Gönderen Konu: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...  (Okunma sayısı 3596 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür etti
2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« : Şubat 28, 2012, 21:21:15 »
Üstadlar bir sorum olacak.

Yaklaşık 2 ay kadar önce 2007 model Corolla (terra) 4-4d (MMT) araç aldım. (sedan)

Bu aracı tercih etme sebebin bundan iki önceki arabam olan 1998model GLI special in bana vermiş oldugu toyota sevgisiydi dogrusu.

Aracımdan genel olarak memnun olmakla birlikte performansı cok tatmın edici gelmiyor bana. Özellikle şehir içinde, hızlanmalarda ve vites gecişlerinde (ister otomatık ister manuel modda olsun) zaman kaybı ve devri kontrol edememe gibi (düz vites alışkanlıgımdan dolayı olabilir) ciddi performans sıkıntısı yaşıyorum. Araç ankara-toyan bakımlı ve 80bin bakımlarını da bir ay önce ben yaptırdım, bir sorunu yok.

Sorumlarım şunlar:
Aynı yılların kasasından dizel ve manuel vites olsa performans cok farkeder mı?
Yoksa aynı yılların kasasının benzinlisini (artı LPG) tercih edecek olsam performans çok artar mı? Vites otomatik olsun desem ve tam otomatik alırsam performans kaybı olur mu?
(diş hekimi bir arkadasım aynı kasanın beniznli manuel vitesi ile şehir içinde muhteşem gidiyor)

umarım cok karmaşık olmamıştır.
tecrubelerini esirgemeyen kişilere şimdiden teşekkur ederım.

Not: gecen hafta sonu aracım ile istanbula gittim geldim. ortalama hız 120-130 civarı. dizel yakıt ortalamam (gidiş+istanbul içi+donuş): 5.2lt/100km

Toyota Club Türkiye

2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« : Şubat 28, 2012, 21:21:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« Yanıtla #1 : Şubat 28, 2012, 22:01:21 »
Emre bey,

Aracınız hayırlı olsun,

Büyük şehir içleri yolları, hem hızlı gidilen hemde yüksek performans gerektiren vites seçimi ihtiyacı olan trafik düzenlerine sahiptir, bu bütün dünyada da aynıdır.

Diğer konular hakkında yorum yapmadan önce, ihtiyacınız olduğu sürelerce vites kolu önünde bulunan Es düğmesine basılı durumda aracınızı kullanmanızı tavsiye ederim, göreceksiniz aynı araç ihtiyacınızın bile üzerinde performans üretecektir. Yine de memnun kalmazsanız, o zaman karşılaştırma yapmaya başlayabiliriz.

Bu havalarda ve yol şartlarında, o süratlerle yapmış olduğunuz uzun yol tüketiminizde hiç fena değil.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« Yanıtla #2 : Şubat 28, 2012, 23:22:19 »
Tekin bey cevabınız için teşekkur ederım,

İstedigim performans için sanırım Es dugmesine sureklı basılı kullanmam lazım:)
bu da tabi yakıt yuketımı demek. kaldı ki zaten eger gaza fazla basarsam daha yuksek devirlerde vites değiştiriyor ama benim belki de aradıgım anlık gaza tepki 98 GLI corolllamda buldugum gaza tepki ve hızlanmayı su ana kadar bu corolla dahil focus, ve opelde de bulamadım işin garibi. ne efsaneymiş gercekten...

her iki aracı da kullanmış bir kişinin fikirleri şu anda bana oldukca yol gösterici olacaktır tabiki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« Yanıtla #3 : Şubat 28, 2012, 23:28:29 »
Dizelde anlık gaz tepkisi istiyorsanız turbo devrinde kullancaksınız..Aynı aracın manueli bende var 2000 devirden sonra gayet iyi benim en cok hosuma giden devir aralığı ise 2600 - 3300 rpm arası muthiş uzuyo :) ama anlık gaz tepkisini efsaneden dizele terfi eden biri olarak bende cok arıyorum efsane bambaskaydı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« Yanıtla #4 : Şubat 28, 2012, 23:38:21 »
98 modelden kalkıp dizel corollaya binince performansın tatmin etmemesi çooooook normal :) 98 corolla ve 2009 corolla ikisi de vardı, 98deki hız hissi 2009a göre çok daha fazlaydı. şu an sadece 2009 corollaya biniyorum, şu an deli gibi gittiğini hissediyorum ama 98 başkaydı..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« Yanıtla #5 : Şubat 28, 2012, 23:57:03 »
Aynı kasasın benzin(+lpg) lerinin düz ya da otomatikleri (tam otomatik) için ne dersiniz peki bu konularda?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« Yanıtla #6 : Şubat 29, 2012, 00:01:25 »
2003-2007 aralığındaki kasanın performansını inanın hiç bilmiyorum, performans düşünüyorsanız otomatik vitesi eleyin bence, ankarada çok da gerekmiyor bence otomatik vites. düzgün ayarlanmış lpg ile hem dizelden az yakarsınız hem de daha iyi performans alırsınız. toyotanın benzinli motorlarını severim, güzel gidiyorlar
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« Yanıtla #7 : Şubat 29, 2012, 00:25:30 »
:) inanın bende şu an 2005 model 1. 6 corollamda, bahsettiğiniz kasanın performansını arıyorum, ailemde 93 model 1.6gl modeli vardı, karbüratörlü, 3ileri otomatik şanzımana sahip olmasına rağmen çok canlı bir araçtı. Fakat burda hesaba katılması gereken en önemli durum, ağırlıktır. Sizin eski corollanız 1000kg civarındayken, şu anki aracınız nerdeyse 1300kg a yakın, tabi güç olarakta yaklaşık 20hp düşük bir araca biniyorsunuz, ağırlık/hp oranına göre baktığınız zaman muazzam bir fark var arada, bide hemen tepki alamamanız aracınızda turbo bulunması, siz şükredinki yine turbo dizel bir araca biniyorsunuz, aynı güçte atmosferik benzinli bir motor üzerine, nevi şahsına münasır MMT şanzımanı olsatdı durumunuz çok daha kötü olurdu. Bu durumdada şöyle bir yol ayrımına giriyorsunuz, bir yanda, güvenlik, aksesuar, konfor, yakıt tasarrufu gibi elemanlar var, bunlar sizin şu anki aracınıza ait, bunlardan vazgeçerseniz, efsane kasa corollanızla mükemmel bir sürüş keyfi alabilirsiniz, herşeyin bir bedeli var maalesef, her özelliği birlikte almak istediğinizde de, araç fiyatları çok yukarılara tırmanıyor.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« Yanıtla #8 : Şubat 29, 2012, 00:29:23 »
ama 98 başkaydı..

gaz  telinin  keyfi bir   başka  ;)
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« Yanıtla #9 : Şubat 29, 2012, 01:09:12 »
gaz  telinin  keyfi bir   başka  ;)
dibine kadar katılıyorum kardeşim...yokuşta kavraması bile daha rahat telli arabanın
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« Yanıtla #10 : Şubat 29, 2012, 10:26:34 »
İstedigim performans için sanırım Es dugmesine sureklı basılı kullanmam lazım:)
bu da tabi yakıt yuketımı demek. kaldı ki zaten eger gaza fazla basarsam daha yuksek devirlerde vites değiştiriyor ama benim belki de aradıgım anlık gaza tepki 98 GLI corolllamda buldugum gaza tepki ve hızlanmayı su ana kadar bu corolla dahil focus, ve opelde de bulamadım işin garibi. ne efsaneymiş gercekten...

her iki aracı da kullanmış bir kişinin fikirleri şu anda bana oldukca yol gösterici olacaktır tabiki.

Emre bey,

Aslına bakarsanız, distribütör içinde platin ateşlemeli, karbüratörle karışım yapan motor devri kapandığından beri gaz pedalına anlık tepki verebilen motor kalmadı. Düşük/yüksek süratlerde anlık tepkileri benzinli araçlar dahi veremiyor, şimdi "verebiliyor" diyenler bu sisteme alışkın olduklarından öyle düşündüklerindendir, kısaca benzinli olsun dizel olsun gaz pedalına hassasiyeti artırmak için max. tork civarlarında kullanmak gerekiyor.

D-4D MMT araçta Es düğmesine bastığımızda sadece yakıt beslemesini artırarak güç elde edilmiyor,
Sistem şöyle çalışıyor, belki sizde biliyorsunuzdur ama bilmeyenler için açıklıyorum,

Normal E (Ekonomi) modunda kullanırken motor 2000d/d civarlarında bir üst vitese geçip, yavaşlarkende 1100d/d civarlarında bir küçük vitese düşüp en ekonomik sürüş/yakıt ayarlaması yapar, burada amaç performans değil ekonomidir.

Es (Ekonomik Spor) moduna geçtiğimizde ise, 3000d/d civarlarında bir üst vitese geçip, 2000d/d altına düşmeden de bir küçük vitese düşüp, motordan max. tork ve buna eş değer min. yakıt tüketimi elde edilmiş olur. 1800 - 3000 devir arasında max tork üretebilen 1.4 D-4D böylelikle çok yeterli bir performans sergileyip yakıt tüketimini de yine bu hızlanmalarda/süratlerde kullanan düz vitesli kardeşine göre daha az yakıt tüketerek göstermektedir.

E modunda da gaza fazla basarak performas üretebilirsiniz ama sabit sürate geldiğinizde bu modda her zaman düşük devirde bir üst vitese geçildiğinden, araç hemen vites büyütmektedir, bu da sizde gaza tepki vermiyor şikayeti oluşturmaktadır.

Daha önceden söylediğim gibi, bu düğmeyi ihtiyacınız olan yol şartlarında kullanırsanız, yakıt tüketiminizde biraz artış elbette olacaktır, zira performans istiyorum dediğinizide unutmayınız.

Şunu kesinlikle söyleyebilirim, Corolla 1.4 D-4D MMT araçtan daha az yakan sadece bir marka ve model vardır. Toyota Yaris 1.4 D-4D MMT 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« Yanıtla #11 : Şubat 29, 2012, 11:57:57 »
Şunu kesinlikle söyleyebilirim, Corolla 1.4 D-4D MMT araçtan daha az yakan sadece bir marka ve model vardır. Toyota Yaris 1.4 D-4D MMT 

katılmıyorum. citroen ve peugeot gibi araçların dizel modelleri çok ciddi tüketim değerlerine sahipler (aynı motor zaten) aynı şekilde o motoru kullanan volvo s40 da inanılmaz az yakıyor. 508 gibi kocaman bir arabayla uzun yolda 3.5lt tüketim değeri elde etmem mümkün, kaldı ki bunun c sınıfı sedanı var, b sınıfı var var da var. daha az yakan dizel araçlar var yani.

bir de corollanın benzinli modeline lpg dönüşümü yapınca dizele göre daha az tüketim oluyor para bakımından. küçük bir hesapla;

dizelde 4.5 litre yaktığınızı düşünelim uzun yolda, aynı şekilde giden benzinli corolla 6 litre yakıyor maksimum. lpgde ise 7.2 yakıyor olsun. dizel araç litresi 3.90dan hesaplayınca 17.55kr yakmış oluyor kilometrede. lpgli araç ise litresi 2.30dan hesaplayınca (evimin hemen yanında petrol ofisi 2,22 ben shell fiyatı yazdım) 16.56kr yakmış oluyor kilometrede. şimdi benzinlinin değerlerini şişirdim de yazdım yine bile kilometre başına 1kr fark etti. 600 kilometreyi bir dizel araç 105 lirayla, lpgli araç ise 99 lirayla gidiyor bu hesaba göre. üstelik performans da cabası

kendi yakıt değerlerim lpgde şöyle;
90km hızla ankara-izmir arası, 6.2 lt/100km
120km hızla ankara-izmir arası 8lt/100km
150km hızla izmir-çeşme arası 10lt/100km
ankara şehir içi dikkat ederek kullanınca 8lt/100km
ankara şehir içi umursamadan sürekli gaza dibine kadar basarak kullanınca 10lt/100km


dizel araç severim ancak konu performans ve parayı bir arada düşününce benzinli araca lpg takmak çok daha mantıklı oluyor.
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür etti
Ynt: 2006-2007 Corolla'ların performans kıyaslaması...
« Yanıtla #12 : Şubat 29, 2012, 17:18:25 »
Tekin bey aydınlatıcı bilgi için teşekkür ederim.
Verdiginiz teknik bilgileri bilmiyordum iyi oldu.
Ancak, dediğiniz devirlerde vites değiştirme oranlarını zaten M kullanımda kendim sağlayabilmek mümkün. Sadece vites düşmelerini kendi yapıyor. Zaten ben erken vites dusurmesinde kızıyorum bazen arcın Es modunda daha erken alacak alt vitese o hiç istemediğim birşey.

Dediğiniz gibi yüksek devirlerde (M modunda) kullanınca tabiki turbo etkısı ile performans alınıyor. Yani işte bu model ve bu vites bir araçtan sıksan bu kadar çıkıyor desek yanlış olmaz sanırım.

dizelde en fazla bu kadar konusunda biraz katılıyorum biraz katılmıyorum. örnegim 1.3 multijet albea kullandım. evet ilk tepki yani anlık tepkı o kadar yok fakat cok cok kısa sure sonra ilk tepki gecikmesini unuttacak bir fırlama yaşıyor araç kontrolu kaybettirecek kadar hızla atlıyor. arac agırlık ve diger konfor guenlık faktorlerini kıyaslamıyorum tabi o pek mantıklı olmaz.

araçta yol bilgisayarı olddugu sürece göz ordaki rakamı göre göre cok da gaza basamıyor insan. 98 corollamda yol bilgisayarı olmadıgı için tuketımden habersiz mutlu mutlu basıyordum :))

aynı kasanın manuel vites ve benzin(+lpg) olanını dememek isterdım dogrusu. en net karar gözle gorulerek veriliyor cunku...