Gönderen Konu: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri  (Okunma sayısı 2353 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
BOSH un ASR simülasyonu;
Funcionamiento del ASR
Bu birazda sistematik bilgi içeriyor;
Demonstração Sistema de Controlo de Tracção (TCS)
ESP yi anlatan yine BOSH un bir simülasyonu
sistema ESP - VIDEO 2 (Virajlarda dahi gerekli fren ve çekiş kontrolünü sağlayarak savrulmayı engelliyor)
ABS olmadan oluşan kızaklama dreksiyonu çevirsenizde düz kızaklamaya devam!
BMW e36 - Testing stock brakes with ABS off, from 120 to 0 km/h (1 of 2)
Buda corolladan EBD bundaki sistemde BOSH;
Toyota Corolla EBD


Ben bukadarını bulabildim :)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #1 : Eylül 10, 2011, 22:06:03 »
Güzel işler yapmışsın Arda'cığım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38800
  • Model Yılı: '10
  • 34 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #2 : Eylül 10, 2011, 22:36:39 »
paylaşım için çok teşekkür aydınlatıcı olmuş

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #3 : Eylül 11, 2011, 13:15:23 »
Teşekkür ederim abilerime gerçekten faydalı donanımlar çok yardımcılar :) (Kusura bakmayın yeni farkettim videoların ikitanesi çıkmamış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '11
  • 93 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #4 : Eylül 11, 2011, 20:13:56 »
Bunların ne kadar değerli olduğunu temsili olarak bir kez daha gösterdiğin için teşekkürler.

Allah kimseye bu teknolojileri kullanmaya mecbur bırakmaz inşaallah...
0 'dan 100 km 'ye 10 saniyede çıkabilirsin belki, ama önemli olan kaç saniyede durabildiğindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #5 : Eylül 11, 2011, 20:18:35 »
Bu videoda EBD nin avantajı görülüyor simülasyon yine ama tekerlerin momentlerini gösteriyor.
Star Safety EBD (without eletronic brake distribution) Toyota of Slidell

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 11 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #6 : Eylül 11, 2011, 20:28:03 »
tesekkurler.bu abs sanırım frene yuklenince aniden ayagı geri atıyor.ben birka c kez ani fren yaptım aaygımı geri atti ve ses yaptı pedal.sureklimi baskmak lazım?gerci ayagı geri atıyor surekli basılmıyor sanırım?tecrubesi olan varmı bu konuda?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #7 : Eylül 11, 2011, 20:56:16 »
Abs devreye girdiğinde ayağı kesinlikle fren pedalından çekmemek gerek. Daimi frenaja ve bu sırada direksiyon ile kaçma hareketi uygulanmalı. Kedinlikle pompalama yapılmamalı. Ayrıca geri tepme günümüz araçlarında o kadar rahatsız edici olmamalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '11
  • 93 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #8 : Eylül 11, 2011, 20:58:10 »
Abs devreye girdiğinde ayağı kesinlikle fren pedalından çekmemek gerek. Daimi frenaja ve bu sırada direksiyon ile kaçma hareketi uygulanmalı. Kedinlikle pompalama yapılmamalı. Ayrıca geri tepme günümüz araçlarında o kadar rahatsız edici olmamalı.

Hakan abi bu direksiyon ile kaçma hareket nedir ben ilk kez duyuyorum.
0 'dan 100 km 'ye 10 saniyede çıkabilirsin belki, ama önemli olan kaç saniyede durabildiğindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #9 : Eylül 12, 2011, 12:57:28 »
tesekkurler.bu abs sanırım frene yuklenince aniden ayagı geri atıyor.ben birka c kez ani fren yaptım aaygımı geri atti ve ses yaptı pedal.sureklimi baskmak lazım?gerci ayagı geri atıyor surekli basılmıyor sanırım?tecrubesi olan varmı bu konuda?
Frene bastığınızda abs nin devreye girişi iki şekilde anlaşılır bir içeri verdiği vuruntu hırrr hırr diye ses :) ikincisi ayağa titreşim uygulaması bunu anladığınız an fren pedalına sonuna kadar hafif kuvvetle basmak gerekir :) yoksa abs işlevini tam yerine getiremiyor.
Hakan abi bu direksiyon ile kaçma hareket nedir ben ilk kez duyuyorum.
Abim abs nin amacı blokajı engelleyerek direksiyon tepkileinize aracın cevap vermesini sağlamaktır Hakan abi kazadan kaç kurtul demek istedi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #10 : Eylül 12, 2011, 16:39:18 »
  Aynen öyle. Abs sisteminin avantajı, blokajı önlemesi ve aracın direksiyon komutlarına cevap vermersinin devamıdır. Oysa Abs olmasa idi kızaklama frenleme gerçekleşebilir ve bu durumda da direksiyonu çevirseniz dahil araç ön son gittiği yöne (kızaklamadan önce) gitmeye devam edecektir. Oysa Abs ile hem frenaj (sert frenaj dahil) yapmak sağlanmakta hem de bu sırada çarpışmadan kaçınma hareketi (bu trafik kurallaır içinde de yer alır)yapılabilmektedir direksiyon yardımı ile.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '11
  • 93 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #11 : Eylül 12, 2011, 22:55:11 »
Teşekkür ederim önemli bir bilgi idi benim için malum 1 ay oldu aracı alalı daha bir tecrübemde olmadı. Olmazda inşallah....
0 'dan 100 km 'ye 10 saniyede çıkabilirsin belki, ama önemli olan kaç saniyede durabildiğindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #12 : Eylül 13, 2011, 11:50:42 »
arda abi teşekkürler  ben bile bu kadar detaylı bilmiyordum ama ne işe yaradığını biliyordum
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #13 : Eylül 13, 2011, 12:49:04 »
Güzel paylaşım Arda eline sağlık
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: ABS, ASR, ESP vs gibi donanımların çalışma şekilleri
« Yanıtla #14 : Eylül 14, 2011, 18:21:46 »
Bu konuyu yeni farkettim yanlış yere açmışım bu bölüm sorun ve çözümler bölümüydü oysaki yukarda otomobil sohbeti var oraya çok daha detaylı hemde anlatımıyla beraber bir konu açtım ayrıyeten kilitli diferansiyeli de anlatıyorlar :) tork ve subaplarıda anlatmışlar :D