Gönderen Konu: Rampada D4D sorun yaşadım  (Okunma sayısı 19138 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Rampada D4D sorun yaşadım
« : Temmuz 02, 2012, 18:05:02 »
Saygıdeğer forum üyeleri daha önce hiç dizel aracım olmadı fakat daha önce dizel kullandım özellikle renault grubunu ve diğer markaların kamyonet türlerini ben D4D ile rampada içinde 5 kişi varken durdum ve kalkamadım araç iki kere stop etti debriyaj bıraktıktan  sonra ne kadar gaz verdiysemde olmadı klimayı kapattım milleti indirdim yine kalkmadı aracı biraz saldım eğimi düşürdüm sonra kalktı acaba araçta ne gibi bir sorun var araç yavaşladığı zaman 2. vites 1200/1300 devir gaz veriyorsun ivmelenmiyor zar zor yavaş yavaş ivmeleniyor hareket halindeykende 1. vitese geçirmek zor zaten turbodan olduğunu sanmıyorum turbo devreye girdimi yolda döşeli kilit daşı sökecek araç ama alt devirde bu kadar ölü olması çok garip acaba başka bir sorun olabilirmi bu eğer 16 valve başka marka dizel alsak aynı olurmu birde aynı kasa benzinliler nasıl ciddi ciddi değiştirmeyi düşünüyorum alalı 6 ay olmasına rağmen yorumlarınız seçimimde  beni yönlendircektir saygılar.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Toyota Club Türkiye

Rampada D4D sorun yaşadım
« : Temmuz 02, 2012, 18:05:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #1 : Temmuz 02, 2012, 19:14:40 »
aracınızın dizel olmasıyla alakası olduğunu sanmıyorum.. Araç baskı balatasını bi kontrol ettirin derim..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #2 : Temmuz 02, 2012, 19:25:47 »
D4-D ler 16 valf değil 8 valftir. Alt devirlerde biraz güçsüzdür ama dediğiniz gibi bir güüçsüzlük hiç yaşamadım Kerem beyin de dediği gibi  baskı balata kontrolü iyi olabilir. Bir de EGR temizliği yaptırmanızda fayda var.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #3 : Temmuz 02, 2012, 19:42:44 »
cevap sizde zaten.. turbodan verim alınmayan devirlerde ivmelenme beklemeyin ki bu gereğinden fazla yakıt yakmanıza da yol açar..
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #4 : Temmuz 03, 2012, 07:50:57 »
D4-D ler 16 valf değil 8 valftir. Alt devirlerde biraz güçsüzdür ama dediğiniz gibi bir güüçsüzlük hiç yaşamadım Kerem beyin de dediği gibi  baskı balata kontrolü iyi olabilir. Bir de EGR temizliği yaptırmanızda fayda var.
Sercan aracın 8 valf olduğunu biliyorum toyotanın corolla modelinde başka dizel motor şeçeneği olmadığı için başka bir marka dizel 16 valf alt devirleri kullanan ve bilen arkadaşlardan bilgi almak için sormuştum kusura bakma yazım kurallarına riayet etmediğim bir yanlış anlama olmuş.
cevap sizde zaten.. turbodan verim alınmayan devirlerde ivmelenme beklemeyin ki bu gereğinden fazla yakıt yakmanıza da yol açar..
Fatih fazla bir beklentim yok 1300 kg ve 1400 motor bir araç ben size rampada aracı kaldıramadığımı söylüyorum ayrıca arac ile yavaşlayıp 2. viteste 1000/1300 devirlere düştüğümde araca gazı çok versende vermesende tepki vermiyor turbo devrine kadar kendi bildiği gibi gidiyor şunu da söyliyeyim araç turbo devrinde hiç sıkıntı yok gayet iyi ayrıca aracı ekpertize sokarak aldım servis araç cihaza bağlandi sorun yok kaporta boya ve değişen yok diye, bilemiyorum sorun bendede olabilir diyesim var ama kendimizide kandırmayalım bu egr temizliğini bir servise soralım bakalım ama egr turbo devreye girdiğinde daha çok belli etmesi lazım gibi geliyor..
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #5 : Temmuz 03, 2012, 07:59:25 »
1000-1300 devirlerde kullanmak sakıncalı zaten, şahsen 1800 devri düşürmemeye çalışıyorum. 1000-1300 devirlerde pek tepki vermediği doğrudur,sizin araca has bir durum değil.

2. vitesinde büyük geldiği,düşük devir bandında (1000-1300) seyir etmeyip vitesi boşa alıp frenleyerek hızı 1. vitese geçecek seviyelere düşürüp (çok yavaş bir hız) 1. vitese alıp o şekilde seyre devam ediyorum. 2. vitesten 1. vitese düşüşler ne yazık ki böyle oluyor. bu da sizin araca has bir durum değil. belki 6 vitesli dizellerde bu problem aşılmıştır diye düşünüyorum.
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #6 : Temmuz 03, 2012, 08:07:47 »
aynı dertten bende şikayetçiydim ,arabayı satmaya karar vermiştim son çare box olayını denededim ,araba harika oldu .sizede şiddetle tavsiye ederim .corolla dizelde 70 bin km box kullandım,şimdi dizel verso aldım arabayı alır almaz bunada taktım ,10 bin km de bu araçta kullandım hiçbir arıza ve şikayetim olmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #7 : Temmuz 03, 2012, 08:26:31 »
1000-1300 devirlerde kullanmak sakıncalı zaten, şahsen 1800 devri düşürmemeye çalışıyorum. 1000-1300 devirlerde pek tepki vermediği doğrudur,sizin araca has bir durum değil.

2. vitesinde büyük geldiği,düşük devir bandında (1000-1300) seyir etmeyip vitesi boşa alıp frenleyerek hızı 1. vitese geçecek seviyelere düşürüp (çok yavaş bir hız) 1. vitese alıp o şekilde seyre devam ediyorum. 2. vitesten 1. vitese düşüşler ne yazık ki böyle oluyor. bu da sizin araca has bir durum değil. belki 6 vitesli dizellerde bu problem aşılmıştır diye düşünüyorum.
Serkan aynen yazdığın gibi yapıyorum bende çünkü araç hızlanana kadar arkadakinin sanki canı çıkıyor kornaya basıyor hemen açıkcası kusur mu desem araçta beni en çok sıkan olay bu birde bu rampada aracı bağırtmadan kaldırabilen varmı yarım debriyaj yapmadan normal ben 40/45 derecelik rampada sorun yaşıyorum önceki aracımdada hafif rampa olsun  pati çekmeden kaldırmakta zorlanıyordum onunda alt devirlerinin maşallahı vardı yani. (97 GLİ)
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #8 : Temmuz 03, 2012, 08:33:04 »
Dump ValVe nedir, ne işe yarar?
Dump Valve, turbo beslemeli otomobillerde turbo basıncını sürekli yüksek tutarak gaz tepkisini arttırmak için üretilmiş bir parçadır.

Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır. Dump Valve işte bu performans kaybını önlemek için vardır.



Dump Valve vasıl çalışır?

Ayağınızı gazdan çektiğinizde Dump Valve hemen devreye girerek turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz. kaynak: www.elmasfanclub.com



Dump Valve'in faydaları?

* Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır.

* Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerEk turbo basıncını sürekli yüksek tutar. Yüksek turbo basıncı yüksek güç anlamına gelir.

* Gazdan çekme ve gaza basma arasındaki eski ısınmış havayı dışarı verip yeni, soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar.
Bilgisi olan, uygulayan fayda maliyet olarak yorum yapabilecek, benim sorunuma çare olurmu.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #9 : Temmuz 03, 2012, 09:53:03 »
C sınıfı sedan 1300 kg üstünde 1.4 araçtan ne bekliyorsunuz ki? Bence rampada yüklüyken kalkmaması gayet doğal ben aracımı almadan önce Corolla ve 1.6 benzinli alacağım kesindi ama plaza da benzinli test araçları olmadığından dizelini test etme imkanım olmuştu ve açıklıkla söyleyebilirim araçta servis elemanı ve eşim vardı performansını hiç beğenmemiştim. Bu konuda benim düşüncem çok kez yazıldı ama yine tekrar edeceğim C sınıf bir modele 1.4 cc D sınıf bir modele 1.4 veya 1.6 cc turbolu da olsa yakışmıyor. Size de tavsiyem elinizdekini satıp 1.6 benzinli modelini almanızdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #10 : Temmuz 03, 2012, 10:00:10 »
bu sizin aracınıza has bir durum değilki dizel ve ufak hacimli motorları kullanırken en iyi tork ürettiği devir aralığında kullanmak gereklidir. buda ortalama 1750 devirlerde başlar d4d nin en iyi torku kaç devirde ürettiğini bilmiyorum benzinli gibi devir 2000 e gelince vites atmak olmaz aracı sürekli yüksek tork bandında tutmak gerekir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #11 : Temmuz 03, 2012, 10:08:42 »
bu sizin aracınıza has bir durum değilki dizel ve ufak hacimli motorları kullanırken en iyi tork ürettiği devir aralığında kullanmak gereklidir. buda ortalama 1750 devirlerde başlar d4d nin en iyi torku kaç devirde ürettiğini bilmiyorum benzinli gibi devir 2000 e gelince vites atmak olmaz aracı sürekli yüksek tork bandında tutmak gerekir

Güzel ve açıklayıcı bir yanıt buda demektir ki Dizel araç kullanmanın incelikleri ve olmazsa olmazları var. Yani zor iş ve kaç kişi tam anlamı ile kullanabiliyor o da ayrı bir muamma bu sebeple de ikinci el yüksek km bir dizel araç alırken çok dikkatli olmak gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #12 : Temmuz 03, 2012, 10:34:50 »
Serkan aynen yazdığın gibi yapıyorum bende çünkü araç hızlanana kadar arkadakinin sanki canı çıkıyor kornaya basıyor hemen açıkcası kusur mu desem araçta beni en çok sıkan olay bu birde bu rampada aracı bağırtmadan kaldırabilen varmı yarım debriyaj yapmadan normal ben 40/45 derecelik rampada sorun yaşıyorum önceki aracımdada hafif rampa olsun  pati çekmeden kaldırmakta zorlanıyordum onunda alt devirlerinin maşallahı vardı yani. (97 GLİ)
yarım debriyaj yapmadan bu nasıl olacak ki.. 40-45 i bırakın 20 de bile turbo devrine getirmeden boş haliyle zor kalkar.. daha önceden dizel arabanız olmamış kısa süreli kullanımlarda alışılıncak bi durum değil biraz sürekli kullanıp alışmak gerekiyo.. o tür rampalarda el frenini kullanmayı deneyin derim (belki de kullanmışsınızdır zaten)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #13 : Temmuz 03, 2012, 10:47:03 »
bende accent era 1.5 crdi 110 hp vardı. oda öyleydi arabada 4-5 kişi olunca yokuşta el freni ile kalkardım ama 1750-2500  devir bandını  yakaladımı tırmalardı.istersen arabanın içinde 10 kişi olsun. turbo dizeller böyledir. mesela benim aracımda turbo selonoid valfi bozulmuştu. turbo devreye girmiyordu. araba yerinden hareket edemiyordu abartısız bisiklet bile geçerdi . dizel araçların en önemli parçası turbodur. ve turbo dizel arabayı kullanmayı bilmek gerekir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İki çeşit araba vardır.TOYOTA ve diğerleri
    • Toyota club
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #14 : Temmuz 03, 2012, 11:48:35 »
dipgaz yapınca da mı çıkmadı yani bir 3500 deviri falan çevirtseydiniz arabaya. :huh: Toyota zaten dizellerde iddialı değil benzinli alsanız daha iyi olur.hele vvt-i devreye gırınce araba uçar. 8-) 8-) 8-)
2oo8 toyota™ corolla 1.6 elegant (tüpsüz) 124bg düz vites
1  3  5
|--|--|
2  4 ®

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #15 : Temmuz 03, 2012, 15:39:00 »
C sınıfı sedan 1300 kg üstünde 1.4 araçtan ne bekliyorsunuz ki? Bence rampada yüklüyken kalkmaması gayet doğal ben aracımı almadan önce Corolla ve 1.6 benzinli alacağım kesindi ama plaza da benzinli test araçları olmadığından dizelini test etme imkanım olmuştu ve açıklıkla söyleyebilirim araçta servis elemanı ve eşim vardı performansını hiç beğenmemiştim. Bu konuda benim düşüncem çok kez yazıldı ama yine tekrar edeceğim C sınıf bir modele 1.4 cc D sınıf bir modele 1.4 veya 1.6 cc turbolu da olsa yakışmıyor. Size de tavsiyem elinizdekini satıp 1.6 benzinli modelini almanızdır.
Tamamen aynı fikirdeyim.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #16 : Temmuz 03, 2012, 15:43:22 »
quote author=UĞUR DALKIRAN (19359) link=topic=44395.msg605861#msg605861 date=1341298810]
bu sizin aracınıza has bir durum değilki dizel ve ufak hacimli motorları kullanırken en iyi tork ürettiği devir aralığında kullanmak gereklidir. buda ortalama 1750 devirlerde başlar d4d nin en iyi torku kaç devirde ürettiğini bilmiyorum benzinli gibi devir 2000 e gelince vites atmak olmaz aracı sürekli yüksek tork bandında tutmak gerekir
[/quote]
Geçte olsa anladık bazı arkadaşların yakıt tasarrufu ile ilgili yazılarını yanlış anlamamızdan dolayı  bizim yanlış tork bandında kullanmamıza neden oldu aracımın karakteristik özellikleri anladım ve yol bilgisayarınada bakmıyorum böylece daha iyi oldu.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #17 : Temmuz 03, 2012, 15:43:52 »
yarım debriyaj yapmadan bu nasıl olacak ki.. 40-45 i bırakın 20 de bile turbo devrine getirmeden boş haliyle zor kalkar.. daha önceden dizel arabanız olmamış kısa süreli kullanımlarda alışılıncak bir durum değil biraz sürekli kullanıp alışmak gerekiyo.. o tür rampalarda el frenini kullanmayı deneyin derim (belki de kullanmışsınızdır zaten)e olsa farkına vardım zaten bu şekilde kullanıyorum mesele akan trafikte araç yavaşladığında 1.2 vites aralığında vites değitirmeden turbo bandına çıkmada zorlanması.

El freni denedim baskı balataya fazla yük binmesin diye gaza yüklenerek kalkayımdedim banamısın demedi.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #18 : Temmuz 03, 2012, 15:44:17 »
dipgaz yapınca da mı çıkmadı yani bir 3500 deviri falan çevirtseydiniz arabaya. :huh: Toyota zaten dizellerde iddialı değil benzinli alsanız daha iyi olur.hele vvt-i devreye gırınce araba uçar. 8-) 8-) 8-)
araba o devire bir gelse uzaya gidecekte ayak tabanada yapışşa stop ediyor yani illa arabayı debriyajda iken 2000 devir üzerine  çıkarıp debriyajdan ayağı çekeceksin biraz agresif bir kalkış gerekiyor.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İki çeşit araba vardır.TOYOTA ve diğerleri
    • Toyota club
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Rampada D4D sorun yaşadım
« Yanıtla #19 : Temmuz 03, 2012, 15:57:57 »
araba o devire bir gelse uzaya gidecekte ayak tabanada yapışşa stop ediyor yani illa arabayı debriyajda iken 2000 devir üzerine  çıkarıp debriyajdan ayağı çekeceksin biraz agresif bir kalkış gerekiyor.
yokuş90derece heralde:)
2oo8 toyota™ corolla 1.6 elegant (tüpsüz) 124bg düz vites
1  3  5
|--|--|
2  4 ®