Gönderen Konu: garip ses  (Okunma sayısı 1766 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Tüpsüz ve Mağdur. :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
garip ses
« : Şubat 10, 2011, 02:51:58 »
aracım 95 model 1.3 xe rolantide calısırken arka cam buz çözücü veya kaloriferi actıgım vakit rolanti azcık düşüyor ve dreksiyondan garip bir titreme sesi gibi geliyor acaba sorun nerede olabilir gaza basında ses kesiliyor. yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler
Hayat Dedigin 3 ile 4 Arasındadır. Ya 3.5 atarsın Yada 4 4 lük Yaşarsın... Hız FELAKETTİR...

Toyota Club Türkiye

garip ses
« : Şubat 10, 2011, 02:51:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: garip ses
« Yanıtla #1 : Şubat 10, 2011, 03:13:32 »
aracım 95 model 1.3 xe rolantide calısırken arka cam buz çözücü veya kaloriferi actıgım vakit rolanti azcık düşüyor ve dreksiyondan garip bir titreme sesi gibi geliyor acaba sorun nerede olabilir gaza basında ses kesiliyor. yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler
Arka cam buz çözücü ve kaloriferi açınca ısıtıcı elektrik çekmeye başlar. Bunlar ısıtıcı oldukları için de çektikleri elektrik hiç de az değildir, haliyle bu enerji de yoktan varolmaz, aküden alınır, aküyü de motorun dönüşü şarj eder yani bu enerjinin kaynağı motordur. Motor rolantide çalışırken, çok elektrik çeken cihaz çalışmazken alternatörden az elektrik çekildiği için alternatör zorlanmadan döner, motora fazla yük bindirmez, ama çok elektrik çeken bir cihaz çalıştırınca alternatörden çekilen akım artar yani alternatörü döndürmek daha çok güç gerektirir, bu da motora yük bindirir, motor rolantide çalışırken ani yük binince motor devri düşer. Arabanın elektronik sistemi motordaki bu durumu algılayıp motora daha fazla benzin göndererek bu durumu toparlaması gerekir ama araba eskidikçe arabadaki elektronik sistem de eski teknoloji olduğu için yeni modellerdeki gibi durumu hemen algılayıp toparlaması geç olur.

Özet geçeyim: Bence bir sorun yok, bu durum normal.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: garip ses
« Yanıtla #2 : Şubat 10, 2011, 19:39:46 »
benim araçta da arka cam rezistansını çalıştırınca radyoda cızırtı oluşturuyor yani radyonun çekim gücünü azaltıyor.
bunun sebebi ne olabilir..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Tüpsüz ve Mağdur. :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: garip ses
« Yanıtla #3 : Şubat 10, 2011, 23:53:12 »
Arka cam buz çözücü ve kaloriferi açınca ısıtıcı elektrik çekmeye başlar. Bunlar ısıtıcı oldukları için de çektikleri elektrik hiç de az değildir, haliyle bu enerji de yoktan varolmaz, aküden alınır, aküyü de motorun dönüşü şarj eder yani bu enerjinin kaynağı motordur. Motor rolantide çalışırken, çok elektrik çeken cihaz çalışmazken alternatörden az elektrik çekildiği için alternatör zorlanmadan döner, motora fazla yük bindirmez, ama çok elektrik çeken bir cihaz çalıştırınca alternatörden çekilen akım artar yani alternatörü döndürmek daha çok güç gerektirir, bu da motora yük bindirir, motor rolantide çalışırken ani yük binince motor devri düşer. Arabanın elektronik sistemi motordaki bu durumu algılayıp motora daha fazla benzin göndererek bu durumu toparlaması gerekir ama araba eskidikçe arabadaki elektronik sistem de eski teknoloji olduğu için yeni modellerdeki gibi durumu hemen algılayıp toparlaması geç olur.

Özet geçeyim: Bence bir sorun yok, bu durum normal.
Orası oyle paylaşım için teşekkür ederim ama direksiyondan rolanti düşünce tıkır tıkır ses geliyor onu demek istemiştim
Hayat Dedigin 3 ile 4 Arasındadır. Ya 3.5 atarsın Yada 4 4 lük Yaşarsın... Hız FELAKETTİR...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: garip ses
« Yanıtla #4 : Şubat 10, 2011, 23:58:23 »
Orası oyle paylaşım için teşekkür ederim ama direksiyondan rolanti düşünce tıkır tıkır ses geliyor onu demek istemiştim
Motorun rolanti devri düşünce motor sarsıntısı daha belirgin olur, bu sarsıntı da kendini arabanın hareketli parçalarında daha çok belli eder, direksiyon ve vites kolu gibi parçaların sarsıntısı bundan olabilir.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...