Gönderen Konu: Corolla GLİ 1.vites sorunu  (Okunma sayısı 3246 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Corolla GLİ 1.vites sorunu
« : Şubat 06, 2011, 14:09:05 »

  Merhaba Arkadaşlar,

 Aranıza yeni katıldım.Benim sorunum vitesle iilgili.Daha önce,sorunuma benzer bir sorunu "saygın saygılı" arkadaşımızın yaşadığını okuyunca,siteye üye olup fikirlerinizi öğrenmek istedim.Saygın saygılı arkadaşımızla benzer sorunu yaşamama rağmen,hoşgörünüze sığınarak yeni konu açmayı düşündüm.Yaşadığım sorunu özetlemeye çalışayım.
 Ben 1997 corolla GLİ'yi 70.000 km de aldım.110 bin km de ise baskı balata değiştim.Ustanın da dediğine göre,çıkan balata muhtemelen orijinal balata imiş.Ve bu orijinal 110.000 km deki balatayı değişene kadar,vitesle ilgili hiç bir sorunum yoktu.Neyse,değiştikten bir süre sonra,sorun başladı.1.vitese takıp da hareketlenmeye çalışınca,araç müthiş silkeleme yapıyor neredeyse istop edecek duruma geliyordu.Bu arada devir saati de yükseliyordu.Bunun üzerine,115.000 km de balata garantiden değişti.Sanırım ilkdeğişen de ikincisi de japon du,ama markasını hatırlamıyorum.Usta "daysın" mı "aysın" mı bir şey demişti.
 Sorunu atlatmıştık,silkeleme yoktu.Ama maalesef sevincim uzun sürmedi.Bir müddet sonra,arızanın şekli değişti.Bu sefer araç 1.vitesten 2. ye geçerken aşırı zorlanıyor,vites yuvadan çıkmak istemiyordu.Kemikli tabir edilen,ama ne kemik ( ! ), bir şekilde  zorla 2.ye geçiyordu.Hatta bazen tam devir verip 2. vitese atmak için debriyaja bastığımda o kadar direniyordu ki, ayagımı debriyajdan çekip,ara gazı vermeden ( !! ) tekrar bastığımda ancak 2.vitese geçiyordu.
 Bir müddet de böyle devam ettikten sonra,130.000 km civarı baskı balatayı yeniden,bu sefer valeo ile değiştik.Ama,sorun bir müddet sonra yeniden başladı ve halen de devam ediyor.Hatta geçenlerde köprü trafiğinde 3 saat mahsur kaldığımda,yaptığım dur-kalklar sırasında,neredeyse sürekli aynı zorlamayı yaptı.
 Sorunum bu olmakla beraber aşağıdaki noktaları da,izninizle,dikkatinize sunmak istiyorum, sözünü ettiğim sorun hakkında:
1.Bu sorunun,yani 1.vitesten 2. ye zaman zaman aşırı zorlanarak geçme sorununun ,belli bir periyodu maalesef yok.Bazen,ender de olsa daha az sıklıkla oluyor,bazen ise artıyor
2.Bazen sanki sıcak havalarda çok azalıyor gibi,bazen ise aynen devam ediyor.
3.Her balata değişiminde artık 500 mü yoksa 1000 km mi bilmem,sanki arıza geçiyor,sonra tekrar başlıyor.
4.Bazen bu zor geçmenin zorluğu daha azalıyor bazen ise şiddeti artıyor.
 Bu arada,bu arıza ile ilgili bir kez de toyota'nın kendi servisine gittim.Usta bir şeyler yaptı,şanzımanı falan sökmeden.Araca bindiğimde sorun çözülmüş gibi gözüktü.Ama,kaçınılmaz son çok sürmedi,arıza gene başladı.Ve yaklaşık 4 yıldır da sürüyor.
Bu arada toyota'nın orijinal şanzıman yağını değiştirdiğimi de ekleyeyim.
 Bu sorunu yaşayan arkadaşların,eğer sorunu çözdülerse,değerli fikirlerini bekliyorum.

Toyota Club Türkiye

Corolla GLİ 1.vites sorunu
« : Şubat 06, 2011, 14:09:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla GLİ 1.vites sorunu
« Yanıtla #1 : Şubat 06, 2011, 21:19:08 »
Valeo toyotalar için hiç tavsiye edilmeyen bir debriyaj balatasıdır. Forumda araştırırsanız göreceksiniz. Kullanılan parçalar orjinal parça olmadığı için problem yaşıyorsunuz. Yetkili servisten AİSİN japon malı balata aldığınız taktirde debriyaj alt , üst merkezinde ve volan da sorun yok ise preobleminiz çözülecektir.Benim aracımda da özel serviste debriyaj balatam azaldığı için ayar çekmişlerdi 1. vitese geçmiyordu daha sonra debriyaj pedalının oradan kendim ayarladım şuan bir sorun yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla GLİ 1.vites sorunu
« Yanıtla #2 : Şubat 06, 2011, 21:43:13 »
benim baskı balata 280bınde değişti. üstünden çıkan orj parcaydı. ve cahilliğimizden valeo taktırdık. 40bin km yaptım ve kavrama çok yükseldi. bazen 1. vitesten bırakmaz oldu. valeo taktırdığıma çok pişmanım. aracınızda balata kokusu oluyormu seyir halinde iken?  baskının yuvası bozuk olabilir ve kavrama tam olmadığından balatayı yiyor olabilir. ben kavrama düşük olduğunda yüksetmek istemiştim ve servis japonlarınki ayar olmaz debriyaj bittikce kavraması yükselir demişlerdi. benim motor kulağında sorun var galiba. çünkü 3. vtesten bırakmadığında frenlediğim zaman bırakıyor. yada yine 3. vtesten bırakmadığı zaman kolu çekili tutuyorum çukur v.s kasisten geçince rahatca bırakıyor. servis sorun yok dedi ama inanmıyorum. şanzıman kulağını değiştireceğim en kısa zamanda
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla GLİ 1.vites sorunu
« Yanıtla #3 : Şubat 07, 2011, 07:27:11 »
  Dyson debriyaj seti de kalitelidir. Ama değişim sırasında volan yüzeyi kontrol edildi mi bunu bilmek gerekirdi bence. Eğer öncesinde volan yüzeyinde bozulma oluşmuş ise bu yeni debriyaj balatası ile bu tip sorunların olması doğal bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Corolla GLİ 1.vites sorunu
« Yanıtla #4 : Şubat 07, 2011, 16:17:20 »
 Sayın Mustafa timuçin,aracımda seyir halinde balata kokusu olmadı ancak,yokuş yukarı geri geri giderken bir kaç kez koku geldi. Bilmem bu normal mi?
 Sayın Hakan Öztürk,volan yüzeyleri de kontrol edildi,seti değiştiren usta tarafından.Ama,taşlandımı bilmiyorum.Herşeye rağmen sorun devam ediyor ve ustalar da tatmin edici cevap veremiyor,ne dedikleri anlaşılmıyor.Belki de onlar da biliyor,sorunun debriyaj setinden kaynaklandığını,ama sorumluluk üstlerine kalacak diye cevap veremiyor.

 Bir de yeni tesbit : Geçen gün bu sefer dolapdere'de,ününü internet'ten duyduğum bir ustaya uğradım,arıza tesbiti için.Tabii ki,o kadar dolaşmasına rağmen,o da kullanırken hiç bir şey hissetmedi.Zaten diğer ustalar da kullandığında bir şey hissetmemişti,ne hikmetse ! Hasta doktora gidince iyileşir misali :))
 Usta kullanırken arızayı tesbit edemeyince,çalışır vaziyette viteslerle oynadı.Araç çalışır vaziyetteyken 3. vitese geçmedi.4.vitese geçtikten sonra,3 vitese geçti,her seferinde.O da bunu baz alarak,arızanın şanzımanda değil,büyük ihtimalle sette olduğuna karar verdi.Bilmem siz ne dersiniz bu 3. vites olayına.Hatta bu sabah ben de denedim.Gerçekten çalışır vaziyette hareketsizken 3. vitese geçmedi,4'e atıp tekrar 3'ü deneyince geçti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla GLİ 1.vites sorunu
« Yanıtla #5 : Şubat 07, 2011, 19:35:09 »
  Ayırmada sorun oluyor olabilir ancak bunu ustanın tespit etmesi gerekir bence. Zaten bu şekilde uzun süreli kullanım senkromeçlere de zarar verebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla GLİ 1.vites sorunu
« Yanıtla #6 : Şubat 16, 2011, 19:11:35 »
sat gitsin