Gönderen Konu: Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!  (Okunma sayısı 5976 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2007 yaris D4D
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B-
Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« : Mart 21, 2011, 12:07:44 »
geçen cumadan beri başımı ağrıtan lastik macerasını anlatayım biraz. bence okuyun mutlaka, 550 TL harcamayın boşuna :)

1- perşembe günü akşamı değişik bir ses geldiğini farkettim arabada. yavaşlayınca artan bir sesti. haftasonu servise götürrüm dedim önemsemedim.
2- cuma günü sabah sessizlikte sesin lastikten geldiğini anladım, daha önceki arabamda da lastiğe kocaman bir vida girdiği için tecrübeliydim. neyse işte lastik patlamıştı ve kocaman bir vida orada duruyordu :)
3- işe gittim, akşam iş çıkışı lastiği yaptırmak için ostimdeki bir lastikçiye gittim. OSTİMİN İÇİNDEKİ MİLANGAZ SATAN İSTASTONUN İÇİNDEKİ LASTİKÇİYE YAPTIRDIM. (büyük yazdımki siz gitmeyin :)
4- lastiği yaptı ama kontrol etmedi, şişirdikten sonra ses geliyo galiba bi bak istersen dedim ama yok dedi başka yerden geliyo o ses. sonra havalı tabancayla direk bijonları sıktı bıraktı. 10 TL verdim.
5- ertesi gün akşam (cumartesi akşamı) bi yere gidecektim arabaya bindim otoparktan çıktım baktım arabada sorun var gibi. indim hemen lastiğe baktım inmişti. stepneyi takıyım dedim ama üşendim. benzinlik yakın nası olsa diye öyle gidiyim dedim. 750 metre falan jantta gittim, hava bastım ama lastik zaten mahvolmuştu. dumanlar çıkmaya başlamıştı lastikten.
6- yakınlardaki başka bir lastik tamircisine gittim. adam bijonları sökerken baktı sökülmüyo. bijon sıyırmış dedi, şimdi sökersem kırılır bu lastiği geri takamazsın sen direk servise git dedi, lastik indikçe şişirip devam et dedi, ama hemen git servise dedi. tabi cumartesi akşamı olduğu için ertesi gün servise gidemeyecektim. pazar günü de işlerim vardı. neyse lastiği şişirtip gideceğim yere gittim ve arabayı da orda bıraktım, zaten 2 saat içinde inmişti tekrar.
7- ertesi gün (pazar günü) arabayı almaya gitmeden önce çakmağa takılan küçük kompresör aldım lastiği şişirmek için.  20 TL
8- pazar günü toplam 3 kere lastiği tekrar şişirdim. sıfırdan şişirmek 15 dakika falan sürüyo küçük kompresörle.
9. bu sabah (pazartesi) tekrar şişirip dörtnala gittim hemen (dörtnala gittim derken toyota servisi olan dörtnal :) tekerleği söktüler, sökerken zaten bijonların 2 tanesi kırıldı, 1 tanesi sıyırdı direk. netice itibariyle 4 bijon (somun+civata) = 7,5 * 4 = 30 TL ve 10 TL işçilik = 40 TL verdim.
10- patlamış olan lastikte balonlar oluştuğu için lastiği yenilemem gerekti. lastik eskiydi zaten değiştirecektim ama 1-2 ay sonraki bütçe planımdaydı :)
11- ogün ustamın tavsiyesiyle hankook taktırdım. 6 ay taksitli 122 * 4 = 488 TL

lastik patlamasının toplam masrafı = 10 + 20 + 40 + 488 = 558 TL

------------------------------------------
neyse özetle çıkarılacak dersler:
------------------------------------------
1- lastiğiniz patlayınca doğru düzgün bi yere yaptırın.
2- mutlaka ama mutlaka köpükle hava kaçırıp kaçırmadığı kontrol edilsin.
3- bijonları sıkarken somunu direk havalı tabancaya koyup basmasınlar. önce elle 3-4 diş tutturulsun, daha sonra havalı tabancayla değil elle sıkılsın.
4- havasız lastikle kesinlikle ve kesinlikle arabayı kullanmayın. lastiğin fotoğrafını koyacağım buraya. ne hale geldiğini kendiniz görün :)


ne demişler: tecrübe, hayatta yenmiş kazıkların toplamıdır. :)

Toyota Club Türkiye

Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« : Mart 21, 2011, 12:07:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« Yanıtla #1 : Mart 21, 2011, 12:14:55 »
geçmişler olsun
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« Yanıtla #2 : Mart 21, 2011, 12:33:39 »
geçmiş olsun üzücü bi olay ama iyi tarafından bakarsak 4 tane yeni lastiğiniz olmuş oldu :)
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« Yanıtla #3 : Mart 21, 2011, 12:48:31 »
Geçmiş olsun. Geçenlerde sanayide biraz turlamam gerekti. Ertesi gün tekerden taş sesi geliyordu. Baktım vida girmiş. İbrahim Usta, "fitil attırma, yama yaptır" dedi ve öyle yaptırdım. Fitil kaçak yapabiliyormuş. Soğuk yama yaptık.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '07
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« Yanıtla #4 : Mart 21, 2011, 14:37:02 »
Geçmiş olsun.

Yeni lastiklerinizde hayırlı olsun. Güle güle kullanın... :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« Yanıtla #5 : Mart 21, 2011, 15:34:56 »
Haydaaa olaya bak.Okurken bile içime fenalık geldi.Şimdi o lastikçiyi ne yapsınlar.Büyük geçmiş olsun.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 41000
  • Model Yılı: '11
  • 59 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« Yanıtla #6 : Mart 21, 2011, 15:44:36 »
çokçok geçmişn olsun insanı çileden çıkartacak bir olay ne yazıkki.umarım birdaha böyle şeyler başınıza gelmez.yeni lastikleriniz hayırlı olsun güle güle kullanın çivisiz vidasız günler
İnsanlara verdiğimiz değerin karşılığını alamadığımız için,arabalarımıza insanlardan daha çok değer verdik..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« Yanıtla #7 : Mart 21, 2011, 16:12:10 »
Geçmiş olsun Burak :(
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« Yanıtla #8 : Mart 21, 2011, 17:56:41 »
asıl sıkıntı lastik üzerinde gitmek olmuş gördüğüm kadarıyla lastiğin yanağını yemiş..o yapılmasa bijonları yenileyip yola devam edilebilirmiş
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2007 yaris D4D
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« Yanıtla #9 : Mart 22, 2011, 09:30:30 »
doğrudur. o kadar kısa mesafede bu kadar zarar verebileceğini tahmin etmemiştim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« Yanıtla #10 : Mart 31, 2011, 16:46:08 »
Geçmiş olsun,
Benim ilk aracımda reno servisi beni tekerlekleri takıp biconları sıkıştırmadan yollamıştı, yolda şıkırtı sesleri gelince indiğimde tüm  biconları elle döndürebiliyordum... O da demek elle sıkıp sonrasını yapmamıştı >:(

Bu bijonlar diş kaptırıldığında dişler bozuluyor tamam da karşı tarafa ne oluyor oradaki dişlerde  tahribat olmuyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2007 yaris D4D
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Lastik Tamir Ettirirken Dİkkat!
« Yanıtla #11 : Nisan 01, 2011, 11:04:55 »
genelde hem somun hem civata zarar görüyor zaten, o sebeple ikisini birden değiştiriyorlar. zaten civata kısmı genelde porya içinde olduğu için onu değiştirmek için lastiğin ve diskin (veya kampananın) sökülmesi gerekiyor illaki. bazı araçlarda civata kısmı dışarıda somun kısmı ise poryada oluyor (bizim eski torosta öyleydi :)