Anket

MMT Şanzıman

İyidir, ben memnunum.
Fena değil, idare eder.
Beğenmedim, memnun değilim.

Gönderen Konu: MMT Şanzıman  (Okunma sayısı 3191 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
MMT Şanzıman
« : Şubat 26, 2012, 23:23:06 »
Merhaba otomobil severler,

MMT şanzımanı olanlar, bu şanzımandan memnun kalanlar ve kalmayanlar olarak, bu şanzımanın iyi olup olmadığını düşünenler için küçük bir araştırma olmak adına, sadece bir iki kelimeyle sadece bütün MMT şanzıman sahiplerine ulaşabilmek adına lütfen yorumlayınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

MMT Şanzıman
« : Şubat 26, 2012, 23:23:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #1 : Şubat 26, 2012, 23:31:54 »
Bu şanzıman için 5 üzerinden 3 veriyorum. Çift kavramalı olanı henüz kullanmadığımdan benim için şu an 5 alan şanzıman yok.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 182000
  • Model Yılı: '14
  • 58 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #2 : Şubat 26, 2012, 23:34:00 »
MMT nin olumlu yanı az tüketim benzinli şehir içi sıkışık trafik kış ayı en fazla 8.0 gördüm uzun yolda 6.7 bir seneye yakın 2008 mmt benzinli corolla kullandım olumsuz yanı E modunda saçma sapan vites değişimleriydi dayanamadım sattım şimdi tam otomatik kullanıyorum çok memnunum tüketimim ise şehir içi kış ayı 9.1 en fazla...... son olarak tavsiye etmem MMT vitesi kimisi tavsiye eder kimisi etmez geriside beni enterese etmez... :D :D :D :D
"Türk Birliği`nin bir gün hakikat olacağına inancım vardır. Ben görmesem bile, gözlerimi dünyaya onun rüyaları içinde kapayacağım. Türk Birliği`ne inanıyorum, onu görüyorum. Yarının tarihi, yeni fasıllarını Türk Birliği`yle açacaktır. Dünya sükununu bu fasıllar içinde bulacaktır.Türk'ün varlığı bu köhne aleme yeni ufuklar açacak, güneş ne demek, ufuk ne demek, o zaman görülecek."   M.KEMAL ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #3 : Şubat 26, 2012, 23:36:59 »
MMT nin olumlu yanı az tüketim benzinli şehir içi sıkışık trafik kış ayı en fazla 8.0 gördüm uzun yolda 6.7 bir seneye yakın 2008 mmt benzinli corolla kullandım olumsuz yanı E modunda saçma sapan vites değişimleriydi dayanamadım sattım şimdi tam otomatik kullanıyorum çok memnunum tüketimim ise şehir içi kış ayı 9.1 en fazla...... son olarak tavsiye etmem MMT vitesi kimisi tavsiye eder kimisi etmez geriside beni enterese etmez... :D :D :D :D

Tolga bey, lütfen oy'da veriniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 182000
  • Model Yılı: '14
  • 58 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #4 : Şubat 26, 2012, 23:40:56 »
Tolga bey, lütfen oy'da veriniz.
Alındı mutabık....
"Türk Birliği`nin bir gün hakikat olacağına inancım vardır. Ben görmesem bile, gözlerimi dünyaya onun rüyaları içinde kapayacağım. Türk Birliği`ne inanıyorum, onu görüyorum. Yarının tarihi, yeni fasıllarını Türk Birliği`yle açacaktır. Dünya sükununu bu fasıllar içinde bulacaktır.Türk'ün varlığı bu köhne aleme yeni ufuklar açacak, güneş ne demek, ufuk ne demek, o zaman görülecek."   M.KEMAL ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #5 : Şubat 27, 2012, 12:08:39 »
iyi günler;şu anda 2011 model d-4d mmt comfort extra kullanıyorum,bu benım 4. mmt şanzımanlı arabam,inanılmaz memnunum çünkü ben onun ıstedıgı ve olması gerektiği şekilde kullanıyrum, (vites değiştirirken ayağımı gazdan cekmek,trafikte dururken vitesi 'N' pozisyonuna almak,rampalara manuel kullanarak girmek,yokuşlarda el frenını çekerek kalkmak vs.).birde belli aralıklarla kalibrasyona götürüp hem yazılımı kontrol ettiriyorum hemde balatanın aşınmasını takip ediyorum,dedıgım gıbı eger püf noktalara dikkat edilecek olursa herkesin memnun kalacağını en azından arıza çıkarmayacağını düşünüyorum.
iyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #6 : Şubat 27, 2012, 12:52:42 »
iyi günler;şu anda 2011 model d-4d mmt comfort extra kullanıyorum,bu benım 4. mmt şanzımanlı arabam,inanılmaz memnunum çünkü ben onun ıstedıgı ve olması gerektiği şekilde kullanıyrum, (vites değiştirirken ayağımı gazdan cekmek,trafikte dururken vitesi 'N' pozisyonuna almak,rampalara manuel kullanarak girmek,yokuşlarda el frenını çekerek kalkmak vs.).birde belli aralıklarla kalibrasyona götürüp hem yazılımı kontrol ettiriyorum hemde balatanın aşınmasını takip ediyorum,dedıgım gıbı eger püf noktalara dikkat edilecek olursa herkesin memnun kalacağını en azından arıza çıkarmayacağını düşünüyorum.
iyi forumlar.

Bu şekilde kullanarak otomatik kullandığını sanıyorsan yanılıyorsun, düz vites kullan daha iyi, ne anladık şimdi bu kullanımdan
böyle otomatik vites zevki ve konforunu yaşayamazsınki

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #7 : Şubat 27, 2012, 12:59:30 »
Bu şekilde kullanarak otomatik kullandığını sanıyorsan yanılıyorsun, düz vites kullan daha iyi, ne anladık şimdi bu kullanımdan
böyle otomatik vites zevki ve konforunu yaşayamazsınki
katılıyorum kesinlikle, bunları yaptıktan sonra otomatik kullanmanın bir esprisi yok, zaten hızlı bir şanzımanda değil, arabayı ivmelenmede 3sn kadar geri götürüyor, bunun üzerine vites geçişlerinde gaz kesmek, el freni kullanmak vs. olunca, düz vites bir aracın kalkıştan itibaren ekonomik bir ivmelenmeyle 90kmh a 20-25sn ulaştığı durumda, mmt bu görevi çok daha uzun tutacaktır bu kulllanımda, zaten vites geçişlerindeki devir düşüsü ardından gaz kesmeyle araç tamamen çekiş gücünün zayıf olduğu devir bantlarına düşecektir, buda sonu olmayan, ve sıkıcı bir sürüş sağlar
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #8 : Şubat 27, 2012, 13:19:57 »
vitesin kavrama noktasını bulacam diye denklem çözmeyi sevmeyen biri olarak, arabanın stop etmediğini göz önünde tutarak arabamdan memnunum... el freniyle yokuşta kalkış yapıncada kimse ne kötü şöförsün demiyor...
lütfen kullananlar yorum yapsın 10 dk deneme sürüşü yada kulaktan dolma laflar söylemeyin bence düz vites hammallık.... süper değil ama düz kadar yormuyor insanı.. yeterki ne kullandığınızı bilin
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #9 : Şubat 27, 2012, 13:35:07 »
Mesela A noktasından B noktasına diğer araçlara göre tüketimi nasıldır?

Ben genelde sabahları, bugünlerde 3 ila 10 derece arası 5km gibi çok kısa mesafeyi 2 trafik ışığı geçerek motor hala soğuk vaziyette tamamlıyorum ve yakıt tüketimim 6.1L/100km. Uzun yol ortalamam, 3 kişi+bagaj, 4.5L/100km max.120km/h ile.

Sadece akselerasyonu hızlı bir araç istesem öncelikle neden otomatik bir araç alayım? hemde dizel?

Konforlu vites geçişi olan otomatik şanzımanlı araç sahipleri neden yakıttan şikayetçiler? Buna bende dahilim, Ford Mondeo Ghia A/T TDCİ sahibi olarak 10L/100km şehir içi aynı mesafelerde (MMT olsaydı çok daha az yakmış olmazmıydı?), şehir dışında MMT D-4D Corolla ile hemen hemen aynı.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #10 : Şubat 27, 2012, 13:53:54 »
Bu şekilde kullanarak otomatik kullandığını sanıyorsan yanılıyorsun, düz vites kullan daha iyi, ne anladık şimdi bu kullanımdan
böyle otomatik vites zevki ve konforunu yaşayamazsınki
kemal bey,araç zaten otomatik değilki otomatikleştirilmiş manuel şanzıman,başka bir tabirle yarı otomatik,sadece debriyaj pedalı yok.hassas kullanım gerektırdıgı dogru ama ben sadece memnunum ve bana gore cok keyıflı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #11 : Şubat 27, 2012, 13:58:00 »
Mesela A noktasından B noktasına diğer araçlara göre tüketimi nasıldır?

Ben genelde sabahları, bugünlerde 3 ila 10 derece arası 5km gibi çok kısa mesafeyi 2 trafik ışığı geçerek motor hala soğuk vaziyette tamamlıyorum ve yakıt tüketimim 6.1L/100km. Uzun yol ortalamam, 3 kişi+bagaj, 4.5L/100km max.120km/h ile.

Sadece akselerasyonu hızlı bir araç istesem öncelikle neden otomatik bir araç alayım? hemde dizel?

Konforlu vites geçişi olan otomatik şanzımanlı araç sahipleri neden yakıttan şikayetçiler? Buna bende dahilim, Ford Mondeo Ghia A/T TDCİ sahibi olarak 10L/100km şehir içi aynı mesafelerde (MMT olsaydı çok daha az yakmış olmazmıydı?), şehir dışında MMT D-4D Corolla ile hemen hemen aynı.


Tekin bey selamlar,ben şehir içinde kendimce hesaplamadım ama araba her sabah çekmeköyden tuzlayay gıdıyor ve aksam mesaı bıtımınde dönuyor bu yuzden 2011 model olmasına ragmen 43000 km de,size sadece yol bılgısayarındakı verılerı soyleyebılırım 5.7l/100km.uzun yoldada 4.9l/100km değerde seyahat ettım arabada ben dahil 3 kişiydik tek seferde 1150km yol gıttım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #12 : Şubat 27, 2012, 14:49:47 »
katılıyorum kesinlikle, bunları yaptıktan sonra otomatik kullanmanın bir esprisi yok, zaten hızlı bir şanzımanda değil, arabayı ivmelenmede 3sn kadar geri götürüyor, bunun üzerine vites geçişlerinde gaz kesmek, el freni kullanmak vs. olunca, düz vites bir aracın kalkıştan itibaren ekonomik bir ivmelenmeyle 90kmh a 20-25sn ulaştığı durumda, mmt bu görevi çok daha uzun tutacaktır bu kulllanımda, zaten vites geçişlerindeki devir düşüsü ardından gaz kesmeyle araç tamamen çekiş gücünün zayıf olduğu devir bantlarına düşecektir, buda sonu olmayan, ve sıkıcı bir sürüş sağlar

iki yorumcuyada katılmadığımı3 küsür senelik bir kullanıcı olarak söyleyeyim... benim sıkıntım accık fazla yakması sadece ancak bende yokuşlu yolda kısa mesafe 3-5km kullanıyorum genelde...
ivmelenme sorunu yok direksiyondaki kulakcıklarla çok hızlı değişim oluyor ama drag yapmadığımıza göre ne gerek var.... siz düz vitescilere göre  ki çevremdekilerde aynı otomatik kullanmak "tü kaka"... ah bir tadını alsanız boşuna sol ayak felci geçirmişiz dersiniz... hele araba stop ettirme korkusu hat safhada olan hanım arkadaşlarda hak verirler....
eskiii den bir unomuz vardı... hanım iyi kötü kullanırdı, ben onu bilen bilir ilahiyat yokuşunda geri kaçırınca dedim bu olmayacak canımıza yazık... fiat punto duallogik aldım italyan üretimi (o kasa hiç tutmadı şansıma) hanımın okulu eve bayağı uzaktı izmirin maalesef kurtarılmış bölgelerinden birinde sokaklar kötü yollar kötü ve yokuş.. bana ne hayır duaları etti... arabayı istop ettirmeden gönül rahatlığıyla sürüyorum diye...

neyse ne istediğinizi bilirseniz o kadar keyif alırsınız.. arabanın sesi ve viteside bu gruptadır... benim steteskopla duyamadığım sesi duyup audiden bile hoşnut olmayan arkadaş olabileceği gibi debriyaj sever arkadaşlarımızda olabilir
selamlar bu arada izmiri sel görürüyor
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #13 : Şubat 27, 2012, 15:05:19 »
Serdar bey, Steteskop espriniz güzeldi, içimiz ısındı dışımız kurudu, iki gündür MMT şanzımandan vazgeçtik Canoe'yla gidip geliyoruz, bu sene yağış miktarında Muğla ili hala önde, ne hikmetse!?

Otomatikleştirilmiş olup otomatik olmayan MMT şanzımanın en güzel yanlarından biride dediğiniz gibi sanki otomatikmiş gibi davranıp sol bacağımızı devre dışı bırakması ve vitesleri bizden daha kaliteli ve yerinde değiştirmesidir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #14 : Şubat 28, 2012, 14:48:23 »
teşekkür ederim...
sonuçta olay "zevkler ve renklere" bağlanıyor
ama sol ayak istirahatı ve no istop bile:) mmt seçimi için yeterli bence
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #15 : Şubat 28, 2012, 15:01:23 »
8 ay mmt şanzıman kullanmış biri olarak kesinlikle çok başarısız olduğunu düşünüyorum..Servisteki ustanın da söylediği gibi araç aslında düz vites ve o mantıkla ilerliyor, tek farkı debriyajı olmaması..Yani düz vites kullanır gibi kullanmak gerekiyor..Vites geçişlerini nerde arttırıp nerede eksilteceğinizi sürekli takip etmeniz gerek..Hele benim aracımda vites geçişleri tam bir kabustu, ileri atıyordu beni resmen..Yokuşlarda kayması, sürekli el freninden medet ummak da cabasıydı..Yani hangi mantıkla yapmışlar bilmiyorum ama sıradışı olalım derken hayatı kolaylaştırma gayesinden de uzaklaşmışlar..
tevazu erdemdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #16 : Şubat 28, 2012, 15:02:52 »
Yakıt ekonomisi kaygısıyla bu hataya düştüler, ama yüzüne gözüne bulaştırdı her kimse mucidi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #17 : Şubat 28, 2012, 15:07:07 »
bir de yakıt kısmı var tabi..bir ara anlam veremediğim bir şekilde ki sitede de yazmıştım, yakıt ortalaması 11 lt görünüyordu...aklım çıkmıştı resmen.
tevazu erdemdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #18 : Şubat 28, 2012, 15:10:14 »
iki yorumcuyada katılmadığımı3 küsür senelik bir kullanıcı olarak söyleyeyim... benim sıkıntım accık fazla yakması sadece ancak bende yokuşlu yolda kısa mesafe 3-5km kullanıyorum genelde...
ivmelenme sorunu yok direksiyondaki kulakcıklarla çok hızlı değişim oluyor ama drag yapmadığımıza göre ne gerek var.... siz düz vitescilere göre  ki çevremdekilerde aynı otomatik kullanmak "tü kaka"... ah bir tadını alsanız boşuna sol ayak felci geçirmişiz dersiniz... hele araba stop ettirme korkusu hat safhada olan hanım arkadaşlarda hak verirler....
eskiii den bir unomuz vardı... hanım iyi kötü kullanırdı, ben onu bilen bilir ilahiyat yokuşunda geri kaçırınca dedim bu olmayacak canımıza yazık... fiat punto duallogik aldım italyan üretimi (o kasa hiç tutmadı şansıma) hanımın okulu eve bayağı uzaktı izmirin maalesef kurtarılmış bölgelerinden birinde sokaklar kötü yollar kötü ve yokuş.. bana ne hayır duaları etti... arabayı istop ettirmeden gönül rahatlığıyla sürüyorum diye...

neyse ne istediğinizi bilirseniz o kadar keyif alırsınız.. arabanın sesi ve viteside bu gruptadır... benim steteskopla duyamadığım sesi duyup audiden bile hoşnut olmayan arkadaş olabileceği gibi debriyaj sever arkadaşlarımızda olabilir
selamlar bu arada izmiri sel görürüyor
siz düz vitesciler diye bahsetmişsinizde, ben çok tecrübeli bir sürücü sayılmam, şimdiye kadar yaptığım km 200bini geçmemiştir. Ancak bu yaptığım km nin %90lık bir bölümünü otomatik bir araç kullanarak yaptım, yani siz ne kadar otomatik vitesçisiniz bilmiyorum ama, ben hayata gözlerimi açtığımda ailemde otomatik otomobil vardı, 2000li yılların başlarında artan furyayla otomatik şanzımana geçmiş kişilerde değiliz. Biz bu rahatlığı çok önceden görerek sürekli otomatik araçlar kullandık. Bunun için kaka sözcüğünü ben kendi üzerime alınmıyorum. Düz vites araç kullanmanın hammallık olduğuna katılıyorum. 93 model corolla 1.6gl ve 2000 model s40 2.0t nin otomatik şanzımanları, kara düzen tabir edilen, tam otomatik sistem olmasına rağmen, mmt den olağanüstü derecede hızlıydılar ve hala hızlılar, volvoda özellikle, vites değişimleri kesinlikle hissedilemeyecek kadar zarif, şanzımandan gereksiz bir ses asla gelmiyor, tepkimesi oldukça hızlı, ki bu teknolojiler 90ların teknolojisi, eğer bunun üzerine bir şey geliştiriliyorsa, eski sistemlerden her yönde avantajlı olmalı, mmt şanzımanı bulunan toyota modellerine, benim e12 aracımın döneminde bulunan tam otomatik şanzımanlar yerleştirilse, çok daha hızlı olacaklarına eminim, yakıt açısından çalışma prensibi dolayısıyla tutumlu olabilir, o zamanda zaten , dizel , lpg, hybrid vs. şeyler tercih edilir. Eğer tek amaç az yakıt tüketmekse , çünkü bence başka hiçbir avantajı yok

izmirede büyük geçmiş olsun, kısa zamanda toparlanmasını diliyorum, vatandaş olarakta yapabileceğimiz bir şey varsa yardım etmeye hazırım bu konuda
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman
« Yanıtla #19 : Şubat 29, 2012, 15:50:33 »
80 li yıllarda bir galeriye "otomatik" sormuştum
galerici üstten bakarak, küçümsüyerek; "ben otomatik satmam" dedi
niyeeee....?  dediğimde cevap daha da çarpıcıydı
"delikanlı adam otomatik vites kullanmaz" demişti

Tahmin ettiğiniz gibi adam klasik maganda  idi

Sevgili Mago konuşmasını sürdürdü  "araba dediğinin vitesi düz, motoru önde çekişi arkada olur"

mantaliteye bakarmısınız

günümüzde arkadan itişli bir kaç örümcek kafa marka dışında araç kalmadı yavw, hepsi önden çekiş

aynen bunun gibi otomatik keyfini ve rahatlığını da geç olsa da anlamaya başladık

Yaşasın kalkınan Türkiyem
Yaşasın modernizasyonları takip eden halkım