Gönderen Konu: TRC OFF düğmesi neden var?  (Okunma sayısı 65805 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 140250
  • Kan Grubu: A+
  • 399 kere teşekkür etti
  • 829 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #20 : Şubat 14, 2013, 22:05:12 »
Birçok araçta, örnek olarak nerdeyse tüm eski Opellerde TC bahsettiğiniz şekilde çalışmıyor. Yani fren yapma değil, gaz kesme olarak işlevini yapıyor. Bu yüzden TC'yi kapatmadan bazı durumlarda kalkış yapamıyorsunuz, hatta aracı stop ettirme durumuna bile düşebiliyorsunuz (kaygan yokuş yukarı durumlarda mesela).
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   
Lexus geldi, burayla ne yapsam ki?
http://www.lexustr.com

Toyota Club Türkiye

Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #20 : Şubat 14, 2013, 22:05:12 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #21 : Eylül 02, 2017, 16:03:02 »
Iyi bayramlar. Trc sürekli yanıyor. Dügme işe yaramıyor. Varmi bunun bir reseti vs.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2225 kere teşekkür etti
  • 3175 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #22 : Eylül 02, 2017, 19:36:43 »
Sürekli yanması normal değil. Kontrol etmek lazım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #23 : Eylül 02, 2017, 20:33:49 »
TRC yanıyor demiştim. Ardına motor arıza yandı. Bikaç stop/start ederek denedim olmadı. Daha sonra bayram gezmesine gittiğimiz bir yerde corsa olan biri aynı şeylerden bahseder oldu. Dedim sende LPG varmı? Var dedikten sonra bende jeton düştü ve yakıt (benzin) göstergesine dikkatli baktım. Çeyreğin çeģreği kaldığını gördüm. 100tl benzin aldım ve motor arıza söndü. Ama TRC neden söndü anlamadım 😀

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #24 : Eylül 20, 2017, 18:34:37 »
Bugün mıcır bir yol girdim ve S yaparak aracı zor toparladım.  Baktım kayma simgesi yanmiyor.  TRC OFF düğmesine bastım ve OFF olmadı.  İşin özü TRC calismiyor. Anladimki bu araç TRC olmasaydı kıçı başı ayrı oynuyor. En kısa sürede servise gideceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 28000
  • Kan Grubu: A+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #25 : Aralık 17, 2018, 10:54:57 »
Merhabalar;

Dün altı balçık olmuş çimenli bir alana girmiş bulundum. Rampa aşağı inerken indim ama çıkarken araç saplandı. TRC nin faydasını burada görmüş oldum. Balçığa kül sererek çıkmayı başardık bu ayrı bir konu ancak TRC nin  aracı patinaj çektirmeden yavaş yavaş ilerletmesi sayesinde çıkabildim. Ancak öncesinde lastiğin altına tahta sıkıştırarak yaptığım denemelerde kafama takılan bir şey oldu;

Bir teker patinaj çekerken diğeri tahtaya tutundu, yani gidebilir durumda iken TRC o tekeri durdurup dönmeye çalışan tekere yüklendi. Aynı şeyi sanayide, poryadan gelen sesi anlamak için tek teker tarafından kriko ile kaldırıp gaza bastıklarında da oldu. Yani yere basan tekerden gücü kesip dönen tekere yükleniyor. Off road deneyimim yok ancak mantık olarak tersi olması gerekmiyor mu? yani eğer gitmeye çalışıyorsam basan tekere gücü aktarmam gerekmiyor mu?

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 135 kere teşekkür etti
  • 871 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #26 : Aralık 17, 2018, 11:07:40 »
Merhabalar;

Dün altı balçık olmuş çimenli bir alana girmiş bulundum. Rampa aşağı inerken indim ama çıkarken araç saplandı. TRC nin faydasını burada görmüş oldum. Balçığa kül sererek çıkmayı başardık bu ayrı bir konu ancak TRC nin  aracı patinaj çektirmeden yavaş yavaş ilerletmesi sayesinde çıkabildim. Ancak öncesinde lastiğin altına tahta sıkıştırarak yaptığım denemelerde kafama takılan bir şey oldu;

Bir teker patinaj çekerken diğeri tahtaya tutundu, yani gidebilir durumda iken TRC o tekeri durdurup dönmeye çalışan tekere yüklendi. Aynı şeyi sanayide, poryadan gelen sesi anlamak için tek teker tarafından kriko ile kaldırıp gaza bastıklarında da oldu. Yani yere basan tekerden gücü kesip dönen tekere yükleniyor. Off road deneyimim yok ancak mantık olarak tersi olması gerekmiyor mu? yani eğer gitmeye çalışıyorsam basan tekere gücü aktarmam gerekmiyor mu?
araçta ESP sistemi varsa trc ile beraber çalıştığı için araçta kayma hissederse kayma hissettiği yöndeki tekere fren uygular diğer tekere güç aktarımı yapar o yüzden kaynaklanmış olabilir
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '13
  • Kan Grubu: ---
  • 35 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #27 : Aralık 17, 2018, 11:35:51 »
Bu arada araç kullanım kitaplarının internetten indirilebilme imkanı konusunda bir fikriniz var mı ?

Aşağıdaki linkten araç modelinizi seçerek indirebilirsiniz.
https://turkiye.toyota.com.tr/KullaniciElKitabi/KullaniciElKitabi.aspx
2013 Auris 1.6 Active Manuel Karbeyazı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2522 kere teşekkür etti
  • 2862 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #28 : Aralık 17, 2018, 18:16:37 »
Merhabalar;

Dün altı balçık olmuş çimenli bir alana girmiş bulundum. Rampa aşağı inerken indim ama çıkarken araç saplandı. TRC nin faydasını burada görmüş oldum. Balçığa kül sererek çıkmayı başardık bu ayrı bir konu ancak TRC nin  aracı patinaj çektirmeden yavaş yavaş ilerletmesi sayesinde çıkabildim. Ancak öncesinde lastiğin altına tahta sıkıştırarak yaptığım denemelerde kafama takılan bir şey oldu;

Bir teker patinaj çekerken diğeri tahtaya tutundu, yani gidebilir durumda iken TRC o tekeri durdurup dönmeye çalışan tekere yüklendi. Aynı şeyi sanayide, poryadan gelen sesi anlamak için tek teker tarafından kriko ile kaldırıp gaza bastıklarında da oldu. Yani yere basan tekerden gücü kesip dönen tekere yükleniyor. Off road deneyimim yok ancak mantık olarak tersi olması gerekmiyor mu? yani eğer gitmeye çalışıyorsam basan tekere gücü aktarmam gerekmiyor mu?
Çok normal bir durum. Bu yüzden kimi araçlarda kilitli diferansiyeller vardır. Bahsettiğiniz yapıdaki araçlarda, güç hangi akstan kolay akıyorsa, bütün gücü o aksa veren yapıdadır diferansiyel. Bu da yola nispeten iyi tutunmayan lastik tarafında, araç torku lastik-zemin tutunma kuvvetini aştığında patinaj başlar, diferansiyel yapısı ve daha fazla gaz verme (daha fazla tork) nedeni ile daha fazla patinaj anlamına gelir. Asr ya da benzer sistemler ile patinaj önlenerek, teker-zemin arası tutunma statik sürtünme halinde tutulmaya çalışılır. Bu da kaymasız hareket için avantaj sağlar. Yalnız kimi şartlarda bu sistemi kapatmak (sadece geçici olarak) fayda sağlayabilir.
Kilitli diferansiyel sistmelerdinde ise (elektronik ya da mekanik), sistemin özelliklerine göre, bir lastik belli açıda boşta dönme gerçekleştirdiğinde, bağlı diferansiyel kısmen ya da tamamen kilitlenerek, gücü diğer çıkışlarına da aktarır. Yalnız bu gibi durumlarda direksiyon açısı, lastik ebatları vs. sistem sağlığı için çok önemlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 28000
  • Kan Grubu: A+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #29 : Aralık 18, 2018, 15:16:58 »
TRC ile alakalı başka başlıklarda TRC nin elektronik diferansiyel kilidi gördüğü yazılmıştı, demek ki öyle değilmiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2522 kere teşekkür etti
  • 2862 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #30 : Aralık 18, 2018, 17:01:26 »
TRC ile alakalı başka başlıklarda TRC nin elektronik diferansiyel kilidi gördüğü yazılmıştı, demek ki öyle değilmiş.
Electronic Differential Lock ya da EDL olarak geçiyor, bazı markalar bu sistemi araçlarında sunuyor.

Etiketler: