Gönderen Konu: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı  (Okunma sayısı 3108 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« : Eylül 20, 2011, 13:13:28 »
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/18777290.asp

Kesin bişeyler olcak...:(

Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK), cari açığın azaltılması ve yerli biyoyakıtların üretiminin teşviği için akaryakıta tarımsal ürün katkısı konusunda yaptığı düzenleme ile önemli bir karara imza attı.

Buna göre Kurul, 2013 yılından itibaren benzin ve motorinde her yıl arttırılmak üzere yerli katkı ilave zorunluluğu getirdi. Bu tarihten itibaren akaryakıta her yıl artan oranlarda yerli tarım ürünlerinden üretilen etanol ve biodizel ilave edilecek.

EPDK'dan yapılan açıklamaya göre, Kurul dün aldığı karar ile piyasaya akaryakıt olarak arz edilen benzin türlerine, 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren yüzde 2, 1 Ocak 2014 tarihi itibariyle de en az yüzde 3 oranında yerli tarım ürünlerinden üretilmiş etanol ilave edilmesi zorunlu kılındı.

Piyasaya akaryakıt olarak arz edilen motorin türlerinin, yerli tarım ürünlerinden üretilmiş yağ asidi metil esteri (YAME) içeriğinin 1 Ocak 2014 tarihi itibariyle en az yüzde 1, 1 Ocak 2015 tarihi itibariyle en az yüzde 2, 1 Ocak 2016 tarihi itibariyle en az yüzde 3 olması zorunluluğu getirildi.

TARIM SEKTÖRÜ İÇİN EK GELİR VE İSTİHDAM İMKANI

EPDK Başkanı Hasan Köktaş da konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, aldıkları kararın önümüzdeki birkaç yıl içinde hem cari açığın azaltılması hem de yerli tarım üretimi açısından çok büyük önem taşıdığı söyledi.

Bu kararı, Hükümetin yerli ürün kullanımının teşvik edilmesi yönündeki kararı ve bu kapsamda geçtiğimiz günlerde yayımlanan Başbakanlık Genelgesi çerçevesinde aldıklarını vurgulayan Köktaş, Türkiye'nin petrol ihtiyacının çok büyük bir kısmının ithalat yoluyla karşıladığı dikkate alındığında, bu karar sayesinde, yerli tarım ürünlerinden elde edilecek biyoyakıtların enerjide dışa bağımlılığı azaltacağını bildirdi.

Yerli katkının payı tedricen arttıkça o orandaki döviz çıkışının da son bulacağını dikkati çeken Köktaş, ayrıca yerli tarım ürünlerinden biyoyakıt üretiminin teşvik edilmesiyle belirli tarım ürünlerine olan talebin artacağını ve tarım sektörü için ek gelir ve istihdam imkanı oluşacağını kaydetti.

Bu karar üzerinde çok uzun zamandır çalışıldığını ve konuyla ilgili Maliye, Tarım ve Köyişleri, Enerji Bakanlığı ile rafineri, dağıtım şirketleri gibi tüm kesimlerin değerlendirmelerini aldıklarını belirten Köktaş, “Konunun ülkemizin tarımsal üretim imkanlarından, ekonomimize katkısına, fiyatlara ve vergi gelirlerine etkisine kadar tüm boyutlarını ele alarak tedrici bir geçişi uygun gördük” dedi.

BİODİZEL TESİSLERİ YENİDEN EKONOMİYE KAZANIRILACAK

Kararın Türkiye'deki atıl durumdaki biodizel tesislerinin tekrar ülkeye kazandırılmasına da katkısı olacağını belirten Köktaş, şöyle konuştu:

“Türkiye'de biyodizel dünyadaki gelişmelerin etkisinde 2000'li yılların başında gündeme gelmişti. Biyodizelin ilk başlarda ÖTV dışında tutulması nedeniyle yatırımlar dünyaya paralel biçimde hızla arttı. Bugün ülkemizde yaklaşık 1,5 milyon ton kurulu kapasite bulunduğu tahmin ediliyor. Zamanla, petrol piyasasında haksız rekabet oluşturduğu iddialarının sonucunda vergi avantajının ortadan kalkması ile biyodizel üretim kapasitenin büyük kısmı atıl duruma düşmüştü. Harmanlama zorunluluğu getirilmesi ile bu atıl kapasitenin kullanılması sağlanacak.”
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Toyota Club Türkiye

EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« : Eylül 20, 2011, 13:13:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #1 : Eylül 20, 2011, 13:48:52 »
Kötü bir karar. Endişelerimi sıralayayım:

- Tarım alanları zaten kısıtlı ve artan gıda ihtiyacımızı ancak karşılıyoruz ve hatta artık karşılayamıyoruz. Etanol üretiminde kullanılacak mısırın üretimi bu açığımızı daha da arttıracak.

- En az ifadeleri mide bulandırıyor. Türkiye gibi kaçak ve denetimsiz yakıt cenneti olan bir ülkede bu karar sütü bozuk olanlar için bulunmaz nimet bana göre.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #2 : Eylül 20, 2011, 15:01:43 »
- En az ifadeleri miğde bulandırıyor. Türkiye gibi kaçak ve denetimsiz yakıt cenneti olan bir ülkede bu karar sütü bozuk olanlar için bulunmaz nimet bana göre.
Bu fikrinize çok çok katılıyorum... Şu an bile neler yapıldığını basından takip ediyoruz...
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #3 : Eylül 20, 2011, 15:13:36 »
bence çok güzel bir olay çok geç bile kalındı..  tuturmuşuz bir petrol ürünleri illa arapdan alıcaz.. sanıyoruzki yerin altından çıkan petrolden başka ibr yakıt arabaları çalıştırmaz.. tam aksine bio yakıtlar doğaya daha az zararlı araçlara daha faydalı ben bilhassa bio dizelle çalışan bir araba gördüm motoru sessiz çalışıyordu sahibi buna normal mazot koydum mu traktör gibi ses yapıyor demişdi..

bio yakıtın iyi yanı say say bitmez en başda yurtdışından gelmiyceği tamamen kendi üretimimiz olucağı için köylü kazanıcak iş adamı kazanıcak vatandaş ucuza yakıt alıcak o kazanıcak.. ayrıca devlet siyasi politik konumunu petrol den bağımsız hale getirirse daha rahat hareket edebilicek şu anda petrolden pek çok ülkeye göbeğimizden bağımlıyız o yüzden çoğu vakit eyvallah çekmek zorunda kalıyoruz..

bio yakıt genelde dizel kanoladan elde edilir yağ oranı en yüksek kanoladır ama başka bitkilerdende dizel elde edilir fındık ayçiçeği zeytin bezelye v.b doğadaki çoğu bitkilerde yağ bulunur ama yağ oranı en fazla bitki kanoladır.. zaten kanola tek başına besin maddesi değildir yani yemeklerde falan kullanılmaz bir çiçekdir.. o yüzden gıda olarak bir insana faydası yok..  kanola zaten normal tarım sahasına ekilmez ekilmemesi gerekir çünkü kanolanın ekildiği yerden 2 sene hasat alınmaz toprağı öldürür.. ama kanolda öyle bir bitkidirki kurak çorak her yerde yetişir öyle fazla ağır ibr bakım istemez.. devlet burda basit bir ayarlama yaparsa bizim tarım dan aldığımız gıda olayına karıştırmazlar..

ethanol ise benim bildiğim asitik bitkilerden yapılıyor misal şeker pancarı.. ezilen şeker pancaları suyu çıkarıldıkdan sonra tekrar kullanıma alınabiliyor bildiğim kadarı ile yani çöpe gitmiyor..

brezilya ve güney amrika ülkeleri şu anda bio yakıtla hareket ediyorlar.. kendi bio yakıtlarını üretiyorlar bu y üzden dikkat edilirse brezilya uluslar arası camiada amerikaya bile bazı alanlarda rahatça kafa tutabilciek konuma geldi tam bağımsız oldu..

eğer bio yakıt türkiyede yeterince artarsa yayılırsa yakıt fiyatlarında büyük oranlarda düşüş olucakdır..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #4 : Eylül 20, 2011, 15:33:31 »
eğer bio yakıt türkiyede yeterince artarsa yayılırsa yakıt fiyatlarında büyük oranlarda düşüş olucakdır..
Emre bey umarım bu temenniniz gerçek olur...
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #5 : Eylül 20, 2011, 15:58:38 »
Emre bey umarım bu temenniniz gerçek olur...

zaten bio yakıtın üretilmesinin istenmesinin nedenide bu yakıt artışlarından hükümette çok rahatsız biraz daha artarsa taksiciler minübüscüler kontak kapatma noktasına gelicek.. yani fiyatların artması gün geçdikçe artan bir iç husursuzlukdan hatta allah göstermesin bir toplu protesto ve ötesinde bir halk ayaklanmasına kadar gidebilir.. bunu bence hükümetteki pek çok kişi görüyor.. yurtdışından gelen yakıtın kırılmasının istenme nedenide bu nedenledir büyük ihtimal artık fiyatlar artmasın diye.. zamanla kırlma oranı artar ve yerli bio yakıt ağırlıklı satışlar olursa yakıt fiyatlarında büyük oranda düşüş olucakdır..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #6 : Eylül 21, 2011, 15:11:05 »
Yakıta bitki girecek, cari açık 464 milyon TL azalacak
Türkiye’de 2013’ten itibaren benzin ve motorine yerli etanol ve biyodizel katkısı zorunlu hale geliyor. Katkı oranı giderek artacak. Bu sayede 2014’te 464 milyon liralık akaryakıt harcaması Türkiye’de kalacak.

Türkiye cari açıkla mücadele ve AB çevre kriterlerine uyum için akaryakıta 2013 yılından itibaren ‘yerli’ bitkisel katkı zorunluluğu getirdi.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK), 2013 yılından itibaren benzine ve motorine yerli katkı olarak oranları her yıl artırılmak üzere biyodizel ve etanol ilave zorunluluğu getirdiğini açıkladı. Buna göre, 2014 yılı itibariyle 2010 rakamlarına göre 26 milyar TL’lik benzin ve motorin harcamasının 464 milyon TL’si Türkiye’de kalacak.
Bu tarihten itibaren benzin ve motorine her yıl artan oranlarda yerli tarım ürünlerinden üretilen etanol ve biyodizel ilave edilecek.
EPDK’dan yapılan açıklamaya göre, kurul dün aldığı kararla piyasaya akaryakıt olarak arz edilen benzin türlerine, 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren yüzde 2, 1 Ocak 2014 tarihi itibariyle de en az yüzde 3 oranında yerli tarım ürünlerinden üretilmiş etanol ilave edilmesi zorunlu kıldı. Piyasaya akaryakıt olarak arz edilen motorin türlerinin, yerli tarım ürünlerinden üretilmiş yağ asidi metil esteri (YAME) içeriğinin 1 Ocak 2014 tarihi itibariyle en az yüzde 1, 1 Ocak 2015 tarihi itibariyle en az yüzde 2, 1 Ocak 2016 tarihi itibariyle en az yüzde 3 olması zorunluluğu getirildi.

Yerli ürünü teşvik için
EPDK Başkanı Hasan Köktaş konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, aldıkları kararın önümüzdeki birkaç yıl içinde hem cari açığın azaltılması hem de yerli tarım üretimi açısından çok büyük önem taşıdığı söyledi. Kararın Türkiye’deki atıl durumdaki biyodizel tesislerinin tekrar ülkeye kazandırılmasına da katkısı olacağını belirten Köktaş, şöyle konuştu:
“Türkiye’de biyodizel dünyadaki gelişmelerin etkisinde 2000’li yılların başında gündeme gelmişti. Biyodizelin ilk başlarda ÖTV dışında tutulması nedeniyle yatırımlar dünyaya paralel biçimde hızla arttı. Bugün ülkemizde yaklaşık 1.5 milyon ton kurulu kapasite bulunduğu tahmin ediliyor. Yerli ürünü teşvik edeceğiz. Tarım sektörü için ek gelir ve istihdam imkanı oluşacak.”
Petrol Sanayi Derneği (PETDER) Genel Sekreteri Erol Metin ise, kararın olumlu olduğunu belirterek, “AB’ye uyum sürecinde yerine getirilmesi gereken bir karardı. Hem sektöre, hem üreticiye faydalı olacak” dedi. Tarım Bakanlığı’ndan bir yetkili, biyodizel ve etanol üretimi için yeterli kapasite olmadığını belirterek, “Kapasite artışı için teşvik verilmesi gerekiyor. Ondan dolayı 2013 yılına kadar süre konulmuş. Ancak bu üretimi de denetim altında tutmak şart. Ekilebilir tarımsal alanı planlamak gerekiyor. Yoksa diğer gıda fiyatlarına olumsuz etki yapar” yorumunda bulundu.


Akaryakıt fiyatlarının etkilenmesi beklenmiyor

- 2013’te benzin yüzde 1 biyodizel, 2014’de motorin yüzde 1 etanol harmanlanması zorunlu olacağından şu anda kapalı olan biodizel ve etonel fabrikaları açılacak.
- Biodizel ve etanol fabrikalarda üretiliyor. Benzin ve motorine bu tarımsal yakıtları, rafineriler veya dağıtım şirketleri karıştırabiliyor.
- AB çevre açısından bu tip düzenlemeleri zorunlu kılıyor.
- Yeni uygulama sonrası akaryakıt fiyatlarının etkilenmesi beklenmiyor.
- Benzin ve motorinde harmanlama, akaryakıtın kalitesini değiştirmiyor.
- Tarım Bakanlığı motorine etanol katkısının yüzde 7’ye kadar çıkabilmesine izin veriyor.
- Türkiye’de şu anda etanol ve biodizel için yeterli tarımsal ürün yok. Bundan dolayı 2013 yılına kadar süre konuldu.

http://ekonomi.milliyet.com.tr/yakita-bitki-girecek-cari-acik-464-milyon-tl-azalacak/ekonomi/ekonomidetay/21.09.2011/1441108/default.htm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #7 : Eylül 21, 2011, 15:26:25 »
Onur, başlığını daha önce açılmış olan konu ile birleştirdim.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #8 : Eylül 21, 2011, 16:24:00 »
zaten bio yakıtın üretilmesinin istenmesinin nedenide bu yakıt artışlarından hükümette çok rahatsız biraz daha artarsa taksiciler minübüscüler kontak kapatma noktasına gelicek.. yani fiyatların artması gün geçdikçe artan bir iç husursuzlukdan hatta allah göstermesin bir toplu protesto ve ötesinde bir halk ayaklanmasına kadar gidebilir.. bunu bence hükümetteki pek çok kişi görüyor.. yurtdışından gelen yakıtın kırılmasının istenme nedenide bu nedenledir büyük ihtimal artık fiyatlar artmasın diye.. zamanla kırlma oranı artar ve yerli bio yakıt ağırlıklı satışlar olursa yakıt fiyatlarında büyük oranda düşüş olucakdır..

yakıt ucuzemre bey, kim diyor yakıt pahalı diye...
vergilendirme sistemini bir gözden geçirin isterseniz...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #9 : Eylül 21, 2011, 17:23:19 »
  Aynen, durumun çok vahim sonuçları olabilir. Önemli olan Siyasi Otoritedir. Şu anda da gerçketen yakıt bizim aldığımız pompa fiyatlarının çok çok altında. Ha, ben bu gelişme doğru tabana oturursa desteklerim ama birilerinin cebine biraz daha doldurmak içinse hiç mi hiç yanında olmam. Mesele bugün bir çok tarım ürününde üretici değil aracı ve işleyiciler kazanç sağlıyor. Örneğin sütün üretim maliyeti ile fabrikaların aldığı fiyatı ve bizlerin nihai tüketici olarak aldığımız fiyatı bir karşılaştırın ve tüm hayalleriniz yıkılsın. ;)

Diğer yandan Bio Yakıtların aşındırıcı özellikleri konusunda bilgi sahibi olanınız var mı? Bu konuya da değinilmesi, tüketicilerin bilinçlendirilmesi şart. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #10 : Eylül 21, 2011, 19:36:57 »
biliyorum yakıtın ucuz olduğunu takribi vergisiz 1 tl civarı bir şey olması lazım.. ama vergi düşsün demek akaryakıt fiyatlarına bir çözüm değil burda bununda ötesi var.. milli bio yakıtımızı üretmek.. yakıtı 1 tl de yapsak vergileri kaldırıp o yakıtı yurtdışından aldığımız sürece her gün dünyadaki varil fiyatları orantısında o petrol artıcak bir şey değişmiycek vergiyi indirmek günü kurtarmakdan öteye geçemez 3 yılımızı kurtarırız 5 yılımızı kurtarırız gene benzinin fiyatı döner dolaşır 3-4 tl yi bulur.. kaldıki vergileri kaldırmak şu an için imkansızdır çünkü ülkenin çoğu giderleri bu akaryakıt vergilerinden amorti ediliyor.. kamu giderleri askeri giderler v.b yani vergiler insin demek bir çözüm değil ama bio yakıt üretmek çözüme giden yolda bir başlangıç olabilir benim fikrim..

tabi bu dediğim köylümüz gıda için ekim yaptığı topraklara ekmesse   kurak verimsiz topraklara bu tip bio yakıt için gerekli bitkileri ekerse anlam kazanır ve karlı çıkar.. köylü karlı çıkar gıda için ekim yaptığı tarlasını bu işe kullanmaz üstüne birde ek gelir olur..
devlet karlı çıkar hem ucuz akaryakıt alır hemde kurak çorak bir işe yaramayan ekin yetişmeyen toprakları bir işe yaramış olur.. vatandaş karlı çıkar petrolcüler iş adamları herkez karlı çıkar..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #11 : Eylül 21, 2011, 21:32:38 »
  Gelire dayalı vergiler alınabilse pek tabikide akaryakıt ve çalışanların ücretleri üzerindeki Vergi Yükü hafifletilebilir. Bunu her iktisattan anlayan görebiliyordur. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #12 : Eylül 21, 2011, 21:42:14 »
haklısınızda indirilse bile çözüm değil dünyada artan varil fiyatları ve azalan petrol stokları olduğu sürece bu bir çözüm olmıycak dediğim gibi günü kurtarmakdan öteye geçmez..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #13 : Eylül 21, 2011, 21:56:04 »
  Dünyada petrol fiyatlarının son zamanda asıl artma sebebi petrolün çıkarılması değil (çıkarmada kapasite sorunu yok şu anda), işleme (rafineri) sorunu var. Oysa biz işleyen ve dışarıya satan bir ülkeyiz. Dışarıya işlediğimiz petrol yakıt ürünlerini kaça sattığımızı öğrensek (kısmen biliyorum) bir kat daha üzülürüz eminim ki. Oysa halkın olan bu rafineriler özelleşti. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #14 : Eylül 21, 2011, 22:10:01 »
bıraksınlar artık tarımımızla, hayvancılığımızla uğraşmayı da öncew adam gibi bir vergilendirme sistemi getirsinler. bir de memleketin heryerinden petrol kendi kendine çıkıyor. komşu ülkeler kuyularını bizim sınırımıza kuruyorlar, biz hala yurt dışına bağımlı yaşayacağız diye ısrar ediyoruz. (tarımı ve hayvancılığı da yurtdışına bağladık...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Kiþisel Sitem
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #15 : Eylül 21, 2011, 23:16:00 »
Evet görelim bakalım yeni nesil araçların çoğunda nasıl bir etki yapacak. Bazı firmalar kati suretle kabul etmiyorlar diye biliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #16 : Eylül 21, 2011, 23:32:47 »
bizde petrol yok her yerimizi aradılar  bazı yerlerde çok kalitesiz yada maliyeti kurtarmıycak rezervler bulundu onlarda değmiyceği için kapandı.. karadenizi dedildik brezilyadan devasal sondaj istasyonları getirtip.. şimdi akdenizde arıycaz yok yani olsa zaten bizden önce avrupalı amerikalı rusu çinlisi bizi rahat bırakmazdı.. iki metre ötemizde çıkması illa bizde çıkmasını gerektirmiyor bu petrol öyle bir şeydirki bir metre ötede çıkar bir metre yanında çıkmaz..


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #17 : Eylül 22, 2011, 08:44:37 »
emre bey maalesef sizin de dediğiniz gibi ülkemizde petrol arayan kişiler yabancı. ve bu insanlar para kazanacaklar ama biz daha çok kazanacağız bu işten. dolayısıyla her sektörde olduğu gibi bu sektörde de söz sahibi olmamızı istemeyeceklerdir. şu başlıklara bir göz atın derim. ayrıca petrol arayan firmaların çoğu kullanımı daha verimli olan uranyum ve toryum yatakları tespit ettiler ama ülkemizde bu kelimelerin cümle içerisinde kullanılmasına bile izin vermiyorlar.
http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/139368.asp
http://www.mezun.com/mezunusa/icerik/columnists/mezun_authors/articles.cfm?ARTICLE=389&SRC_TEXT=&COLUMNISTID=667&FROM=1
http://www.habervitrini.com/haber.asp?id=211987
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekonomi/haber/131138-turkiyenin-en-buyuk-petrol-rezervi-bulundu
http://www.internethaber.com/petrol-rezervi-dudak-ucuklatti-181995h.htm


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #18 : Eylül 22, 2011, 11:01:02 »
  Son çalışmış olduğum firmada hem bioetanol (melastan) hemde biodizel tesisi ( ham kanola ve ayçiçek yağından )vardı. hatta Türkiyede ilk bioetanol üretimini de ilk biz yapmıştık. Ama yasa gereği üretim yapabilmesi için büyük bir akaryakıt firması ile anlaşma yapıması gerekiyordu. Üretim kapasitemizin düşük olmasından dolayı biodizel tesisini çalıştırmadık. daha sonra Konyada özelleştirilmiş bir şeker fabrikası pancar melasından üretim yapan yüksek kapasiteli bioetanol tesisi kurdu. Yalnız devreye girip girmediklerini bilmiyorum. Bu yasadan sonra muhtemelen full kapasite çalışırlar.

Bioetanol minimum % 99,8 oranında alkolden oluşmakta. herangibir tortu içermemekte. su oranı çok düşük olduğu için benzinle karıştırılarak kullanılmasında herangibir sakınca yok. Ayrıca çevrecide.

 Bildiğim kadarı ile Bioetanol  pancar melası, şeker kamışı melası ve  buğdağdan üretilebiliyor. Mısırdan da üretilebildiğini yeni duydum.
Ülkemizde şeker pancarı üretimi  (melas şeker fabrikalarının yan ürünü ) devletin yurt dışından ithal şeker getirilebilmesi için koymuş olduğu kotalar sayesinde neredeyse durma noktasına geldi. sezonda 4-5 ay çalışan şeker fabrikaları sadece 40 - 50 gün çalışmakta. Belki melas üretimini arttırmak için uygulanan kotalar kaldırılıp şeker üretimimiz tekrar eski düzeye gelir, yatan şeker  fabrikalarımız daha çok çalışma şansı bulur. Bu şekilde çiftçimizinde üretmiş olduğu pancar ve buğdayında değeri artmış olur.

 Biodizele gelince; biodizel üretimi serbest bırakıldığında (2005 yılları diye hatırlıyorum) uygulanan vergi çok düşük olduğundan yurdun her yerinde küçük atölyelerde dahi standarta uyan, uymayan üretimler yapılmaya başlandı. Ucuz olduğu için eski tip dizel araçlarda sıkça kullanıldı. kullanım artınca da hükümet hemen vergiyi yükseltti. Kalitesiz üretimlerden dolayı araçlarda yaşanan sorunlar yaşanmaya başlanınca (mazot filtrelerinin tıkanması, pompa- enjektör arızaları gibi) üretim standardı getirmek hemde haksız rekabeti önlemek için yasal düzenlemeler yaptı. Birçok küçük tesis kapandı, bazı tesislerde iyileştirme yaparak üretime devam etti.

Standarta uygun üretilen biodizel yakıtların uygun miktada mazota karıştırlmasında yeni nesil dizel araçlarda sorun yaşatmayabilir, fakat karışım miktarı arttığında (muhtemelen   büyük petrol firmaları bayiilerindeki yakıt kalitesinin takibini sağlıklı yapamayacaklar) sorun yaşayabilineceğini düşünüyorum. Araçlarımıza yakıt alacağımız istasyonları iyi seçerek güvenmediğimiz yerlerden yakıt almamaya çalışacağız.







Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: EPDK'dan kritik akaryakıt kararı
« Yanıtla #19 : Eylül 22, 2011, 15:46:18 »
bio dizel eski nesil coomon rail olmayan motorlarda pek bir sıkıntı çıkartmıyor.. biodizeller için şu anda avrupada vegeterian kit yada bio kit adı altında kitlerde satılmakda.. lpg kiti gibi ülkemizde bilinmesede bunu hatrı sayılır bir kesimde kullanmakda adamlar bimden migrosdan yağı alıp içine çok az bir dizel katıp karıştırıp çalıştırıyorlardı ama dediğiniz gibi devlet bunun farkına varınca yağada epey üst üste zamlar yapdı artık onunda bir avantajı kalmadı..

ülkemizde bio dizel tesisleri var ama yasak vardı üretim yasağı o yüzden pek çoğu atıl durumda benim bildiğim mersinde bir iş adamı italyanlarla ortak kurmuşdu büyük bir tesis milyon dolara patlamışdı adama ama açamadı yasal mevzuatlardan dolayı yıllardır orda atıl bir şekilde tesis durmakda.. mersine açmasının esas nedeni suriye gibi ülkelerden biodizel için ucuza hammmadde almaktı yani yapdığı çok zekice bir şeydi.. suriyede tarım ve çiftçilik çok ucuz ve tarımsal alanları ekmedikleri alanları çok fazla ordaki köylüye ektirip hasatı alıcaklardı..  oda olmadı yani ülkemizde çözüm çok ama çözüme giden yolda yolu açıcak yasalar hükümet yok..