0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
teşekkürler özcan bey bu bilgiler için..
1-Kızdırma bujisi her dizel motorda bulunur...2-Yeni nesil dizel motorlarda ilk marşta çalışmama gibi bir sorun olmuyor.Marş basmanız yeterlidir...3-Euro4 ve üstü motor normuna sahip araçlarda ya "partikül filtresi" ya da "AdBlue" sistemi vardır.Partikül filtresi 6.000 derece ile çalışır.Yakıttan kaynaklı zehirli atıklar bu filtrede toplanır ve 6.000 derece ile çalışan bu filtre sistemi tarafından yakılır. AdBlue sistemi ile çalışan motorlarda ise AdBlue maddesi yakıttan ayrı bir tankta bulunur.3/1 oranında kullanılır.Yanan yakıttan geriye kalan zararlı atıklar egzos'dan çıkmadan önce sistem egzos ucuna AdBlue sıvısını püskürtür....AdBlue sisteminin olumsuz bir tarafı şöyledir.Bu sıvı -11,5 derecede donduğu için çok soğuk iklime sahip memleketlerde sorun yaratabilir.Ama donduktan sonra çözüldüğü taktirde tekrar kullanılabilir.Şirketimize otobüs alımında özellikle bu hususu dikkate alıp EGR sistemine sahip Isuzu markasını tercih ettim. Markası fark etmeksizin bütün dizel motorlar günün ilk çalışmasında (yaz-kış) 1-5 dakika arası rölantide çalıştırmak zorundasınız.Turbo olan motorlarda ise uzun seyahatler sonrasında en az 5 dakika rölantide çalıştırıp turbonun gerekli yağlanmayı yapması gerekmektedir.Aksi halde turbo başa büyük dertler açmaktadır.....
Eyvallah çok makbule geçti.