hakan abi 2 çıkış için illa headers mi gerek?Y şeklinde bi alt boru ile halledilebilr diye düşünürdüm hep
Ama o zaman performanstan ödün vermiş olursun. Egzoz gazını ne kadar hızlı tahliye edebilirsen (bunu ECU programıylada desteklemen lazım) o kadar performans artışın olur, özellikle yüksek devirlerde. Ama dediğin gibi sadece görsele yönelik bir uygulamada yapılabilir.
Aslında dediğin doğru illaki Performans tipi Egzoz manifoldu gerekli değil. Kabaca düşünürsek 4 silindirli bir araçta her silindir bloğuna bir kafa bağlı dimi. Sonra bu kafalar ikili gruba dünüştürülüyor ve sonra bu ikili uçta birleştirilip tek boru yardımı ile susturucudan (varsa katalizatör) geçerek dışarı atılıyor. Sen arkaya çift çıkış koymak istersen sistemi ortadan ya da sona doğru bir yerden bölmen gerekecek. Bu da ilk söylediğim ilkeye ters düşecek ve egzoz gazlarının önüne çatal şeklinde bir engel daha çıkacak. Ayrıca aynı miktarda egzoz gazını tek susturucudan geçirebilmek varken iki ayrı susturucudan geçirmekde boşuna daha fazla sürtünmeye ve yine gazların daha yavaş atılmasına yol açacak. Bu da performansı düşürecek. (bu iki üçlu egzoz çıkışını ayrı ayrı düşünüyorum. yani aynı son susturucudaki iki çıkış değil, yanlış anlaşılmasın

) Bu yüzden bence en iyisi egzoz manifoldundan gelen 4 ağızı ikiye düşürünce bu iki çıkışın her biri için ayrı hat çekerek(orta ve son susturucu dahil ayrı olacak) iki ayrı çıkışlı egzoz sağlanabilir. Ama bu durumda da orjinal egzoz manifoldu büyük ihtimalle sistemin gerisine tam uyum sağlayamayacak (boru çapları vs) ve onunda değişimi gerekecek. Yanlız tüm bunların yanında aslında egzoz sisteminin motor açısından çok önemli bir işlevi daha vardır. O da geri basınçtır. Bu geri basınç sayesinde motor alt devirleri güçlü olur. Yani bu tip modifikasyon yapılırken iş komple düşünülmeli ve uygulanmalıdır bence.
Unutmadan Egzoz Manifoldunun iç yapısı(pürüzsüz olması), her manifold gözesinin boyunun aynı olması ve hatta manifolddaki kıvrımların açısı bile performans açısından çok önemlidir.
Zaten orjinal 2 ayrı çıkışlı egzoz sistemine sahip araçların egzoz sitemini incelersen iki ayrı hat olduğunu görebilirsin ki muhtemelen bu istemleri manifoldları ile de uyumludur.