geçen cumadan beri başımı ağrıtan lastik macerasını anlatayım biraz. bence okuyun mutlaka, 550 TL harcamayın boşuna

1- perşembe günü akşamı değişik bir ses geldiğini farkettim arabada. yavaşlayınca artan bir sesti. haftasonu servise götürrüm dedim önemsemedim.
2- cuma günü sabah sessizlikte sesin lastikten geldiğini anladım, daha önceki arabamda da lastiğe kocaman bir vida girdiği için tecrübeliydim. neyse işte lastik patlamıştı ve kocaman bir vida orada duruyordu

3- işe gittim, akşam iş çıkışı lastiği yaptırmak için ostimdeki bir lastikçiye gittim. OSTİMİN İÇİNDEKİ MİLANGAZ SATAN İSTASTONUN İÇİNDEKİ LASTİKÇİYE YAPTIRDIM. (büyük yazdımki siz gitmeyin

4- lastiği yaptı ama kontrol etmedi, şişirdikten sonra ses geliyo galiba bi bak istersen dedim ama yok dedi başka yerden geliyo o ses. sonra havalı tabancayla direk bijonları sıktı bıraktı. 10 TL verdim.
5- ertesi gün akşam (cumartesi akşamı) bi yere gidecektim arabaya bindim otoparktan çıktım baktım arabada sorun var gibi. indim hemen lastiğe baktım inmişti. stepneyi takıyım dedim ama üşendim. benzinlik yakın nası olsa diye öyle gidiyim dedim. 750 metre falan jantta gittim, hava bastım ama lastik zaten mahvolmuştu. dumanlar çıkmaya başlamıştı lastikten.
6- yakınlardaki başka bir lastik tamircisine gittim. adam bijonları sökerken baktı sökülmüyo. bijon sıyırmış dedi, şimdi sökersem kırılır bu lastiği geri takamazsın sen direk servise git dedi, lastik indikçe şişirip devam et dedi, ama hemen git servise dedi. tabi cumartesi akşamı olduğu için ertesi gün servise gidemeyecektim. pazar günü de işlerim vardı. neyse lastiği şişirtip gideceğim yere gittim ve arabayı da orda bıraktım, zaten 2 saat içinde inmişti tekrar.
7- ertesi gün (pazar günü) arabayı almaya gitmeden önce çakmağa takılan küçük kompresör aldım lastiği şişirmek için. 20 TL
8- pazar günü toplam 3 kere lastiği tekrar şişirdim. sıfırdan şişirmek 15 dakika falan sürüyo küçük kompresörle.
9. bu sabah (pazartesi) tekrar şişirip dörtnala gittim hemen (dörtnala gittim derken toyota servisi olan dörtnal

tekerleği söktüler, sökerken zaten bijonların 2 tanesi kırıldı, 1 tanesi sıyırdı direk. netice itibariyle 4 bijon (somun+civata) = 7,5 * 4 = 30 TL ve 10 TL işçilik = 40 TL verdim.
10- patlamış olan lastikte balonlar oluştuğu için lastiği yenilemem gerekti. lastik eskiydi zaten değiştirecektim ama 1-2 ay sonraki bütçe planımdaydı
11- ogün ustamın tavsiyesiyle hankook taktırdım. 6 ay taksitli 122 * 4 = 488 TL
lastik patlamasının toplam masrafı = 10 + 20 + 40 + 488 = 558 TL
------------------------------------------
neyse özetle çıkarılacak dersler:
------------------------------------------
1- lastiğiniz patlayınca doğru düzgün bi yere yaptırın.
2- mutlaka ama mutlaka köpükle hava kaçırıp kaçırmadığı kontrol edilsin.
3- bijonları sıkarken somunu direk havalı tabancaya koyup basmasınlar. önce elle 3-4 diş tutturulsun, daha sonra havalı tabancayla değil elle sıkılsın. 4- havasız lastikle kesinlikle ve kesinlikle arabayı kullanmayın. lastiğin fotoğrafını koyacağım buraya. ne hale geldiğini kendiniz görün
ne demişler: tecrübe, hayatta yenmiş kazıkların toplamıdır. 