)
Ama biraz teknik bilginiz, biraz el beceriniz, biraz genel kültürünüz olması lazım. Bazı kişiler yatkındır, bazıları değil... Eğer biraz yatkınlık varsa araştırıp öğrenerek ve deneyerek herşeyi yapmak mümkün... Bu konuda tek tavsiyem; araç ve sürüş güvenliği ile ilgili yerlere dokunmayın, onun dışındaki yerleri kafanıza göre sökün takın, hiçbirşey olmaz. Memleketimiz bozuk yollarının bile bozamadığı Toyotayı siz mi bozacaksınız? En çok bir iki plastik tırnak kırarsınız, ama bu tür hataların geri dönüşü basittir...

Son olarak işletme açma konusuna gelince : 1980'lerde Topkapı'da tamirci çıraklığı yaptım, meslek lisesindeyken 2 gün okul, 3 gün atölyede/fabrikada çalıştım. Üniversite bitince servis yöneticiliği yaptım, çeşitli oto parçaları üreten fabrikalarda (plastik aksam, ön takım, rot, salıncak, motor yatağı, egzoz vb.vb.) yöneticilik yaptım. Taa ki 2002 yılına kadar, ondan sonra Allah yardım etti, sektör değiştirdim:) Bir daha kolay kolay da döneceğimi sanmam:)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #16 : Ağustos 01, 2012, 23:36:02 »
Abi niye unutsun aux girişini :)  geçen haftasonu yaptık çok da güzel oldu :)  gene bu siteden aldığımız yardımla yaptık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #17 : Ağustos 01, 2012, 23:46:13 »
Abi niye unutsun aux girişini :)  geçen haftasonu yaptık çok da güzel oldu :)  gene bu siteden aldığımız yardımla yaptık.

Hani link, fotolar motolar?? Yollarsanız bir bakayım, sabrınızı alkışlayayım:) Ama teyp kafasından çıkış aldıysanız, o sayılmaz, çakma aux olur o :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #18 : Ağustos 01, 2012, 23:52:50 »
Hani link, fotolar motolar?? Yollarsanız bir bakayım, sabrınızı alkışlayayım:) Ama teyp kafasından çıkış aldıysanız, o sayılmaz, çakma aux olur o :)

Yok ya çakma filan olmadı :) , aynı senin tarif ettiğin gibi, ilk olarak forumdan Selçuk bey yaptı daha sonra patladı gitti :)

arkadan Barış bey geldi falan filan, forumda konusu ve fotoları mevcut bende tekrar söküp kabloyu torpido gözünden almıştım başka bir yere taşıyacağım o ara çekip fotoları koyacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: 2003 Toyota Corolla
« Yanıtla #19 : Ağustos 02, 2012, 07:05:48 »
Yok ya çakma filan olmadı :) , aynı senin tarif ettiğin gibi, ilk olarak forumdan Selçuk bey yaptı daha sonra patladı gitti :)

arkadan Barış bey geldi falan filan, forumda konusu ve fotoları mevcut bende tekrar söküp kabloyu torpido gözünden almıştım başka bir yere taşıyacağım o ara çekip fotoları koyacağım.

Ben bir süre işlerin yoğunluğundan pek takip edemedim forumu. Demek ki benim yokluğumda yapılmış. Gözatarım bir ara...