Gönderen Konu: Kışın Dizel kullanımının püf noktaları var mı?  (Okunma sayısı 3260 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bilgi güçtür...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür edildi
Kışın Dizel kullanımının püf noktaları var mı?
« : Aralık 15, 2010, 17:31:12 »
Reno dizellerde kızdırma bujileri vardı, kışın -20 lerde sabah ilk marştan önce kontak 2-3 kez aç-kapa yapılarak ısıtlırdı.
Merak ettiğim noktalar şunlar;
1.kızdırma bujisi toyota d 4d lerde de var mı?
2.kışın ilk çalışmada sorun oluyor mu?
3.dizel partikül filtresi var mı? (bu konu dışı oldu)
Kanaat en büyük hazinedir.

Toyota Club Türkiye

Kışın Dizel kullanımının püf noktaları var mı?
« : Aralık 15, 2010, 17:31:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın Dizel kullanımının püf noktaları var mı?
« Yanıtla #1 : Aralık 15, 2010, 21:25:17 »
1-Kızdırma bujisi her dizel motorda bulunur...
2-Yeni nesil dizel motorlarda ilk marşta çalışmama gibi bir sorun olmuyor.Marş basmanız yeterlidir...
3-Euro4 ve üstü motor normuna sahip araçlarda ya "partikül filtresi" ya da "AdBlue" sistemi vardır.Partikül filtresi 6.000 derece ile çalışır.Yakıttan kaynaklı zehirli atıklar bu filtrede toplanır ve 6.000 derece ile çalışan bu filtre sistemi tarafından yakılır.
   AdBlue sistemi ile çalışan motorlarda ise AdBlue maddesi yakıttan ayrı bir tankta bulunur.3/1 oranında kullanılır.Yanan yakıttan geriye kalan zararlı atıklar egzos'dan çıkmadan önce sistem egzos ucuna AdBlue sıvısını püskürtür....AdBlue sisteminin olumsuz bir tarafı şöyledir.Bu sıvı -11,5 derecede donduğu için çok soğuk iklime sahip memleketlerde sorun yaratabilir.Ama donduktan sonra çözüldüğü taktirde tekrar kullanılabilir.Şirketimize otobüs alımında özellikle bu hususu dikkate alıp EGR sistemine sahip Isuzu markasını tercih ettim.
   Markası fark etmeksizin bütün dizel motorlar günün ilk çalışmasında (yaz-kış) 1-5 dakika arası rölantide çalıştırmak zorundasınız.Turbo olan motorlarda ise uzun seyahatler sonrasında en az 5 dakika rölantide çalıştırıp turbonun gerekli yağlanmayı yapması gerekmektedir.Aksi halde turbo başa büyük dertler açmaktadır.....
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın Dizel kullanımının püf noktaları var mı?
« Yanıtla #2 : Aralık 15, 2010, 21:31:32 »
teşekkürler özcan bey bu bilgiler için..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın Dizel kullanımının püf noktaları var mı?
« Yanıtla #3 : Aralık 15, 2010, 21:41:26 »
teşekkürler özcan bey bu bilgiler için..
   Ne demek Seydi bey :) :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 123000
  • Model Yılı: '06
Ynt: Kışın Dizel kullanımının püf noktaları var mı?
« Yanıtla #4 : Aralık 15, 2010, 23:38:59 »
1-Kızdırma bujisi her dizel motorda bulunur...
2-Yeni nesil dizel motorlarda ilk marşta çalışmama gibi bir sorun olmuyor.Marş basmanız yeterlidir...
3-Euro4 ve üstü motor normuna sahip araçlarda ya "partikül filtresi" ya da "AdBlue" sistemi vardır.Partikül filtresi 6.000 derece ile çalışır.Yakıttan kaynaklı zehirli atıklar bu filtrede toplanır ve 6.000 derece ile çalışan bu filtre sistemi tarafından yakılır.
   AdBlue sistemi ile çalışan motorlarda ise AdBlue maddesi yakıttan ayrı bir tankta bulunur.3/1 oranında kullanılır.Yanan yakıttan geriye kalan zararlı atıklar egzos'dan çıkmadan önce sistem egzos ucuna AdBlue sıvısını püskürtür....AdBlue sisteminin olumsuz bir tarafı şöyledir.Bu sıvı -11,5 derecede donduğu için çok soğuk iklime sahip memleketlerde sorun yaratabilir.Ama donduktan sonra çözüldüğü taktirde tekrar kullanılabilir.Şirketimize otobüs alımında özellikle bu hususu dikkate alıp EGR sistemine sahip Isuzu markasını tercih ettim.
   Markası fark etmeksizin bütün dizel motorlar günün ilk çalışmasında (yaz-kış) 1-5 dakika arası rölantide çalıştırmak zorundasınız.Turbo olan motorlarda ise uzun seyahatler sonrasında en az 5 dakika rölantide çalıştırıp turbonun gerekli yağlanmayı yapması gerekmektedir.Aksi halde turbo başa büyük dertler açmaktadır.....

Eyvallah çok makbule geçti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın Dizel kullanımının püf noktaları var mı?
« Yanıtla #5 : Aralık 17, 2010, 14:38:12 »
Eyvallah çok makbule geçti.
    Teşekkürler....
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bilgi güçtür...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Kışın Dizel kullanımının püf noktaları var mı?
« Yanıtla #6 : Aralık 18, 2010, 18:48:43 »
Konuyu açan olarak ,bende teşekkür ederim.
Kanaat en büyük hazinedir.