Gönderen
Konu: 2006 Corolla Fren Mesafesi (Okunma sayısı 5861 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
« Yanıtla #9 : Kasım 08, 2007, 00:01:20 »
Utku Bey orada Megane için söylemiştim arkadaki fena çarpacak diye. ben corolla ile birgün öndekine çarpacağım bu durma sıkıntısı yüzünden
kesinlikle bu aracın yol tutması ve frenlerinden memnun değilim. artık birde ileride aracın ayaklarındaki lastiği değiştirdiğimiz zaman değerlendireceğim bu durumları [/quote]
yanlış anlamışım

Kayıtlı
Bodrum
(Gizli Üye)
« Yanıtla #10 : Kasım 08, 2007, 00:06:24 »
Hakan Bey,
tünelde basiniza gelenin cep telefonundan kaynaklanmasi mantiksiz. Araclar cep telefonunu kullanabilecek sekilde dizayn edilmis.
Tünelde asfalt kalitesi, yag veya mazot lekesi, acilar vs gibi onlarca faktörden biri yüzünden problem cikarmis olabilir. Bu tarz durumlarin her an olabilecegini düsünerek dikkatli ve hazir olmak gerekiyor.

Kayıtlı
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!
"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante
(Gizli Üye)
« Yanıtla #11 : Kasım 08, 2007, 08:37:33 »
Corolla nin fren tepkisi ve mesafesi sinifina göre gercekten basarilidir. Sizin araba da bir sorun olabilir. Bunu anlamak icin bir bayiye gidip bir test araci kullanmanizi tavsiye ederim.
Arti bir nokta da lastiklerin ömrü. Kac km veya kac yilliklar?
Fren sisteminin gücünü ölctürmek te mümkündür. Size her tekerlegin kac bg gücünde yavaslatma yetenegi oldugunu raporlarlar.
Yapmaniz gerekenler: - Her hafta düzenli olarak (maks 15 gün) lastik basinclarini kontrol edin - Bundan sonra daha spor bir lastik tercih edin. [/quote]
Murat Bey aracı servise götürdüm ve fren konusunu ilk öncelikli olarak ilettim kendilerine ama ban söylenen hiçbir problemin olmadığı frenlerde. ama ben şehir içinde ani durmak istediğim anda frene yüklendiğimde direk abs ler devreye giriyor ve buna bağlı olarak durma mesafem uzuyor.
Lastiklerim şuanda 14 bin km de ve 1.5 yıllıklar. yıpranma ve aşırı bir kullanım söz konusu değil lastiklerde hatta düzenli olarak ön arka değişimleri yapılıyor lastiklere.
benim artık kafamdaki tek nokta b390 dan kaynaklanıyor olabileceği.. Başka marka araç kullananlarla görüşmelerimde daha abs nin devreye girdiğini görmedik diyorlar ama benim abs her daim devrede çıkmıyor ki hiç .

Kayıtlı
Hayat bazen insana sürprizler yapıyor. Bazılarını farkediyoruz, bazılarını ise fark ettiğimiz zaman çok geç oluyor.
(Gizli Üye)
« Yanıtla #12 : Kasım 08, 2007, 09:17:11 »
Murat Bey aracı servise götürdüm ve fren konusunu ilk öncelikli olarak ilettim kendilerine ama ban söylenen hiçbir problemin olmadığı frenlerde. ama ben şehir içinde ani durmak istediğim anda frene yüklendiğimde direk abs ler devreye giriyor ve buna bağlı olarak durma mesafem uzuyor.
Lastiklerim şuanda 14 bin km de ve 1.5 yıllıklar. yıpranma ve aşırı bir kullanım söz konusu değil lastiklerde hatta düzenli olarak ön arka değişimleri yapılıyor lastiklere.
benim artık kafamdaki tek nokta b390 dan kaynaklanıyor olabileceği.. Başka marka araç kullananlarla görüşmelerimde daha abs nin devreye girdiğini görmedik diyorlar ama benim abs her daim devrede çıkmıyor ki hiç . [/quote]
büyük ihtimal lastiklerinizden kaynaklanıyor.
lastikler fren mesafesini çok etkileyen önemli bir unsurdur

Kayıtlı
Bodrum
(Gizli Üye)
« Yanıtla #13 : Kasım 08, 2007, 10:52:26 »
b390 larin yol tutusu gercekten kötü. özellikle üzerinden 1 kis gectiginde lastikte kilcal catlamalar bile basliyor. Bunlar gözle de görünebiliyor.
Ama b390 in düz fren mesafesi basarili. Virajda fren ise ayri bir konu bu lastik icin.

Kayıtlı
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!
"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante
(Gizli Üye)
« Yanıtla #14 : Kasım 08, 2007, 12:11:48 »
b390 un sert ama uzun omurlu bir lastik oldugunu duydum ben genelde. toyota bu yuzden tercih ediyormus 60-70bin km sorunsuz dayanıyormus. 60bin km b390 konforuyla gidecegime er300 ile 40bin giderim.

Kayıtlı
Saygılar, Yaman. 2010 Captiva Beyaz 2.0 CDTI Auto Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy
(Gizli Üye)
« Yanıtla #15 : Kasım 08, 2007, 14:47:49 »
Acikcasi ben Corolla'ya daha spor bir lastik takarim. ER300 de benim icin yeteri kadar sportif degil. Ben lastigin ömrüne cok takan birisi degilim. Güvenli gideyim ama cabuk bitsin benim icin problem degil.

Kayıtlı
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!
"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante
(Gizli Üye)
« Yanıtla #16 : Kasım 08, 2007, 15:34:58 »
daha sportif lastikler de konforu azaltmıyor mu ? zaten gurultulu bir araç corolla, er300 acayip sessizlestiriyor bence. sudaki performansı da iyi, tabi kuru da spor lastikler daha iyi yol tutus saglayabilir, ama zaten corollalarla hızlı gitmek delilik.

Kayıtlı
Saygılar, Yaman. 2010 Captiva Beyaz 2.0 CDTI Auto Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy
(Gizli Üye)
« Yanıtla #17 : Kasım 08, 2007, 19:12:14 »
2007 model d-4d corollam lastikleri değişti 20000 km bakımında belki 3000 km daha yapardı ama malum kış mevsimi girdi

Kayıtlı
Mükemmel Toyota
(Gizli Üye)
« Yanıtla #18 : Kasım 08, 2007, 20:42:36 »
daha sportif lastikler de konforu azaltmıyor mu ? zaten gurultulu bir araç corolla, er300 acayip sessizlestiriyor bence. sudaki performansı da iyi, tabi kuru da spor lastikler daha iyi yol tutus saglayabilir, ama zaten corollalarla hızlı gitmek delilik. [/quote]
Hizli gitmek icin söylemedim ki zaten. Arti gürültü benim icin cok büyük problem degil. Genelde motor zaten sessiz. Cok kafama takilirsa Ziebartin ses önleyici sistemini yaptiririm.
Ama spor lastik konforu azaltirken güvenligi artiriyor. Ben arabada sert süspansiyon seven biriyim. O yüzden konfor bana batar. Mercedes'lere bile binince midem bulaniyor. Cok salliyor arabalar.
Spor lastikler suda da iyi performans veriyorlar. Ben de Goodyear Eagle F1 GSD3 var Alfa'da. Porsche'de Conti Sportcontact 2 kullaniyorum. Bence iki lastikte suda basarili ve sportif.
Corolla'da büyük ihtimalle ben olsam Pirelli P7 kullanirdim en düsük. Michelin'in bir serisini begeniyorum. Onun disinda hicbirini kullanmam. O da Pilot Exalto 2. Conti'den sportcontact 2 veya premium contact 2 olabilir. Goodyear 'dan f1.
Lastik cidden arabanin gidisini cok degistiriyor. Arti bence Corolla'daki süspansiyon ayarlari maliyet düsünülerek yapilmis. Toe in acilari daha eksi olabilir. Ama lastigin ömrünü yer tabiki

Kayıtlı
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!
"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante
(Gizli Üye)
« Yanıtla #19 : Kasım 09, 2007, 09:34:55 »
daha sportif lastikler de konforu azaltmıyor mu ? zaten gurultulu bir araç corolla, er300 acayip sessizlestiriyor bence. sudaki performansı da iyi, tabi kuru da spor lastikler daha iyi yol tutus saglayabilir, ama zaten corollalarla hızlı gitmek delilik. [/quote]
Yaman Bey kesinlikle katılıyorum corollada hiç bir şekilde hız yapılmaz. mazallah kendinizi biranda yol dışında biryerlerde bulabilirsiniz.

Kayıtlı
Hayat bazen insana sürprizler yapıyor. Bazılarını farkediyoruz, bazılarını ise fark ettiğimiz zaman çok geç oluyor.
|