Gönderen Konu: motordaki vuruntu neyden olur?  (Okunma sayısı 11592 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
motordaki vuruntu neyden olur?
« : Ocak 14, 2011, 22:51:29 »
beyler aracım 5 gün çalışmadan garajda durdu. akşama doğru geldim çalıştırdım ısınmasını bekledim. bide çalıştırmadan önce yağına suyuna falan baktım herzamanki gibi. rahat 30 km yol yaptım ve birşey fark ettim. aracımda bir hantallık vardı lpgde. benzine çektim çekiş süperdi. ama lpgde hantal geldi. benmi binmiyorum uzun zamandır sınav haftasından çıktık finaller falan stresteyim acaba diye düşündüm. neyse dedim yoluma devam ettim. ama birşeyin farkına vardım. 2200 devire kadar araçta hafif gaza basıp basıp çekiyor gibi vıın vın vın sallıyordu  :-\ . bu olay daha öncede olmuştu sebebi ise disbiritöre su kaçmış olmasıydı. yarın disbiritör kapağını söküp bakacağım. aracta bugün 320 bin km oldu. lpg takılalı 20bin kmde oldu. bakımları eksiksizdir buji, yağ, filtreler v.s v.s hep sorunsuzdur çok şükür. ama başka sebebi varmı? servise ben aracın kompresyonunu ölçtürdüğümde çok güzel değer vermişti ama moturun açılıp subabların duruma bakılmasının sağlıklı olduğunu söyledi. aracımda yağ yakma sorunu var malesef. 10.000 de 1 lt yakıyor. ama kompresyon değeri çok güzel çıktı. ve servis motorun açılıp sekmanların değişmesiyle aracın yağ yakma sorununun kalkacağını söyledi. sence ne yapmalıyım. elimebiraz fazla para geçtiğinde üst kapağı söktürcem baktıracağım. ama şu silkeleme olayını nasıl hallederim? bugünde 15jantlarımı verdim 14 jant aldım fotoları en kısa zamanda eklerim sitemize :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Toyota Club Türkiye

motordaki vuruntu neyden olur?
« : Ocak 14, 2011, 22:51:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #1 : Ocak 15, 2011, 01:24:44 »
Maliyetsiz olması nedeniyle LPG filtresini değiştirmeyi ve buji tırnak aralığını 0.2 mm kadar küçültmeyi deneyebilirsiniz. Distribütöre suyun girme nedeni neydi? Onun çözülmüş olması gerekir tabi.. Ama benzinde yapmıyorsa sıkı bir benzinli kullanım sonrasında su uçar her halde.

Subaplar için yeni öğrendiğim kolay bir test var: Egzosun önüne ince bir kağıt mendil veya peçete tutuyorsunuz, egzos gazı, mendili sadece itiyorsa sorun yok. Bir itip bir çekiyor gibiyse ve mendil sanki egzosun içine kaçacak gibi oluyorsa subap problemi var.

Kompresyon iyiyken neden segman değişsin.. Bana çok mantıklı gelmedi. Sızıntı var mı diye bakın. Belki de kullandığınız yağın ısıya karşı dayanıklılığı yeterli değildir. Yağ seçiminizi değiştirmek de bir ihtimal sorununuzu çözebilir
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #2 : Ocak 15, 2011, 01:39:58 »
yorumun için sağol Ahmet abi. ama bujileri orj zaten. bujide sorun olsa benzinde de yapardı ve sadece alt devirlerde olmazdı sürekli olurdu.lpg filtresi dediğin tam ney abicim? disbiritörün kapak contası yırtıldı malesef ve conta bulamadım su giriyor. mendil için dediğini biliyorum zaten bi çekip bi iterse rölantide bile vuruntulu çalışır araç.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #3 : Ocak 15, 2011, 01:46:20 »
Konuyla ilgili söyleyebilcek bişeyim yok.
aracımda yağ yakma sorunu var malesef. 10.000 de 1 lt yakıyor.

Kullanım klavuzunda 10000 km'de, 1 litre yağ eksiltmesi normaldir diyor.
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #4 : Ocak 15, 2011, 01:50:59 »
unutmuşum ya çok okudum 11 yıldır :D yağ eksiltme tamam sorun değilde bu işi nasıl halletcez Alperen ya :( uykum yok bu yüzden :D kirpi yavrusunu pamuğum diye severmiş :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #5 : Ocak 15, 2011, 01:59:35 »
bujilerde de sorun olabilir.bir yada birkaç buji ateşleme yapmıyorsa vuruntulu çalışır.
2013 Auris Premium Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #6 : Ocak 15, 2011, 02:03:25 »
abicim abiler beyler bujilerde sorun olması mümkün değil değişeli 6000 km oldu sanırım.bujide olsa kesin anlardım. bujide olsa alt devirlerde değil sürekli yapar :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #7 : Ocak 15, 2011, 02:11:02 »
LPG Filtresi: LPG yi süzen ucuz ve çok  kolay değişen bir parçadır. 10000 veya 20000 gibi değişme aralığı var. Tıkanırsa araç LPG'de saçmalar.
Buji meselesi şu: LPG benzine göre daha zor ateşlenen bir yakıt olduğu için herhangi bir ateşleme sorunu önce LPG'yi vuruyor. O yüzden LPG'li araçlarda tırnak aralığının orjinaline nazaran 0,2 veya 0,3 mm küçültülmesi tavsiye ediliyor. Yani LPG uzun ince bir kıvılcım yerine kısa ama sıkı bir kıvılcım tercih ediyor. Ama sorun distribütör veya kablodan kaynaklansa da bu ayarlamanın (geçici de olsa) sorunu çözme şansı var çünkü kısa aralığı atlamak için daha küçük bir voltaj yeterli oluyor. Bilmem anlatabildim mi..
Bujileri sentil denen 5 liralık bir aletle kendin de kolayca ayarlayabilirsin.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #8 : Ocak 15, 2011, 02:42:06 »
LPG Filtresi: LPG yi süzen ucuz ve çok  kolay değişen bir parçadır. 10000 veya 20000 gibi değişme aralığı var. Tıkanırsa araç LPG'de saçmalar.
Buji meselesi şu: LPG benzine göre daha zor ateşlenen bir yakıt olduğu için herhangi bir ateşleme sorunu önce LPG'yi vuruyor. O yüzden LPG'li araçlarda tırnak aralığının orjinaline nazaran 0,2 veya 0,3 mm küçültülmesi tavsiye ediliyor. Yani LPG uzun ince bir kıvılcım yerine kısa ama sıkı bir kıvılcım tercih ediyor. Ama sorun distribütör veya kablodan kaynaklansa da bu ayarlamanın (geçici de olsa) sorunu çözme şansı var çünkü kısa aralığı atlamak için daha küçük bir voltaj yeterli oluyor. Bilmem anlatabildim mi..
Bujileri sentil denen 5 liralık bir aletle kendin de kolayca ayarlayabilirsin.
anladım abicim. ama ben hergün benzinde biniyorum araca :) aylık 50 tllik benzin gidiyor :) ilk çalışma zaten benzinde oluyor. tırnak aralığı küçük buji takınca benzin çalışmasını etkilemesin abi ? bu filtrede beyinin içindemi oluyor ? düz sistem benimki araç karbüratörlü olduğundan :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #9 : Ocak 15, 2011, 20:58:52 »
bugün hava soğuk olduğu için disbiritörü sökemedim ama benzinde kullandım. benzinde sorun yoktu lpg de yapıyor bu anormalliği :(
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #10 : Ocak 15, 2011, 21:34:43 »
Mustafa,
Benzınde sorun yoksa sıkıntının kaynagı dıstrıbutor degıldır bence.
Lpg ıle ılgılı bır ayar sorunun olabılırmı?
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #11 : Ocak 15, 2011, 21:42:07 »
abicim 2 hafta olmadı ayar olalı. bence yukarıda da söylendiği gibi filtresi tıkalı galiba lpgnin. ama yarın disbiritörü açıp bakacağım yinede
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #12 : Ocak 16, 2011, 18:14:53 »
Filtre ayrı bir parça. Hiç değiştirmediysen tıkanıklık başka şeyleri bozmadan hemen değiştir. Fazla para verme sakın. Ucuz bişey o..
Tırnak aralığını küçültmek benzinde sorun çıkarır mı?
Nadir durumlarda bujinin aşırı ısınmasına yol açabilir.
Benzinde iken çok aşırı yüklenilirse, motor bi şekilde fazla ısınırsa  düşük oktanlı kalitesiz bir benzin varsa buji ısınması vuruntuya yol açabilir. Bu çok nadir bir olay olduğu için kafaya takmaya deymez ama mükemmeliyetçi sürücü için bunun da çözümü var. Çalışma sıcaklığı daha düşük bir buji kullanmak. Buji kodları içindeki bir sayı bujinin çalışma sıcaklığını gösterir. (aslında soğukluğunu demeliyiz, sayı küçüldükçe sıcaklık artıyor) Bir derece daha soğuk buji kullanarak (mesela 5 yerine 6 numara) bu risk de önlenmiş olur.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #13 : Ocak 16, 2011, 21:44:55 »
Filtre ayrı bir parça. Hiç değiştirmediysen tıkanıklık başka şeyleri bozmadan hemen değiştir. Fazla para verme sakın. Ucuz bişey o..
Tırnak aralığını küçültmek benzinde sorun çıkarır mı?
Nadir durumlarda bujinin aşırı ısınmasına yol açabilir.
Benzinde iken çok aşırı yüklenilirse, motor bi şekilde fazla ısınırsa  düşük oktanlı kalitesiz bir benzin varsa buji ısınması vuruntuya yol açabilir. Bu çok nadir bir olay olduğu için kafaya takmaya deymez ama mükemmeliyetçi sürücü için bunun da çözümü var. Çalışma sıcaklığı daha düşük bir buji kullanmak. Buji kodları içindeki bir sayı bujinin çalışma sıcaklığını gösterir. (aslında soğukluğunu demeliyiz, sayı küçüldükçe sıcaklık artıyor) Bir derece daha soğuk buji kullanarak (mesela 5 yerine 6 numara) bu risk de önlenmiş olur.
anladım abicim. ama benimki düz tip lpg sıralı değil araç karbüratörlü olduğundan. yinede filtre varmıdır. ben sadece sıralı sistemde var diye biliyorum filtre.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #14 : Ocak 17, 2011, 04:30:38 »
Hmm haklı olabilirsin, şimdi düz sistem LPG kitlerine baktım filtreden bahsetmiyor.. :)
Filtre olmadığına göre pis yakıt kaynaklı bir tıkanıklık olabilir.
Bu durumda yakıt kaynaklı yağ cinsi pisliklerin bujiyi kirletmiş olması riski de artıyor. Dediğim gibi ateşleme sorunları önce LPG'de kendini belli eder.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #15 : Ocak 18, 2011, 00:15:41 »
yağım castrol 10-40. 5000 km oldu bugün yarıladık yani. bujilerim 30bin km oldu ama daha 1000 km önce söktürdüğümde ustalar bile şaşırdı. çünkü bujiler daha 0 gibi çıkmıştı :) ustamda dediki ( yetkili servis) düzgün kullanımdan ve yakıttan kaynaklanıyor dedi. bide motorun sağlıklılığından maşallah dedi :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #16 : Ocak 18, 2011, 10:26:44 »
Maaşallah .. :)
Bak yalnız bujinin pırıl pırıl çıkması da iyi değildir. Fakir karışım veya fazla sıcak bujiyi gösterir. Kurumsuz fakat biraz puslu, gri gibi olması idealidir.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #17 : Ocak 19, 2011, 01:33:17 »
Maaşallah .. :)
Bak yalnız bujinin pırıl pırıl çıkması da iyi değildir. Fakir karışım veya fazla sıcak bujiyi gösterir. Kurumsuz fakat biraz puslu, gri gibi olması idealidir.
ama abi fakir karışım olsa eksoz muayenesinde de çok güzel değer vermezdi :) zaten tertemiz dediğimde böyle fümemsi gibi. sanki kromu zımparalamış gibiydi. ama kemiğinde sararma yoktu temizdi :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #18 : Ocak 19, 2011, 11:00:25 »
hmm iyi.. öyle olması lazım.
LPG filtresi olmadığına göre, sistemde ne varsa (enjektörler falan) temizlense bence iyi olur. Daha önce yaptığına göre distribütöre de bakmak lazım tabi.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: motordaki vuruntu neyden olur?
« Yanıtla #19 : Ocak 20, 2011, 00:14:56 »
hmm iyi.. öyle olması lazım.
LPG filtresi olmadığına göre, sistemde ne varsa (enjektörler falan) temizlense bence iyi olur. Daha önce yaptığına göre distribütöre de bakmak lazım tabi.
zaten disbiritör kapağı ve tevzi makarasını değişeceğim abicim :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN