Gönderen Konu: ae 101 gli motorları  (Okunma sayısı 7544 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
ae 101 gli motorları
« : Ocak 31, 2012, 14:17:37 »
iyi günler. ben ae 101 gli almayı düşünüyorum. aracın modeline göre beygir farkı varmı. varsa hangi modellerde kaç beygir. (modelden kasıt 1993-1998). bir diğer sorum da ae 101 lerin hangi modelleri Türkiye üretimi hangileri japon üretimi. cevaplarınızı bekliyorum teşekkür ediyorum.

Toyota Club Türkiye

ae 101 gli motorları
« : Ocak 31, 2012, 14:17:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #1 : Şubat 11, 2012, 14:57:03 »
merhaba Ramazan Bey. sorunuza ayrıntılı olarak cevap vereyim. 1993'te piyasaya çıkan AE101'ler ilk etapta karbüratörlü olarak ve 1.6GL, 1,6 XL ve 1.3 XL donanım ve motor seçeneği ile üretilir. 1993'ün ikinci yarısından itibaren 1.6 motorlar enjeksiyonlı hale gelir ve GLİ ve XLİ olarak sunulur. Sondaki "İ" aracın enjeksiyonlu olduğunun göstergesidir. 1.3 ler ise XL donanımı ile karbüratörlü olarak devam eder. 1994'te de aynı şekilde üretilir. buna göre 93 ve 94 ler orjinal japon üretimi ithal ürünlerdir. Bu araçların 1.6 karbüratörlüleri 95 hp, enjeksiyonluları ise 110 hp dir. Bunların ayırt edici özellikleri çamurluk sinyallerinin olmaması, plakalık plastiğinin siyah değil gri olması ve lastik boyutlarının 13 inç olmasıdır. 1995'ten itibaren Adapazarındaki toyota fabrikalarında üretilen AE101 lere 1.6 olanlara XEİ, 1.3 olanlara ise XE donanımları eklenir. 1995 türkiye montajı corollalarda da aynı motorlar kullanılmakla beraber motor gücü 114 hp'ye çıkarılır. 96 ve 97 ler ise yine aynı donanımda olmasına rağmen Avrupa emisynon kuralları gereği 105 hp'ye düşürülür. 1998 yılında üretilen AE101'ler ise tekrar 114HP'ye çıkarılır. 1998'in ikinci yarısında ise XEİ ve GLİ donanımlarına ABS ve Airbagde eklenerek Special donanımı ile üretilir. Burada şunu bilmek gerekir bu harf kodlamalarının hepsi donanımı ifade eder motor olarak bu donanımların arasında hiç bir fark yoktur. enjeksiyonlular için söylüyorum hepsinde de 4AFE motor kullanılmıştır. Bu harflerin anlamına gelince:
1.3 XL iki kollu direksiyon, tamponlar siyah, bütün camlar manuel hidrolik yok (98lerin bir kısmında var 99-2000de üretilen SW'lerde var.). SW seçeneği var
1.3 XE üç kollu direksiyon gövde rengi tamponlar. Ön camlar elektirikli hidrolik direksiyon 98'lerin bir kısmı hariç yok. SW kasa seçeneği yok.
1.6 XLİ iki kollu direksiyon tamponlar siyah, bütün camlar manuel hidrolik direksiyon var. SW kasa seçeneği var.
1.6 XEİ üç kollu direksiyon, gövde rengi tamponlar. Ön camlar elektirikli hidrolik direksiyon var. SW var
1.6 GLİ  üç kollu direksiyon, gövde rengi tamponlar. dört cam elektirikli, hidrolik var. ön kol dayama, kadife döşeme, öne yatan arka koltuklar, arka koltuk başlıkları, elektrikli ayna, sürücü koltuğu yükseklik ayarı var. SW kasa yok.
1998'in ikinci yarısında çıkan XEİ ve GLİ speciallerde yukarıdaki donanıma ek olarak sürücü hava yastığı ve ABS de bulunmaktadır. Ayrıca klima bütün bu modellerde obsiyoneldir. Yani klimasız bir GLİ special veya klimalı bir 1.3 XL görürseniz şaşırmayın.  biraz ayrıntılı oldu ama umarım size yardımcı olabilmişimdir. 
2003 Laguna

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #2 : Şubat 11, 2012, 15:22:56 »
Mehmet Bey gerçekten çok doyurucu bir şekilde yazmışsınız.Bilgilerin Ramazan Beyede fayda getireceğinden eminim.Bana olduğu gibi.Kendi adıma, paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #3 : Şubat 12, 2012, 09:33:31 »
paylaşımınız için teşekkürler mehmet bey :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 10 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #4 : Ekim 01, 2014, 21:27:54 »
Merhaba,kıymetli Toyotaclubtr sakinleri,bu konuyu araya araya buldum,kafama takılan bir iki şeyi sizlerle paylaşmak için yazıyorum,boşa kalabalık olmasın diye burayı uygun görüp altına yazmak istedim. kısmet olursa ae101 gli almayı düşünüyorum duymuşsunuz belki,bizim burda orta kasa,yumurta kasa diyenlerde var :),ithaller ve yerliler arasında ne tür farklar gördünüz,110 beygirle 114 un farkının hıssedilmesi mumkunmu,model yıllarına göre eksileri artıları bakımından hangi yıl uretılen daha ustun sizce şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 10 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #5 : Ekim 11, 2014, 21:07:07 »
yanlış bir yeremi yazdım acaba,hiç yazan çizen yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #6 : Ekim 11, 2014, 21:49:03 »
Merhaba,kıymetli Toyotaclubtr sakinleri,bu konuyu araya araya buldum,kafama takılan bir iki şeyi sizlerle paylaşmak için yazıyorum,boşa kalabalık olmasın diye burayı uygun görüp altına yazmak istedim. kısmet olursa ae101 gli almayı düşünüyorum duymuşsunuz belki,bizim burda orta kasa,yumurta kasa diyenlerde var :),ithaller ve yerliler arasında ne tür farklar gördünüz,110 beygirle 114 un farkının hıssedilmesi mumkunmu,model yıllarına göre eksileri artıları bakımından hangi yıl uretılen daha ustun sizce şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.


abi araban şuanda ne bilmiyorum ama bu yaştaki arabaya çok güvenme. illaki masraflı olacak.

101 in 2 tane 1.6 motoru var. 92 94 arasında çıkanlarda daha güçlü motor varmış ama ben tavsiye etmem. 95 98 arasında çıkanlarda 4 enjektör var ve sıralı tüp takılabiliyor. eski motorun 114 olduğunu söyleyen var ama bence 3 5 begirin hiç bir önemi yok. önemli olan arabanın güzel bakılmış olması.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #7 : Ekim 11, 2014, 22:45:12 »
arkadaşım ben bu araçların japon yapımınıda yerli yapmınıda kullandım aralarında çok büyük fark yok yerli montajlarıda çok kaliteli toplanmıştır senin için önemli kriter temiz bir araç bulman 114 beygir veya 105 beygirde fark etmez kafanı fazla yorma temizini bul kullan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #8 : Ekim 11, 2014, 22:56:30 »
9bygr fark büyük bir fark değil. Zaten arabanın alt devirleri çok canlı atik bir araba. Üst devirlere çıkıyor araba ama oturaklı hafif bir araba. Yol tutuşu muhteşem bu arada enjektör temizliği için alabildiğine basıyorm dönmedik viraj kalmadı...araba hafif olduğu için perfırmansı tatminkar ben hızı tavsiye etmiyorum bu arabada.. Performansla ilgili soru sorana kadar nelere dikkat ediyim diye başlık açsaydınız. Kesinlikle ucuza kapatma derdiniz olmaz. Temiz bulursanız. 1-2 milyar fazla verin.çünkü ilerde cebinizden yüklü miktarlar çıkabilir. Special para kadar cebinizden para çıkabilir.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #9 : Ekim 12, 2014, 00:22:40 »
94-95-98 114 hp 96-97 105 hp japon üretimlerin çamurlukta sinyal yoktur bide 94 gli lerin arka kapı döşemeleride şişkindir.zaten enjeksiyonlu japon üretim 94 modeller geri kalanlar yerli montaj.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 10 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #10 : Ekim 12, 2014, 10:28:00 »
Alakanızdan ötürü hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.Şimdiki arabamı sormuş bir arkadaş.1982 model reno SW, hız konusuna gelincede Uzun yol olarak konya merkezden kasabama gider gelirim, kolay kolay 80 i geçmem,hem yakıt için hem çoluk çocuk için fazlasınada gerek duymuyorum bu arabada.kamyonlar dışında pek solladığım arabada olmaz genelde hep beni sollarlar,
Allah'ın izni ile intikam günü yaklaşıyor  :D   Şaka bir yana, daha düzgün bir araba almaya karar verdim, yıllardırda aklımda ve gözümde toyota vardı,biriktirebildiğim kadar para biriktirdim.renoyuda satabılırsem satacağım,acelem yok bıraz daha zaman var,beyazından,hor kullanılmamış temiz bir araba alıp ömrüm yettiğince kullanmayı düşünüyorum arkadaşımın dediği gibi 1.2 lira fazla olsun ama değsin diye aklımdan geçiyor.hayırlısı bakalım.Kısmet olurda alırsam paylaşırım,tekrardan çok sağolun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #11 : Ekim 28, 2014, 22:31:33 »
Alakanızdan ötürü hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.Şimdiki arabamı sormuş bir arkadaş.1982 model reno SW, hız konusuna gelincede Uzun yol olarak konya merkezden kasabama gider gelirim, kolay kolay 80 i geçmem,hem yakıt için hem çoluk çocuk için fazlasınada gerek duymuyorum bu arabada.kamyonlar dışında pek solladığım arabada olmaz genelde hep beni sollarlar,
Allah'ın izni ile intikam günü yaklaşıyor  :D   Şaka bir yana, daha düzgün bir araba almaya karar verdim, yıllardırda aklımda ve gözümde toyota vardı,biriktirebildiğim kadar para biriktirdim.renoyuda satabılırsem satacağım,acelem yok bıraz daha zaman var,beyazından,hor kullanılmamış temiz bir araba alıp ömrüm yettiğince kullanmayı düşünüyorum arkadaşımın dediği gibi 1.2 lira fazla olsun ama değsin diye aklımdan geçiyor.hayırlısı bakalım.Kısmet olurda alırsam paylaşırım,tekrardan çok sağolun.

Ben temiz bir efsane buldum ve mayıs ayında aldım. 1999 aralık trafik çıkışlı 1998 model xli. 114 bg. 200000 e geldim.  Rampa düzlük 4-5 kişi heryerde canavar gibi. Hiç tüp takılmamış olması da etkendir. Geniş, sesiz, ferah ve rahat bir araba. Temiz bakımlı efsane taş gibidir... Çok arabaya, yeni olsun eski model olsun nal toplatıyorum. Şehiriçi 36 kr yakıyorum üstelik(çok zorlamadan tabi ki tam gaz gitsem 45 kuruşlara çıkar)...
Umarım istediğiniz gibi bir Corollanız olur.
dediğim gibi araç bulursanız 3'e 5'e bakmayıp alın. Alırken zordur, vazgeçmesi çok çok daha zordur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 10 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #12 : Ekim 30, 2014, 22:13:07 »
Teşekkür ederim Mahmut bey,Acelem yok hem devamlı bakıyorum hemde bu arada üç beş kuruş daha ayırabilirsem ayırmaya çalışıyorum,orjinal düzgün bir arabaya çok istiyorlar,birkere alayım kafam ağrımasın devamlı bineyim istiyorum.aslında bu kadar çokta karıştırınca kafamda karışmıyor değil herkes birşey söylüyor,örneğin kimisi,93 yada 94 al diyor,kimisi onların beygiri düşük 95 yada.98 al diyor,kendi çapında alım satan yapan sevdiğim bir abimse, temizini al modeline takılma,fakat 93.110,94 114 hp zaten birinin kadranı 200 diğerininkiyse 220 diyor, Allah aşkına yokmu 94 corollaya binen motor bölümünde şasede yazmıyormu bunu beygiri kw sı,93 le 94 aynımı farklımı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #13 : Ekim 31, 2014, 23:36:37 »
Teşekkür ederim Mahmut bey,Acelem yok hem devamlı bakıyorum hemde bu arada üç beş kuruş daha ayırabilirsem ayırmaya çalışıyorum,orjinal düzgün bir arabaya çok istiyorlar,birkere alayım kafam ağrımasın devamlı bineyim istiyorum.aslında bu kadar çokta karıştırınca kafamda karışmıyor değil herkes birşey söylüyor,örneğin kimisi,93 yada 94 al diyor,kimisi onların beygiri düşük 95 yada.98 al diyor,kendi çapında alım satan yapan sevdiğim bir abimse, temizini al modeline takılma,fakat 93.110,94 114 hp zaten birinin kadranı 200 diğerininkiyse 220 diyor, Allah aşkına yokmu 94 corollaya binen motor bölümünde şasede yazmıyormu bunu beygiri kw sı,93 le 94 aynımı farklımı.

94 enjeksiyonluysa 114 93 ler karburatörlü

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #14 : Kasım 01, 2014, 09:31:11 »
 Öncelikle şimdiden hayırlı olsun.
Aracınızı köy yollarında kullanıyorsanız Ae101 şimdiki aracınuza göre sıkıntı yaratabilir. Şu anki aracınız ve Toroslar, bazı arazi araci görünümlü jeeplerden daha iyidir bozuk, çamurlu köy yollarında. Diğer yandan asfalt yol kullanımlarında Ae101 ile şu anki aracınıza göre çok daha iyi bir konfor ve yol tutuş elde edersiniz.
 Corolla'nın 114 ve 105 hp arasındaki güç farkını hissetmeniz zor. Ayrıca bu yaşa gelen araçların güç ve aktarım performansı ne düzeydedir o da tartışılır. Yani kaliteli parçalar ile iyi bakılmış bir araç daha mantıklı olur fabrika verisi güç kıyaslaması yerine. Diğer yandan Japon üretim bir çok noktada farklıdır olumlu yönde ancak yerli üretimler de oldukça iyidir.
 Bu arada enjeksiyonlu modellerin hepsi 4 enjektörlüdür.  Hafif oldukları için yakıt tüketimleri iyidir, çekişleri de öyle. Bir çok aksamına müdahale kolaydır. Alırken genel kontrollerin yanında fren alt merkezi(P valfi) devirdaim pompası, senkromeçler, arka helezonlar kontrol edilirse iyi olur bence. Ayrıca 175-65 yerine 185-60 ve kaliteli lastik tavsiye ederim tutuş ve frenleme için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #15 : Kasım 01, 2014, 09:42:14 »
Teşekkür ederim Mahmut bey,Acelem yok hem devamlı bakıyorum hemde bu arada üç beş kuruş daha ayırabilirsem ayırmaya çalışıyorum,orjinal düzgün bir arabaya çok istiyorlar,birkere alayım kafam ağrımasın devamlı bineyim istiyorum.aslında bu kadar çokta karıştırınca kafamda karışmıyor değil herkes birşey söylüyor,örneğin kimisi,93 yada 94 al diyor,kimisi onların beygiri düşük 95 yada.98 al diyor,kendi çapında alım satan yapan sevdiğim bir abimse, temizini al modeline takılma,fakat 93.110,94 114 hp zaten birinin kadranı 200 diğerininkiyse 220 diyor, Allah aşkına yokmu 94 corollaya binen motor bölümünde şasede yazmıyormu bunu beygiri kw sı,93 le 94 aynımı farklımı.
Arkadaşlar yukarıda ayrıntılı açıklamış 93 ve 94 olanlar ithaldir 93 gl ve xl 1.6 karbüratörlü 93 hp 93 gli var onlarda 114 hp enjeksiyonlu 94 yılında 1.6 xl yerini xli enjeksiyonlu modeline bırakmıştır 95 96 97 katalizör eklendiği için 104 hp 93 94 98 114 hp'dir 1.3 xl modeli 99 yılına kadar üretilmiştir 74 hp gücündedir sonunda i harfi yazanların tamamı enjeksiyonludur gli xei xli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #16 : Kasım 01, 2014, 11:50:06 »
!!Hız kurallarına uyalım!!
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 10 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: ae 101 gli motorları
« Yanıtla #17 : Kasım 01, 2014, 23:28:03 »
zahmet verdim hepinize sağolun varolun.