Gönderen Konu: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları  (Okunma sayısı 3491 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« : Eylül 06, 2011, 17:36:29 »
   Malumunuz gereksiz 9 günlük bir katliam tatilinden çıktık.Kimimiz sağ salim çıkarken kimi yaralı kimide ahirete göç etti.Eskiden hepimiz yolların dar,yetersiz oluşundan ve bu nedenlede kazaların çokluğundan yakınırdık.Şimdi iyi ya da kötü devlet yolları yeniliyor,genişletiyor boş durmuyorlar.Hatta en son çıkan kararnameye göre bir çoğu yerde yollar iki şerit değil üç şerit olarak yapılacakmış ki bu beni dahada ürkütüyor.
   Buraya kadar herşey kulağa hoş geliyor.Yollar yapılmasına yapılıyor insanlarımızda her hangi bir değişim yok.Yollarda yaptığım gözlemlere dayanarak söylemek gerekirse sürücülerin çoğu bilinçsizce arac kullanıyorlar.Bunun en büyük nedenlerinden biride sürücü eğitim kursları.
- Kursiyer,aracı sınavı gececek kadar kullanabiliyorsa bu onlar için yeter ve artar
- Eğitim esnasında ne öğretici ne öğrenci emniyet kemeri takmıyor
- Eğitmen arabayı hareket ettirmekten başka hiç bir şey öğretmiyor
- Yol,yolcu,trafik güvenliğinden bihaber sürücüler seri üretim gibi mezun oluyorlar
- Ülkemizin en büyük sorunlarından biri hem devlet hemde halk nazarında "insana saygı" olgusunun yeterli seviyede olmaması diğer büyük etkenlerden birisi...
- Sürücüler kendileri kuralsız kullandıkları yetmiyormuş gibi diğer insanların hem can hemde mal güvenliğini hiçe sayar şekilde araç kullanıyorlar.
- Yurt dışında yaşayıp,yaşadıgı ülkenin kurallarına sıkı sıkıya riayet eden vatandaşlarımız ülkemize geldiklerinde avrupadaki İNSAN kimliklerini sınır kapısında bırakıp CANAVAR bir ruh haliyle arac sürmeye başlıyorlar.
- Şerit ihlalleri,sollama ihlalleri,ışık ihlalleri gibi aklınıza gelebilecek tüm ihlaller büyük bir şevk ve zevk içinde yapılıyor.Yolcu taşıyor olmasaydım ibret olsun diye kaza yapan,kazaya karışan avrupa plakalı araçların fotoğraflarını çeker buraya eklerdim...
- Koca koca tabelalara sahip yol çalışması yapılan yerlerde,bilmedikleri yollarda aşırı hız ihlalleri yaparak hem kendilerinin hemde karşı taraftaki insanların canlarına kast edebiliyorlar...
   Nedenleri böyle arka arkaya sıralayabiliriz.Ve bu örnekler sıralamaklada bitmek bilmez.
- BİZLER bu konuda ne yapabiliriz?
- İnsanlara nasıl yardımcı olabiliriz
- Psikoteknik muayene sadece ticari taşıt sürücülerinemi yoksa tüm sürücüleremi yapılmalı?
   
Bu bayramda en son aklımda kalan sayılar
- 167 ölü 907 yaralı
- 907 kişiden kurtulan ya da daha sonra yaşama gözlerini yuman kişi sayısı BELLİ BİLE DEĞİL


   Herkese kazasız,belasız,saygılı sürüşler dilerim.Ve işe gitmem gerek artık.Ankaranın iğrenç trafiği beni bekler.Gerisini akşama ya da yarın yazarım.Sizde görüş ve önerilerinizi yazarsanız sevinirim dostlar
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Toyota Club Türkiye

Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« : Eylül 06, 2011, 17:36:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #1 : Eylül 06, 2011, 17:37:53 »
   Ayrıca 9 gün gibi uzun süreli bayram tatillerine de karşıyım.Bu tatil sevdası bir an önce son bulmalı.Devletin ve halkın kaybıda fazla oluyor...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #2 : Eylül 06, 2011, 17:39:37 »
Ben de uzun bir yolculuktan döndüm.1030 km.En yavaş bendim.Herkes beni geçti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #3 : Eylül 06, 2011, 17:47:08 »
güzel bir konu özcan, eline sağlık... bayram dönüşü yollarda kaza gördüm ama çarpışmalı kaza nadirdi, belki 10 kazanın 9 u hız yüzünden olmuştu....

ben bu kazaların çoğunu Türk insanının gözü karalığına bağlıyorum... bunun önüne geçilebilmesi için trafik kontrolünün daha sık ve özellikle yüksek para cezası olması zorunluluğu getirilmeli... başka türlü cezalar bizleri kesmiyor, yapılan hız sonrası öleceğini yada aracın arkasında oturanları yada başka ailelere çarpıp hayatlarını söndürebileceğini hesap edemeyen insanlar trafik cezası öderken vucudundan bir parça koparıp veriyormuşuz gibi oluyor... bunun için bilinçli olmanın yanında para cezası etkisi daha iyi sonuçlar doğuracaktır...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #4 : Eylül 06, 2011, 17:50:44 »
bu arada psikoteknik vs. hikaye...  karayollarının viraj öncesine koyduğu keskin viraj yada hafif viraj tabelalarında hatalı olanlara da rastladım... genelde viraj hızını bunlara bakarak yapıyorum, olmayan yerde temkinli dönüyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #5 : Eylül 06, 2011, 17:54:21 »
2400 km yol yaptım çok şükür sağ salim gittik geldik...yollardan önce sürücüleri düzeltmek daha doğru olur.bir geri....lının yüzünden az kalsın bende kaza yapıyordum....
2000 2.4 a6 quattro,2001 mercedes v280,2005 bmw 530i,2008 2.7 lc prado,2011 corolla 1.33 comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #6 : Eylül 06, 2011, 17:55:21 »
Özcan abi güzel konuya değinmişsizniz teşekkürler.Yanlış bilmiyorsam alkollü araç kullananların sayısı ülkemizde azaldı ağır yaptırımlardan dolayı geçenlerde aşırı hızada ağır cezalar geleceğini duydum inşaallah tüm sürücüler bilinçlenir ülkemizde bu denli kazalar azalır
Hospital administrator :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #7 : Eylül 06, 2011, 18:22:00 »
Çok güzel bir konu olmuş Özcan'cığım.
Kazada aslolan insandır. Bilinçli ve donanımlı sürücüler daha bilgili hareketler yapabilir. Uygun yolda radar ile avcılık! yapmak ile bu iş çözülmez bence. Keza yol sadece asfalt dökmek değildir. Bunun işaretlemesi, eğimi, su akışı ve aydınlatması gibi detayları vardır. Yine yerine göre uygun hızlar belirlenebilmeli. Ayrıca bu sınırlar navigasyondan uyarı şeklinde sürücüyü uyarmalı.
Doğru bir trafik politikası oluşturulmalı ve bu konuda çalışma yapmış kişiler toplanıp (ulaştırmacı, psikolog, otomobil mühendisleri vs.) bir yol haritası belirlemeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #8 : Eylül 06, 2011, 22:44:54 »
2400 km yol yaptım çok şükür sağ salim gittik geldik...yollardan önce sürücüleri düzeltmek daha doğru olur.bir geri....lının yüzünden az kalsın bende kaza yapıyordum....

....=zeka

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #9 : Eylül 07, 2011, 02:12:41 »
Ben de uzun bir yolculuktan döndüm.1030 km.En yavaş bendim.Herkes beni geçti.

   Hakan bey üzerinize alınmayın ama yollarda ki diğer bir sorunda cok yavaş gitmek.Yavaş gidilecek yer,birden fazla serit'in olduğu yerlerde ama en sag şeritte olmak kaydıyla güvenli olabilir.Yoksa yavaş gitmek hem o araç için hemde diğer araçlar için hem tehlike hemde sorun teşkil eder.Yasal hızımın 88 km/h olduğu yerlerde sırf yavaş gitmek istiyor diye iki ayrı aracı ben ve bir cok araç 20 km mesafe gittiğimizi hatırlıyorum.Rampada 30-40 ton yukuyle bir kamyon eğer bir otomobil solluyorsa Buda bir trafik sorunudur.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #10 : Eylül 07, 2011, 04:32:11 »
Bence abilerim ablarım kardeşlerim , ehliyeti almakla iş bitmemeli her sene yada belli periyotlarla kontrolleri olmalı bunun, hala gözleri göüyormu, bu ehliyeti olan adamın  20 sene önce almış ehliyeti bilinci yerindemi kontrol edilmeli... mesela trafikte görüyorum 80 yaşında dedeler almış 40 sene önce ehliyeti ama trfikte canavar gibiler... kontrolleri olmalı bence
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '12
  • 6 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #11 : Eylül 07, 2011, 09:18:34 »
Bende Enez İstanbul arası gidip,eldim.Bu tatilde inanın 90 km hızı geçmedeim. 75-90 km hız hem güvenli yolculuk yaptım hemde ekomomik.herkese tavsiye ederimm :alkis: :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #12 : Eylül 07, 2011, 09:49:18 »
Çok önemli bir noktaya değinmişsiniz Özcan Bey tebirk ederim.
Sizinde belirttiğiniz gibi Türkiyede aracı hareket ettirebilmenin şoförlük olduğunu sanıp trafiğe çıkan çok fazla canavar var. Diğer yandan gerçekten aracı iyi kullanan ama Muhammet Beyin belirttiği gibi gözü kara olan çok sayıda affınıza sığınarak dengesiz sürücüler var. Kazaları azaltmak için neler yapılabilir dendiğinde az çok hepimiz aynı sonuçlara varıyoruz ama gelin gör ki uygulamada hepimiz sınıfta kalıyoruz. Bunun için trafik denetimlerinin artması ve yaptırımların ağır olması gerekiyor. Para cezası çoğu sürücüye dokunmuyor bile. Adamın altında sıfır araç var cebinden çıkacak bi kaç yüzlük onun için sorun değil ki. Para cezasının yanında üstüstte aynı hatadan yakalananlara hapis cezası bile verilmeli bence ama bunun içinde öncelikle denetimlerin olması lazım. 9günlük tatilde bende 1500kmlik yol kat ettim ve bir tane olsun trafik kontrolüne rastlamadım.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #13 : Eylül 07, 2011, 09:59:54 »
Adam gibi eğitim vereceksiniz,adam gibi yol yapacaksınız,çok caydırıcı cezalar koyup bunları iyi denetleyeceksiniz.Rüşveti engelleyeceksiniz.İddia ediyorum devlet bunları yapsın benzine zam yapmasına gerek kalmaz o kadar çok gelir elde eder.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #14 : Eylül 07, 2011, 10:18:01 »
Ben de uzun bir yolculuktan döndüm.1030 km.En yavaş bendim.Herkes beni geçti.
Zararınız nedir? Bence hiç.
Kârınız nedir? Eve sağ-salim dönüp forumda yorumlarda bulunabilmek.

Kârlılık çok daha fazla bu durumda bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #15 : Eylül 07, 2011, 11:35:43 »
ben eğitimimi Gürcistanda aldım. son sene trafikte öyle bir yaptırım uyguluyolardı ki şaştım kaldım :o kamyon şöförleri, otobüs şöförleri bile emniyet kemeri takıyolardı. Bu görüntüyü Türkiyede hiç görmedim şimdiye kadar(örnek olarak olsa bile)
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #16 : Eylül 07, 2011, 12:02:57 »
ben eğitimimi Gürcistanda aldım. son sene trafikte öyle bir yaptırım uyguluyolardı ki şaştım kaldım :o kamyon şöförleri, otobüs şöförleri bile emniyet kemeri takıyolardı. Bu görüntüyü Türkiyede hiç görmedim şimdiye kadar(örnek olarak olsa bile)
   Türkiye'de de emniyet kemeri takan kamyon,TIR ve otobüs sürücüleri de var Selman bey.
   Ben kendi iş yerimde sıkı kurallar uyguluyorum.Otobüse ilk aldıgım sürücüye ilk gün önem verdiğim hususları blirttim.Bu hususlara uyduğu sürece beraber çalışabileceğimizi belirttim.Bu hususlar;
- takograf olmasına rağmen yasal hız sınırlarına uyması
- araç hareket halinde olduğu sürece farların yanması
- emniyet kemerinin öncelikle kendisinin sonrada tüm yolcuların takılı olmasını sağlaması
- en ön koltuklar ve önü boş olan koltuklara çocuk ya da çocuklu aile oturtmamasını,
- trafik kurallarına mümkün mertebe uyması gerektiğini
belirtim.İlk ayında sollama sonrası hatalı bir giriş yaptı sağ şerite.Önündeki kamyonu sollamak yerine 100 metre kadar arkasından gitseydi ne sollama yapacaktı nede öyle hatalı bir giriş yapıp hem kendini hemde ben dahil aracta bulunan diğer yolcuları tehlikeye atmayacaktı.Birinci uyarıyı aldı burada.Sollama cıkıs ve girişlerinde sinyal kullanmıyordu.Bunu alışkanlık haline getirdi düzelme gösterdi.Farları yakma alışkanlığı edindi.
   Birgün arkadan takip ediyorken(beraber aynı güzergahta ilerliyoruz) kendisine bir türlü yetişemediğimi arayı açtıgını fark ettim.Mola yerinde yaptığım kontrolde takografta bölünmüş yol değilde otoban özelliğinin açık oldugunu fark ettim.İkinci uyarıyıda burada aldı.Hız kurallarına uyması gerektiğini özellikle belirtmiştim.Daha sonrada benim iş gereği şehir dışında oldugum dönemlerde aşırı hız ve hatalı sollamalarla ilgili ofis sorumlusu müdürümüze bir çok şikayet gelmiş.Ve birinede bir daha şahit olunca iş aktini fesh ettim.
   Otobüsün yeni kaptanı tam istediğim gibi.Bu kaptanında sinyal verme ve far açma eksikliği vardı.Çok çabuk bir sürede bu eksikliğinide giderdi hemen :alkis: :alkis: Hız sınırlarına fazlası ile riayet ediyor.Şimdiye kadar hız cezası hiç almamış :alkis: Araçların başında değilsem eğer sefer dönüşlerinde araç sürücüleri takograftan "Hız-Zaman grafiği" raporu getirirler bana.Bu rapordan yaptıkları hızı,dinlenme sürelerini kontrol ediyorum.Hoşuma gitmeyen bir yer görürsem  sözlü olarak savunmasını alırım.

Zararınız nedir? Bence hiç.Kârınız nedir? Eve sağ-salim dönüp forumda yorumlarda bulunabilmek.
Kârlılık çok daha fazla bu durumda bence.
   Babamlarda Akçay'dan gelirken geze geze dinlene dinlene geldiler.Tek endişem yollardaki canavarlardı.Allah'a çok şükür sağ salim geldiler.En güzelide bu zaten.
   Hızlı gitmekle yavaş gitmek arasında zaman olarak fazla bir fark yok.Ama cebe çok fark ediyor.Tüketilen yakıt miktarı daha fazla oluyor...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #17 : Eylül 10, 2011, 12:22:28 »
   Emniyet Genel Müdürlüğü verilerine göre Türkiye'de yılda ortalama 1 milyon trafik kazası yaşanmakta.Son 10 yılda trafik kazalarında 50 bin vatandaşımız hayatını kaybetmiş.

1-Trafik Kazalarının Nedenleri
2-Çarpışma Esnasında
3-Önden Çarpmalar
4-Takla Atmış, Ters Dönmüş Araç
5-Kurtarma Çalışmalarının 3 Temel Kuralı
6-Kaza Sonrası İkincil Etkenler
7-Kaza Sonrası Muhtemel Tehlikeler
 
A- Trafik Kazalarının Nedenleri.
İnsan
Dikkatsizlik
Deneyimsizlik
Alkol
Makine

B-Sürücünün Kaza Yapmasını Önleyici Sistemler,
Görüş açısı,
Farlar,
Cam silecekleri
Emniyet kemerleri,
Hava yastıkları,
Kültür
Eğitim
Öğretim
Sosyal Yapı
Çevre

C- Kaza Yerinin Özelliği
Yol Niteliği,
Hava Durumu.

D- Çarpışma Esnasında
Basınç etkisiyle araç aksamı çarpışma noktası itibariyle içe doğru hareket ederken içerisindeki kişi ve eşyalar dışa doğru hareket eder,
-  Yandan Çarpmalarda Kazazedenin
    durumu ve Hasar Hakkında Tahminde
    Bulunmak Zordur,
          -  Araçlarda önden çarpmalarda enerjiyi 
             absorde edecek kırılma
             noktaları  varken ,  yandan çarpmalarda
             bu  noktalar yoktur
          -  Kişinin Araç İçinde Sıkışması, Arabanın
             Hızına ve Ağırlığına Bağlıdır
          -  Ön ve arkadan çarpmalarda; boyun
             yaralanmalarına ilaveten
             alın yaralanmalarına rastlanır
 
E- Önden Çarpmalar
Hız ve  ağırlıktaki artışa paralel olarak kazazedenin etkilenme durumu;
  -  İlk tehlike ayaklarda gözükür,
  -  Boyun,
  -  Baş ve dizler,
  -  Kalça ve karın bölgesi,
  -  Göğüs kafesi ve yüz bölgesi,
  -  Kaburgalar, kalp, akciğer ve diğer iç
     organlar,
  -  Kazazedenin ölümü.
F- Takla Atmış-Ters Dönmüş Araç

Takla atmış her araçta, aracı görmeden dahi kazazedelerin durumu ciddi kabul edilir.
Bu araç neden ters dönmüştür ?
- Aşırı hızdan dolayı
         - Çarpışma yada çarpışma sonucunda.
         - Herhangi bir nesneye çarpma yoksa takla
           sonucunda meydana gelen  yaralanmalar
           ön plana çıkar.
 
G- Kurtarma Çalışmalarının 3 Temel Kuralı
Güvenlik önlemlerini almadan  yapacağınız müdahale kazazede sayısının artmasına neden olabilir,
Olay yeri güvenliğini al,
Tehlikeyi kazazededen uzaklaştır,

H-  Kaza Sonrası İkincil Etkenler
Radyoaktif Madde, (Radyosyon üniteleri, Medikal cihazlar vb.)
Kimyasal madde (Tarım ilaçları)
Temizlik Maddeleri (Çamaşırsuyu, Tuzruhu vb.)
Yanıcı ve patlayıcı özelliği barındıran maddeler (LPG, Benzin, tiner vb.)

I- Kaza Sonrası Muhtemel Tehlikeler
Yangın,
Kimyasal maddeler,
Zemin hareketleri (Kayma, çökme, devrilme vb.),
Çevre koşulları, dengesiz vasıta ve materyeller,
Tehlikeli maddeler ve çalışma alanında ortaya çıkan tehlikeler (bazı maddelerin kırılması, dökülmesi, delinmesi vb. nedenlerle,
Dikkatsiz çalışma,
Afetzede ve yakınlarının davranışları,
Hava koşulları.

SÜRÜCÜLERE ÖNERILER
 
1) Yolculuk Öncesi Öneriler
     -  Sürücü iyi bir gece uykusu uyumalıdır. Bireysel farklılık göstermekle birlikte,  ortalama 8 saatlik bir gece uykusu gereklidir.
 
     -  Uzun yolculuklar bir arkadaşla birlikte yapılabilir. Yolcular yorgunluk  belirtilerini fark ederek ya da aracı sıra ile kullanarak yardımcı olabilirler.
 
      -  Her 100 mil (yaklaşık 160 km) ya da iki saatte bir düzenli molalar verilebilir.
 
      -  Alkol ve performansı azaltan ilaçlar kullanılmamalıdır. Alkol ve yorgunluk birbirlerinin etkilerini arttırır.
 
      -  Sık olarak gündüz uyuklaması, gece uyumakta zorluk ya da her gece yüksek sesle horlama gibi yakınmalar varsa uyku bozuklukları açısından bir  doktora    danışılmalıdır.
 
2) Uykulu Sürücüler İçin Öneriler
Yorgunluğun uyaran işaretlerine dikkat edilmelidir.
Araba kullandığı son birkaç kilometreyi anımsamıyorsa,
Yolda sağa-sola sapıyor ya da yolda ya da yol kenarında bulunan, sürücüyü hız ve yol sınırı açısından uyaran bariyerlere çarpıyorsa,
Dalıyor ya da dikkatini toplayamıyorsa,
Sık sık esniyorsa,
Gözlerini açık tutmakta zorlanıyorsa,
Önünüzdeki arabaya çok yakın kullanıyor ya da trafik işaretlerini kaçırıyorsa,
Başını tutmakta zorlanıyorsa,
Aracı ani duruş ve kalkışlarla sarsa sarsa kullanıyorsa uyuma tehlikesinin olduğunu bilmelisiniz.
Yalnızca radyoyu açmakla yetinmeyin, pencereyi de açın ve onu uyanık tutmak için diğer "numaraları" deneyin.
Mola vermek için güvenli bir yer bulun
Trafikten uzak, güvenli bir alana gidin ve kısa bir süre (15-45 dakika) uyumasını sağlayın.
Eğer gerekiyorsa kısa süreli uyanıklık için kahve başka kafeinli içecekler alın (kafeinin kan dolaşımına geçmesi yaklaşık 30 dakika alır).
 
3) Yol Değişiklikleri
 
  Anayollardaki hız kesici ve yol kenarını belirleyen bariyerler sürücüyü yoldan çıktığı an uyarabilir. Tekerlekler bu bariyerlere çarptığında oluşan sarsıntı ve gürültü anayollardaki, aracın yoldan çıkmasına bağlı kazaları önlemede oldukça etkili olabilir. Kazalardaki kesin azalma bilinmemekle birlikte çalışmalar %15-70 oranında azalma bildirmektedir. Sürücü bu bariyerlere çarptığında yorgun olabileceğini düşünerek dinlenmelidir.
 
   
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #18 : Eylül 10, 2011, 12:28:50 »
130km/saat hızla giderken aynamda gördüğüm manzarayla şok oldum:
koskoca yolcu otobüsü sellektör yapıyordu, yol verdim, uzadı gitti...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni yollar ve bitmek bilmeyen trafik kazaları
« Yanıtla #19 : Eylül 10, 2011, 13:31:05 »
ben dahil birçok kişinin kişisel gelişimi benimsemesi gerekiyor.. bitmez bu savaş.. yollar ve arabalardan önce beyinlerin gelişmesi gerek. benim fikrimdir..