0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Her büyük markanin iyi ve kötü lastikleri vardir.Goodyear ve Pirelli'de gayet iyi lastikler üretir. Spor sinifta bugüne kadar bircok lastik kullandim bu 2 markadan. Ve memnunum. Su an Conti'de kullaniyorum. Ama Michelin pilot sport 2 den hic memnun kalmadim.[/quote]Selam. Size kısmen katılıyorum. Ancak piyasada Ar-Ge ye yüksek harcamalar yapan lastik firmalarını diğerlerinin bir adım önünde görüyürum. Pirelli ve Goodyearında oldukça iyi versiyonları mevcuttur. Örneğin Pirelli ralli deneyimlerinide kullanarak arazi lastiklerini oldukça geliştirmiştir, yine Goodyear da özellikle drag yarışlarından edindiği alt yapıyı bazı versiyon lastiklerine çok güzel adapte etmiştir. Ancak bunlar belli sınıf lastikler için geçerlidir. Sizde hak verirsinizki ve yukarıda verdiğiniz ADAC testindede görüldüğü gibi özellikle biz tüketicileri ilgilendiren lastiklerin bir özelliği değil, birden çok özelliğidir. Yol tutuş, ıslak ve kuru zeminde sürüş, fren mesafesi, ekonomik oluşu(sadece fiyatı değil, aynı zamanda az yakıt tükettirmesi), ömrü, konforu, sessiz oluşu ve daha fazlası. Michelin de kalitesini ispatlamış bir lastiktir ancak bazı modelleri ekonomi ve sesizlik amaçlı olarak üretilmiştir ve bu yönler illaki yol tutuş ve frenajı negatif yönde etkiler. yani optimumu yakalamak binek lastikler için bir nebze daha önemlidir. Goodyearın ABD üretimleriyle Türkiye üretimleri arasında bile oldukça belirgin farklar vardır. Hatta yine aynı marka lastiğin ebatları arasında bile bazı sürüş farklılıkları bazen çok belirgin olabiliyor. bu yüzden testlerde genelde testi edilecek grubun(binek) en çok tercih ettiği ebatları kullanırlar. Ör: testte görülen 205/55/16 gibi. Yine hak verirsinizki oldukça detaylı ve her detayının içinde birçok ayrıntı barındıran bir konu bu.