Sonunda bitti;
Aracın değişken zamanlı sübap ayarla sistemine bağlı bir dişlide problem vardı, bu dişlinin değişmesi için motorun komple inmesi gerekti. Aslında yapılan işlem triger kayışı değişmekle aynı ama benim araçta triger zinciri bulunduğu için, değiştirilmesi öngörülmediğinden dolayı, motoru komple indirmek gerekti. 3 gün servis elemanı gibi çalıştım, daha önce yapmadıkları birşey olunca oldukça yardımcı olmak gerekti

Bu işlem yapılırken, en kapsamlı periyodik bakımda aradan çıkmış oldu. Neler mi yapıldı?
Değişken sübap zamanla sisteminde bir dişli değişimi ve yeniden zamanlaması
Manyetik sübap kontrol sensörleri - 4 adet
Zamanlama unitesi tabakaları - 4 adet
Zamanlama ve denge dişlisi
Motor yağı değişimi: mobil1 0W-40 full sentetik yağ - 8 litre
Motor yağ flitresi - MANN 718/5x fleece
Motor hava filitresi - MANN C 6998-2 (1 set: 2 adet)
A/C filitresi - MANN CUK 2646-2 (1 set: 2 adet)
A/C sıvısı R134a
Hidrolik direksiyon yağı: Fuchs Titan PSF (Hıza duyarlı sistemler için - MB236.3) 1 litre
Fren Hidrolik yağı: "DOT4 Plus" 2 litre
Bujiler: NGK PLKR7A - 6 adet
A/T Şanzıman yağı: Fuchs Titan ATF 4134 - 9 litre
A/T filitresi ve kapak contası
Ön diferansiyel yağı: Mobil1 75W-90 LSD - 1.1 litre
Arka Diferansiyel yağı: Mobil1 75W-90 LSD - 1.3 Litre
Yardımcı/Takviye şanzıman kutusu yağı: Fuchs Titan ATF 3353 - 1.5 litre
Radyatör sıvısı: Agip Antifreeze Extra %50 su karışımlı - 9 Litre
Silecek suyu ve katkısı: toplamda 8 litre
opsiyonel olarak benzin filitresi de değiştirilebilirdi ama şu aşamada onu değiştirmedim
Yazmayı unuttuğum şey varmı diye tekrar kontrol edip fotoğrafları ekleyeceğim. Her aşamada fotoğraf yok, ellerim yağlı olunca telefona dokunmadım

Bu arada bakım işlemi 118.000km de yapıldı.






















